deedee_ Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg er 23 år, har lenge hatt lyst til å reise rundt litt alene men har hele tiden ikke passet. Nå vurderer jeg å dra i september, men føler meg egentlig for gammel. de fleste på min alder har ting på stell mens jeg skal ut og bruke hele sparekontoen min på tur. Føler og det er flaut om de fleste jeg vil møte er 18 åringer. Er det mange folk i midten av tjueårene ute og reiser? 1
spinelli Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Men for faen da. Du er TJUETRE! Jeg hadde dratt. Men hvis du syns det er flaut, bli hjemme da vel. 12
I all verden Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Man blir aldri for gammel for å reise, men det er naturlig at reisevanene endrer seg med årene. Hvis du føler deg for gammel for skumparty og for ung for pensjonistcruise, så finnes det heldigvis en million andre ting du kan finne på der ute i verden. Du vil alltid finne et eller annet som passer deg. Kan aldri huske å ha møtt særlig mange 18-åringer på mine reiser. Folk i alle aldre reiser, men de fleste er langt eldre enn 18. Bruk sparepengene dine og reis nå mens du er ung, for det er du. Livets alvor kommer raskt nok likevel, og de jevnaldrende du kjenner som har lån, bolig, karriere og familie misunner deg nok innerst inne for at du har mulighet til å gjøre ting som de helst også skulle ha likt å rekke først. 3
Vox_populi Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 (endret) Reis nå mens du har sjans, for når du blir middelaldrende og gammel, får du ikke anledning til å reise. Enten blir det rett og slett forbudt med fornøyelsesreiser utenom egen kommune eller fylke, eller så blir det svimlende dyrt. Lykke til! Endret 3. februar 2016 av Vox_populi 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Åpna tråden i den tro at en syttiåring var trådstarter... Du er ung! Reis mens du kan!
RC Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Du er jo virkelig ung! Du kommer til å møte mange, mange mennesker som er langt eldre enn deg selv på reise. Hvis DU ønsker å bruke disse årene og pengene dine på å reise rundt og få fantastiske minner og opplevelser, så må DU gjøre det. Glem hva alle rundt deg holder på med. Om noen år kommer de nok til å ønske de hadde gjort noe lignende før de slo seg til ro med både mann, hus og barn... 1
Petra75 Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Hm. Den gang JEG var ung - så måtte man vente til man ble gammel for å reise, siden man ikke hadde masse sparepenger på bok. Så jeg begynte ikke å reise før jeg var nærmere 40. 6
hjertesukka Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Trodde det var en sprek 80-åring som ba om råd Enig med de andre her, reis nå mens du kan! Jeg har reist en del og aldri angret på en eneste tur. Nå er jeg i en posisjon der alt går med til oppussing, gøy det og, men savner reisene mine.
Perelandra Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 10 minutter siden, hjertesukka skrev: Trodde det var en sprek 80-åring som ba om råd Enig med de andre her, reis nå mens du kan! Jeg har reist en del og aldri angret på en eneste tur. Nå er jeg i en posisjon der alt går med til oppussing, gøy det og, men savner reisene mine. Trodde også tråden handlet om folk i 70-80 års alderen, og tenkte det kanskje det var noen som spurte på vegne av foreldre eller besteforeldre. 4
Gjest Dreamonaut Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 17 timer siden, deedee_ skrev: Jeg er 23 år, har lenge hatt lyst til å reise rundt litt alene men har hele tiden ikke passet. Nå vurderer jeg å dra i september, men føler meg egentlig for gammel. Du er jo for gammel til å få sånn "reise alene mappe" da, og også for gammel til å bli geleidet av flyvertinnene. Litt trist igrunn.
ramason Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Du er så absolutt ikke for gammel!! Jeg reiste jorda rundt nå i 2015, var 19 år. Møtte på utrolig mange folk, og jeg var en av de yngste. Det var en god miks av folk av alderen 20-30 år. Ellers - man blir ikke for gammel til å reise!
aglaea Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Jeg var 25 da jeg reiste alene på backpacking, og det gikk helt fint! Og du er ABSOLUTT ikke for gammel!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Jeg er blitt 30 nå, og reiser fortsatt like mye som før. Kommer ALDRI til å regne meg selv som "for gammel" ting å reise. Anonymkode: 24b97...e26
Fandenivoldsk Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 I alle dager, du er jo bare barnet! Jeg var selv ute på en lengre backpackingtur som 22-23åring, og jeg møtte MASSEVIS av folk eldre enn meg. En av de kuleste jeg møtte var 38 år og hadde sagt opp jobben sin og leid ut leiligheten sin for å legge ut på reise. Dra og kos deg!
*Emma* Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 23 er jo nesten det samme som 18 Reis på tur og kos deg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 Hallo!!!? Da jeg var 23, så jeg ut som jeg var laaangt under 15, og jeg følte meg ekstremt ung, hadde lite erfaring osv. Føler meg fortsatt veldig ung selv om jeg nå er endel eldre, kunne fortsatt reist selv om jeg var 35 , 45, 50 + etc! ALDRI la alder begrense deg hvis du har vilje og helsa! Anonymkode: 18fb7...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 Den 03.02.2016 at 3.42, Vox_populi skrev: Reis nå mens du har sjans, for når du blir middelaldrende og gammel, får du ikke anledning til å reise. Enten blir det rett og slett forbudt med fornøyelsesreiser utenom egen kommune eller fylke, eller så blir det svimlende dyrt. Lykke til! Må bare protestere, hvorfor skulle en ikke kunne reise når en er "middelaldrende og gammel "? Vet om mange, inkl meg sjøl som reise når de er kommet opp i årene. Skal vi bare holde oss hjemme i gyngestolen ?? Jeg er forresten over 60 og har ikke tenkt å legge meg inn årene ennå Anonymkode: ccb4b...8e2 2
Serafina. Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ALDRI la alder begrense deg hvis du har vilje og helsa! Anonymkode: 18fb7...5a3 Dette! Aldri la alder eller hva du tror andre vil mene begrense deg.
Fiberhusk Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 Jeg er over tredve! Og jeg reiser fremdeles. Man er aldri for gammel til å reise. Tull og tøv
bailey Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 (endret) 23 år er vel ingen alder Reis og kos deg! Endret 4. februar 2016 av bailey
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå