Gå til innhold

Vanskelig x kone...huff huff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har en x kone ut av det blå. De har 3 barn sammen. Han ble dratt for retten for hun ville ha barna på 100%.de ble fastsatt dom på 60/40. Så den er grei . 

Men nå skal de ble enige om hvordan de skal ha barna i ferien. Vinter/påske/sommer/høst. 

Nå har x kona sendt mld om hvordan vi skal ha ungene for det passer hun best. Hun har blandt annet bestilt seg tur i vinterferien. Det er hun som skal ha de, men har bare sendt en mld om at vi skal ha de for hun skal bort. Vi har lagt planer i vinterferien siden vi ikke skulle ha de og det var hennes tur til å ha de i ferien .

må jo nesten le litt for nå vil hun kontakten familie vern kontoret fordi hun ikke får viljen sin. 

Hva i all verden gjør man med en håpløs x som setter himmel og jord i bevegelse fordi man ikke føyer seg etter hennes pipe.

Anonymkode: 01b3a...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars unger sier jeg bare... kasteball mellom mor og far, ingen vil ha de i vinterferien. 

Du som fars kjæreste har iallefall ingenting med samværsfordelingen å gjøre, du skal ikke blande deg, bare støtte far når han trenger å snakke om det. 

Anonymkode: b6f2e...c50

• Liker 19
Skrevet

Stakkars barn som er uønsket av foreldrene på begge sider!

Anonymkode: 63004...3e7

• Liker 13
Skrevet

Det dere gjør er å dra på FVK. En avtale er en avtale, og hvis hun skal fortsette å bestemme over avtaler så blir det bare rot framover.

Sett opp en avtale og hold den og krev at moren også holder den.

Og hvis hun lager problemer sånn så skal det vel ikke så mange besøk til FVK og brudd på avtaler før dere får 100% og da trenger dere ikek forholde dere til barnemoren like mye. 

Anonymkode: 68664...5eb

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har en x kone ut av det blå. De har 3 barn sammen. Han ble dratt for retten for hun ville ha barna på 100%.de ble fastsatt dom på 60/40. Så den er grei . 

Men nå skal de ble enige om hvordan de skal ha barna i ferien. Vinter/påske/sommer/høst. 

Nå har x kona sendt mld om hvordan vi skal ha ungene for det passer hun best. Hun har blandt annet bestilt seg tur i vinterferien. Det er hun som skal ha de, men har bare sendt en mld om at vi skal ha de for hun skal bort. Vi har lagt planer i vinterferien siden vi ikke skulle ha de og det var hennes tur til å ha de i ferien .

må jo nesten le litt for nå vil hun kontakten familie vern kontoret fordi hun ikke får viljen sin. 

Hva i all verden gjør man med en håpløs x som setter himmel og jord i bevegelse fordi man ikke føyer seg etter hennes pipe.

Hold dere til avtalen. Ikke svar henne.Det kan brukes mot far . Ta med dokumentasjon til advokaten. Rådfør dere med advokaten. 

• Liker 5
Skrevet

Man passer på at man har alt i skriftelig samværsavtale, signert av begge parter, så er ikke dette et aktuelt tema en gang. Fornyes en gang i året.

Hvis din mann har vært så dum at han ikke har dette på plass så blir det en kamp, hvor man kan diskutere i det uendelige fordi det bare blir ord mot ord.

Anonymkode: 4eb13...bde

• Liker 7
Gjest chisandra
Skrevet

Kanksje en god idè med familivernkontoret, tross alt? De kan bidra til å lage noen faste rammer rundt dette - det virker jo som mor og far trenger det?

Gjest Marillia
Skrevet

Har far og mor allerede bestemt at barna skal være hos mor i vinterferien? I så fall er dette en avtale som må overholdes. Når konfliktnivået er høyt er det best å fastsette en avtale som må overholdes. 

Skrevet

Fy f... jeg kjenner jeg blir forbanna på barnas vegne. "Vi har planer" og "eks-kona har planer", men ingen planlegger å legge planer med barna!? Mannen din burde være overlykkelig over å få ha barna hos seg noen feriedager. Det er hans eget kjøtt og blod, for svingende! Dere får bare endre de egoistiske planene deres noe, og tilpasse dem til barna.

Skam dere!

Jeg ville aldri prioritert vekk sønnen min for noe eller noen. Han kommer først uansett! Han er alltid velkommen og jeg verdsetter hver dag jeg har sammen med han.

• Liker 19
Skrevet

Det foreligger en dom. Vi(han og jeg) har vært i rettsak. Hun stevnet oss begge for retten. Så avtalen og rammene er klare. Det er bare det at selv om det foreligger en avtale satt av retten. Så klarer ikke mor å forholde seg til dette. Da er det veldig vanskelig å være samarbeidsvillig. Spesielt nå når vi kommer til vinterferie da hun i følge rettspapirene skal ha de, men hun har heller prioritert å reise på ferie. Sier seg selv det at når vi ikke har ungene så planlegger vi jo. Vi sitter ikke stanby tilfelle mor skal på "alene"tur når hun har ungene .

• Liker 12
Gjest cheshirecat
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Fy f... jeg kjenner jeg blir forbanna på barnas vegne. "Vi har planer" og "eks-kona har planer", men ingen planlegger å legge planer med barna!? Mannen din burde være overlykkelig over å få ha barna hos seg noen feriedager. Det er hans eget kjøtt og blod, for svingende! Dere får bare endre de egoistiske planene deres noe, og tilpasse dem til barna.

Skam dere!

Jeg ville aldri prioritert vekk sønnen min for noe eller noen. Han kommer først uansett! Han er alltid velkommen og jeg verdsetter hver dag jeg har sammen med han.

Jamen DE har jo allerede lagt planer! Såklart ungene ikke kan være med på det! Helt hårreisende å TA MED egne unger når man HAR lagt planer!! Ut av det blå og greier...

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars unger sier jeg bare... kasteball mellom mor og far, ingen vil ha de i vinterferien. 

Du som fars kjæreste har iallefall ingenting med samværsfordelingen å gjøre, du skal ikke blande deg, bare støtte far når han trenger å snakke om det. 

Her er det ikke snakk om å være kasteball. Mor skal ha de i vinterferien i henhold til domme. Så at mor plutselig ombestemmer seg og vil vi skal ha det for hun har lagt planer i sin vinterferie med ungene er ikke greit.

og man blander seg ikke da jeg og ble stevnet for retten av hun. Tror muligens du og hadde blitt litt oppgitt til slutt hvis noen planla noe for deg 

• Liker 6
Skrevet

Her tror jeg det er viktig at alt tas gjennom FVK. Konfliktnivået virker å være veldig høyt. 

Ta et møte der og blir enige der. Tror ikke det er så lurt i å føye seg etter mor her, hvis det du sier om henne stemmer, for da kan det bli enda mer fram og tilbake i framtiden. Dette vil bare bli dumt for barna. Med så mye konflikter er det bedre å holde seg til avtalen. 

Bestill time hos FVK nå. 

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må le litt av dette svaret jeg... Alt er stemor sin feil, om hun bryr seg er det feil, og om hun trekker seg unna er det feil.. (For da bryr hun seg ikke om barna...).

Det er ikke snakk om å blande seg, men heller å støtte faren i slike situasjoner. Dette angår selvsagt alle parter, også stemor, siden hun er involvert i livene deres.

Hun og faren har lagt planer siden de IKKE skulle ha barna i vinterferien. Det står ikke noe sted om at de ikke planlegger ferier med barna når de er hos dem. 

Jeg skjønner godt at de reagerer på at mor bryter avtaler. Dette handler ikke om at far og stemor ikke vil ha barna, men at barnas mor ikke vil ha de, og ikke forholder seg til avtaler.

• Liker 22
Skrevet

Uansett part, her er det voksne først, barna deretter. Både TS sin mann og x-en virker skruppelløse. TS tror hun slipper unna problemet pga. det biologiske opphavet, men sannheten er at hun er like fanget av problemet som de biologiske.

Dette er en klassiker.

Anonymkode: 39827...922

• Liker 2
Gjest Marillia
Skrevet
18 minutter siden, Million skrev:

Skam dere!

Nå var det vel sånn at etter avtale skulle barna være hos mor i vinterferien, og vinterferien er rett rundt hjørnet. Jeg mener at mor ikke kan komme med krav om at da skal far ha de fordi hun har andre planer. Det hadde vært noe annet om mor sendte en forespørsel om (lengre frem i tid) om far vil ha barna ekstra. Trådstarter skriver jo at de (ut i fra at de ikke skulle ha barna i vinterferien) har lagt andre planer. 

For min del hadde det vært hyggelig om barna ville komme til meg om jeg ikke hadde planer, eller om det var mulig å ta de med på kort varsel. Dog er det ikke lett å få bestilt ekstra billetter til feks tur i utlandet på så kort varsel. For min del planlegger jeg gjerne jobbreiser når jeg ikke skal ha barna og er avhengig av en viss form for avtale, eller at endringer skjer i såpass god tid at det faktisk er mulig å endre, det er forøvrig også min ekssamboer. 

Skrevet

Dårlig gjort av mor om hun bryter en avtale ja, men første prioritet for mannen din bør uansett være barna. De skal aldri, under noen omstendigheter oppleve å føle at foreldrene ikke vil være sammen med de, uansett hva slags ferieplaner dere måtte ha. Jeg hadde uten tvil endret planene mine for vinterferien til å inkludere barna, uansett hvor steil den andre parten måtte være. 
Din mann valgte denne personen som mor til barna sine, og det må han ta konsekvensen av, ikke barna. Hennes oppførsel er det lite å få gjort med, annet enn å få i stand en skikkelige avtale som begge parter skjønner seg på. 

Noe sier meg at denne saken ikke er så svart/hvitt som du vil ha det til. Om hun vil kontakte FVK "fordi hun ikke får viljen sin", må det jo være i deres interesse å stille også, i og med at de vil bekrefte hvor urimelig hun er? 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, stakkars unger, men mer fordi mor høres ut som en skikkelig idiot. Man må søren meg klare å føre en rolig samtale og komme frem til hvem som skal ha barna uten å ta det for retten. Når det er sagt kjenne jeg ingen av dem så kan hende far er like dust. 

Men som fars kjæreste har hun jo noe med samværsordningen når hun også må tilrettelegge for barna. Hun bruker jo også sin tid på å være med barna og jeg skjønner godt at både hun og far blir irritert når de har lagt planer. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere får hastetime hos familievernkontoret, der dere spikrer en skriftlig plan for alle ferier de neste årene. Har dere en avtale eller har dere ikke?

Anonymkode: 2adbc...573

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det foreligger en dom. Vi(han og jeg) har vært i rettsak. Hun stevnet oss begge for retten. Så avtalen og rammene er klare. Det er bare det at selv om det foreligger en avtale satt av retten. Så klarer ikke mor å forholde seg til dette. Da er det veldig vanskelig å være samarbeidsvillig. Spesielt nå når vi kommer til vinterferie da hun i følge rettspapirene skal ha de, men hun har heller prioritert å reise på ferie. Sier seg selv det at når vi ikke har ungene så planlegger vi jo. Vi sitter ikke stanby tilfelle mor skal på "alene"tur når hun har ungene .

Her er det noe som skurrer...

Du skriver i HI at: Nå skal de bli enige om feriene... og nå påstår du plutselig at det foreligger en dom  og en avtale satt av retten. Er vel ikke bare mor som er vanskelig her tror jeg.

Anonymkode: 63004...3e7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...