AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Hei. Jeg er en jente på 19 år som har begynt å irritere meg rimelig over at jeg faktisk stinker. Altså ikke slik at andre merker det i noen grad men jeg selv lukter deg hele tiden. Problemet ligger i underlivet, altså vaginaen min. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å "slutte å lukte" å skjønner ikke hva som kan vær årsaken fordi jeg vasker meg der hver gang jeg dusjer, dvs flere ganger i uken. Og når det er på sitt værste vasker jeg vaginaen med en klut inni mellom for å få bort lukten. Jeg har helt vanlig mengde med utflod og skifter truse ofte. Hva kommer dette av og hva i alle dager kan jeg gjøre for å få bort lukten? et annet problem er svette under armene. Jeg føler der kommer svette UANSETT hva jeg gjør, om det så var å bare sitte stille i en stol. Jeg kan for eksempel ha dusjet og bare etter en liten stund så lukter det svette under armene. Og da har jeg ikke vært i noe aktivitet. Hva er det som skjer..... Anonymkode: 50f49...07a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Vasker du underlivet med såpe? Om du gjør kan det være problemet. Anonymkode: 95769...544
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Hva lukter det de forskjellige stedene? Anonymkode: 626b0...ebe
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vasker du underlivet med såpe? Om du gjør kan det være problemet. Anonymkode: 95769...544 vasker som regel bare med vatten da jeg har hørt såpe ikke er bra der nede, med mindre man har en underlivssåpe( det har jeg ikke brukt) kan det evt løse problemet? Anonymkode: 50f49...07a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva lukter det de forskjellige stedene? Anonymkode: 626b0...ebe vet ikke helt hvordan jeg skal forklare lukten da jeg er litt usikker selv hvordan jeg vil beskrive den.. Kanskje litt sædlukt-ish? Jeg aner ikke😞 Utfloden min lukter ingenting om det er et spørsmål her.. Anonymkode: 50f49...07a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Vagina/Vulva skal ikke lukte. En tur til legen, er mitt råd. Anonymkode: f7c87...52c
Gjest Edain Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Vask underlivet med vann, evt underlivssåpe, sov uten truse på natten, bruk mest mulig bomullstruser og helst lite stramme bukser.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: vet ikke helt hvordan jeg skal forklare lukten da jeg er litt usikker selv hvordan jeg vil beskrive den.. Kanskje litt sædlukt-ish? Jeg aner ikke😞 Utfloden min lukter ingenting om det er et spørsmål her.. Anonymkode: 50f49...07a Hva er det du mener lukter da siden det ikke er utfloden? Anonymkode: 626b0...ebe 1
Gjest Plastic Heart Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Underliv har en viss lukt, jo, men det skal ikke være slik at det dunster opp mot deg når du drar ned trusa og det skal ikke være en vond lukt, såvidt det er meg bekjent. Siden du nevner at du også lukter svette kan det kanskje være verdt å ta en kikk på kostholdet? Jeg føler iallfall at jeg lukter strammere om jeg har spist mye meieriprodukter. Jeg vet ikke om det faktisk er noe i det da det ikke er noe utpreget negativt, men jeg føler iallfall selv at jeg lukter mindre og mer nøytralt når jeg har et kosthold med mye rent kjøtt, grønnsaker, bær og nøtter, som også er det kroppen min reagerer best på.
Labyrint Skrevet 1. februar 2016 #11 Skrevet 1. februar 2016 Baktereiell vaginose? Google det, og se om det høres kjent ut.... 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #12 Skrevet 1. februar 2016 Kjøp pH-regulerende bakteriekapsler for vagina på apoteket. Hvis du har bakteriell vaginose må du gå til legen. Anonymkode: 21dc1...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #13 Skrevet 1. februar 2016 https://www.apotek1.no/produkter/aluminiumklorid-naf-25-i-spritliniment-45ml-836610p Anbefaler denne dersom du sliter med mye svette. Obs; den er veldig sterk, så følg bruksanvisningen nøye! Anonymkode: 4643a...909 2
Anoia Skrevet 1. februar 2016 #14 Skrevet 1. februar 2016 Går du på medisiner av noe slag? Enkelte medisiner har sterkere kroppslukt som bivirkning..
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #15 Skrevet 1. februar 2016 Misforsto jeg eller vasker du deg der nede bare når du dusjer? Kan være lurt å vaske raskt over med klut og vann hver morgen Anonymkode: 3be6b...b8e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #16 Skrevet 1. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en jente på 19 år som har begynt å irritere meg rimelig over at jeg faktisk stinker. Altså ikke slik at andre merker det i noen grad men jeg selv lukter deg hele tiden. Problemet ligger i underlivet, altså vaginaen min. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å "slutte å lukte" å skjønner ikke hva som kan vær årsaken fordi jeg vasker meg der hver gang jeg dusjer, dvs flere ganger i uken. Og når det er på sitt værste vasker jeg vaginaen med en klut inni mellom for å få bort lukten. Jeg har helt vanlig mengde med utflod og skifter truse ofte. Hva kommer dette av og hva i alle dager kan jeg gjøre for å få bort lukten? et annet problem er svette under armene. Jeg føler der kommer svette UANSETT hva jeg gjør, om det så var å bare sitte stille i en stol. Jeg kan for eksempel ha dusjet og bare etter en liten stund så lukter det svette under armene. Og da har jeg ikke vært i noe aktivitet. Hva er det som skjer..... Anonymkode: 50f49...07a Har du sjekket deg for bakteriell vaginose? Da har du en slags fiskelukt fra underlivet, veldig sterk sådan. Hå til lege/gynekolog for å sjekke. Svettelukt kommer av urene plagg. Fersk svette lukter ikke. Skift undertøy og klær nærmest huden hver dag, i tillegg til deo-bruk. Vask klær på 60 grader. Anonymkode: c51ca...a99
Gjest incognita Skrevet 1. februar 2016 #17 Skrevet 1. februar 2016 Både overdreven og utilstrekkelig hygiene kan føre til at man lukter nedentil. Når man sier "man skal ikke bruke såpe i underlivet" så menes det at man ikke trenger å vaske med såpe innenfor de indre kjønnsleppene. Området rundt er ikke selvrensende på samme måte og trenger vask daglig, enten med vann alene, vann og klut, eller en mild såpe. Bruk undertøy av bomull. Mennesker svetter i varierende grad, noen mer enn andre. Dersom det er svette i armhulen som er problemet kan du prøve den aluminiumklorid-deoen som noen linket til ovenfor, den har god effekt. Hvis du fortsatt føler at du lukter etter tiltak som dette ville det vært greit med et legebesøk. Om ikke annet så for å utelukke bakteriell vaginose.
Sugerøret Skrevet 1. februar 2016 #18 Skrevet 1. februar 2016 ta deg en tur til gyn og få underlivet sjekket.Kan være bv eller sopp . Såpe er ikke nødvendig men skal man så bruk Lactacyd, Asan mild intimvask eller Vivag female intimsåpe.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #19 Skrevet 1. februar 2016 Jeg har samme problem som deg med underlivet. Det stinker hele tiden. T.o.m nyvasket. Utfloden lukter ikke. Har värt hos både lege og gynekolog mange ggr. Har fått vaske instruksjoner også, men jeg gjorde rett fra för. Men de finner ikke problemet. Utrolig hemmende! Anonymkode: 9b198...9df
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #20 Skrevet 1. februar 2016 TS her. Tusen takk for alle svar! Jeg ganske ofte med gynekolog (ikke pga dette problemet) og får da sjekket dette med sopp osv hver gang jeg er der.. Og har ikke vært tegn på deg noen av gangene. Tror jeg skal prøve ut underlivssåpe å se om det forbedrer seg.. Anonymkode: 50f49...07a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå