AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Takk til alle som fikk meg til å føle meg enda verre slik at Yvonne måtte faktisk redigere før hun stengte den.... Jeg er oppegående, men jeg er bare redd nå etter alle skriverier de siste dagene at det skal bli strengere så jeg rakk ikke lese alt fordi jeg sitter å søker febrilsk på alle tenkelige sider selv.. jeg ser for meg 2 år inne i mitt eget hus fordi jeg evnt kjører med for høye verdier.. Men jeg bør jo lære etter alle trådene jeg har lest her at dere stort sett er drittmennesker på KG som bare ikke greier å skjønne at det ofte sitter veldig frustrerte mennesker på andre siden av skjermen. Takk for meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 9f44c...320 1
Gjest Vevila Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Skjønner deg godt, veldig mange bitre mennesker her som kommer seg gjennom dagen ved å presse ned andre.. Prøv og drit i dem
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Du har jo ikke lov å kjøre med en slik dose i kroppen uten å søke om det! Og jeg gav deg link til grensene på de forskjellige virkemiddlene, og fortalte om grensen på sobril for bilkjøring. Det falt deg ikke inn at du måtte sjekke grensen på DIN medisin, om det var noe annet enn sobril? Og ja, hvis legen mener at du ikke skal ha dispensasjon for å kjøre bil på en så høy dose så må du høre på legen din. Og dermed er du like ille som de som fyllekjører. At du synes det er vondt å høre kan ikke andre ta hensyn til. Vi kan ikke si at vi støtter din ruskjøring for at du ikke skal bli lei deg. Anonymkode: a656d...724 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 40 minutter siden, Vevila skrev: Skjønner deg godt, veldig mange bitre mennesker her som kommer seg gjennom dagen ved å presse ned andre.. Prøv og drit i dem Tusen takk 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo ikke lov å kjøre med en slik dose i kroppen uten å søke om det! Og jeg gav deg link til grensene på de forskjellige virkemiddlene, og fortalte om grensen på sobril for bilkjøring. Det falt deg ikke inn at du måtte sjekke grensen på DIN medisin, om det var noe annet enn sobril? Og ja, hvis legen mener at du ikke skal ha dispensasjon for å kjøre bil på en så høy dose så må du høre på legen din. Og dermed er du like ille som de som fyllekjører. At du synes det er vondt å høre kan ikke andre ta hensyn til. Vi kan ikke si at vi støtter din ruskjøring for at du ikke skal bli lei deg. Anonymkode: a656d...724 Du er tydeligvis en av bitchene på KG. Det er jo ikke akkurat snakk om fyllekjøring eller for høy dose din idiot... Hvis du hadde lest litt tydligere på det du viser til at du viste meg så ser du at jeg faktisk er innenfor grensen til hva som er lovlig, nemlig 20 mg.. Så det er ikke snakk om at jeg gjør noe ulovlig her, det jeg i utgangspunktet spurte om hjelp til var om noen hadde søkt fylkeskommunen før og kjente til prossessen.. men som sagt, jeg har lest mange nok tråder her til å skjønne at mange av dere (Vevila er unntaket fra regelen) er rett og slett drittkjerringer!!! Anonymkode: 9f44c...320 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk Du er tydeligvis en av bitchene på KG. Det er jo ikke akkurat snakk om fyllekjøring eller for høy dose din idiot... Hvis du hadde lest litt tydligere på det du viser til at du viste meg så ser du at jeg faktisk er innenfor grensen til hva som er lovlig, nemlig 20 mg.. Så det er ikke snakk om at jeg gjør noe ulovlig her, det jeg i utgangspunktet spurte om hjelp til var om noen hadde søkt fylkeskommunen før og kjente til prossessen.. men som sagt, jeg har lest mange nok tråder her til å skjønne at mange av dere (Vevila er unntaket fra regelen) er rett og slett drittkjerringer!!! Anonymkode: 9f44c...320 Du takket meg for god hjelp i forrige tråden, og nå er jeg plutselig bitch? Og ja, jeg blir irritert når du ikke leser linken jeg la ved sist, og heller trekker konklusjonen at sobril og vival er det samme, slik at jeg faktisk kan ha skyld for at du tror det er lovlig. Og jo, du er langt over grensen. Grensen for vival er 10 mg uten disp, du går på 20mg i døgnet! Anonymkode: a656d...724 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du takket meg for god hjelp i forrige tråden, og nå er jeg plutselig bitch? Og ja, jeg blir irritert når du ikke leser linken jeg la ved sist, og heller trekker konklusjonen at sobril og vival er det samme, slik at jeg faktisk kan ha skyld for at du tror det er lovlig. Og jo, du er langt over grensen. Grensen for vival er 10 mg uten disp, du går på 20mg i døgnet! Anonymkode: a656d...724 Nei, jeg er ikke dum så jeg skjønte det.. Jeg leste den også, men som du også ser så står det at på 20 mg kan man søke disp og det var det svaret jeg var ute etter, hvordan man forholder seg og hvordan man søker disp... Om det var noen som hadde vært borti det selv.. jeg er som sagt på en nedtrapping, men pga at jeg blir dausjuk av den, holdt på å dø når jeg trappet ned for fort i august i fjor så er det liksom det å velge livet eller ikke....... Anonymkode: 9f44c...320
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 Slike ting skal du snakke med legen din om. Denne tråden kommer til å bli stengt Anonymkode: 22025...21a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Btw: Tråden er rapportert Anonymkode: 22025...21a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Btw: Tråden er rapportert Anonymkode: 22025...21a Hvorfor?? Har du ikke noe annet å finne på en torsdags morgen enn å sitte å rapportere tråder????? Anonymkode: 9f44c...320 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor?? Har du ikke noe annet å finne på en torsdags morgen enn å sitte å rapportere tråder????? Anonymkode: 9f44c...320 Fordi du skal snakke med legen din om dette og ikke spørre på et forum. Vi er ikke leger og vi har heller ikke lov til å utgi oss for å være helsepersonell. Derfor Anonymkode: 22025...21a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Btw: Tråden er rapportert Anonymkode: 22025...21a Hvorfor? Anonymkode: 0ea1b...19a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke dum så jeg skjønte det.. Jeg leste den også, men som du også ser så står det at på 20 mg kan man søke disp og det var det svaret jeg var ute etter, hvordan man forholder seg og hvordan man søker disp... Om det var noen som hadde vært borti det selv.. jeg er som sagt på en nedtrapping, men pga at jeg blir dausjuk av den, holdt på å dø når jeg trappet ned for fort i august i fjor så er det liksom det å velge livet eller ikke....... Anonymkode: 9f44c...320 Ja, og det vil si du har kjørt ulovlig hele tiden. Du skal ikke kjøre en meter før du har fått dispensasjon! Hvorfor du går på dem er uvesentlig, dette er noe du og legen din skal diskutere. Men per dags dato er du like ille som en fyllekjører om du setter deg i bilen. Dispensasjon KAN gis for lavere klasser på din dose, leste du det? Dvs at en mann som har mer kg og større kropp antakelig vil kunne få det, mens en mindre person ikke vil kunne få det. I tillegg er du i øvre sjiktet, av der det kan gis disp, så jeg klarer ikke å tenke at din bilkjøring her er lovlig på noe som helst vis. Som jeg skrev sist, husk at hvis du kjører ned noen, så kan forsikringsselskapet nekte utbetaling, og du kan havne i milliongjeld fordi du kjørte ruspåvirket. Anonymkode: a656d...724 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Ikke for å kuppe tråden TS, men hvor sensitive er disse testene? Er det spytteprøver? Om en på 100 kg har tatt 10 mg Sobril vil det slå ut like lett som en på 50 kg har tatt 10 mg Sobril? Jeg mener vi tar opp alkohol ulikt avhengig av kroppstr, vil da også medikamenter tas opp ulikt? Anonymkode: ddbe7...b1a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke dum så jeg skjønte det.. Jeg leste den også, men som du også ser så står det at på 20 mg kan man søke disp og det var det svaret jeg var ute etter, hvordan man forholder seg og hvordan man søker disp... Om det var noen som hadde vært borti det selv.. jeg er som sagt på en nedtrapping, men pga at jeg blir dausjuk av den, holdt på å dø når jeg trappet ned for fort i august i fjor så er det liksom det å velge livet eller ikke....... Anonymkode: 9f44c...320 For å søke dispensasjon, så må du vel først få inndratt førerkortet. Jeg kan selv ikke kjøre bil i følge min lege, og jeg tar 15 mg Sobril i døgnet, men bruker Zolpidem for søvn intillegg. Pga det kan jeg risikere å bli erstningspliktig om jeg havner i en ulykke, og blir den andre personen skadd, kan det bli snakk om milliongjeld. For ikke å snakke om hvor dårlig samvittighet jeg ville fått om jeg skadet et annet menneske pga ruskjøring. Jeg anbefaler deg å tenke deg nøye om før du kjører bil igjen. Du kan fort havne i en veldig vanskelig situasjon, det samme kan den personen du eventuelt skader. Anonymkode: 9901d...13a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kuppe tråden TS, men hvor sensitive er disse testene? Er det spytteprøver? Om en på 100 kg har tatt 10 mg Sobril vil det slå ut like lett som en på 50 kg har tatt 10 mg Sobril? Jeg mener vi tar opp alkohol ulikt avhengig av kroppstr, vil da også medikamenter tas opp ulikt? Anonymkode: ddbe7...b1a Medikamenter tar selvfølgelig opp på forskjellige måter utfra kroppsvekt, størrelse, forbrenning og følsomhet for rusmidler (tilvenning). En på 50kg vil stort sett bli mer ruset enn en på 100kg ved samme dose. Hvor sensitive testene er har jeg ikke funnet info om, ikke at det spiller noen rolle heller. Følg retningslinjene og diskuter med lege, så enkelt er det. Anonymkode: a656d...724
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Medikamenter tar selvfølgelig opp på forskjellige måter utfra kroppsvekt, størrelse, forbrenning og følsomhet for rusmidler (tilvenning). En på 50kg vil stort sett bli mer ruset enn en på 100kg ved samme dose. Hvor sensitive testene er har jeg ikke funnet info om, ikke at det spiller noen rolle heller. Følg retningslinjene og diskuter med lege, så enkelt er det. Anonymkode: a656d...724 Jeg var bare nysgjerrig. Alkohol går jo sakte ut av kroppen, akkurat som medikamenter. Så da var jeg egentlig nysgjerrig på når man kan se på prøvene at medikamentet er i kroppen. Er det en grense som ved alkohol? Eller er det enten har du det i kroppen eller ikke. Benzodiazepiner kan jo måles i kroppen i mange dager, hvor mange av de dagene vil en prøve fra politiet bli positiv? Skjønner at du ikke kan svare altså, jeg er som sagt bare nysgjerrig. Er jo interessant at de kan måle medikamenter på 1-2-3, når rusomsorgen tar dyre urinprøver for det samme. Anonymkode: ddbe7...b1a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du takket meg for god hjelp i forrige tråden, og nå er jeg plutselig bitch? Og ja, jeg blir irritert når du ikke leser linken jeg la ved sist, og heller trekker konklusjonen at sobril og vival er det samme, slik at jeg faktisk kan ha skyld for at du tror det er lovlig. Og jo, du er langt over grensen. Grensen for vival er 10 mg uten disp, du går på 20mg i døgnet! Anonymkode: a656d...724 Nå roter du, diazepam er ikke det samme som Sobril. Hvis man ligger under 30 mg med Sobril så har man lov å kjøre bil. Derfor kan TS kjøre siden hun bare tar 20 mg Sobril. Anonymkode: 8edac...210
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 TS, se på Oksazepam, det er Sobril . Anonymkode: 8edac...210
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var bare nysgjerrig. Alkohol går jo sakte ut av kroppen, akkurat som medikamenter. Så da var jeg egentlig nysgjerrig på når man kan se på prøvene at medikamentet er i kroppen. Er det en grense som ved alkohol? Eller er det enten har du det i kroppen eller ikke. Benzodiazepiner kan jo måles i kroppen i mange dager, hvor mange av de dagene vil en prøve fra politiet bli positiv? Skjønner at du ikke kan svare altså, jeg er som sagt bare nysgjerrig. Er jo interessant at de kan måle medikamenter på 1-2-3, når rusomsorgen tar dyre urinprøver for det samme. Anonymkode: ddbe7...b1a Testen til politiet kan kun fastslå om man har slike medikamenter i kroppen, men dersom testen er positiv, kjøres man direkte til legevakten for blodprøve, som kan fastslå konsentrasjonen mer nøyaktig. Hvor følsom testen til politiet er, vet jeg ikke,mmen antar den er relativt følsom, ellers hadde de vel ikke innført den. Anonymkode: 9901d...13a
Fremhevede innlegg