Gå til innhold

Vanskelig x kone...huff huff

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nøyaktig det samme. Bare fordi man er skilt, så sier man ikke opp behovet for å ha "kjærestetid" med den nye partneren sin. Og i dette tilfellet hadde de mulighet til å benytte vinterferien til å få en tur sammen, da mor til barna hadde samvær.

Men hvorfor skal par som ikke har barn i vinterferien absolutt ta parferie/turer i vinterferien? Det er en logikk jeg ikke skjønner, i skoleferien er jo alt mye dyrere enn ellers også. Det gjelder jo her begge parter da. Har mann barna bare 40 eller 60% av tiden så kan man jo normalt lett få egentid til å pleie forholdet.

Jeg får heller ikke helt tak i at feriefordelingen faktisk har foreligget i en skriftelig avtale som begge har signert (om jeg ikke har oversett noe her), og da kan dette bero på missforståelser rett og slett. Jeg har selv opplevd med min x at ting vi begge har trodd var endelig avtalt og avklart ikke var det fordi vi rett og slett har missforstått hverandre. Det er fort gjort. Derfor, alt sånt som er viktig i forhold til ungene MÅ ned på papiret.

Anonymkode: 4eb13...bde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal par som ikke har barn i vinterferien absolutt ta parferie/turer i vinterferien? Det er en logikk jeg ikke skjønner, i skoleferien er jo alt mye dyrere enn ellers også. Det gjelder jo her begge parter da. Har mann barna bare 40 eller 60% av tiden så kan man jo normalt lett få egentid til å pleie forholdet.

Jeg får heller ikke helt tak i at feriefordelingen faktisk har foreligget i en skriftelig avtale som begge har signert (om jeg ikke har oversett noe her), og da kan dette bero på missforståelser rett og slett. Jeg har selv opplevd med min x at ting vi begge har trodd var endelig avtalt og avklart ikke var det fordi vi rett og slett har missforstått hverandre. Det er fort gjort. Derfor, alt sånt som er viktig i forhold til ungene MÅ ned på papiret.

Trådstarter skriver ikke at de skal på parferie i vinterferien, for alt vi vet kan det være å besøke hennes familie i forbindelse med bryllup, det kan være en skal på kurs osv. Det er ikke alltid for gitt at det er kjærestetur fordi man har andre planer. Fikk slengt kritikk for å dra på kjærestetur i fjeset av min eksmann fordi jeg ikke kunne ha ekstra barna i hans uke. Sannheten var at vi skulle i begravelse til min samboers bestefar. 

Anonymkode: b6735...c89

• Liker 1
Skrevet

uansvarlig oppførsel av begge parter. 

Lurer på hvor mange ekstrahelger jeg må ta i løpet av et år og gjøre om på ferier bare fordi bf er en egostisk jævla k... som har sine behov hele forbanna tiden. Jeg er veldig glad for å ha barnet mitt mer, men jeg syns så synd i barnet som har gleda seg til å treffe faren. Enden på denne visa vår er at barnet ikke vil reise til faren så mye lenger, jeg ser barnet blir sur og hissig et par dager før avreise og når det er høst/vinter eller sommerferie og han skal være borte enda lenger så må jeg virkelig trøste han før han skal dra. 

Anonymkode: d123a...2a2

Skrevet
9 timer siden, Million skrev:

Fy f... jeg kjenner jeg blir forbanna på barnas vegne. "Vi har planer" og "eks-kona har planer", men ingen planlegger å legge planer med barna!? Mannen din burde være overlykkelig over å få ha barna hos seg noen feriedager. Det er hans eget kjøtt og blod, for svingende! Dere får bare endre de egoistiske planene deres noe, og tilpasse dem til barna.

Skam dere!

Jeg ville aldri prioritert vekk sønnen min for noe eller noen. Han kommer først uansett! Han er alltid velkommen og jeg verdsetter hver dag jeg har sammen med han.

Typisk bitter KG mor som legger skylden på far og ny stemor og som ikke EVNER å se at en avtale er satt, til det beste for alle parter! Når denne blir brutt, her av mor, så er det faktisk HUN som prioriterer vekk barna og opptrer uansvarlig og ikke far! Så lei tåpelige, trangsynte og bitre KG mødre  som skal angripe far og ny stemor for enhver pris.

Hilsen kvinne 

Anonymkode: 0f6ac...4ac

• Liker 3
Skrevet

Og med en gang er det stemors skyld at stemor og far ikke kan ha barna i en ferie de utgangspunktet har "fri". Hvorfor skal far og stemor endre planene sine? Hvorfor kan ikke mor droppe planene sine og forholde seg til avtalen?

Som mor selv legger jeg stort sett planer når barna er hos sin far, og det er ikke alltid bare bare å avbestille billetter eller avlyse. Hvis jeg ikke har noen planer så tar jeg selvfølgelig barna på kort varsel, men noen ganger skal jeg og samboer på kjærestetur eller jeg skal på venninnetur. Og ja, jeg prioriterer faktisk venninner og kjæreste når jeg har barnefri.

Anonymkode: 832ff...c4f

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk bitter KG mor som legger skylden på far og ny stemor og som ikke EVNER å se at en avtale er satt, til det beste for alle parter! Når denne blir brutt, her av mor, så er det faktisk HUN som prioriterer vekk barna og opptrer uansvarlig og ikke far! Så lei tåpelige, trangsynte og bitre KG mødre  som skal angripe far og ny stemor for enhver pris.

Hilsen kvinne 

Anonymkode: 0f6ac...4ac

Du høres vel en smule bitter ut selv, og jeg synes du har mistolket innlegget mitt litt.

Jeg "angrep" vel begge parter jeg da, ikke bare stemor og far! For ingen av partene var visst villige til å endre sine planer, kunne det se ut som. ER det så vanskelig å innlemme barna i ferien, selv om det kommer litt bardus på? Det er mulig, man må bare ville det. Og det var det som var så kjipt å lese. Barna virket direkte uønsket i begge leire!

Hadde det vært mine barn hadde jeg kastet alt jeg hadde i hendene og ønsket barnet/barna velkommen med på tur, samme f.... om det var den bitchy barnemoren som brøt en avtale (igjen).
Det jeg prøvde å si var at det er tydelig at ingen av partene egentlig prioriterer barnas beste og setter ikke deres ve og vel i forsetet. De får barna til å føle seg som noen uønskede kasteballer. Ja, for barna VIL jo få jo vite at

a) moren deres vil brått ikke ha dem, for hun skal reise bort uten dem

og b) pappa kan ikke ha dem, fordi han har planlagt en reise med den nye kjæresten sin

Uansett hvordan du vrir og vender på det, i denne situasjonen vil barna føle seg uønskede. Og det er det som gjorde meg så forbannet i første innlegget mitt. INTET barn skal noengang behøve å føle seg uønsket av sine egne foreldre!

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger og latterliggjøring.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
57 minutter siden, Million skrev:

Du høres vel en smule bitter ut selv, og jeg synes du har mistolket innlegget mitt litt.

Jeg "angrep" vel begge parter jeg da, ikke bare stemor og far! For ingen av partene var visst villige til å endre sine planer, kunne det se ut som. ER det så vanskelig å innlemme barna i ferien, selv om det kommer litt bardus på? Det er mulig, man må bare ville det. Og det var det som var så kjipt å lese. Barna virket direkte uønsket i begge leire!

Hadde det vært mine barn hadde jeg kastet alt jeg hadde i hendene og ønsket barnet/barna velkommen med på tur, samme f.... om det var den bitchy barnemoren som brøt en avtale (igjen).
Det jeg prøvde å si var at det er tydelig at ingen av partene egentlig prioriterer barnas beste og setter ikke deres ve og vel i forsetet. De får barna til å føle seg som noen uønskede kasteballer. Ja, for barna VIL jo få jo vite at

a) moren deres vil brått ikke ha dem, for hun skal reise bort uten dem

og b) pappa kan ikke ha dem, fordi han har planlagt en reise med den nye kjæresten sin

Uansett hvordan du vrir og vender på det, i denne situasjonen vil barna føle seg uønskede. Og det er det som gjorde meg så forbannet i første innlegget mitt. INTET barn skal noengang behøve å føle seg uønsket av sine egne foreldre!

Iallefall ikke av mor som er den som i denne saken svikter.

Anonymkode: fe5ca...5ce

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars unger sier jeg bare... kasteball mellom mor og far, ingen vil ha de i vinterferien. 

Du som fars kjæreste har iallefall ingenting med samværsfordelingen å gjøre, du skal ikke blande deg, bare støtte far når han trenger å snakke om det. 

Anonymkode: b6f2e...c50

Helt enig.

I tillegg ville jeg så absolutt tatt imot barna uavhengig av planer. Jeg ville aldri kranglet om å IKKE ha de. Jeg ville heller justert planer og alliert meg med øvrig familie.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns TS kan si mer om hvorfor situasjonen oppstod. Det virker som det kun har vært avtalt muntlig ang hvem som skal ha ungene i vinterferien, og da KAN det fort være en missforståelse, og det er da ikke helt sort hvitt om det er moren eller faren som har skylden her, hvem som har missforstått. Er det en skriftelig avtale her som moren har brutt så ville jeg ikke tro hun ønsket å dra alle med til familievernkontoret, det henger ikke helt på grep. Det er veldig lett å se en slik sak fra bare en side, men sånt er sjeldent så sort/hvitt som en part fremstiller det.

Skrevet

Jeg er Ts. story korte trekk: jeg og min man flyttet sammen for 3 år siden. X konen var da flyttet ut for lengst. X kona snek seg inn i huset ( vi var ikke så flinke til å låse døren ) når vi var på jobb og forsynte seg med våres ting. Hun ble konfrontert. X konen har skrevet "anonyme"trusselbrev,så ble anmeldt og x konene ble ilagt et besøksforbud.min mann måtte skilles ved dom fordi x kona nektet å skrive under . X kona ville så ha alle barna på100% .det var 50/50 før som ble utarbeidet hos FKV. Noe som ikke fungerte fordi mor ikke kjente sin besøkelsestid. Hentet barna nett når hun hadde lyst uten avtale.vi kunne komme hjem fra jobb  hvor var barna ?? Joda da hadde mor hentet de. ( men som jeg skjønner etter å ha lest ulike innlegg her , så er det bare noe man må godta , siden far skal føye seg etter x kona ALLTID) . 

Så bringer x kona oss for retten ,saken gikk så lagt der at den gikk til lagmannsretten.der ble det dømt 60/40. X kona   har de 60 og vi har de 40. En avtale som vi gikk med på. For å fred fra x kona og IKKE ungene.vi prøvde faktisk å komme til enighet der men noe hun ikke gikk med på. X kona koblet inn barnværnet og løy om at ungene hadde diverse plager ,saken ble henlagt hos barnevernet grunnet det var ikke holde i påstandene. X kona må i jevnlige møter hos barnevernet for å ha en dialog med de.

så allt samvær er fastsatt med dato og klokkeslett. Eks; jul: barna kommer opp til oss 22 desember kl 18:00 og returnere til mor 27 des kl 18:00. 

Eneste vi (skriver vi for x kona drog meg også inn for retten) skal bli enige om er hvem som skal ha ungene i vinter , påske og høst ferie.da det skal være annen hver. 

Vi hadde de sist vinterferie , og vi sendte Mail og sms i god tid på forhånd i år for å informere at hun skal ha de i år siden vi hadde barna i fjor( har ingenting med at vi ikke vil ha de i år) men da hadde x kona ombestemt seg og bestilt seg vinterferie tur til seg selv uten barna. Uten å spørre om det er greit at vi kan ha de( men selvfølgelig utfra enkelte her så skal vi alltid si ja)Men nå har det seg slik at vi begge er i jobb, og jegvhar avtalt et møte utenlands i forbindelse med jobben,mtp at vi ikke har barna.og nei jeg kan ikke avlyse møtet mitt. Da det er vi som har planlagt utfra samværsavtalen. Og min mann betaler barnebidrag noe som  sier seg selv.men ingen av de pengene ser barna noe til, de mangler fortsatt alt når der er hos mor. Sover på madrasser på gulvet, går i for små klær. Fotballkontigenter blir ikke betalt av x kona som er hovedforsørger. Som vi har gått inn og betalt for at ungene skal få gå på sine aktiviteter. Mens x. Kona ser like fjong og fin ut.

så ja da blir man litt oppgitt over at vi aldri kan planlegge noe ,sammen med ungene for da spolerer  hun eller uten ungene for da spllere hun da også. Men såklart  det er noe vi skal godta . 

Anonymkode: 01b3a...d77

• Liker 3
Skrevet

Så lenge det er en dom fra lagmannsretten så er det ingen "avtale" som dere har gått med på som du forsøker å fremstille det som. Og til tross for dine krampaktige forsøk på å fremme deres syn på saken så tror jeg nok den har en helt annen side også. Men den får vi nok aldri høre. 

Anonymkode: 63004...3e7

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er Ts. story korte trekk: jeg og min man flyttet sammen for 3 år siden. X konen var da flyttet ut for lengst. X kona snek seg inn i huset ( vi var ikke så flinke til å låse døren ) når vi var på jobb og forsynte seg med våres ting. Hun ble konfrontert. X konen har skrevet "anonyme"trusselbrev,så ble anmeldt og x konene ble ilagt et besøksforbud.min mann måtte skilles ved dom fordi x kona nektet å skrive under . X kona ville så ha alle barna på100% .det var 50/50 før som ble utarbeidet hos FKV. Noe som ikke fungerte fordi mor ikke kjente sin besøkelsestid. Hentet barna nett når hun hadde lyst uten avtale.vi kunne komme hjem fra jobb  hvor var barna ?? Joda da hadde mor hentet de. ( men som jeg skjønner etter å ha lest ulike innlegg her , så er det bare noe man må godta , siden far skal føye seg etter x kona ALLTID) . 

Så bringer x kona oss for retten ,saken gikk så lagt der at den gikk til lagmannsretten.der ble det dømt 60/40. X kona   har de 60 og vi har de 40. En avtale som vi gikk med på. For å fred fra x kona og IKKE ungene.vi prøvde faktisk å komme til enighet der men noe hun ikke gikk med på. X kona koblet inn barnværnet og løy om at ungene hadde diverse plager ,saken ble henlagt hos barnevernet grunnet det var ikke holde i påstandene. X kona må i jevnlige møter hos barnevernet for å ha en dialog med de.

så allt samvær er fastsatt med dato og klokkeslett. Eks; jul: barna kommer opp til oss 22 desember kl 18:00 og returnere til mor 27 des kl 18:00. 

Eneste vi (skriver vi for x kona drog meg også inn for retten) skal bli enige om er hvem som skal ha ungene i vinter , påske og høst ferie.da det skal være annen hver. 

Vi hadde de sist vinterferie , og vi sendte Mail og sms i god tid på forhånd i år for å informere at hun skal ha de i år siden vi hadde barna i fjor( har ingenting med at vi ikke vil ha de i år) men da hadde x kona ombestemt seg og bestilt seg vinterferie tur til seg selv uten barna. Uten å spørre om det er greit at vi kan ha de( men selvfølgelig utfra enkelte her så skal vi alltid si ja)Men nå har det seg slik at vi begge er i jobb, og jegvhar avtalt et møte utenlands i forbindelse med jobben,mtp at vi ikke har barna.og nei jeg kan ikke avlyse møtet mitt. Da det er vi som har planlagt utfra samværsavtalen. Og min mann betaler barnebidrag noe som  sier seg selv.men ingen av de pengene ser barna noe til, de mangler fortsatt alt når der er hos mor. Sover på madrasser på gulvet, går i for små klær. Fotballkontigenter blir ikke betalt av x kona som er hovedforsørger. Som vi har gått inn og betalt for at ungene skal få gå på sine aktiviteter. Mens x. Kona ser like fjong og fin ut.

så ja da blir man litt oppgitt over at vi aldri kan planlegge noe ,sammen med ungene for da spolerer  hun eller uten ungene for da spllere hun da også. Men såklart  det er noe vi skal godta . 

Anonymkode: 01b3a...d77

Dere har jo allerede vært i retten for å få samvær, dette er da noe mor ikke overholder, samt at barna sover på gulvet og tydeligvis ikke har det bra der, så er det egentlig ikke noe annet far kan og bør gjøre enn å be om å bli hovedforsørger!

Av hensyn til barna!

Skrevet

Jeg tenker når jeg leser at det er mye historie i relasjonene her som påvirker hverdagen, at det er vanskelig å legge ting bak seg og ikke ta de med inn i neste opplevde konflikt, ikke bare for den ene parten men for alle. Det som er så utrolig trist i slike saker er at barna blir de som lider, ikke de voksne som er opptatt av "rettferdighet" slik de ser det..

Hva med å ta et steg tilbake TS? Du er i en ypperlig situasjon til å påvirke din partner til å bli bedre, du trenger ikke være så følelsesmessig knyttet til dette og kan se det fra utsiden om du vil.

Hvis du var barnet her - hvordan ville du ønsket at dine voksne skulle være, si og gjøre?

Poenget er ikke at mor er slik eller sånn, far gjør osv - poenget må være at barna skal i fokus; alltid!

Som forelder hender det stadig vekk at mine planer må justeres, det er en del av pakken frem til ungene er voksne. Selv da hender det de trenger en mor eller far som fører til at dens avtaler kanskje endres, jeg ser ikke helt problemet for min del men skjønner at om man velger se slike ting som et problem, alltid så er det akkurat det..

• Liker 1
Skrevet

Skjønner hun er helt håpløs, men da tar dere jo bare den turen til familievernkontoret da. Og spikrer resten av avtalen på samme måte som den dere har: Vinterferie 2016, hentes av mor på skolen kl. 16.00, leveres av far søndag kl. 18 hjemme hos mor. Sommerferie 4.juli hentes, leveres 25.juli, høstferie 2016 hentes osv. Dere har da ingenting å tape på å gå en runde til? At du skal bort i jobbsammenheng selv om far har samvær bør kunne ordnes, selvom det ender med at dere har barna, han får skaffe barnevakt hvis han trenger det. Legg inn så mye detaljer som mulig, vet dere at det blir en ferietur med besteforeldre i 2017 for å feire 70-årsdag, få det med. Konfirmasjoner? Sommerskole for barna?

Anonymkode: 2adbc...573

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er utelukkende morens feil. Hun valgte egentid i sin ferie med barna over barna. Det er naturligvis hun som må forandre planene sine.

Poenget er jo at moren tydeligvis har en annen oppfatning og ikke har tenkt å endre sine planer. TS og mannen får ikke nødvendigvis gjort noe med hennes oppførsel i denne situasjonen, men de kan og skal begrense hvor mye dette går ut over barna.

Nei, det er ingen som mener at man skal finne seg i gjentatte avtalebrudd fra moren, men voksne mennesker løser sånt gjennom de rette instansene, gjennom å dokumentere avtalbrudd - altså en tilnærming som gjør at barna ikke må forholde seg til at foreldrene har skam nok til å krangle om hvem som skal tilbringe ferien med de.

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer svaret over. At moren svikter barna er en ting, at far og ny partner da ikke har såpass omsorg at de kan endre sine egne planer for å ta seg av barna er nesten like ille. Ja, det er utrolig vanskelig å forholde seg til en part som da tydeligvis ikke forholder seg til avtaler (jeg er litt usikker på om en dom på barnefordeling spesifikt sier noe om ferier?), men det er da ikke i noens interesse at det skal gå utover barna. Hva er det dere har planlagt som ikke kan endres? Er det bestilt dyr ferie som ikke kan avbestilles?

Og om moren ønsker at dere skal gå til familievernkontoret må jo være helt supert i dette tilfellet? Da kan dere jo virkelig få på plass en skriftelig avtale med henne som hun må forholde seg til?

Ja, det finnes mange x-koner som oppfører seg dumt og urimelig. Men fy f... så lei jeg er av stemødre som klager hvis de må ha stebarna litt ekstra, eller hvis faren faktisk ønsker å følge opp barna sine og ha et godt forhold til barnas mor. Det får meg til å miste troen på stemødre i det hele... Hva er det ærlig talt dere tror dere vil få når dere går inn i et forhold med noen som har barn fra før? Hvor jæv... vanskelig er det å forstå at barna alltid kommer først, uansett!

- Hvor har TS skrevet at hun ikke vil ha barna?
- Hvor har hun skrevet at de ikke kan gjøre om ferien sin for å ha barna?
Edit: Ser nå at ts skal ha et møte utenlands i ferien, og at dette ikke kan gjøres om på. Mer grunn til at mor bør overholde sin del av underskrevet kontrakt.
- Hvor har hun klaget over at hun må ha stebarna ekstra?
- Hvor har hun klaget over at far ønsker å følge opp barna sine?

TS har klaget over moren til barna og det faktum at hun ikke klarer å forholde seg til en avtale, og at hun heller velger å dra på en ferietur alene uten barna når hun har ferie. 

Hvem er det som er "den store stygge ulven" her? Selvfølgelig mor til barna og ikke ts, men kvinneguiden er tydeligvis et parallelt univers som ALLTID mener stemor er ulven. 

Endret av frk91
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, frk91 skrev:

Hvor har TS skrevet at hun ikke vil ha barna?
Hvor har hun skrevet at de ikke kan gjøre om ferien sin for å ha barna?
Hvor har hun klaget over at hun må ha stebarna ekstra?
Hvor har hun klaget over at far ønsker å følge opp barna sine?

TS har klaget over moren til barna og det faktum at hun ikke klarer å forholde seg til en avtale, og at hun heller velger å dra på en ferietur alene uten barna når hun har ferie. 

Hvem er det som er "den store stygge ulven" her? Selvfølgelig mor til barna og ikke ts, men kvinneguiden er tydeligvis et parallelt univers som ALLTID mener stemor er ulven. 

Hvis du har lest hele tråden så har du kanskje fått med deg at TS gikk så langt at hun lot som hun var en annen og begynte å svare seg selv, antagelig for å få sympati.  Det virker ikke akkurat tillitvekkende og jeg tror bestemt at denne saken er ganske annerledes enn det TS gir uttrykk for. 

Anonymkode: 63004...3e7

• Liker 4
Skrevet

Å kjøpe utenlandsturer i skoleferier er dyrt. Hvorfor kjøper dere bare ikke en ferie i en annen uke? Det er penger spart som dere kan gi til ungene som tydeligvis har det sparsomt hos bio-mor?

Eller handler dette bare om at TS vil vinne prinsipielle kamper mot bio-mor som hevn for tidligere historier?

Anonymkode: 39827...922

Skrevet
12 minutter siden, Chestnut skrev:

Poenget er jo at moren tydeligvis har en annen oppfatning og ikke har tenkt å endre sine planer. TS og mannen får ikke nødvendigvis gjort noe med hennes oppførsel i denne situasjonen, men de kan og skal begrense hvor mye dette går ut over barna.

Nei, det er ingen som mener at man skal finne seg i gjentatte avtalebrudd fra moren, men voksne mennesker løser sånt gjennom de rette instansene, gjennom å dokumentere avtalbrudd - altså en tilnærming som gjør at barna ikke må forholde seg til at foreldrene har skam nok til å krangle om hvem som skal tilbringe ferien med de.

Nei, hun er ikke av en annen oppfatning. De har en avtale. Hun har bevisst valgt bort barna sine. Så jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter å !forsvare" henne.

Om du leser det andre inlegget TS har skrevet om saken rett oppi her så er det også åpenbart at moren har noen slags psykiske problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...