Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

39+6

I dag føles formen dårligere. Jeg føler meg rett og slett skikkelig urven, og frykter at jeg er på vei til å bli forkjøla. Det hjelper selvsagt ikke på at det ble litt vel lite søvn i natt. Når formen har vært så bra som den har fram til nå, får jeg litt panikk ved tanken på at jeg skal gå en framtidig fødsel i møte mens jeg er syk. Men - jeg skal prøve å ikke krisemaksimere. Det kan jo hende det går seg til, skal prøve meg på en sofa-lur etterpå. :) (Det ligger helt innprentet i meg at jeg ikke skal sove på dagtid, fordi det føkker sånn med nattesøvnen min. Jeg får faktisk dårlig samvittighet hver gang jeg sover på dagtid eller sovner etter middag. Sånn er det å ha søvnproblemer. :rolleyes:

Plutselig skal jeg på svangerskapskontroll hos legen nå i ettermiddag. Avtalen etter legekontrollen i uke 36 var at jeg skulle kontakte legekontoret et par dager før jeg var i uke 40 for å avtale 40-ukerskontrollen, sånn i tilfelle det ble fødsel før termin. Nå viser det seg at legen drar på ferie på fredag og blir borte hele neste uke, derfor fikk jeg hastetime nå i ettermiddag. Dumme legen, han visste vel at han skulle ha ferie da jeg var der i januar... Jaja, han var vel ganske sikker på at jeg kom til å føde før uke 40 da. :P

Modningssymptomer å rapportere om: av og til mensaktige murringer i korsryggen, stikking oppover i underlivet, en del dårlig i magen, og kanskje kynnere. I tillegg fortsetter mini å romstere noe voldsomt i magen, noe som er smertefullt/ubehagelig, særlig hvis magen er stram. Men det siste har vel ikke akkurat noe med modning å gjøre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Snotra skrev:

Tusen takk for sitat. Får vel lese meg mer opp på det nettstedet der. :Nikke:

 

@Ruccula Ja, det skal virkelig bli deilig å slippe å være alene om usikkerheten. Usikkerheten kommer jo ikke til å forsvinne når ungen er kommet, tvert imot antar jeg, men i det minste blir man ikke like alene. :smilbla:

I mitt tilfelle så kan ikke bekymringene nå (når barnet er ute) måååååle seg med bekymringene i svangerskapet. Det er mye bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med her nå! :) 

Her ble bekymringene mye mindre etter at M ble født. Sjekke at hun puster, liksom. Check :biggrin:

Til nå har jeg ikke funnet noe sammenheng med hva jeg spiser og hvordan hun reagerer. Da hun var bitteliten hadde hun ofte magevondt på nettene, men det er sånn som er dømt til å skje tror jeg. Etter noen uker (eller måneder, husker ikke :fnise:) så stoppet det helt opp :) Og jeg eeeelsker løk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har kommentert her på lenge følger jeg med. Dette er så spennende! Tipper du føder i helga :) 

Eneste noen av mine har reagert på er rosenkål, aldri merket noe på andre ting. Noe magevondt har de uansett, som Weebs skriver. 

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg gikk hele sommeren uten å spise jordbær, siden noen en gang sa at babyer fikk vondt i magen av det. Jeg kunne jo ikke det minste ha testet det ut selv først hvertfall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.2.2018 den 11.08, Weebs skrev:

Spennende å følge med her nå! :) 

Her ble bekymringene mye mindre etter at M ble født. Sjekke at hun puster, liksom. Check :biggrin:

Til nå har jeg ikke funnet noe sammenheng med hva jeg spiser og hvordan hun reagerer. Da hun var bitteliten hadde hun ofte magevondt på nettene, men det er sånn som er dømt til å skje tror jeg. Etter noen uker (eller måneder, husker ikke :fnise:) så stoppet det helt opp :) Og jeg eeeelsker løk ;) 

 

På 14.2.2018 den 12.28, A4-livet skrev:

Selv om jeg ikke har kommentert her på lenge følger jeg med. Dette er så spennende! Tipper du føder i helga :) 

Eneste noen av mine har reagert på er rosenkål, aldri merket noe på andre ting. Noe magevondt har de uansett, som Weebs skriver. 

 

På 14.2.2018 den 17.04, Marimba skrev:

Jeg angrer på at jeg gikk hele sommeren uten å spise jordbær, siden noen en gang sa at babyer fikk vondt i magen av det. Jeg kunne jo ikke det minste ha testet det ut selv først hvertfall :P 

Takk for at dere deler av erfaringene deres. Da skal jeg ikke bekymre meg alt for mye på forskudd i forhold til hva jeg kan spise framover. :) 

På 14.2.2018 den 19.23, blomst12 skrev:

Har ikke gitt lyd fra meg her,men her var du nærme termin!! Masse lykke til i innspurten!:)

 

18 timer siden, Illy skrev:

Masse lykke til i innspurten, ja! :hoppe:

Tusen takk for lykkeønskninger! :laugh:

I dag er det termindagen, ffs! Hjelpes.... 40+3, 100% gjennomført graviditet. 

Men det er ekstremt lite å rapportere om. Det skjer rett og slett veldig lite med kroppen. Kun litt murringer, stikkinger og litt slim på dopapiret. I natt drømte jeg at jeg fikk rier, men jeg var  ikke sanndrømt. Nå må jeg innrømme at jeg gjerne vil få fødselen overstått. Det er vanskelig å bare gå å gruve seg til noe, fordi nå må jeg innrømme at jeg virkelig har startet å gruve meg til selve fødselen også. Vil bare "komme igang", bli ferdig med det. I det minste vite når det hele skal skje. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snotra skrev:

 

 

Takk for at dere deler av erfaringene deres. Da skal jeg ikke bekymre meg alt for mye på forskudd i forhold til hva jeg kan spise framover. :) 

 

Tusen takk for lykkeønskninger! :laugh:

I dag er det termindagen, ffs! Hjelpes.... 40+3, 100% gjennomført graviditet. 

Men det er ekstremt lite å rapportere om. Det skjer rett og slett veldig lite med kroppen. Kun litt murringer, stikkinger og litt slim på dopapiret. I natt drømte jeg at jeg fikk rier, men jeg var  ikke sanndrømt. Nå må jeg innrømme at jeg gjerne vil få fødselen overstått. Det er vanskelig å bare gå å gruve seg til noe, fordi nå må jeg innrømme at jeg virkelig har startet å gruve meg til selve fødselen også. Vil bare "komme igang", bli ferdig med det. I det minste vite når det hele skal skje. :P

Oioi!!! Termin!! Gratulerer :) mamma hadde heller absolutt ingen tegn før vannet gikk :)

For en person som valgte ks pga fødselsangst så forstår jeg godt at du gruer deg til fødselen :P.  Men det går vel stort sett bra, jorden er jo tross alt overbefolket :P 

Bare lov meg at du står på ditt der inne og ikke lar deg bli herset med.  Jeg blir så forbanna når jeg hører om kvinner som nektes epidural osv.. Ikke finn deg i noe tull.

Husk å oppdater oss ofte nå da, om hva som skjer ;) gjerne hver time gjennom fødselen også,  det synes jeg du skal prioritere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!! Hvordan kjennes det å faktisk ha kommet til selve dagen, at nå kommer hun ut i løpet av kort tid og mest sannsynlig den neste uken?

Jeg skjønner godt at du bare vil komme i gang. Det er ikke til å komme bort fra at fødsel er noe veldig stort som skjer og veldig vondt. Men det pleier jo å gå bra, og folk pleier å gjøre det igjen frivillig :) Krysser fingrene for at du var sanndrømt med en bitteliten forsinkelse, sånn at de riene straks kommer i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! 😃😃

skjønner veldig godt at du bare vil ha det overstått! Nå kan det jo skje når som helst! Må være rart å plutselig være på termindatoen! Er jo den alle teller ned til på apper og gleder seg til! Masse lykke til i fødsel! Håper den starter hos deg snart så du har det overstått fort! 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så spennende! Nå vet du jo at hun er her innen to uker uansett :) Jeg hadde niks, null nada av tegn til modning etc, jeg begynte bare plutselig å føde en dag. Så det at du ikke kjenner noe i dag betyr absolutt ikke at fødselen ikke kan starte i morgen - eller i kveld ;) 

Jeg rakk aldri å gå og kjenne på den derre "skjer det snart nå? Hva med nå da?"-følelsen sist, jeg var nemlig helt sikker på å gå maks på overtid, men endte med å føde 15 dager før termindato istedenfor. For what it's worth syntes jeg absolutt ikke det var så galt å føde, jeg trodde det skulle være mye vondere og fikk meg i grunn en positiv overraskelse til tross for at jeg ikke hadde gruet meg på forhånd (jeg tenkte at siden jeg ikke visste hva jeg gikk til, var det ikke noe vits i å bruke energi på å grue seg til det). Jeg gruer meg absolutt ikke til å føde på nytt! Man får jo gjerne høre en del skrekkhistorier, men for de aller, aller fleste går det jo egentlig veldig fint :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 12.51, Ruccula skrev:

Oioi!!! Termin!! Gratulerer :) mamma hadde heller absolutt ingen tegn før vannet gikk :)

For en person som valgte ks pga fødselsangst så forstår jeg godt at du gruer deg til fødselen :P.  Men det går vel stort sett bra, jorden er jo tross alt overbefolket :P 

Bare lov meg at du står på ditt der inne og ikke lar deg bli herset med.  Jeg blir så forbanna når jeg hører om kvinner som nektes epidural osv.. Ikke finn deg i noe tull.

Husk å oppdater oss ofte nå da, om hva som skjer ;) gjerne hver time gjennom fødselen også,  det synes jeg du skal prioritere :laugh:

Jeg skal prøve å oppdatere når det skjer noe. ;) Foreløpig er det tyst som i graven. Og: Oh yeah! Jeg og mannen skal ikke la oss herse med. Det har vi snakket om masse, at han er "the man" mens jeg ligger der, det er han som skal ta opp eventuelle kamper og sånn med jordmor eller hva det nå enn måtte være som evt. skulle bli ei utfordring. Vi er tross alt 35 og 40, så vi er ikke ungdommer akkurat. :fnise: Jeg blir også lynings når jeg leser om hva enkelte folk har hatt for trasige opplevelser.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2018 den 13.06, Illy skrev:

Spennende!! Hvordan kjennes det å faktisk ha kommet til selve dagen, at nå kommer hun ut i løpet av kort tid og mest sannsynlig den neste uken?

Jeg skjønner godt at du bare vil komme i gang. Det er ikke til å komme bort fra at fødsel er noe veldig stort som skjer og veldig vondt. Men det pleier jo å gå bra, og folk pleier å gjøre det igjen frivillig :) Krysser fingrene for at du var sanndrømt med en bitteliten forsinkelse, sånn at de riene straks kommer i gang!

Det kjennes superfint ut å ha kommet til termindagen, og nå da være passert den. :) Men jeg vil ikke at det skal gå for mange dager på overtid heller. Bare akkurat passe liksom. :tongue: Jeg frykter det å skulle bli igangsatt rett og slett. Pluss at ungen skal vise seg å være kjempestor! Syns fortsatt at jeg legger på meg mye... Gikk opp et kilo den siste uka... Håper det ikke er for mange dagene igjen nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 15.24, Jeey skrev:

Så spennende! 😃😃

skjønner veldig godt at du bare vil ha det overstått! Nå kan det jo skje når som helst! Må være rart å plutselig være på termindatoen! Er jo den alle teller ned til på apper og gleder seg til! Masse lykke til i fødsel! Håper den starter hos deg snart så du har det overstått fort! 😃😃

Tusen takk for lykkeønskninger! Det er veldig rart at appen har endret seg til 100% og nå plutselig rapporterer om antall dager på overtid. :) Satser på at det hele skjer snart! :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, et tips from me to you. Hvis du på forhånd har tenkt på noe du har lyst til å prøve, som prekestol, lystgass, yogaball, whatever, så si det til mannen! Jeg glemte helt ut at jeg hadde lystgass på ønskelisten min. Og det foreslo først jordmor når sånn 80 % av fødselen var overstått :fnise: "Ja takk!" Det er ikke lett å huske sånne ting når det eneste du konsentrerer deg om er å puste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.2.2018 den 16.05, miore skrev:

Hurra, så spennende! Nå vet du jo at hun er her innen to uker uansett :) Jeg hadde niks, null nada av tegn til modning etc, jeg begynte bare plutselig å føde en dag. Så det at du ikke kjenner noe i dag betyr absolutt ikke at fødselen ikke kan starte i morgen - eller i kveld ;) 

Jeg rakk aldri å gå og kjenne på den derre "skjer det snart nå? Hva med nå da?"-følelsen sist, jeg var nemlig helt sikker på å gå maks på overtid, men endte med å føde 15 dager før termindato istedenfor. For what it's worth syntes jeg absolutt ikke det var så galt å føde, jeg trodde det skulle være mye vondere og fikk meg i grunn en positiv overraskelse til tross for at jeg ikke hadde gruet meg på forhånd (jeg tenkte at siden jeg ikke visste hva jeg gikk til, var det ikke noe vits i å bruke energi på å grue seg til det). Jeg gruer meg absolutt ikke til å føde på nytt! Man får jo gjerne høre en del skrekkhistorier, men for de aller, aller fleste går det jo egentlig veldig fint :Nikke: 

Det er nok et lurt "triks" å forvente å gå et stykke på overtid. Jeg må nok innfinne meg med den måten å tenke på jeg også. :) Jeg håper bare at det ikke blir igangsetting og at alt fortsatt er bra med ungen. Det er jo den konstante bekymringa. I det minste er det like mye turning og liv i magen som det har brukt å være. :) 

Så fint å lese om dine tanker rundt fødselen også. Jeg er ikke like bekymret i dag. Det er jo som du sier ingen vits i å gå rundt å bekymre seg på forhånd, og for de aller fleste går det bra. Men jeg merker at jeg er mye mer emosjonell og følsom for tida, så da blir dette også forsterket i form av bekymringer. Herregud, jeg er jo egentlig et "steinansikt", men nå får jeg tårer i øynene hver gang jeg ser noen vinner en medalje i OL. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Weebs skrev:

Jaa, et tips from me to you. Hvis du på forhånd har tenkt på noe du har lyst til å prøve, som prekestol, lystgass, yogaball, whatever, så si det til mannen! Jeg glemte helt ut at jeg hadde lystgass på ønskelisten min. Og det foreslo først jordmor når sånn 80 % av fødselen var overstått :fnise: "Ja takk!" Det er ikke lett å huske sånne ting når det eneste du konsentrerer deg om er å puste :) 

Tusen takk for tipset, Weebs! Kan aldri få nok av sånt fra dere som har vært igjennom dette før. :biggrin: Jeg tror kanskje jeg har snakket en del om sånne "ønsker" med mannen, men samtidig er han jo en mann. Det kan hende jeg ikke har uttrykt meg så klart som jeg egentlig tror selv. Eventuelt er det vel en stor sannsynlighet for at han har glemt det også. :fnise: Jeg prøver nemlig ikke å snakke alt for mye om fødselen med han, i frykt for at han skal bli lei. Men for min del er det stort sett det eneste jeg tenker på for tida, og kan sikkert snike inn temaet i de aller fleste samtaler vi har hvis jeg føler for det. Men jeg gjør det ikke altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ruccula skrev:

Skjer det noe? :)

Nei, her skjer det absolutt ingenting. Kun litt murringer og stikkinger i underlivet, ellers er alt på nøyaktig samme viset som det har vært de siste ukene. Og jeg som trodde de modningstegnene jeg hadde kunne bety at det ble fødsel før termin. Så feil kan man ta.  :fnise:

 

I dag er jeg 41+0. I ettermiddag skal jeg ringe til sykehuset for å avtale overtidsvurdering som egentlig skal være 41+3, men siden det er søndag blir det sikkert ikke time før mandag. Jaja, spent på å høre hva de sier, og om de sier noe spesielt i det hele tatt. Det er også ei idiotisk telefontid de har på sykehuset, kun mellom kl. 13-15. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...