StianEik Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 (endret) Masse sutring og klaging. Endret 4. februar 2016 av StianEik 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, StianEik skrev: Hei! Så jeg vil bare først introdusere meg selv. Jeg er Stian, 18 år gammel og har hatt min kjære katt Misty i 2,5 år nå ca. Hun har alltid vært ute mye og alltid kommet hjem for å få mat og kos. Så flyttet jeg fra der jeg bodde til en ny leilighet i en annen by; som jeg har bodd i før når hun var kattunge. Misty fikk så sitt 2 kull med kattunger, og jeg ga vekk 3 av de og beholdt den ene selv. Så begynte Misty å gå ut litt oftere for å få "pause" fra kattungen, og det la naboen min merke til. (Noter at jeg bor i et lite strøk, og naboen min bor på et omsorgshjem på en måte, men hun er ustabil). Etter 4-5 mnd, så la jeg merke til at Misty var mye nede hos hun naboen på balkongen dems og fikk kos, det i seg selv, er greit nok, det reagerte jeg ikke på. Et par uker etterpå la jeg merke til at Misty fikk mat av naboen, noe som ikke var greit med tanke på at Misty hadde fått en betennelse i tannkjøttet, og kunne bare ha en form for mat, som ble anbefalt av dyrlegen (Trenger ikke gå i detaljer). Jeg ga beskjed til naboen at hun ikke måtte mate Misty med hva enn ho mata henne med (Fiskeboller o.l), fordi Misty kastet opp og skulle ikke ha den maten. Et par mnd etterpå, uten noe trøbbel, bare litt kos der nede, så lå jeg og sov ca kl halv 2 på natta, når jeg hører en stemme i stua si "Hallo?" gjentatte ganger. Så ser jeg da naboen stå i stua mi. (Ja, litt teit av meg å ikke låse døra, men den var knukket og jeg ventet på ny ytterdør.) Jeg stormet ut i stua for å få denne damen ut, og mens ho løp avgårde så sa hun "Jeg skulle bare hente katten din". Dette var vel første varseltegnet. Spol 1 mnd fram i tid, så var det et mønster med Misty, for hun pleide aldri å være ute i mer enn 6-7 timer, men nå var hun borte i 2-3 dager om gangen, som satt meg litt på kanten. Nå har Misty vært borte i 4 mnd, og jeg har leita, hengt opp plakater og hele pakka. Så gikk jeg ut for å ta meg en røyk nå for 20 minutter siden, og gikk for å pisse langs veien, når jeg kikka bak meg opp på vinduet til soverommet til hu naboen som man kan se fra hovedveien, og der satt Misty i vinduskarmen, feitere enn noengang. Det er åpenbart at Misty har vært der i disse mnd hun har vært borte, for jeg har ikke sett henne én gang siden hun forsvant, og jeg er ekstremt mye hjemme og rundt i nabolaget og hjelper de andre naboene mine med forskjellige ting. For øyeblikket er jeg så forbannet at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre, for det er ingen som jobber på omsorgshjemmet/gamlehjemmet, så jeg kan ikke få tak i noen ansatte eller noe slikt. Kan noen hjelpe meg? TL;DR(Too long, didn't read): Nabo stjålet katt, vært borte i 4 mnd, kan jeg anmelde dette, selvom naboen er ustabil og mest sannsynlig utilregnelig for det hun har gjort? Mvh Stian. Takk på forhånd Snakk med Politiet. De vil kunne hjelpe deg Anonymkode: d1f0c...29a 11
Cynder91 Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Det er sikkert hjemmesykepleien som er hos henne, men de har ikke lov til å hverken bekrefte eller avkrefte at de er hos henne, så jeg ville ringt politiet og spurt hva jeg skulle gjøre. Jeg håper du har chippet katten så den er registrert på deg? 3
herremann Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 jeg hadde banka på døra, i det ho låste opp hadde jeg marsjert rett inn å henta katten min. samtidig hadde jeg brølt som en jævel i ansiktet hennes. 6
The Kitten Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Jeg ville marsjert inn, og hentet katten min. Så ville jeg anmeldt henne for tyveri. 10
StianEik Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2016 16 minutter siden, Cynder91 skrev: Det er sikkert hjemmesykepleien som er hos henne, men de har ikke lov til å hverken bekrefte eller avkrefte at de er hos henne, så jeg ville ringt politiet og spurt hva jeg skulle gjøre. Jeg håper du har chippet katten så den er registrert på deg? Hei og takk for svaret. Nei, jeg fikk katten av min søster når den var bitteliten, og da var jeg rimelig ung selv, så jeg fikk aldri chippet den. Men jeg har over 60 mennesker som kan gå god for at katten er min om det måtte til, for alle vet hvem Misty er. 15 minutter siden, herremann skrev: jeg hadde banka på døra, i det ho låste opp hadde jeg marsjert rett inn å henta katten min. samtidig hadde jeg brølt som en jævel i ansiktet hennes. Skal prøve å få kontakt med dama i morgen tidlig når det er noen lys der borte. Det jeg er litt redd for er at hun muligens har tatt kattungen til Misty også, siden den har vært borte i 2 uker etter jeg slapp den ut for å gå på do. (Pleide alltid å komme hjem igjen etter 10-15 minutter, siden han bare gikk ut for å gå på do også rett inn igjen i varmen)
Tvist Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Jeg hadde nok bare banket på døren og hentet katten(e), Få begge chippet og kastrerte når du får dem ut, så står du sterkere neste gang. 7
gangnedsol i elg Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 (endret) Hvis du slipper en kattunge ut i kulda, selv om den bare skal på do, risikerer du at noen som ser den gå ute, tror at den har forvilla seg bort fra hjemmet sitt, og tar den inn fordi de syns synd på den lille krabaten.... Eller, fordi kattunger er ekstremt nysgjerrige, og skal utforske alt, blir de gjerne uforvarende innelåst i garasjer og lignende. Jeg ville aldri ha sluppet en katt ut uten id-merking eller id-chip. Til nød hvis de hadde halsbånd med telefonnummer. Når det gjelder den voksne katten, er jeg enig med de som sier du skal banke på og gå rett inn og hente den. For hun gikk jo rett inn til deg. Så da er dere skuls. Hun kommer ikke til å anmelde. (virker ikke som at hun er i stand til det.....) Men du kan anmelde henne. Det må du vel, med tanke på fremtiden. Lykke til!!!! Endret 1. februar 2016 av oh bogger stavefeil og diverse 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Den 2/1/2016 at 22.40, oh bogger skrev: Hvis du slipper en kattunge ut i kulda, selv om den bare skal på do, risikerer du at noen som ser den gå ute, tror at den har forvilla seg bort fra hjemmet sitt, og tar den inn fordi de syns synd på den lille krabaten.... Eller, fordi kattunger er ekstremt nysgjerrige, og skal utforske alt, blir de gjerne uforvarende innelåst i garasjer og lignende. Jeg ville aldri ha sluppet en katt ut uten id-merking eller id-chip. Til nød hvis de hadde halsbånd med telefonnummer. Når det gjelder den voksne katten, er jeg enig med de som sier du skal banke på og gå rett inn og hente den. For hun gikk jo rett inn til deg. Så da er dere skuls. Hun kommer ikke til å anmelde. (virker ikke som at hun er i stand til det.....) Men du kan anmelde henne. Det må du vel, med tanke på fremtiden. Lykke til!!!! Enig! TS- damen har selvsagt ikke lov å ta katten din men DU får adoptere den bort til noen som tar ordentlig vare på den! Forkastelig at du slenger katten din ut og bare håper på det beste! Jeg skulle gjerne ha anmeldt TS også for ræva dyrehold. Anonymkode: 9bda6...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! TS- damen har selvsagt ikke lov å ta katten din men DU får adoptere den bort til noen som tar ordentlig vare på den! Forkastelig at du slenger katten din ut og bare håper på det beste! Jeg skulle gjerne ha anmeldt TS også for ræva dyrehold. Anonymkode: 9bda6...5c9 Denne altså ment til TS. Anonymkode: 9bda6...5c9
Brimi Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Jeg tror du kan anmelde ja, men hvorfor i all verden slapp du ut en kattunge? Da ber du om at den blir borte. 2
karamariell Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 3 minutter siden, Brimi skrev: Jeg tror du kan anmelde ja, men hvorfor i all verden slapp du ut en kattunge? Da ber du om at den blir borte. Han gjorde jo ikke det, han slapp ut moren til kattungen.
pantora Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! TS- damen har selvsagt ikke lov å ta katten din men DU får adoptere den bort til noen som tar ordentlig vare på den! Forkastelig at du slenger katten din ut og bare håper på det beste! Jeg skulle gjerne ha anmeldt TS også for ræva dyrehold. Anonymkode: 9bda6...5c9 Hva er det du snakker om? Katter må da få lov å være ute?? 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Hva med å slutte å slippe kattene dine ut uten tilsyn? Da kan de ikke plage andre, skade biler og lignende, drepe småfugler, drite over alt eller bli borte. Du får gå med de i bånd!! Anonymkode: b370a...994
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å slutte å slippe kattene dine ut uten tilsyn? Da kan de ikke plage andre, skade biler og lignende, drepe småfugler, drite over alt eller bli borte. Du får gå med de i bånd!! Anonymkode: b370a...994 Anonymkode: d5912...f44 15
peppermyntete Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! TS- damen har selvsagt ikke lov å ta katten din men DU får adoptere den bort til noen som tar ordentlig vare på den! Forkastelig at du slenger katten din ut og bare håper på det beste! Jeg skulle gjerne ha anmeldt TS også for ræva dyrehold. Anonymkode: 9bda6...5c9 Hva i alle dager snakker du om? TS virker da som han behandler kattene sine helt fint. 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 å der kom kattehaterne veit du hva TS, ikke hør på de som mener de veit best. men angående hu kjerringa som tok katten din, bank på. når hun åpner så marsjerer du inn og sier at du skal hente katten DIN! si at hun skal slutte med det tullet sitt før du anmelder henne. å du vil komme tilbake gang på gang om det trengs. hun får heller skaffe seg sin egen katt! Anonymkode: 9e2e5...53f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 Du skulle ikke ha sagt ifra til politiet om saken, før du bare braser inn i leiligheten til en gammel dame? Bare så de er klar over saken, i tilfelle hun eller noen andre ringer politiet pga. din oppførsel. En stakkars, gammel dame får nok en del sympati over at en voksen mann presset seg inn i leiligheten hennes. Gjør politiet bevisst på saken, før det kommer en eventuell politianmeldelse fra hennes side. I dette tilfellet er det nok lurer å be om tillatelse enn tilgivelse... Bare ring din lokale politistasjon, si at det ikke haster, forklar saken, og be om råd. Får du ingen hjelp, så går du og henter katten. Anonymkode: 6236a...9f4 7
gangnedsol i elg Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 5 timer siden, oh bogger skrev: Du har katten Misty, og så ha du kattungen til Misty, Nei, tror ikke TS behandler katten Misty noe annerledes enn folk flest. De som bor sånn at det er enkelt for katten og gå ut, og enkelt for eieren å få den inn, lar selvfølgelig kattene slippe ut. Det er helt vanlig. Kattunger er litt tricky, dog. Jeg har for tida ei kattunge mye inn og ut, som ikke er min. Prøver å finne eieren. Hvis den hadde vært merka, hadde det bare vært å sjekke id hos veterinær, så fikk jeg svar på spørsmålet mitt. Nå lurer jeg faktisk på om den må settes på p-piller, på min regning. (katten nærmer seg fruktbar alder, sukk............) edit Endret 2. februar 2016 av oh bogger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå