Gjest førstedamen Skrevet 4. februar 2016 #21 Skrevet 4. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var bare nysgjerrig. Alkohol går jo sakte ut av kroppen, akkurat som medikamenter. Så da var jeg egentlig nysgjerrig på når man kan se på prøvene at medikamentet er i kroppen. Er det en grense som ved alkohol? Eller er det enten har du det i kroppen eller ikke. Benzodiazepiner kan jo måles i kroppen i mange dager, hvor mange av de dagene vil en prøve fra politiet bli positiv? Skjønner at du ikke kan svare altså, jeg er som sagt bare nysgjerrig. Er jo interessant at de kan måle medikamenter på 1-2-3, når rusomsorgen tar dyre urinprøver for det samme. Anonymkode: ddbe7...b1a Trenger ikke ta opp med legen hva slags tester som tas hvis man er i en ulykke vel? Det omhandler jo helt andre etater. Det finnes hvertfall ingen godkjente spytttester for noen medikamenter i Norge. Det eneste som kan brukes lovelig er en blod prøve, der kan de studere og lese av verdier på alkohol og medikamenter. I de fleste fyllekjøringssaker er det tatt blodprøve itillegg til blåseprøve. Blåseprøven tas på stedet og du må inn for en blodprøve hvis det slår ut, fordi det gir et nøyaktig bilde iforhold til blåsetest, noe som sikkert er veldig nødvendig i en eventuell rettsak regner jeg med. Har dere ikke sett på POLITI? De måtte jo slippe flere sjafører som ikke hadde alkohol i kroppen, men alle kan ha vært fullstappa med medikamenter eller narkotika. Politiet har ikke resusser eller utstyr til å kunne ta disse personene for ruskjøring og må la dem kjøre med mindre de ser direkte ruset ut eller andre mistenkelige grunner.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #22 Skrevet 4. februar 2016 1 minutt siden, førstedamen skrev: Trenger ikke ta opp med legen hva slags tester som tas hvis man er i en ulykke vel? Det omhandler jo helt andre etater. Det finnes hvertfall ingen godkjente spytttester for noen medikamenter i Norge. Det eneste som kan brukes lovelig er en blod prøve, der kan de studere og lese av verdier på alkohol og medikamenter. I de fleste fyllekjøringssaker er det tatt blodprøve itillegg til blåseprøve. Blåseprøven tas på stedet og du må inn for en blodprøve hvis det slår ut, fordi det gir et nøyaktig bilde iforhold til blåsetest, noe som sikkert er veldig nødvendig i en eventuell rettsak regner jeg med. Har dere ikke sett på POLITI? De måtte jo slippe flere sjafører som ikke hadde alkohol i kroppen, men alle kan ha vært fullstappa med medikamenter eller narkotika. Politiet har ikke resusser eller utstyr til å kunne ta disse personene for ruskjøring og må la dem kjøre med mindre de ser direkte ruset ut eller andre mistenkelige grunner. Du tar feil. Det er jo hele poenget her: det har kommet en spyttest for ulike medikamenter som politiet nå har tatt i bruk. Anonymkode: 9901d...13a 1
Gjest førstedamen Skrevet 4. februar 2016 #23 Skrevet 4. februar 2016 Om en prøve blir positiv avhenger vel av hvor ofte du spiser medikamentet, hvor mye du spiser, når du spise det sist og mange andre faktorer. Hvis du spiser en stor dose av et medikament og sover en uke, så ja du kan vel ha det i blodet, men det er da så små verdier at de kan "se" at det er lenge siden.
Gjest førstedamen Skrevet 4. februar 2016 #24 Skrevet 4. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tar feil. Det er jo hele poenget her: det har kommet en spyttest for ulike medikamenter som politiet nå har tatt i bruk. Anonymkode: 9901d...13a Link til det er du snill? De hadde jo akkurat en som de måtte ta av markedet fordi den ikke var nøyaktig, og det kunne likegodt være politiet som hadde noe på hendene som slo ut og ikke spyttet. Når fikk de innført ny test og hvorfor i allverden har jeg ikke fårr med meg det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #25 Skrevet 4. februar 2016 3 minutter siden, førstedamen skrev: Link til det er du snill? De hadde jo akkurat en som de måtte ta av markedet fordi den ikke var nøyaktig, og det kunne likegodt være politiet som hadde noe på hendene som slo ut og ikke spyttet. Når fikk de innført ny test og hvorfor i allverden har jeg ikke fårr med meg det. Så det på Dagsrevyen for et par dager siden. Men det er sikkert bare å google om du ikke tror meg. Jeg la spesielt merke til det, fordi jeg selv tar slike medikamenter. Anonymkode: 9901d...13a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #26 Skrevet 4. februar 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var bare nysgjerrig. Alkohol går jo sakte ut av kroppen, akkurat som medikamenter. Så da var jeg egentlig nysgjerrig på når man kan se på prøvene at medikamentet er i kroppen. Er det en grense som ved alkohol? Eller er det enten har du det i kroppen eller ikke. Benzodiazepiner kan jo måles i kroppen i mange dager, hvor mange av de dagene vil en prøve fra politiet bli positiv? Skjønner at du ikke kan svare altså, jeg er som sagt bare nysgjerrig. Er jo interessant at de kan måle medikamenter på 1-2-3, når rusomsorgen tar dyre urinprøver for det samme. Anonymkode: ddbe7...b1a Google halveringstid, det er svaret på hvordan medisiner forbrennes i kroppen. Sobril har kort halveringstid, Vival har lang. Bare for å vise forskjellen 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå roter du, diazepam er ikke det samme som Sobril. Hvis man ligger under 30 mg med Sobril så har man lov å kjøre bil. Derfor kan TS kjøre siden hun bare tar 20 mg Sobril. Anonymkode: 8edac...210 Jeg har uthevet Diazepam siden TS går på Vival, ikke Sobril. Hun trodde i første omgang at grensen for Sobril var det samme som Vival, noe som ikke stemmer (jeg gav eksempel på sobril i første tråden). Så nei, hun som tar 20mg VIVAL har ikke lov å kjøre. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, se på Oksazepam, det er Sobril . Anonymkode: 8edac...210 Og det er helt irrelevant for henne, siden det er Vival hun går på. Anonymkode: a656d...724 3
Gjest førstedamen Skrevet 4. februar 2016 #27 Skrevet 4. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det på Dagsrevyen for et par dager siden. Men det er sikkert bare å google om du ikke tror meg. Jeg la spesielt merke til det, fordi jeg selv tar slike medikamenter. Anonymkode: 9901d...13a Finner bare saker med dato før juni 2015. Men skal snakke med onkel han er i UP og vet nok det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #28 Skrevet 4. februar 2016 Ok, da misforstod jeg . 20 mg Vival er en meget høy dose, tror normal dosering for den medisinen er 5 mg? Anonymkode: 8edac...210
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #29 Skrevet 4. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da misforstod jeg . 20 mg Vival er en meget høy dose, tror normal dosering for den medisinen er 5 mg? Anonymkode: 8edac...210 Ja, i forhold til rus tilsvarer det jo 65 mg sobril (om man ser på grenseverdiene for kjøring). TS burde med andre ord ikke finne på å sette seg i en bil uten godkjennelse fra legen og dispenasjon søkt. Anonymkode: a656d...724
Gjest førstedamen Skrevet 4. februar 2016 #30 Skrevet 4. februar 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da misforstod jeg . 20 mg Vival er en meget høy dose, tror normal dosering for den medisinen er 5 mg? Anonymkode: 8edac...210 Hva som er en "normail dose" kommer vel helt ann på hva du lider av og hvor ille det er? Finnes ingen normaldosering for slike medikamenter. Kommer helt ann på hvorfor du bruker de, hvor stor du er og hvor lenge du har brukt de. Ikke engang hos tannlegen er det normaldosering for pasienter som er redd og får vival. De prøver 2-5 mg først og virker ikke det så kan du få mer. Kommer helt ann på hvordan medisinen virker på pasienten...
Gjest Citronella Skrevet 4. februar 2016 #31 Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, da misforstod jeg . 20 mg Vival er en meget høy dose, tror normal dosering for den medisinen er 5 mg? Anonymkode: 8edac...210 Om det er en høy eller lav dose er relativt, og avhenging av sykdomsbilde. Så hva som er normal dosering eller ikke skal vi ikke gjøre noe vesen ut av. Som AB over sier; Diazepam har lengre halveringstid enn Oxazepam, samt at den i tillegg er muskelrelakserende. Diazepam er enkelt forklart et mer potent.
Anglofil Skrevet 4. februar 2016 #32 Skrevet 4. februar 2016 Tråden stenges for potensielt helseskadelige råd, samt svar til dette. Kontakt lege for råd. Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg