tirben Skrevet 18. august 2017 #21 Skrevet 18. august 2017 Synes absolutt det er verdt det! Har dere råd, bør du betale det ekstra. Selvfølgelig lurt å gjøre research først, sjekk beliggenhet, størrelse på rom, og hva andre gjester mener om frokosten. Det er stor forskjell på hotellstandard rundt om i verden. London ble nevnt over her, og der er det ofte dårlig standard. Asia og arabiske land har ofte veldig høy standard. I Øst Europa er gjerne hotellene så billige uansett at jeg ville valgt høy standard.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. august 2017 #22 Skrevet 18. august 2017 Det spørs jo hvilken by. I f.eks Praha er det mange hoteller som er 5 stjerner, som egentlig burde vært 3. 1
Sirah Skrevet 18. august 2017 #23 Skrevet 18. august 2017 Tja det kommer litt ann på. Jeg unnet meg en natt på luksushotell på en flyplass en gang. Men når jeg ankom seint på kvelden og knapt rakk og snu meg i frokostsalen før jeg måtte løpe til flyet så angrer jeg på at jeg ikke heller valgte det vanlige hotellet til halve prisen ved siden av. Jeg har også vært på luksushoteller på storbyferie og da har jeg innimellom også følt at jeg ikke har fått nok ut av det om du skjønner. Jeg har lissom ikke hatt tid til å bruke fascelitetene som gjør det til et luksushotell. Stort sett bor jeg på 4 stjerners og er storfornøyd med det. Skulle jeg dratt på tur og tilbragt mesteparten av tiden på hotellet hadde jeg garantert valgt 5 stjerners om økonomien tillot det 1
Anglofil Skrevet 18. august 2017 #24 Skrevet 18. august 2017 Kommer helt an på prisen, men et hotell bør ha fire eller fem stjerner, sjeldent jeg bor på hoteller med en standard under det. Det trenger jo uansett ikke å være dyrt. Grunnen er rett og slett fordi jeg er ikke en som flyr mye ute om kveldene, jeg liker å trekke meg tilbake på hotellrommet, og tilbringer derfor en del tid der. Da er det godt med litt ekstra komfort på rommet. I år bodde vi på femstjernes suite i 14 dager, og det var absolutt verdt det, men det kostet heller ikke all verden. Jeg liker å bo best mulig og betale minst mulig, så jeg leter mye og sammenligner priser i lang tid for å finne best mulig alternativ. Når jeg er på ferie liker jeg å få frokosten servert og ha noen som rer opp senga etterpå, hvilket er grunnen til at jeg ofte ikke velger en leilighet eller hus. Skal sies, vi ser faktisk etter å kjøpe noe i UK, men det er en helt annen historie. Mvh Yvonne
missdior Skrevet 20. august 2017 #25 Skrevet 20. august 2017 Vi bodde på et relativt fint og dyrt hotell i London i sommer (2800 kr natta). Visst var hotellet fint og flott, men vi var jo knapt innom for å sove. Dro ut rundt klokka 09, tilbake for dusj og omkledning rundt 18, så ut igjen og tilbake etter midnatt. Var ikke helt verdt det for oss denne gangen, men ser for meg at om vi hadde vært mer på hotellet hadde det definitivt vært verdt pengene 😁 hotellet var fantastisk altså, og jeg kunne godt tenkte meg å bo der igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #26 Skrevet 20. august 2017 På storby ferie, så ser jeg ikke behovet for det. Da vil jeg ha rent rom, en grei seng og dusj. Jeg sover og dusjer på rommet, ellers er jeg jo ute. Finnes mange fine 4 stjerners hotell og. Det er jo ikke sånn, at enten er det luksus eller slum. Har og bodd på 4 stjerners hotell, som har vært mye bedre enn 5 stjerners hotell jeg har bodd på. Anonymkode: e4ea3...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #27 Skrevet 20. august 2017 Jeg synes definitivt ikke det er verdt det. Forskjellen er stort sett av kosmetisk art. Man kan finne mye bra til en rimelig penge hvis man leter litt. Jeg vil ikke betale dyre dommer for at noe skal se fint og flott ut, når jeg bare tilbringer noen timer der (de fleste med øynene lukket). Anonymkode: cc849...116 2
T-Rex Skrevet 20. august 2017 #28 Skrevet 20. august 2017 For en helgetur er det jo bare snakk om 2-3 overnattinger, så den ekstra kostnaden med et dyrt hotell blir ikke så veldig ille. Men som andre skriver: undersøk hva du faktisk får for pengene, og ikke bestill ukritisk etter antall hotellstjerner. Det flotteste hotellrommet jeg har bodd på, hadde 10-15 kvadratmeter bad, med et digert ovalt badekar, egen dusjnisje og masse gulvplass i tillegg. Hovedrommet var på rundt 25 kvm, med egen sofaavdeling. Vil nok si det var litt stas, selv om jeg ikke var så mye inne.
emilie123 Skrevet 20. august 2017 #29 Skrevet 20. august 2017 Hotell standarden er så forskjellig. Lå på 2 stjerners hotell i København i sommer, men opplevde det som om at det burde hatt minst en høyere stjerne. Det var rent og pent, god service, bytting av håndklær hver dag samt at de redde opp sengen. Sengen var god, ikke alltid det. Det negative var at det var litt små rom, men det gjorde ikke oss noe. Med de prisene dette hotellet hadde kunne vi være litt lenger.
Vinduskarmen Skrevet 20. august 2017 #30 Skrevet 20. august 2017 Vi har ikke brukt hotell på flere år. Kun Airbnb. Føler at vi får opplevd byene på en mer autentisk måte, og vi får ofte tips fra de vi leier av. Vi har pleid å legge oss på mellomsjiktet, og bruker kun sene kvelder innendørs. Det er ikke den samme servicen som på et flott hotell, men så er vi glade i å spise ute, og kan heller legge igjen penger på restauranter og cafeer. Kan også anbefale boligbytte. Det gjorde vi i sommer, og det var supert! De fikk leiligheten vår, og vi bodde i deres hus.
reiseglad Skrevet 20. august 2017 #31 Skrevet 20. august 2017 Hva skal du bruke helga til? Ligge på hotellet til langt på dag og spise deilig frokost og kanskje middagen i restauranten? Tja, da kunne det kanskje være aktuelt. Skal du ut og shoppe og oppleve severdigheter, spise god lokalmat og kun sove på hotellet? Da er i så fall alle stjernene bortkastet. Har prøvd meg på Waldorf Astoria i NY, ikke mye jeg fikk sett av det hotellet, ville heller oppleve byen og dens tilbud. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #32 Skrevet 20. august 2017 Det kommer an på hvor man skal og hvor lenge man skal være. For en og annen helgetur i ny og ne kan et luksushotell være digg, men er turen på mange dager eller uker blir det fort dyrt. I mine øyne ikke verdt det, da man kan få mye bra på 3/4 stjernes hoteller også. For øvrig er det mange fem stjernes hoteller som egentlig bare er det i navnet også, nesten uten noen forskjell fra et betraktelig billigere 4-stjernes hotell. Anonymkode: f175d...854
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #33 Skrevet 20. august 2017 Jeg tenker at det ikke er verdt det fordi jeg ikke tilbringer så mye tid på rommet. Men 3 stjerner er omtrentlig et minimum da jeg i det minste vil ha en Ok seng å sove i. Anonymkode: 15a99...91c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #34 Skrevet 21. august 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det ikke er verdt det fordi jeg ikke tilbringer så mye tid på rommet. Men 3 stjerner er omtrentlig et minimum da jeg i det minste vil ha en Ok seng å sove i. Anonymkode: 15a99...91c Du er ikke garantert det på et 3* hotell, ikke 4* heller forsåvidt. Og så er "sengesmaken" litt ulik i forskjellige land. Jeg har fått senger av betong selv på dyrere hotell og bra senger fx på Ibis hotell Anonymkode: 42283...ae1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #35 Skrevet 22. august 2017 Vi ferierer i Tyrkia om sommeren, og tar oss ellers litt helgeturer i storbyer. I Tyrkia er luksushoteller virkelig ett midt ettersom det er så billig med så høy standard. Når vi drar til storbyer osv, under vi oss gjerne litt luksus da også. Er man på ferie skal man nyte det 🙏🏻 Orker ikke tanken på ekle bad, dårlig renhold og gjester som ikke har hørt om hygiene. 5 stjerner er helt fantastisk, man finner sjeldent noe å klage på. Anonymkode: bb056...e24
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #36 Skrevet 22. august 2017 Jeg har vært på hotellet Burj Al Arab, Dubai. 7 stjerners. Rommet var hinsides lukseriøst, rett og slett til å måpe av. Utsikten, ja jg vet ikke hva jeg skal si. Det må oppleves, men for meg holdt det med den ene gangen. Vi hadde egen butler også, det passet ikke meg helt. Samtidig så var det ikke hotellrommet vi oppholdt oss mest, vi reiste rundt ig opplevde Emiratene. Jeg trives bedre på enkle, rene og greie 3-4 stjerners hoteller. Gjerne i Hellas 😍 Anonymkode: 0723e...726
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå