AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Del Skrevet 1. februar 2016 Hei! Jeg flyttet til ny by, og i studiegjengen min er det mye drittsnakk og baksnakking av andre. Jeg trodde jeg kom litt bedre unna ettersom jeg ikke gjør så mye ut av meg, er med på like mye, og tenker mer over hva jeg sier og hvordan jeg sier det. Jeg prøver å bare snakke positivt om de andre. I dag spiste vi middag sammen, og hun mest "sentrale" i gjengen som jeg har best kontakt med lånte pcn min. Da alle hadde gått så jeg at hun ikke hadde logget ut av facebooken sin. Jeg vet at alle snakker dritt, og at det ikke er greit å snoke, men jeg tok muligheten for å finne ut hva de syntes om meg, ettersom alle er best venn med henne. Det burde jeg ikke gjort, fordi det var verre enn jeg trodde. Alle sammen har sagt til meg på tomannshånd at jeg er den eneste reale som ikke lager drama, ærlig og hyggelig. Jeg søkte på navnet mitt og fant mye sårende, ikke ett eneste positivt ord. Utrolig mange situasjoner hvor jeg har vært på tomannshånd med dem hvor de har insistert på at vi skal være sammen og tatt initiativ, som de samtidig har snakket dritt til en av de andre på facebook om hvor irriterende jeg er, plagsom, tørr og kjedelig. De skriver ting som at "jeg er glad jeg ikke er som henne", og "glad jeg ikke har sånn personlighet". "Fuck henne", "vi drar på lesesalen uten å si i fra til henne!" "Hun eier ikke personlighet", "herregud ingenting er verre enn henne" osv. Det som plager meg er ikke at de snakker dritt om meg, men at det har pågått hele forrige semesteret når de alle latet som vi var så gode venner. Jeg tror egentlig at de bare gjør det fordi de er sånn. De slenger dritt hele tiden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare droppe ut av studiet, umulig å få seg nye venner nå. Syntes det er utrolig fælt å gå på skolen og se de i øynene nå. Hver gang jeg sier noe så er jeg redd de snakker dritt om meg bak ryggen min, fordi det gjør de garantert, de gjør det med alle de andre og! Jeg går bare årsstudium, så skal uansett bytte til sommeren ettersom jeg ikke vil ta bachelor, men det er så lenge igjen at jeg tror ikke jeg holder ut. Vi har masse gruppeprosjekter, og nå tør jeg ikke vise frem noe jeg har skrevet eller gjort, fordi de ler av meg etterpå. Vil bare droppe ut og flytte hjem, men må fullføre pga lån og stipend Føler meg latterliggjort. Hva ville dere gjort i min situasjon? Trenger råd, og kanskje litt støtte. Anonymkode: 0f785...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 1. februar 2016 #2 Del Skrevet 1. februar 2016 Huff nei dette var virkelig ikke gode venner. Er det noe spesielt med dem siden de snakker så mye stygt om folk? Det er jo ikke så lenge igjen av semesteret nå da så det beste er vel å holde ut så er du ferdig med året. Prøv å henge med folk som er litt mer som deg selv TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vkt Skrevet 1. februar 2016 #3 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg er faktisk i en veldig lignende situasjon. Studerer første år på en bachelor i utlandet nå og er helt avhengig av stipend og lån på grunn av høye skolepengesatser. Flyttet inn i studentbolig med 5 andre og de er det stikk motsatte av meg på mange måter. De er veldig utadvendte, ekstroverte og høylytte. Jeg derimot er mye mer stille, sjenert og tilbaketrukken og de syns sikkert at jeg er kjedelig. Nå har ikke jeg sett eller hørt at de har snakket dritt om meg, men mistenker det sterkt, spesielt siden jeg er utlendingen i gjengen. Vi er mange personer i samme gjeng og allerede nå tenker folk på hvor i byen og hvilken leilighet de skal flytte inn i neste år siden det er lite å velge mellom og dyrt å bo her. Vanligvis er det ikke flere enn fire personer per leilighet. Vi er åtte jenter i "gjengen" som jeg har vært mye med. Prøvde å tilpasse meg dem og bli med ut å feste mye mer enn det jeg egentlig er komfortabel med for å bli kjent med dem. Vii diskuterte og ble enige om at vi skulle lete etter bolig og bo sammen før jul. Fant ut rett etter jul at de andre sju jentene plutselig hadde funnet boliger med en annen person jeg ikke engang visste at de kjente og at de ikke har tenkt til å bo med meg likevel. Hadde jeg visst det tidligere hadde jeg prøvd å bli bedre kjent med mange av de andre studentene i byen her i stedet for å bare henge med de studentene jeg bor med. Så her sitter jeg alene og må finne ut av denne situasjonen selv. Tenkte at det er nok altfor sent å finne veldig mange nye mennesker å bli kjent med nå siden klikkene allerede er dannet. Sånn kan det gå, men forhåpentligvis ordner ting seg til slutt. Jeg vurderer å bli med på noen arrangerte "societies" her og delta litt på aktivitetene som arrangeres, f.eks. dansing, fjellklatring, en veldedig studentorganisasjon, etc. Kanskje det er mulig å bli kjent med litt flere da selv om vi er litt sent ute? Prøver bare å tenke at hva disse menneskene synes spiller vel egentlig ingen rolle? Hvis de ikke er den typen folk du vil henge med eller føler du har noen ting til felles med behøver du i tvinge deg selv til å snakke med dem eller se dem i øynene hele tiden. Gjør ditt beste på skolen og fullfør studiet så du ikke mister stipend/lån. Prøv å delta i noen aktiviteter drevet av studenter. Noe jeg sliter med er å ta inititativ og kontakt, så hvis du har det samme problemet vil jeg anbefale å hoppe i det, smile og være hyggelig mot folk du syns ser greie ut. Jeg syns det er dritskummelt, men av og til bør man ta sjansen. Kanskje du finner noen gode venner etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Del Skrevet 1. februar 2016 Takk! Jeg er i veldig lik situasjon som deg siste. De er veldig festete og baksnakkende, og de er også to-tre år yngre enn meg. Jeg er mer rolig av meg. Studerer på et utrolig lite sted med veldig lite studentliv. Ingenting å engasjere seg i, jeg har på en måte "bare dem eller ingen". Prøver å tenke om jeg skal "lure" de til å like meg bedre, sånn at når jeg forsvinner blir jeg savnet, eller om jeg skal leve ut resten av studiehverdagen min i ensomhet. Den siste frister mest nå, ettersom jeg ikke vil bruke penger eller tid på de, men vil ikke være den eneste som ikke blir spurt om å være med på gruppearbeid osv, ettersom det er en stor del av skolehverdagen. Savner de ordentlige vennene mine. Er helt sjokkert over hvordan de oppfører seg, både mot meg og andre. Anonymkode: 0f785...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Del Skrevet 1. februar 2016 Det er usikre personer som driver på slik, de er ikke trygge på seg selv. Dessuten er de ubetydelige, om en stund trenger du ikke ha noe mer med dem å gjøre. Så sørg for å få det faglige som er et gode for deg og drit i hva de måtte mene om deg. Anonymkode: 47d09...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. februar 2016 #6 Del Skrevet 1. februar 2016 Folk som holder på sånn er de som er usikre på hvor de er hen i hierarkiet i gjengen. De mener sikkert ikke det de har skrevet en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zouk Skrevet 1. februar 2016 #7 Del Skrevet 1. februar 2016 TS, for en forferdelig situasjon. Du fant ut hva de har skrevet om deg. Jeg vet det er for sent nå men hadde du søkt på navnene til noen av de andre (går det an? jeg er litt gammel og bruker ikke fb så mye) kan det godt hende du hadde funnet ut at de snakker like mye dritt om hverandre. Klor deg fast resten av skoleåret, prøv å distansere deg så godt du kan psykisk. Det er i hvert fall ikke din personlighet det er noe i veien med. Prøv å tenk at de ikke skal få deg til å slutte før tiden. Og at hva de synes om dine bidrag i gruppeoppgaver ikke angår deg egentlig. Fordi det hadde ikke spilt noen rolle hva du leverte, de hadde vært negative uansett. Føler med alle som har skrevet i tråden, og som sliter på studiene. Selv har jeg voldsomme problemer på jobben, og vurderer å begynne å studere igjen. Men da havner jeg vel automatisk utenfor fordi jeg er så mye eldre enn de andre. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #8 Del Skrevet 1. februar 2016 2 timer siden, Zouk skrev: TS, for en forferdelig situasjon. Du fant ut hva de har skrevet om deg. Jeg vet det er for sent nå men hadde du søkt på navnene til noen av de andre (går det an? jeg er litt gammel og bruker ikke fb så mye) kan det godt hende du hadde funnet ut at de snakker like mye dritt om hverandre. Klor deg fast resten av skoleåret, prøv å distansere deg så godt du kan psykisk. Det er i hvert fall ikke din personlighet det er noe i veien med. Prøv å tenk at de ikke skal få deg til å slutte før tiden. Og at hva de synes om dine bidrag i gruppeoppgaver ikke angår deg egentlig. Fordi det hadde ikke spilt noen rolle hva du leverte, de hadde vært negative uansett. Føler med alle som har skrevet i tråden, og som sliter på studiene. Selv har jeg voldsomme problemer på jobben, og vurderer å begynne å studere igjen. Men da havner jeg vel automatisk utenfor fordi jeg er så mye eldre enn de andre. Huff. TS HER Takk alle sammen, veldig deilig å få luftet ut frustrasjonen. Til Zouk: Nei, jeg logget ut etterpå. Følte meg dårlig for å snoke i utgangspunktet, og det var ikke intensjonen min å få vite noe mer enn hva jeg følte jeg fortjente egentlig. De snakker mye dritt om hverandre også som jeg har hørt, men syntes kanskje noe av de det skrev om meg var veldig mye mer voldsomt. Som om jeg virkelig var et null. De snakket om meg som de snakker om det de syntes er "taperne" i klassen, de som skiller seg veldig negativt ut osv. Anonymkode: 0f785...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Del Skrevet 2. februar 2016 Hvorfor snoker du? Du er jo ikke noe bedre. Anonymkode: 6b939...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg opplevde noe lignende. Overhørte de jeg satte høyest i klassen baksnakke meg så jeg fikk en skikkelig knekk. Nå har jeg vært heldig og ikke hatt gruppeoppgaver, i tillegg til at jeg ikke får noe ut av forelesinger, så jeg har sittet hjemme og jobbet med skole. Har heldigvis bare noen måneder igjen av skolen så biter tennene sammen og har egentlig ikke hatt kontakt med noen i klassen siden skolestart i høst. For min del har det fungert å bare ikke være tilstede og ikke ta kontakt. Jeg har klart å koble helt ut av miljøet og tankene, men det hender en sjelden gang det slår meg i magen så mye at jeg ikke klarer å konsentrere meg med skole resten av dagen. Jeg slet mye med det i høst og det gjorde dessverre utslag på studieresultatene. Nå skriver du at du har forelesinger og gruppearbeid som gjør det vanskelig for deg å kutte kontakten. Har du noen andre i klassen, kanskje noen som ikke har så mange venner som du kan sakte men sikkert bli venn med? Kanskje kan du gradvis bli god venn med noen andre og "skli" ubemerket fra disse jentene? Er det også mulig for deg å jobbe alene på prosjektene? Slik kan du i hvertfall unngå de litt mer. Vil bare si at konfrontasjon ofte er det beste, men hvis disse er som flere jeg har vært borti, så vil de bare blåse det vekk, forsøke å få deg på deres side og tro at "de mente det jo ikke sånn det var skrevet, var bare irritert der og da" men fortsette å være falske. For min del har konfrontasjoner ofte bare forverret alt fordi det har vært personer som ikke har hatt empati til å sette seg inn i egen situasjon :/ Anonymkode: 6dffe...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 2. februar 2016 #11 Del Skrevet 2. februar 2016 Dette var vond lesing. Håper ikke du bor for langt unna hjemplassen din, eller at du har andre venner i nærheten, sånn at det ikke blir alt for ensomt. Det er to ting jeg tror jeg hadde gjort. Enten hadde jeg gått latt som ingenting. Gått inn og vært super hyggelig mot de alle, sånn at de fikk ekstra dårlig samvittighet neste gang de baksnakka meg. Eller så hadde jeg distansert meg kraftig fra de, sett om det var noen andre jeg kunne henge med i klassen, evt melde meg inn i en studentorganisasjon for å bli kjent med nye mennesker. Hvis du ikke har noen å jobbe på gruppe med fremover, så er det bare å sende en mail til læreren/skrive på facebooksiden. Det er alltids andre i samme situasjon. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg har det akkurat likt på mitt studie om det er noen trøst. Studerer noe som krever et relativt høyt snitt, og er i en gjeng som ikke er spesielt sammensveiset. Spesielt ''A'' utmerker seg ved til stadig å baksnakke andre i gjengen. Skal alltid spekulere i hva slags karakterer vedkommende får. Dersom noen får en jobb, er det baksnakking på høyt nivå. Fokuserer utelukkende på feil egenskaper ved andre mennesker. Om en person har gjort det bra, er det veldig rart fordi vedkommende er blond og har ettervekst. Eksempelvis. Anonymkode: b705e...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 2. februar 2016 #13 Del Skrevet 2. februar 2016 Dette er grunnen til at jeg ikke gidder å være venn med andre jenter. Bare unødvendig drittslenging og drama. Drit en lang bæsj i disse såkalte vennene dine, og finn deg noen andre. Enklere blir det bare ikke. Drittkjerringer, kaller vi sånne som dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Del Skrevet 2. februar 2016 Kos med misnøye er en ganske vanlig måte å være sammen på. Ved å diskutere andre som ikke er der, føler man at man kommer nærmere den andre, man knyttet tettere bånd seg i mellom fordi man er to som mener det samme. Å være en del av en enhet er viktig for mange (sikkert også deg). Det sier ganske mye om folk at de er så falske, men samtidig er det sikkert vanskelig å være den som sier i mot den som baksnakker. Det kan godt være at disse menneskene faktisk mener at du er en fin person som ikke baksnakker, og at de opplever at det er hyggelig å være sammen med deg. Folk er vel generelt sett redd for å havne utenfor så da jatter de med. Går det an å se på det på den måten? Anonymkode: b6d8c...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Del Skrevet 2. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kos med misnøye er en ganske vanlig måte å være sammen på. Ved å diskutere andre som ikke er der, føler man at man kommer nærmere den andre, man knyttet tettere bånd seg i mellom fordi man er to som mener det samme. Å være en del av en enhet er viktig for mange (sikkert også deg). Det sier ganske mye om folk at de er så falske, men samtidig er det sikkert vanskelig å være den som sier i mot den som baksnakker. Det kan godt være at disse menneskene faktisk mener at du er en fin person som ikke baksnakker, og at de opplever at det er hyggelig å være sammen med deg. Folk er vel generelt sett redd for å havne utenfor så da jatter de med. Går det an å se på det på den måten? Anonymkode: b6d8c...c38 TS her Det er akkurat slik det er har jeg inntrykk av. Litt av problemet er vel at jeg har "meldt meg litt ut" av baksnakkingen. Jeg tyr ofte heller til stillhet når det skal slenges dritt, eller så utfordrer jeg de ved å stille spørsmål ved påstandene osv. Dette har gjort at jeg fremstår veldig "annerledes" enn de andre, dette skrev de også i chatten. At jeg var negativ. Spesielt tidsmessig rundt en periode hvor jeg var veldig lei, og kanskje ikke orket så mye av jattingen deres, jeg sa mer i fra osv. I det siste har jeg latt vær, prøvd å passe bedre inn, vist interesse når de baksnakker, og det ser faktisk ut til å fungere. Men jeg stoler ikke på de, ettersom jeg tidligere har følt at vi har fått god kontakt hvor de samtidig har chattet med andre om hvor forjævlig det er å måtte sitte sammen med meg. Skulle ønske jeg var nærmere hjemme, da hadde jeg kuttet de ut tvert, og jobbet mer med å få andre venner på skolen. Akkurat nå tør jeg ikke kaste meg selv tilbake i dammen, ettersom vi har tre store gruppeprosjekter som er hoveddelen for dette semesteret. Bor også veldig usentralt, så ingenting som skjer her ellers heller.. Anonymkode: 0f785...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå