Gå til innhold

Dere med stebarn og 50/50 deling

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare legge til: Jeg skjønner det er ekstra slitsomt og irriterende hvis dette bare går en vei, at moren tar "halvparten av sine timer" den uken de er hos henne, og ingen timer når de er hos dere, da tar jo han 75% av arbeidet, og ikke 50%.

Anonymkode: 54535...250

Far ønsker jo å være far. Jeg synes ikke det er spesielt slitsomt å stille opp for ungene mine; jeg finner det helt naturlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er kontant sliten og misfornøyd. Han også synes at nå er det mye mer styr enn når han var alene og hadde system på alt.. I den tiden hadde han bare 1 skolebarn og de 2 andre gikk i barnehage. Nå er det lekser,flere  aktiviteter og barna må følges opp. De er veldig lite selvstendige og han liker å gjøre alt for de. Han ser at han ikke klarer å dekke alle sine behov og det sliter han med. Jeg hjelper så godt jeg kan,men har grenser når det gjelder service. De klarer fint å smøre en skive, finne klær til skolen eller finne treningstøy selv(eksempel). 

Snart blir han syk pga alt styr. Og jo større de blir vokser kravene enda mer. I tillegg har han veldig krevende lederjobb. Jeg stilte spørsmålet pga det er vanlig at foreldrene deler på kjøring, henting og alt annet barna finner på. Føles litt som at han må ha kontroll hele tiden...Det er ikke akkurat sånn at jeg tvang ham til å få et barn til. Det var hans ønske også. 

ts

Anonymkode: fa7e4...ee7

Akkurat som at det er hans ønske å være en veldig tilstedeværende far for de tre eldste, også i mors uker. Jeg klarer virkelig ikke å se negativt på dette. Det er sjelden man finner noen som faktisk er forelder hele tiden, selv med delt omsorg. Jeg synes det er trist å høre om de foreldrene som bare kutter alt av aktiviteter så fort barna er hos den andre, akkurat som at det skulle vært en jobb å følge opp barna sine!

Anonymkode: b5706...e78

Skrevet

Ja og når han er på alle disse aktivitetene så passer jeg på de 2 andre. Det er helt greit for han å si til ungene at de får bare gå hjem til oss etter skolen mens han er på jobb( i mor sin uke) . Når han kommer fra jobb tar han feks den eldste med og kjører alle sammen hjem til moren etter treningen. 

Når ungene vil spille litt hos oss etter skolen så erdet helt greit å ta med seg venner uten å spørre meg som er hjemme og lager lunsj/ middag til hele gjengen.

Det er også helt ok å si til moren at yngste kan være hos oss med omgangssyke og så drar han på jobb rett etter jenten er levert hos oss. Jeg holdt hodet hennes og vasket  vekk spyet mens han hadde et viktig møte og trening med eldste rett etter jobben.

Det er ikke bare at jeg sitter hjemme og krever noe. Jeg har en stor rolle i hans oppfølgning av barna. 

Jeg vet hva betyr å være forelder.

Skrevet

foreldre trenger faktisk ikke være tilstede på trening, og når de er store nok kan de gå eller sykle til trening. Jeg har selv spilt fotball da jeg var yngre og mine foreldre var ikke på en eneste trening, kan ikke huske at de var med på kamp heller. Jeg greidde meg helt fint uten de. Og jeg måtte pent komme meg til trening også. Ble nok kjørt midtvinters og når det var dårlig vær. 

Her må ungene komme seg til trening selv (bor i by og korte avstander). Vi stiller gjerne opp på en kamp hvis det passer seg slik. 

Det virker nesten som din samboer sliter med å løsne grepet om sin eks, at det er derfor han stiller opp for ungene, for da kan han ha en viss kontakt med henne...

Anonymkode: bb38d...61c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og når han er på alle disse aktivitetene så passer jeg på de 2 andre. Det er helt greit for han å si til ungene at de får bare gå hjem til oss etter skolen mens han er på jobb( i mor sin uke) . Når han kommer fra jobb tar han feks den eldste med og kjører alle sammen hjem til moren etter treningen. 

Når ungene vil spille litt hos oss etter skolen så erdet helt greit å ta med seg venner uten å spørre meg som er hjemme og lager lunsj/ middag til hele gjengen.

Det er også helt ok å si til moren at yngste kan være hos oss med omgangssyke og så drar han på jobb rett etter jenten er levert hos oss. Jeg holdt hodet hennes og vasket  vekk spyet mens han hadde et viktig møte og trening med eldste rett etter jobben.

Det er ikke bare at jeg sitter hjemme og krever noe. Jeg har en stor rolle i hans oppfølgning av barna. 

Jeg vet hva betyr å være forelder.

Du er jo dumsnill når du tillater slike ting. Problemet her er jo ikke en far som deltar på alt mulig for barna, men en far som forventer at du steller hus og hjem og tar deg av resterende barn. Han tar deg for gitt! (Den typiske stemors-fella)

Anonymkode: b5706...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...