Gå til innhold

Snotras dagbok.

Snotra

Anbefalte innlegg

Dette er vel en av de få gangene i livet man blir glad når klærne blir for trange. :fnise:

Du kan jo evnt prøve å finne brukte turbukser til en billig penge. Eventuelt om du kjøper nye kan du når du ikke har behov for dem lenger, gi dem til noen som trenger det og føle du har gjort en god gjerning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Snotra skrev:

Takk for tips, jeg tror nok kanskje jeg ikke kjøper så mange bøker når jeg tenker meg om. En kjapp runde på Google viser jo at det ligger mye info ute på nett også. Også har man jo alltid diverse forum. :) 

Jeg tror du har helt rett i at man bare må fokusere på å bli kjent med barnet og la ting utvikle seg litt naturlig også. Fullt forberedt blir man jo aldri uansett. :) Jeg håper legetimen din ble litt koseligere enn min! Jeg kommer nok til å oppdatere etter jordmortimen også. :) 

Puh! Det var en stor lettelse å se at det er ikke bare meg som føler meg veldig grønn og usikker. Jeg har alltid vært sånn "gi meg et dyr og jeg er rolig og sikker, er jeg i nærheten av et barn blir jeg helt øøøøøøøøøøh". Men det må jo bare gå seg til. :fnise:

Jeg satser på at et eller annet instinkt kicker inn og redder meg ;) de fleste mødre i naturen skjønner jo hva de skal gjøre med sine avkom, det må da gjelde meg også... Håper jeg :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tonio skrev:

Dette er vel en av de få gangene i livet man blir glad når klærne blir for trange. :fnise:

Du kan jo evnt prøve å finne brukte turbukser til en billig penge. Eventuelt om du kjøper nye kan du når du ikke har behov for dem lenger, gi dem til noen som trenger det og føle du har gjort en god gjerning! 

Ja, jeg fortviler egentlig ikke. Det er mest komisk, jeg bare syns ikke jeg er "pen-gravid" enda. Det ser bare slapt ut. :fnise: Og takk for godt tips om turklær! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg satser på at et eller annet instinkt kicker inn og redder meg ;) de fleste mødre i naturen skjønner jo hva de skal gjøre med sine avkom, det må da gjelde meg også... Håper jeg :fnise:

Naturen får redde oss som ikke har lekt med dukker og vært barnevakter siden tenårene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg endelig skulle fylle ut den greia her. Jeg har også fått i gave, samt gått i innkjøp av selv, to sånne graviditetsbøker. Skal bli koselig å skrive i de også, blir nok fine minner. Og jeg merker det er lurt å ha denne dagboka når jeg skal fylle ut sidene for et par måneder siden. :) 

Termin:  Menstermin er 10. februar. Etter TUL ble den satt til 19. februar. OUL vil vise. :) 

På vei: 15+2

Igjen til termin: 176 dager 

Kjønn: Hvem vet? Jeg tror det blir en gutt. 

Neste kontroll: Første kontroll hos jordmor blir om to dager. 

Ultralyd: 19. september. 

Liv i magen: Forhåpentligvis. :) 

Vektøkning: Vet ikke med sikkerhet, men tror 2-3 kg. 

Plager: Har vært veldig lite plaget så langt. *bank i bordet* Lett andpusten. :P

Cravings: Ingen cravings. Liker plutselig ikke cola mer. 

Søvn: Har alltid vært plaget med søvnen, med stort sett sover jeg som normalt. 

Humør: Stort sett bra. Har vært veldig lite humørsvigninger. Blir kanskje litt lettere irritert, men ikke noe engang mannen merker noe til. Kanskje bittelitt mer lettrørt. 

Utålmodig: Nei, syns egentlig tida går alt for fort. 

Innkjøp: Har kjøpt to bamser og ei sparkebukse. :) 

Barnerom: Fortsatt et gjesterom, men vi har planer!

Sykehusbagen: Har ikke blitt ofret en tanke enda. 

Tanker om fødselen: Denne fortrenger jeg. Prøver å tenke at dette er noe veldig naturlig som kvinner er skapt for å gjøre. Prøver å tenke på kvinnene i steinalderen som gjorde dette uten smertestillende eller noe hjelpemidler (og samtidig ignorere hvor mange som døde under fødsel :P). Men jo, jeg er litt nervøs ved tanken. Når jeg ser på fødeavdelingen så ser jeg at det ofte er de som er under 25 som har letteste fødsler. Mens jeg har jo blitt 35. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med sånn oppdatering:) Det gjør det litt mer virkelig! Har du kjent noe i magen enda? Leser at mange kjenner bobler e.l. allerede fra uke 14! Så nå er jeg sykt spent:p Hvordan gikk det hos jordmor i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var det svangerskapskontroll hos jordmor. Mannen var også med, og det var veldig fint. :) Denne timen var vel det motsatte av timen hos legen. Vi var inne i 1,5 time faktisk! Skjønner ikke hvordan det er mulig, men tida bare fløy. Det var mest som en lang samtale rundt graviditeten, formen, trening, om livet generelt før og etter barn etc. etc., pluss sjekking av urinprøve, vekt og blodtrykk. Og hurra - bonus: Jordmora brukte doppler så vi fikk høre hjerteslagene til ungen. Det gjorde oss rørte som vanlig, og nok en gang ble jeg veldig letta. Jeg har jo en sånn frykt for at noe skal gå galt og så vet jeg ikke en gang om det. Så jordmora var en veldig fin opplevelse! :) 

@LoveTrain Jeg kjenner ikke noe liv i magen enda nei, dessverre. Jeg har kun litt smerter/stikkinger i området rundt livmora, men det er helt normalt. ("Voksesmerter".) Var det denne uka du også skulle til jordmor? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+1. 

Hmmm, kan man bli litt sløv i hodet når man er gravid? Jeg har jo hørt om ammetåke selvsagt, men fins det noe lignende når man er gravid også? Her om dagen klarte jeg ikke å finne riktig møterom og kom et kvarter for sent til et viktig møte. Uansett hvor mange ganger jeg så på møteinnkallingen klarte jeg ikke å koble navnet på møterommet med det riktige møterommet. Endte med at jeg gikk gjennom hele bygningen på jakt etter riktig rom, før jeg ved en tilfeldighet endte tilbake der jeg startet - og ved riktig rom. Gjett hvem som var flau! Og i går skulle jeg ringe til mannen for å få han til å hente meg. Ringte og ringte og ringte. Så viste det seg at jeg hadde ringt helt feil nummer. Ikke rart mannen aldri kom og henta meg. Ikke kunne jeg bli sur på mannen heller. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, det begynner som graviddåke, så går det videre til ammetåke og så småbarnståke. Lenger enn det har jeg ikke kommet, men det varer sikkert til de er tenåringer. Minst :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen gått til innskaffelse av en bluetooth styrt nøkkel finner... :laugh: sånn at mannen kan spore opp bilnøklene mine via mobilen. 

Jeg har mistet et par nøkkler ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er merkelige greier at man skal bli så sløv i hodet mens man er gravid også. Det er jo veldig naturlig at det blir sånn når man er i ammetåka og har søvnmangel osv. Får håpe det holder seg på et moderat nivå. :fnise:

I dag er jeg 17+3. Formen er fremdeles veldig fin, men det har vært ei helg med lite søvn. Det merker jeg at kroppen liker dårlig, særlig med tanke på at jeg har en del reisevirksomhet i jobben i de påfølgende ukene. Jeg er lite motivert for det kjenner jeg. Usj... 

Ellers prøver jeg og mannen å vri hodene litt og tenke ut hvilken bil vi bør kjøpe oss. Vi har en ti år gammel bil som ikke er optimal med tanke på barn. Nå ønsker vi oss egentlig en stor SUV, men hvilken bil det skal bli klør vi oss virkelig i hodet over. Jeg må innrømme at jeg syns dette er kjedelige greier, men det er viktig å få akkurat den biten på plass. 

I går kjøpte vi noen klesplagg til lille fjæra. Det var en butikk her i byen som har gått konkurs, og dermed hev jeg forsiktigheten til side og kjøpte noen plagg i de minste størrelsene. Prøvde å velge mest mulig nøytrale farger. Jeg håper virkelig ikke jeg har jinxet noe. Ikke at jeg egentlig tror på det med "ulykke" og sånn, men jeg merker at nervene begynner å komme i forkant av OUL den 19. september. Jeg føler liksom på meg at noe er galt. Håper det bare er nervøsitet og pessimisme fra min side. 

Men ellers går det bare bra og jeg stortrives om dagene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+4. 

Nå begynner nervene å komme for fullt. I morgen er det OUL og akkurat nå gruver jeg meg mest. Føler på meg at det er noe galt og klarer ikke å tenke særlig positivt akkurat nå. Selv om jeg vet at sannsynligheten for at det er noe galt er mindre enn det motsatte. Sukk... Akkurat nå vil jeg bare ha det hele overstått, det er litt småtortur å gå rundt og vente. Hvert minutt føles som ei time. 

Det er litt rart, fordi helt fram til i dag har jeg stort sett klart å fortrenge OUL`en helt og fullstendig. Det har vært mye stress på jobben og ellers har dagene gått rimelig fort. I helga var vi på en superlang fjelltur med tunge sekker. Jeg har jo vært i så god form hele veien og nesten fullstendig uten symptomer. Og ikke har jeg kjent noe liv heller. Det er kun murringer, nesten som menssmerter. Selvsagt tolker jeg nå dette som at noe er galt. :P

Nei huff, i morgen på denne tida vet vi forhåpentligvis litt mer. Får håpe det neste døgnet går fort. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste døgnet før oul er grusomt! Og det er umulig å være helt rasjonell selv om man prøver, så jeg skal ikke skrive noe om det. Håper du har time tidlig da, eller at du har så mye å gjøre på job at timene flyr. Med eldste kjente jeg vel liv første gang 18+5 tror jeg, bare å glede deg til de første dultene :hjerte: (med minste tok det en uke før jeg skjønte at det var henne og ikke luft :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så gira før OUL at jeg glemte helt å være nervøs :fnise: 

18+3 kjente jeg tre bobler i magen som jeg ikke forstod hva var. Men det var altså bittesmå babybevegelser!

Lykke til i morgen!:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen! Jeg hadde allerede vært på to ultralyder da det var tid for OuL, men jeg var et nervøst og irrasjonelt vrak likevel :fnise: Jeg kjente første lille dult 18+2, men da gikk det sikkert en uke før jeg kjente noe igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gode ord, forståelse og lykkeønskninger @miore, @Weebs og @A4-livet :)

Heldigvis har dagen i dag gått høvelig fort allikevel. Vi har blant annet klart å punktere et dekk på bilen, så nå blir det litt mer kronglete med logistikken i morgen. (Spiker i dekket! :sur:) OUL er på formiddagen, så vi slipper alt for mye venting. Nå er det bare å håpe at man får i seg litt søvn i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker veldig godt hvordan det var å grue seg til OUL.. alle tre gangene, Hehe! Alle rundt meg var spent på kjønn og sånt, jeg klarte (nesten) kun å tenke katastrofetanker. Det blir helt sikkert en kjempefin opplevelse. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på OUL!! Det må være kjempeskummelt, men jeg tror nok det ender med å bli et herlig møte med den lille i magen :) Håper du har fått sove, og at det ikke gjør alt for vondt i magen nå. Jeg har alltid trodd at det måtte være så fint å vente på ultralyder, men innser nå at det blir ikke fint i det hele tatt før i det øyeblikket man skjønner at alt er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...