Gå til innhold

Og kalle et norsk barn William

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg har aldri tenkt på William som et vanskelig navn på norsk. Alice og Steven synes jeg er litt tungvint da, selv om jeg merket at det er relativt normale navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja i Storbritannia 

Anonymkode: c0381...200

Og i Norge, jeg har flere i min slekt som het dette på 1700 og 1800 tallet så vil kalle det et ganske norskt navn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som heter William, både voksne og barn, helt norske.... det er blitt så innarbeidet at det tenker jeg ikke over engang. 
Jeg kjenner ei dame som har en datter som heter Vilja. Det høres jo litt norsk ut, men kanskje mer finsk? Tenker på ei jente som har sterk vilje...., men likevel - litt rart. 
Ville William giftet seg med ville Vilde :D vilde er jo også litt rart, men norsk tror jeg? 
Vel, forventer du å få et villt barn, kall de Vilde eller William, 

og med sterk vilje - kall henne Vilje :)
Velger du Emil får du garantert en rampegutt som Emil fra Lønneberget hehehe :)

Jeg syns det er rarere med de som velger mange mellomnavn, og alle utenlandske. 
Da kan man ikke unngå at de får spørsmål om hvor de er fra,f or man tror jo gjerne de er fra et eller annet eksotisk sted.
Wilhelmina Fredrikke Constanse Josphephine :)

Alberto Rosso Constantinopel Alexandro.

Lizabella Corneliua Euphrida Louisiana.

Anonymkode: 51e7b...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NasseNøff skrev:

William er da helt innafor det... det uttales så å si identisk til den Engelske versjonen... 
Ihvertfall på min dialekt. 

Jeg syns Villiam ser rart ut på papiret, det bør nesten skrives William.
Ellers er jeg ikke så glad i engelske skrivemåter på navn. 
Jeg kalte jenta mi Sofie og ikke Sophie som var så poppis på den tiden.... for hvordan forklarer man en unge som skal lære seg å skrive at ph uttales f? Og alle skriver jo feil... nei, skriv det slik som folk uttaler det sier jeg :) Selv om det kanskje ser penere ut med ph og andre utenlandske skrivemåter. Vel, Camilla er jeg mest vant til på C, så den går jeg god for, samme med Christian, det er så godt innarbeida, men alle de nye navnene der vi skal ha z og ph osv... det blir for fremmed. Vi må beholde det norske språket, også når det gjelder navn. eller er du kanskje ikke stolt av ditt etniske opphav?
Se bare til araberne som støtt og stadig kaller barna sine mohammed!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 4.2.2016 den 12.18):

Jeg kalte jenta mi Sofie og ikke Sophie som var så poppis på den tiden.... for hvordan forklarer man en unge som skal lære seg å skrive at ph uttales f? Og alle skriver jo feil... nei, skriv det slik som folk uttaler det sier jeg :) Selv om det kanskje ser penere ut med ph og andre utenlandske skrivemåter. Vel, Camilla er jeg mest vant til på C, så den går jeg god for, samme med Christian, det er så godt innarbeida, men alle de nye navnene der vi skal ha z og ph osv... det blir for fremmed. Vi må beholde det norske språket, også når det gjelder navn. eller er du kanskje ikke stolt av ditt etniske opphav?

:bond:

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da en kollega ga navnet Sondre til sønnen for 40 år siden, trodde mange det ikke kom til å bli akseptert av folkeregisteret. Navnemotet forandrer seg.

Anonymkode: fe875...0a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Lost Dreamer

Herregud da. Enig i at det finnes mange sære navn, men må folk virkelig lage en diskusjon om alle navna? William er et utrolig fint navn. Selvom man er norsk, må man ikke ha norsk navn.

Blir så oppgitt når folk skal rakke ned på andre foreldres navnevalg. Ofte er ikke navna så ille engang

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 og jeg har alltid kjent til en William, enten han var på min alder eller yngre. Helt normalt navn. 

William er faktisk er Germansk navn etter navnet Willahelm. Altså... historisk så var ikke navnet britisk og derfor er det ikke unormalt at det har spred til flere land med et germansk språk... som for eksempel NORGE.

Anonymkode: 227d6...047

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg enig i. Skriv navnene så enkle som mulig. Ofte er det stiligere også :-) 

Når det er skrevet,så syns jeg ingen navn er stygge,men noen er finere enn andre da. William er fint det. Og syns ikke det er det minste rart å kalle norske barn for det. Jeg er 42,og kjenner de eldre enn meg som heter det. Så har aldri tenkt det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, NasseNøff skrev:

Aldri hørt om Villiam, bare William. 

For oss så er William, Sean, Vanessa, Nathaniel, Olivia etc nymotens og rart. Men husk at Stian, Markus, Emil etc var en gang nymotens og rart også. Nå er det "normalt". 

Jeg liker ikke unødvendige stavelser. 
F.eks Sophie, Ian (jan), Alekz (aleks/Alex) etc. Rare stavelser er en unødvendig byrde mener jeg. 
Schean, ja jeg vet om en stakkars gutt som heter det, uttales Sean, stakkars gutt. Ja moren var 15 år da hun fikk barn, burde vært ulovlig å gi barna et navn med idiot-stavelser. :bond:

Olivia er heller ikke nymotens, det er et ganske ggammelt navn brukt i Norge

Anonymkode: d0f4c...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 4.2.2016 den 18.07):

Olivia er heller ikke nymotens, det er et ganske ggammelt navn brukt i Norge

Anonymkode: d0f4c...80f

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 23.06, Millimani skrev:

Jeg kan virkelig ikke forstå at det ligger på førsteplass på landsbasis. Jeg hater det navnet, eller iallfall synes jeg navnet er stygt. Men smaken er som baken..

Kalle et navn stygt er vel ikke noe man trenger å gjøre. Ser ut som mange er uenige med deg i allefall d det er en av de mest populære navnene for tia, men ja smaken er som baken... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...