Gå til innhold

Luksushotell-verdt pengene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Planlegger langhelg med mannen min i europeisk storby. 

Har lyst til å unne oss litt luksus på denne turen. Vi bor vanligvis på middelmådige hoteller ved reise så vi har ingen erfaring med luksushoteller.

noen som har erfaring? Er det bare bortkastet penger eller føler dere at dere sitter igjen med valuta for pengene ved å bo på et finere hotel? Sikkert mange meninger om dette, hadde vært fint å høre fra noen som har bodd på et bedre hotel :)

Anonymkode: 04e3d...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er deilig å bo på ekstra fine hoteller, og bruker gjerne penger på å bo fint selvom man ofte på helgeturer feks ikke er såååå mye på rommet. 

Anonymkode: 582e7...4b7

• Liker 4
Skrevet

Var ikke meningen å være anonym over her. Kom borti knappen da jeg postet ;) *dumme mobil*

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg synes definitivt det er verdt det! Vi legger gjerne mye penger i et ordentlig hotell når vi er ute og reiser, og vi foretrekker å booke en suite. Jeg er ikke noe glad i små, trange hotellrom, og foretrekker "leilighetsfølelsen" en suite gir. Så jeg sier bare kjør på, det er verdt hver krone :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd både at det er verdt det og at det definitivt ikke var verdt det. En av de siste turene jeg var på var billighotellet best.

• Liker 1
Skrevet

Definitivt. Nå er jeg fortsatt ganske ung, så det er min far som betaler, men etter min mening er det verdt det. Har reist mye og bodd på noen fantastiske hoteller rundt om kring, og har kun bodd på middelmådige hoteller i forbindelse med ridestevner av praktiske årsaker, og det føles ikke som ferie på et slikt hotell. Legg pengene i et flott hotell, men let grundig! God ferie:)

Anonymkode: 19766...be4

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Bodde på 2stjerners på en gresk øy. Vi fikk et rom, kjøkken, stue. Enorm takterasse. Fem meter unna stranda. Fantastisk service og vennlig personale. 

Bodde på 5 stjerners i Polen. Har aldri fryst så mye som da. Ingen varme, kaldt, stygg innredning, knallharde senger, ingen comfort. Ikke engang varme på badet. Det var rett og slett elendig. 

Foretrekker små, koselige hoteller, voutique-hoteller, og familieeide fremfor store, upersonlige. 

Skrevet

Regner med du med luksus mener minst 5-stjerners. Jeg synes det er fullstendig bortkastet. Jeg vil ha et eget (rent) bad, god seng og airconditioning som ikke bråker for mye der det er nødvendig, men utover det vil jeg heller bruke pengene på å reise mer. Det er ikke hotellet som er målet med reisene mine.

Anonymkode: 976ce...860

• Liker 10
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
6 timer siden, hockeyfrue skrev:

Jeg synes definitivt det er verdt det! Vi legger gjerne mye penger i et ordentlig hotell når vi er ute og reiser, og vi foretrekker å booke en suite. Jeg er ikke noe glad i små, trange hotellrom, og foretrekker "leilighetsfølelsen" en suite gir. Så jeg sier bare kjør på, det er verdt hver krone :)

Hvorfor da ikke bare leie en leilighet eller feriehus?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planlegger langhelg med mannen min i europeisk storby. 

Har lyst til å unne oss litt luksus på denne turen. Vi bor vanligvis på middelmådige hoteller ved reise så vi har ingen erfaring med luksushoteller.

noen som har erfaring? Er det bare bortkastet penger eller føler dere at dere sitter igjen med valuta for pengene ved å bo på et finere hotel? Sikkert mange meninger om dette, hadde vært fint å høre fra noen som har bodd på et bedre hotel :)

Anonymkode: 04e3d...3f2

Det kommer helt an på hvor mye penger er verdt for deg!   Ellers vil jeg si at det ikke alltid er en veldig klar sammenheng mellom pris og kvalitet på hotellet. Sjekk tripadvisor nøye.

• Liker 1
Gjest hockeyfrue
Skrevet
7 timer siden, TalithaG skrev:

Hvorfor da ikke bare leie en leilighet eller feriehus?

Det er ikke alltid like lett å få tak i en leilighet eller et feriehus på en storbytur. Dessuten slipper vi både å lage frokost selv og vaske etter oss på hotell, og det er litt deilig når man er på tur. 

Skrevet

Kommer vel an på hva man har råd til. For vår del - nei. Luksushotell vil for oss bety mye mindre penger å bruke på mat, reise etc, siden vi alltid reiser på begrenset budsjett. Har man et romslig budsjett så kan det jo være verdt det. 

Jeg foretrekker også mer små, personlige hoteller, hvor man kanskje sitter på en litt skjev terasse og drikker vin og kikker direkte inn til naboen. :ler: 

Skrevet

Kommer an på prisen for min del. Var i London og bodde på et skikkelig høl av et hotell, 3 stjerner meg en viss plass altså! Dro til en storby i Polen to uker etterpå, og bodde på femstjerners hotell, og det var fantastisk å få et skikkelig pent rom og veldig god service! Har også bodd på femstjerners hotell i Edinburgh, og det var også en knallbra opplevelse med god service, pent rom og fantastisk mat! 

Har du råd til det, og liker det komfortabelt og pent, så kan det gjerne være verdt det å legge litt ekstra penger i luksus. 

Skrevet

Av og til unner vi oss luksus i form av et spesielt fint hotell. Men man må helst vite at hotellet er bra, og beliggenheten optimal - det er skikkelig kjipt å betale mye og ha høye forventninger hvis personalet er kjipt og hotellet ikke svarer til forventningene.

Derfor bruker jeg heller penger på et OK hotell i en fantastisk beliggenhet enn et fantastisk hotell som ligger et stykke unna.

Anonymkode: 46631...4a8

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hva man får for pengene, og hvor mye tid man skal bruke på hotellet. Og hva man regner som luksus, selvsagt. 

Som regel er jeg fornøyd om jeg får et rent rom, med eget bad, og det må være air condition om det er varmt. Det er det jeg trenger når jeg er på ferie og kun skal tilbringe den tiden jeg sover på rommet, og kanskje en time eller to til middagshvil midt på dagen. 

De gangene jeg har sovet på luksushotell har "luksusen" stort sett vært litt større rom, kanskje ekstra bred seng, sjokolade på puten, veldig fancy lobby, fancy frokost, etc. Det er jo greit, men jeg ville ikke brukt en formue på slikt om jeg kun skulle vært der noen timer hver natt. 

Anonymkode: 84edb...6c8

• Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet

Syns absolutt det er verdt det. Vi legger alltid masse penger i  et godt og flott hotell, med god beliggenhet når vi er på tur. Jeg har blitt for gammel til å sove på dårlige hotell.

Om luksusen du har opplevd på luksushotell kun har vært et større rom og sjokolade på puten, så er det nok ikke et luksushotell.

Gjest Magnifiq
Skrevet
1 time siden, NumberSix skrev:

Kommer an på prisen for min del. Var i London og bodde på et skikkelig høl av et hotell, 3 stjerner meg en viss plass altså!

Hotell i London er jo kjent for dårlig standard, så om du ikke vil risikere mus på rommet og lopper sengen bør man hoppe lett over trestjerners der altså.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Magnifiq skrev:

Syns absolutt det er verdt det. Vi legger alltid masse penger i  et godt og flott hotell, med god beliggenhet når vi er på tur. Jeg har blitt for gammel til å sove på dårlige hotell.

Om luksusen du har opplevd på luksushotell kun har vært et større rom og sjokolade på puten, så er det nok ikke et luksushotell.

Jeg har nok bodd på det, jo.. Men jeg bryr meg ikke om fancy lysekroner i foajeen, eller buksepressetjeneste, eller at de holder døren for meg og prøver å bære bagasjen min for meg. Sånt driter jeg i, eneste jeg har fått ut av å bo på slike hotell som jeg bryr meg om, er størrelse på rom, og sjokkis. 

Det er også en ganske stor mellomklasse mellom luksushotell og dårlig hotell. Skalaen går fra 1-5 stjerner. Jeg har bodd på hele skalaen. Jeg skal aldri ned på 1 og 2 igjen, men 3 holder som regel i massevis. 4 og 5 er mest pynt, fjas og tulleservicer jeg ikke har noen glede av. 

Anonymkode: 84edb...6c8

• Liker 3
Skrevet

Ikke til langweekend i Europa. Der ville jeg gått for noe vanlig som Hilton osv. 

Langferie tar vi  5 stjerner hver gang. 

• 1 år senere...
Skrevet

Har vokst opp med ferie på femstjerner hoteller. Vet om et på fore som også er bra, men de få andre jeg har prøvd på fire stjerner har vært fattige. Ønsker ikke å føle at jeg er på en campingplass med naboer i crox og badetøy i gangene. Er nok av hoteller som ikke fortjener fem stjerner, så pass på.

Anonymkode: 40623...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...