Gå til innhold

Vanskelig x kone...huff huff

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har lest hele tråden så har du kanskje fått med deg at TS gikk så langt at hun lot som hun var en annen og begynte å svare seg selv, antagelig for å få sympati.  Det virker ikke akkurat tillitvekkende og jeg tror bestemt at denne saken er ganske annerledes enn det TS gir uttrykk for. 

Anonymkode: 63004...3e7

Du vet det at noen ganger er de tre siste sifrene og bokstavene like på to forskjellige brukere siden forskjellen på koden ligger inni der vi ser "...." ? Så du kan ikke kun se etter koden, du må også se etter skrivestilen.

altså, jeg skal utheve det for deg:  63004...(HER)...3e7

Anonymkode: fe5ca...5ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun er ikke av en annen oppfatning. De har en avtale. Hun har bevisst valgt bort barna sine. Så jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter å !forsvare" henne.

Om du leser det andre inlegget TS har skrevet om saken rett oppi her så er det også åpenbart at moren har noen slags psykiske problemer.

Det er tydelig at du ikke forstår det nei, mulig jeg ordlegger meg uklart. Det handler ikke om å "forsvare" moren, men at den overordnede prioriteringen for foreldre bør være å ivareta barnas behov for trygghet, forutsigbarhet og omsorg. At moren ikke gjør det, fratar ikke far ansvaret for å la konfliktene ikke gå ut over barna.  

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det at noen ganger er de tre siste sifrene og bokstavene like på to forskjellige brukere siden forskjellen på koden ligger inni der vi ser "...." ? Så du kan ikke kun se etter koden, du må også se etter skrivestilen.

altså, jeg skal utheve det for deg:  63004...(HER)...3e7

Det er jeg oppmerksom på, men les på side to så ser du det selv. 

Anonymkode: 63004...3e7

Skrevet
1 time siden, Chestnut skrev:

Det er tydelig at du ikke forstår det nei, mulig jeg ordlegger meg uklart. Det handler ikke om å "forsvare" moren, men at den overordnede prioriteringen for foreldre bør være å ivareta barnas behov for trygghet, forutsigbarhet og omsorg. At moren ikke gjør det, fratar ikke far ansvaret for å la konfliktene ikke gå ut over barna.  

Nei selvsagt ikke. Men i dette tilfellet så er hovedansvaret hos mor siden det er hun som bryter avtalen og velger bort barna.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøpe utenlandsturer i skoleferier er dyrt. Hvorfor kjøper dere bare ikke en ferie i en annen uke? Det er penger spart som dere kan gi til ungene som tydeligvis har det sparsomt hos bio-mor?

Eller handler dette bare om at TS vil vinne prinsipielle kamper mot bio-mor som hevn for tidligere historier?

Anonymkode: 39827...922

Det hadde kanskje vært en ide å lese gjennom alle innleggene før du legger inn en slik kommentar? TS skal nemlig på en utenlandstur i forbindelse med jobben som ikke kan avbestilles. 

Skal TS sitte på vent resten av livet hun da i tilfelle mor bestemmer seg for at far skal ha ungene? Det er jo overhode ikke riktig! Har vi bestemt oss for å reise på tur en ungefri helg så drar vi faktisk på tur. Da får mor ordne med barnevakt!

Anonymkode: 1ba31...705

Skrevet

Her synes jeg ts og barnefaren bør være prinsippfaste. Ellers kommer dette til å skli heeelt ut og moren vil bryte samværsavtaler titt og ofte, og ts og hennes sambo vil måtte leve et liv der de ikke kan planlegge noe som helst.

En avtale er en avtale. Forhold dere til den ts. Barn er dessuten smartere enn som så. De skjønner også at en avtale er en avtale. Ikke la barnemoren vinne denne kampen! Hun er en bitch som bruker barna for å gjøre livet deres surt og hennes liv enklere. 

Anonymkode: f1e68...774

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er Ts. story korte trekk: jeg og min man flyttet sammen for 3 år siden. X konen var da flyttet ut for lengst. X kona snek seg inn i huset ( vi var ikke så flinke til å låse døren ) når vi var på jobb og forsynte seg med våres ting. Hun ble konfrontert. X konen har skrevet "anonyme"trusselbrev,så ble anmeldt og x konene ble ilagt et besøksforbud.min mann måtte skilles ved dom fordi x kona nektet å skrive under . X kona ville så ha alle barna på100% .det var 50/50 før som ble utarbeidet hos FKV. Noe som ikke fungerte fordi mor ikke kjente sin besøkelsestid. Hentet barna nett når hun hadde lyst uten avtale.vi kunne komme hjem fra jobb  hvor var barna ?? Joda da hadde mor hentet de. ( men som jeg skjønner etter å ha lest ulike innlegg her , så er det bare noe man må godta , siden far skal føye seg etter x kona ALLTID) . 

Så bringer x kona oss for retten ,saken gikk så lagt der at den gikk til lagmannsretten.der ble det dømt 60/40. X kona   har de 60 og vi har de 40. En avtale som vi gikk med på. For å fred fra x kona og IKKE ungene.vi prøvde faktisk å komme til enighet der men noe hun ikke gikk med på. X kona koblet inn barnværnet og løy om at ungene hadde diverse plager ,saken ble henlagt hos barnevernet grunnet det var ikke holde i påstandene. X kona må i jevnlige møter hos barnevernet for å ha en dialog med de.

så allt samvær er fastsatt med dato og klokkeslett. Eks; jul: barna kommer opp til oss 22 desember kl 18:00 og returnere til mor 27 des kl 18:00. 

Eneste vi (skriver vi for x kona drog meg også inn for retten) skal bli enige om er hvem som skal ha ungene i vinter , påske og høst ferie.da det skal være annen hver. 

Vi hadde de sist vinterferie , og vi sendte Mail og sms i god tid på forhånd i år for å informere at hun skal ha de i år siden vi hadde barna i fjor( har ingenting med at vi ikke vil ha de i år) men da hadde x kona ombestemt seg og bestilt seg vinterferie tur til seg selv uten barna. Uten å spørre om det er greit at vi kan ha de( men selvfølgelig utfra enkelte her så skal vi alltid si ja)Men nå har det seg slik at vi begge er i jobb, og jegvhar avtalt et møte utenlands i forbindelse med jobben,mtp at vi ikke har barna.og nei jeg kan ikke avlyse møtet mitt. Da det er vi som har planlagt utfra samværsavtalen. Og min mann betaler barnebidrag noe som  sier seg selv.men ingen av de pengene ser barna noe til, de mangler fortsatt alt når der er hos mor. Sover på madrasser på gulvet, går i for små klær. Fotballkontigenter blir ikke betalt av x kona som er hovedforsørger. Som vi har gått inn og betalt for at ungene skal få gå på sine aktiviteter. Mens x. Kona ser like fjong og fin ut.

så ja da blir man litt oppgitt over at vi aldri kan planlegge noe ,sammen med ungene for da spolerer  hun eller uten ungene for da spllere hun da også. Men såklart  det er noe vi skal godta . 

Anonymkode: 01b3a...d77

OK. Ser at dette er en vanskelig sak. Men at din jobbreise er et problem ser jeg ikke, faren kan jo ta seg av barna selv om du reiser utenlands. Når det er sagt så er det ikke lett å stokke om på feriedager m.m. når sånt skjer, det er veldig forstålig. Men det var ikke slik du fremstilte det. Du bare stønnet over å måtte endre på planer dere hadde lagt. Og jeg skjønner da heller ikke hvorfor dere ikke da bare blir med henne til familievernkontoret om hun vil det, når hun ikke har noen sak. Og det er jo litt i grenseland når hun gir beskjed om at hun har bestilt tur allerede når dere varsler i det dere mener er god tid om at hun skal ha ungene, og dere selv allerede har lagt planer. Ja, hun burde visst at hun skulle ha ungene, men med den historien så burde dere jo visst at det kunne bli "bråk" også, og uansett så er det viktigste å verne ungene.

Anonymkode: 4eb13...bde

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg ts og barnefaren bør være prinsippfaste. Ellers kommer dette til å skli heeelt ut og moren vil bryte samværsavtaler titt og ofte, og ts og hennes sambo vil måtte leve et liv der de ikke kan planlegge noe som helst.

En avtale er en avtale. Forhold dere til den ts. Barn er dessuten smartere enn som så. De skjønner også at en avtale er en avtale. Ikke la barnemoren vinne denne kampen! Hun er en bitch som bruker barna for å gjøre livet deres surt og hennes liv enklere. 

Anonymkode: f1e68...774

NEI! Man bruker aldri barna som pressmiddel sånn! Dette er en sak mellom de voksne, som barna IKKE skal merke noe til. Ja en avtale er en avtale, men hold barna ute av konflikten. Mulig barnemoren allerede bruker de som pressmiddel, men ikke synk ned på det nivået. Da får heller dere voksne ta en ny kamp i retten.

Anonymkode: 4eb13...bde

• Liker 1
Gjest Jon Are
Skrevet
Den 2.2.2016 at 9.05, Million skrev:

Fy f... jeg kjenner jeg blir forbanna på barnas vegne. "Vi har planer" og "eks-kona har planer", men ingen planlegger å legge planer med barna!? Mannen din burde være overlykkelig over å få ha barna hos seg noen feriedager. Det er hans eget kjøtt og blod, for svingende! Dere får bare endre de egoistiske planene deres noe, og tilpasse dem til barna.

Skam dere!

Jeg ville aldri prioritert vekk sønnen min for noe eller noen. Han kommer først uansett! Han er alltid velkommen og jeg verdsetter hver dag jeg har sammen med han.

Nå må du roe deg litt ned. det er klart faren er glad for å få barna,men har han bestillt en ferie for eks i den tro at ex konen skal ha de, er det klart at han ikke bare kan forandre på det. Her har ex konen et ansvar om å informere på forhånd, slik at det er mulig  for denne mannen å planlegge en ferie med barna. Mange kvinner er så vanskelige å samarbeide med. De skal på død og liv ha hovedomsorgen , og forventer plutselig at mannen skal ta de umiddelbart når de skal på ferie eller noe. Dette ser jeg stadig vekk hos kammerater . Selv om kvinnen har hovedomsorgen, bør hun informere i god tid om ferier ol , slik at mannen har en tid på seg til å planlegge!

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet
Den Tuesday, February 02, 2016 at 10.13, AnonymBruker skrev:

Folkens, slutt å hyl om de stakkars ungene. Dere som fortsatt er i et forhold med den andre foreldren, vil aldri skjønne hvordan det er å skulle få logistikken rundt ferier og slikt til å gå opp. For når dere bestiller parturer, så sender dere ungene til besteforeldre/tanter og onkler/vennepar. Og alle er skjønt enige om at dette er helt greit, for mor og far trenger jo også å få være kjærester i blant. 

Dette er nøyaktig det samme. Bare fordi man er skilt, så sier man ikke opp behovet for å ha "kjærestetid" med den nye partneren sin. Og i dette tilfellet hadde de mulighet til å benytte vinterferien til å få en tur sammen, da mor til barna hadde samvær.

Så slutt med å hyle stakkars barn fordi far og kjæresten vil på tur. Her er det mor som er vant til å få viljen sin, og det er ikke rett. Det er hun som er urimelig, og som skaper en vanskelig situasjon for sine egne barn. Far og kjæresten holder seg til avtalen, og har full rett til å få fortsette med planene sine uten barna.

Ta henne med til FVK - har dere en skriftlig samværsavtale, så får hun nok ikke det medholdet hun håper på. 

Anonymkode: 1b303...666

Utrolig bra skrevet! Signerer. 

Anonymkode: bfa26...108

Skrevet
Den 2. februar 2016 at 9.07, AnonymBruker skrev:

Det foreligger en dom. Vi(han og jeg) har vært i rettsak. Hun stevnet oss begge for retten. Så avtalen og rammene er klare. Det er bare det at selv om det foreligger en avtale satt av retten. Så klarer ikke mor å forholde seg til dette. Da er det veldig vanskelig å være samarbeidsvillig. Spesielt nå når vi kommer til vinterferie da hun i følge rettspapirene skal ha de, men hun har heller prioritert å reise på ferie. Sier seg selv det at når vi ikke har ungene så planlegger vi jo. Vi sitter ikke stanby tilfelle mor skal på "alene"tur når hun har ungene .

Anonymkode: 01b3a...d77

Hvorfor ble du stevnet for retten? Du er da ikke i familie med barna....

Anonymkode: 20f16...cb1

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du stevnet for retten? Du er da ikke i familie med barna....

DET er hva du ønsker å fokusere på i denne tråden? Kjære vene... 

TS sin konklusjon med kommentare: Rammene er klare over samvær. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DET er hva du ønsker å fokusere på i denne tråden? Kjære vene... 

TS sin konklusjon med kommentare: Rammene er klare over samvær. 

Får en til å tvile på historien - det er ikke mulig her å stevne fars kjæreste. Kun mor og/eller far. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...