Gå til innhold

Snotras dagbok.

Snotra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kan jeg puste lettet ut jeg også. Det er utrolig hvor bekymra og urolig man kan gjøre seg selv. Mai gådd.. Men uansett: 

Alt så veldig bra ut! Jordmora tok seg god tid og undersøkte den lille godt og lenge. Det hjalp ikke på tempoet at det var god bevegelse der inne i magen. :laugh: Og det er en god grunn til at jeg ikke har kjent bevegelse: både at jeg er førstegangs, men også fordi morkaka ligger foran. I tillegg ligger den bittelitt lavt. Dette betyr at jeg får innkalling til enda en UL i uke 32 ca. 

Og vi fikk vite kjønnet. Jordmora virket meget sikker i sin sak også, så vi tror vi våger å tro på henne: Det blir visst ei lita jente! :rodmer:

Jeg har også fått ny termin: 18. februar. Dvs. det er ca. en 5-6 dager lengre enn det som var menstermin, men en dag kortere enn terminen jeg fikk på TUL da jeg var 11 uker på vei. Så i dag er jeg 18+5. 

Resten av dagen på jobb har jeg knapt klart å konsentrere meg om noe som helst! Lurer på om jeg ikke skal feire med en sjokolade i kveld altså. :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snotra skrev:

Da kan jeg puste lettet ut jeg også. Det er utrolig hvor bekymra og urolig man kan gjøre seg selv. Mai gådd.. Men uansett: 

Alt så veldig bra ut! Jordmora tok seg god tid og undersøkte den lille godt og lenge. Det hjalp ikke på tempoet at det var god bevegelse der inne i magen. :laugh: Og det er en god grunn til at jeg ikke har kjent bevegelse: både at jeg er førstegangs, men også fordi morkaka ligger foran. I tillegg ligger den bittelitt lavt. Dette betyr at jeg får innkalling til enda en UL i uke 32 ca. 

Og vi fikk vite kjønnet. Jordmora virket meget sikker i sin sak også, så vi tror vi våger å tro på henne: Det blir visst ei lita jente! :rodmer:

Jeg har også fått ny termin: 18. februar. Dvs. det er ca. en 5-6 dager lengre enn det som var menstermin, men en dag kortere enn terminen jeg fikk på TUL da jeg var 11 uker på vei. Så i dag er jeg 18+5. 

Resten av dagen på jobb har jeg knapt klart å konsentrere meg om noe som helst! Lurer på om jeg ikke skal feire med en sjokolade i kveld altså. :rodmer:

Så flott at alt var fint:yvonne: Hurra for en liten jente!! Sjokolade er helt på sin plass i kveld💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Hurra for frisk og fin jente! (Jeg tenkte før i dag at du skulle få jente faktisk) Ikke for å være slem, men jeg synes du kan gå en uke på overtid så hun kommer på bursdagen min. Bare sånn at dukka begynne å forberede deg allerede nå :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jenta!! :hjerte: Og så godt at hun har det fint i magen! Håper du feiret med to sjokolader, en til deg og en til jenta :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 18.45, LoveTrain skrev:

Så flott at alt var fint:yvonne: Hurra for en liten jente!! Sjokolade er helt på sin plass i kveld💕

På 19.9.2017 den 19.06, Weebs skrev:

Hurra for jente! Så kjempekoselig :strix:

På 19.9.2017 den 19.17, A4-livet skrev:

:strix: Hurra for frisk og fin jente! (Jeg tenkte før i dag at du skulle få jente faktisk) Ikke for å være slem, men jeg synes du kan gå en uke på overtid så hun kommer på bursdagen min. Bare sånn at dukka begynne å forberede deg allerede nå :fnise: 

På 19.9.2017 den 19.23, Marimba skrev:

Så fantastisk med ei lita jente 😍

På 19.9.2017 den 22.09, Ruccula skrev:

Gratulerer med jente Snotra!!! :)

På 19.9.2017 den 23.25, DrømmenOmEnBaby skrev:

Gratulerer så masse!! ❤️

På 22.9.2017 den 17.59, Illy skrev:

Gratulerer så mye med jenta!! :hjerte: Og så godt at hun har det fint i magen! Håper du feiret med to sjokolader, en til deg og en til jenta :biggrin:

Tusen takk for alle hilsningene.:hjerte: Det er veldig rart å tenke på altså. Men vi er begge to superhappy, selv om mannen egentlig ikke tror helt på det. Han får stadig servert historier om folk som har fått høre at det skal bli jente og så viser det seg at det er gutt når det kommer til stykket. Blir litt små-irritert egentlig, fordi jordmora var så sikker i sin sak. Men men, vi er happy uansett.  :laugh:

Sjokolade ble det faktisk ikke før det ble helg, da livet kom iveien og en trist og tung affære på jobben til mannen satte sitt preg på resten av uka. Men nå er vi igjennom det verste og har feiret med både is og sjokolade. :smilorange:

I dag er jeg 19+3. Formen har vært dårlig de siste par dagene, men det tror jeg er en kombinasjon av ekstremt mye stress på jobb den siste uka og generell forkjølelse. I tillegg har jeg ikke klart å sove ut nå som det har vært helg, har våknet grytidlig på morgenen uansett. :glare: I morgen braker det løs med ei ny stressfull arbeidsuke, med masse styr og jobbreise og sene kvelder. Uka toppes av at foreldrene mine kommer på besøk til helga (de bor på en annen kant av landet) og da blir det å være vertskap, noe som akkurat nå virker veldig tungt. Puh... Men det må da gå bra. :)

Til slutt må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig etter å kjenne liv. Er medlem av ei termingruppe på facebook og der ser jeg til stadighet at folk forteller om liv i magen og deler filmsnutter osv. Blir litt utålmodig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snotra skrev:

Tusen takk for alle hilsningene.:hjerte: Det er veldig rart å tenke på altså. Men vi er begge to superhappy, selv om mannen egentlig ikke tror helt på det. Han får stadig servert historier om folk som har fått høre at det skal bli jente og så viser det seg at det er gutt når det kommer til stykket. Blir litt små-irritert egentlig, fordi jordmora var så sikker i sin sak. Men men, vi er happy uansett.  :laugh:

Sjokolade ble det faktisk ikke før det ble helg, da livet kom iveien og en trist og tung affære på jobben til mannen satte sitt preg på resten av uka. Men nå er vi igjennom det verste og har feiret med både is og sjokolade. :smilorange:

I dag er jeg 19+3. Formen har vært dårlig de siste par dagene, men det tror jeg er en kombinasjon av ekstremt mye stress på jobb den siste uka og generell forkjølelse. I tillegg har jeg ikke klart å sove ut nå som det har vært helg, har våknet grytidlig på morgenen uansett. :glare: I morgen braker det løs med ei ny stressfull arbeidsuke, med masse styr og jobbreise og sene kvelder. Uka toppes av at foreldrene mine kommer på besøk til helga (de bor på en annen kant av landet) og da blir det å være vertskap, noe som akkurat nå virker veldig tungt. Puh... Men det må da gå bra. :)

Til slutt må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig etter å kjenne liv. Er medlem av ei termingruppe på facebook og der ser jeg til stadighet at folk forteller om liv i magen og deler filmsnutter osv. Blir litt utålmodig ja. 

Jeg kjente ikke liv før i uke 21 :) og da kjentes det ut som leamus nederst i magen :)

Har du begynt å få noe kul på magen enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg ned på sofaen, og sett på litt høy rolig musikk, kanskje det funker for deg også? :fnise: De skal visst kunne reagere på lyder allerede.

Håper du får muligheten til å ta det litt med ro ila uken, det hørtes ut som det kan bli i meste laget med jobb og besøk. Er formen bedre nå? Krysser fingrene for at det bare var en mild forkjølelse som kjapt er overstått.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på konsert når jeg var rundt 23 uker på vei, og da tok ungen helt fullstendig av :fnise: Aner ikke om hun elsket eller hatet musikken, hehe :) Så det kan hende det er noe i det, @LoveTrain!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 6.57, Sommernatt skrev:

Ny leser titter innom :goodbye: Gleder meg til å følge deg framover! 

Heisann og velkommen hit! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten kortfattet oppdatering herfra, selv om jeg egentlig er på jobb. :tunge1:

De to siste ukene har vel vært de mest stressfylte ukene på jobb noensinne. Og i tillegg kom det masse reisevirksomhet, tillitsvalgtarbeid og besøk av foreldrene mine nå i helga. Så nå nyter jeg at det er litt roligere på kontoret, selv om jeg egentlig burde ha vært ute og reist nå også, før vinteren setter inn. (Har en type jobb hvor vi er avhengig av snøfrie forhold.) Jeg merker at det er tyngre å være på jobbreise, uten tvil. Og i går var jeg litt småsvimmel på jobb, så jeg har bestemt meg for å roe litt ned rett og slett. I verste fall får resten av sesongen gå litt til h. Det er andre ting som er viktigere å tenke på akkurat nå. :) 

Takk for tipsene deres angående hvordan best kjenne liv. Jeg tror ikke jeg har kjent noe enda heller, og jeg blir stadig mer utålmodig. For hurra: Jeg er over halvveis! 20+5 i dag! Og magen er definitivt på plass. Og nå merker jeg at tida begynner å gå fort. Uææææ! :bolledeig:

Nei - tilbake til jobben her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har tittet innom her. Ser det er en del som har skjedd siden sist. Gratulerer med jente og at du er over halvveis i svangerskapet, så utrolig stas!!! Nyt tiden fremover. Ikke minst, ro ned på jobb og ta vare på deg selv :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 13.03, Chickenwings85 skrev:

Det er en stund siden jeg har tittet innom her. Ser det er en del som har skjedd siden sist. Gratulerer med jente og at du er over halvveis i svangerskapet, så utrolig stas!!! Nyt tiden fremover. Ikke minst, ro ned på jobb og ta vare på deg selv :yvonne:

Tusen takk for kjempegode ord @Chickenwings85 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  18. februar

På vei: 20+6

Igjen til termin: 137 dager 

Kjønn: Jordmora på OUL virket ganske så sikker på at det er ei jente. :) 

Neste kontroll: Kontroll hos jordmor om knappe tre uker

Ultralyd: Litt usikker på om vi skal ta en 3D ultralyd. Ellers skal jeg ha en i uke 32 tror jeg. I det minste sa OUL-jordmor det da det viste seg at morkaka ligger litt langt nede i front. Men jeg har ikke fått innkalling enda. 

Liv i magen: Kan enda ikke si med sikkerhet at jeg har kjent liv altså. Av og til lurer jeg på om noe er liv, men siden jeg er så usikker antar jeg at det ikke er det. 

Vektøkning: Tror jeg nærmer meg en 5-6 kg. 

Plager: Har vært veldig lite plaget så langt. *bank i bordet* Lett andpusten. :PBlir mer og mer sliten på ettermiddagene, litt sånn som i første trimester.

Cravings: Ingen cravings som jeg vil kalle cravings. Liker fortsatt ikke cola. Spiste mammas vafler med nugatti i helga. Dette har jeg ikke spist siden jeg var tenåring. Gjett hva jeg har hatt lyst på hver dag siden!  

Søvn: Har alltid vært plaget med søvnen, med stort sett sover jeg som normalt. 

Humør: Stort sett bra fremdeles. Enda litt mer lettrørt. 

Utålmodig: Nei, nå syns jeg tida virkelig går fort. 

Innkjøp: Har kjøpt BB hug me-pute og en pose med brukte klær og ei barnedyne. 

Barnerom: Fortsatt et gjesterom, men det går sakte, men sikkert framover med planene. Parkett er kjøpt inn. 

Sykehusbagen: Har ikke blitt ofret en tanke enda. 

Tanker om fødselen: Fremdeles fortregning. Ønsker å føde naturlig i utgangspunktet. Har startet å se Fødeavdelingen, og må etter hvert få med mannen på det også. Han fikk med seg slutten på en fødsel her om dagen. Kommenterte hvordan ungen faktisk ser ut da den kommer og han sa at det er jo greit å vite om på forhånd, at det ikke er sånn som på film. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...