Gå til innhold

Hvordan takler dere stygge meldinger på nettdating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overse dem. Det terger veldig, fordi man ønsker å se personen såret. Om du overser så blir man jo usikker om personen er såret eller ikke. :) 

Anonymkode: b34ea...eb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Aye skrev:

Hjelper å være frekk tilbake. 

Hva i all verden hjelper det på? Da går man ned på idiotens nivå, og der gidder i hvert fall ikke jeg å være. Bedre å ignorere.

Anonymkode: 0ef68...037

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden hjelper det på? Da går man ned på idiotens nivå, og der gidder i hvert fall ikke jeg å være. Bedre å ignorere.

Ignorering hjelper ikke alltid nei. Tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
Den 31.1.2016 at 11.14, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke, du rapporterer de til Tinder. Og om du får selvmordstanker av det skal du selvfølgelig holde deg unna. Merkelig at du får så mange stygge meldinger, jeg har ikke fått en eneste en.
Er du etnisk norsk? (Lurer bare siden du skrev hvorfor norske menn er så onde) 

Anonymkode: df6f6...890

Vær kreativ. Ta bilde av de stygge meldingene og legg de ut på Facebook. Alternativt kan du finne ut hvem mødrene er og ringe og spør hvilken oppdragelse de har gitt sønnene sine :frustrert:

En ting til: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg - de skriver ikke dette for å ta deg som person. De skriver skit kun for å provosere og for å være "morsomme" i kameratgjengen. De har så lav selvfølelse disse gutta at de må ta andre. Ynkelige krek.

Ikke skriv tilbake. Det er jo det de ønsker. De ønsker å provosere og vil gjerne hisse opp damer på meldinger bare for å ha noe å le av. De er ikke ekte troll engang. Bare småtroll :P 

Anonymkode: ad139...632

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.1.2016 at 14.09, Aye skrev:

Hvorfor ikke? Bare moro det å skrive tilbake til folk. Viser at du er høfflig ;)

Verste rådet ever.

Når folk slenger dritt på nettet så ignorerer/blokkerer man de fordi det ikke er verdt tiden. Hvis du synes det er moro å kaste bort tid på å skrive frekke gloser tilbake sier jo litt om hva du anser som moro og hvilket nivå du er på

Anonymkode: e82e1...66e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aye skrev:

Ignorering hjelper ikke alltid nei. Tvert imot. 

Selvfølgelig gjør det det, da slipper du å ha noe mer med vedkommende å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verste rådet ever.

Når folk slenger dritt på nettet så ignorerer/blokkerer man de fordi det ikke er verdt tiden. Hvis du synes det er moro å kaste bort tid på å skrive frekke gloser tilbake sier jo litt om hva du anser som moro og hvilket nivå du er på

Jeg svarer alltid folk igjen. I barneskolen ignorerte jeg mobbing. Hjalp det? Nei. Det ble verre. Så jeg tok igjen. I ungdomskolen ga det seg helt. Folk turte ikke gjøre meg noe og jeg ble respektert. På nettet er det enklere å ignorere folk, men det hjelper meg ikke meg å ignorere ekle kommentarer. Jeg må gjøre igjen, ellers blir jeg nedfor. Respekter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
Den 31/01/2016 at 14.09, Aye skrev:

Hvorfor ikke? Bare moro det å skrive tilbake til folk. Viser at du er høfflig ;)

never-argue-with-stupid-people-mark-twai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aye skrev:

Jeg svarer alltid folk igjen. I barneskolen ignorerte jeg mobbing. Hjalp det? Nei. Det ble verre. Så jeg tok igjen. I ungdomskolen ga det seg helt. Folk turte ikke gjøre meg noe og jeg ble respektert. På nettet er det enklere å ignorere folk, men det hjelper meg ikke meg å ignorere ekle kommentarer. Jeg må gjøre igjen, ellers blir jeg nedfor. Respekter det. 

Mobbing på skolen er noe annet,da det er noe man ikke kan unngå. 

Å få kommentarer slengt på datingsider av fremmede folk som aldri har sett eller møtt deg før; DET ignorerer man.

At du ikke klarer å ignorere det virker bare slitsomt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hvis du får selvmordstanker av det burde du kanskje holdt deg unna.. Utrolig trist at folk holder på slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
Den 31. januar 2016 at 17.19, Cartman skrev:

"Jeg kan ikke huske å ha bedt om din mening. Hvorfor snakker du til meg? Du snakker til meg når jeg har gitt deg lov."

Haha, den var bra! Etterfulgt av blokkering da. Ser for meg nettdating-søppelet vil bli rimelig provosert av et slikt svar. Men kanskje ikke så veldig konstruktivt dersom målet er å minimere netthetsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
4 minutter siden, PseudonymBruker skrev:

Haha, den var bra! Etterfulgt av blokkering da. Ser for meg nettdating-søppelet vil bli rimelig provosert av et slikt svar. Men kanskje ikke så veldig konstruktivt dersom målet er å minimere netthetsen. 

Jeg er ganske gæren, så jeg driter i ordet "konstruktivt". Jeg blokkerer aldri, da blokkering er et svakhetstegn. Hvorfor skal man blokkere mindreverdige mennesker? Sett dem på plass og knus selvtilliten deres. Vis dem hvem som er sjefen. Det fungerer på nettet og "in real life". Drittsekker er overalt og man må bare si ifra. Mange gutter tror at det er mandig å være drittsekk, så de oppfører seg som drittsekker. Jeg bare responderer med "Kanskje du kan være deg selv og drite i dette skuespillet." Funker ganske ofte. Man må bare gjennomskue dårlig skuespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd negative meldinger på nettdating-sider utover noen som blir litt snurt når jeg høflig avviser dem. men hvis de ikke gir seg så er det bare å blokkere. Og er de stygge i kommentarene hadde jeg rapportert dem uten å blunke. Jeg vet det ikke er så lett alltid, men det beste er å bare la det prelle av. Jeg vet ikke hvor gammel du er? Dette er kanskje et større fenomen blandt helt unge. Men mannfolk over 20 år har ingen unnskyldning for å oppføre seg slik.

Anonymkode: 77cee...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer, blokker, og rapporter. Ikke svar, da oppnår de mye av det de vil. Blokker, så de ikke kan sende deg flere meldinger. Og rapporter, så de blir kastet ut. 

Anonymkode: bd967...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike troll ødelegger dating-konseptet på nett. Jeg tipper trollene kan være sinte menn (og kvinner) som er misunnelige på andre pga. et eller annet i profilen. Dette er Internet på sitt verste.

Anonymkode: e2d7b...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest 2Bhonest
13 timer siden, Cartman skrev:

Jeg er ganske gæren, så jeg driter i ordet "konstruktivt". Jeg blokkerer aldri, da blokkering er et svakhetstegn. Hvorfor skal man blokkere mindreverdige mennesker? Sett dem på plass og knus selvtilliten deres. Vis dem hvem som er sjefen. Det fungerer på nettet og "in real life". Drittsekker er overalt og man må bare si ifra. Mange gutter tror at det er mandig å være drittsekk, så de oppfører seg som drittsekker. Jeg bare responderer med "Kanskje du kan være deg selv og drite i dette skuespillet." Funker ganske ofte. Man må bare gjennomskue dårlig skuespill.

De trenger vel ikke å få deg ned på sitt nivå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de kommer med stygge kommentarer fordi det er et knekk på egoet å bli matcha med deg på tinder. Litt som stygge jenter som tar det som en fornærmelse om en mindre kjekk mann prøver sjekke henne opp.

Anonymkode: c28c4...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om stygge meldinger på nettet får deg til å bli deprimert og få selvmordstanker, er ikke nettdating noe for deg. Det burde vel si seg litt selv når man ikke ønsker å leve noe mer pga anonyme drittsekker på en app, så er man ikke der. Treff folk ute i det virkelige liv i stede.

Siden du takler dette så dårlig, så er i hvert fall å starte å svare tilbake veldig dårlig løsning. Siden du sikkert vil bli dratt enda lengre ned om du får styggere svar tilbake.

Så slett deg fra Tinder og slikt, og kom deg ut og treff skikkelige folk som ikke finner glede av å trolle slike steder.

Anonymkode: 7bf92...026

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...