Mis(s)Understood Skrevet 4. februar 2016 #41 Skrevet 4. februar 2016 Den beklagelige konsekvensen av å ha en ukastrert hunkatt sammen med en ukastrert hankatt (samma f**n om de er mor og sønn) er at sikkert som banken blir det 2 kull innavlede kattunger per år. 4
Aurora M. Skrevet 4. februar 2016 #42 Skrevet 4. februar 2016 Jeg oppfordrer TS til å komme med et eneste godt argument for å la huskatter reprodusere seg, være seg for kattens egen skyld eller for samfunnets del. 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #43 Skrevet 4. februar 2016 Ikke særlig smart og utlevere seg så til de grader her på KG. Tro meg, TS, folk her inne kjemper dyrenes sak (noe jeg er imponert over, og stolt over å se så mange som bryr seg)! Forvent en klage til mattilsynet Anonymkode: c0bf6...3f7
Belladonna Skrevet 4. februar 2016 #44 Skrevet 4. februar 2016 Altså ro dere ned, da! Jeg personlig, mener at det mest riktige er å sterilisere kattene sine, noe jeg har gjort med begge mine, men at det trues med ditten og datten fordi TS tydeligvis neglisjerer kattene sine, er for meg veldig drøyt. Jeg syns TS virker utrolig glad i dyrene sine og det virker som om han tar deres ve og vel særdeles seriøst. Tja, jeg ville kanskje oppfordret ham til å få kattene sine sterilisert, fordi det er vel heller uansvarlig å la være mtp andres katter. Men det er ikke dyremishandling. La oss ikke behandle TS her som en kriminell, når han ikke har gjort noe ulovlig. Det er faktisk ikke lovpålagt å sterilisere katten sin, men det ER ulovlig å stjele andres katter.
Tvist Skrevet 5. februar 2016 #45 Skrevet 5. februar 2016 7 timer siden, Belladonna skrev: Altså ro dere ned, da! Jeg personlig, mener at det mest riktige er å sterilisere kattene sine, noe jeg har gjort med begge mine, men at det trues med ditten og datten fordi TS tydeligvis neglisjerer kattene sine, er for meg veldig drøyt. Jeg syns TS virker utrolig glad i dyrene sine og det virker som om han tar deres ve og vel særdeles seriøst. Tja, jeg ville kanskje oppfordret ham til å få kattene sine sterilisert, fordi det er vel heller uansvarlig å la være mtp andres katter. Men det er ikke dyremishandling. La oss ikke behandle TS her som en kriminell, når han ikke har gjort noe ulovlig. Det er faktisk ikke lovpålagt å sterilisere katten sin, men det ER ulovlig å stjele andres katter. Jeg kan ikke se at han tar godt vare på kattene når han ikke kastrerer dem, det er faktisk et av de viktigste kriteriene for godt kattehold. Når man lar mor og sønn gå ute sammen oppfordrer man som nevt også til innavl, heller ikke bra for kattene. Folk som ikke kastrerer, bør ikke ha katter. Så enkelt er det for meg (snakker da ikke om rasekatter). Det er ikke lovpålagt med kastrering dessverre - er på høy tid at det blir det. 3
Mayoo Skrevet 5. februar 2016 #46 Skrevet 5. februar 2016 7 timer siden, Belladonna skrev: Altså ro dere ned, da! Jeg personlig, mener at det mest riktige er å sterilisere kattene sine, noe jeg har gjort med begge mine, men at det trues med ditten og datten fordi TS tydeligvis neglisjerer kattene sine, er for meg veldig drøyt. Jeg syns TS virker utrolig glad i dyrene sine og det virker som om han tar deres ve og vel særdeles seriøst. Tja, jeg ville kanskje oppfordret ham til å få kattene sine sterilisert, fordi det er vel heller uansvarlig å la være mtp andres katter. Men det er ikke dyremishandling. La oss ikke behandle TS her som en kriminell, når han ikke har gjort noe ulovlig. Det er faktisk ikke lovpålagt å sterilisere katten sin, men det ER ulovlig å stjele andres katter. Jeg er til dels ueing med deg. Jeg syns det er dyremishandling den dagen mor og sønn får reprodusere seg. Jeg har selv sett hvilke avkom som kan komme av det og det er i mine øyne dyremishandling. Så nei, akkurat nå er det ikke dyremishandling, men det kan fort snu når TS ikke tar ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #47 Skrevet 5. februar 2016 18 timer siden, StianEik skrev: Om jeg er empatisk eller ei har ingenting med hvordan kattene mine har det. Kattene mine er sunne og friske og fornøyde Dette blir siste svaret mitt på denne tråden, ettersom jeg fikk svar på det jeg lurte på, og det eneste som forekommer nå er en hel haug med sutrete mennesker som ikke klarer å passe på sine egne saker. Takk for meg ^_^ Du er totalt uansvarlig og av de som ikke har kapasitet til å se rekkevidden av der å ha dyr. Dra til h. Anonymkode: 9bda6...5c9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #48 Skrevet 5. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke særlig smart og utlevere seg så til de grader her på KG. Tro meg, TS, folk her inne kjemper dyrenes sak (noe jeg er imponert over, og stolt over å se så mange som bryr seg)! Forvent en klage til mattilsynet Anonymkode: c0bf6...3f7 Ja.Hadde jeg vært I Norge skulle jeg med den største glede spore opp TS og la de rette instanser ta seg av han og sørget for livet videre til kattene hans. Jeg blir utrolig provosert av slik ignorant vås TS kommer med. Anonymkode: 9bda6...5c9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå