Gå til innhold

Hun flørter med venninners kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som flørter veldig med både min og andre venninners kjærester. Synes det er utrolig rart, og vi har flere ganger påpekt dette. Så fort en av oss begynner å prate med noen og viser interesse for denne gutten/mannen, så begynner hun å prate med han, så fort de møtes flørter hu veldig. Slik har det vært lenge, og jeg skjønner ikke hvorfor. Ikke gjør hun noe med det når vi sier det til henne heller. Hun har også sagt at hun er redd for å ta i fra oss kjærestene våre. Altså, hvordan venninne sier noe sånt? Ikke nok med det, men når hun blir interessert i noen sier hun svært lite om han, kan nevne at han skal komme på besøk og slikt, men aldri navn og vi får heller ikke se hvordan han ser ut. 

Det virker ikke som hun forstår at det hun gjør ikke er greit. Det er jo ikke bare oss venninnene som synes det hun gjør er merkelig, men også kjærestene til meg og de andre. Jeg trur ikke hun gjør det for å være slem, men det er uansett ikke greit det hun holder på med. Det har i tillegg vart i hvert fall 6 år. På disse 6 årene har jeg fått hørt gang på gang at hun flørter både med min kjæreste og med andre sine kjærester. 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Hva jeg kan si for å få henne til å forstå at dette ikke er greit?

Anonymkode: 8b26c...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper hun har stor bekreftelsesbehov?

Jeg ville sagt tydelig ifra hvis du hører og evt ser at hun flørter med din kjæreste. Evt ta litt avstand til henne, vis en reaksjon.

Anonymkode: bb945...06b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være at hun bare prøver å unngå å være tredjehjulet på vogna da?
Når en venninde snakker med en fyr eller vi er ute og han kommer, så prøver jeg også å inkludere meg selv for å ikke falle utenfor (ingen liker å være tredje hjulet på vogna) og å snakke til han på en hyggelig og lett måte sånn at han føler seg velkommen og jeg ikke blir den sure venninda. Mener overhodet ikke å flørte, men har fått reaksjoner på det et par ganger at jeg er for hyggelig og sjarmerende, mens faktum fra min side er at jeg bare prøver å være meg selv og hyggelig, som om jeg kjenner han fra før av, siden min venninde har gått god for han, og gjøre at alle føler seg velkommen og ingen utenfor.

Anonymkode: 6af86...f4a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke være at hun bare prøver å unngå å være tredjehjulet på vogna da?
Når en venninde snakker med en fyr eller vi er ute og han kommer, så prøver jeg også å inkludere meg selv for å ikke falle utenfor (ingen liker å være tredje hjulet på vogna) og å snakke til han på en hyggelig og lett måte sånn at han føler seg velkommen og jeg ikke blir den sure venninda. Mener overhodet ikke å flørte, men har fått reaksjoner på det et par ganger at jeg er for hyggelig og sjarmerende, mens faktum fra min side er at jeg bare prøver å være meg selv og hyggelig, som om jeg kjenner han fra før av, siden min venninde har gått god for han, og gjøre at alle føler seg velkommen og ingen utenfor.

Anonymkode: 6af86...f4a

Nei, hun direkte flørter. Dette er som regel på fester hvor vi er flere, og hun har flere å være med. Så fort jeg går bort fra kjæresten min, løper hun nesten til han. Kjæresten min sto ute med en annen gjeng da hun løp ut til han, i det jeg kom ut sto hun nesten oppi ansiktet på han for så å ta hatten han hadde på seg (det var utkledningsfest). Når hun så meg, gikk hun inn igjen. Men så fort jeg ikke er med han, går hun rett til han.

Tok han til sides for å prate litt om det, for jeg syntes det var ubehagelig. Han synes også det var merkelig. I tillegg kom hu gående til der vi var, virket som hun letet etter han, igjen. Da hun så meg snudde hun ganske fort.

Det er altså slik at det oftest er når jeg ikke er der at hun prater og flørter med kjæresten min. Det har jeg fått hørt av venninner, og jeg har sett det selv de gangene hun ikke har sett at jeg har kommet tilbake. Slik var det også med en tidligere kjæreste som ei venninne hadde. Så det at hun vil unngå å være tredje hjulet på vogna, det tviler jeg på..

 

Anonymkode: 8b26c...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jeg TS, som skrev det ovenfor. Glemte å nevne det! 

- ts

Anonymkode: 8b26c...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun direkte flørter. Dette er som regel på fester hvor vi er flere, og hun har flere å være med. Så fort jeg går bort fra kjæresten min, løper hun nesten til han. Kjæresten min sto ute med en annen gjeng da hun løp ut til han, i det jeg kom ut sto hun nesten oppi ansiktet på han for så å ta hatten han hadde på seg (det var utkledningsfest). Når hun så meg, gikk hun inn igjen. Men så fort jeg ikke er med han, går hun rett til han.

Tok han til sides for å prate litt om det, for jeg syntes det var ubehagelig. Han synes også det var merkelig. I tillegg kom hu gående til der vi var, virket som hun letet etter han, igjen. Da hun så meg snudde hun ganske fort.

Det er altså slik at det oftest er når jeg ikke er der at hun prater og flørter med kjæresten min. Det har jeg fått hørt av venninner, og jeg har sett det selv de gangene hun ikke har sett at jeg har kommet tilbake. Slik var det også med en tidligere kjæreste som ei venninne hadde. Så det at hun vil unngå å være tredje hjulet på vogna, det tviler jeg på..

 

Anonymkode: 8b26c...69f

Jeg syns fremdeles det høres ut som at hun ikke nødvendigvis flørter, men at det er du som tror det. På en fest er det naturlig å snakke med de man kjenner og er trygge på, og jeg ville følt meg mer trygg å snakke med kjæresten til en venninde enn en halvfremmed person. Kjente jeg han ikke så godt ville jeg sett på det som en fin anledning til å bli mer kjent, i og med at han skal være i min vennindes liv i mange år kommer han jo også til å være i mitt og da er det viktig å bli venner alle sammen. Som kjæresten til en venninde som har lik interesser og humor som meg kan jeg gå ut fra at han som kjæresten også sannsynligvis har like interesser og humor som venninda mi /meg er da sjansen større for at jeg har mer til felles og kommer mer overens med han enn andre på festen som jeg ikke vet om har samme humor interesser eller lignende. Å ta av en hatt på en kostymefest er noe jeg kunne gjort fra hvem som helst for å tulle, ikke for å flørte. 

 

Anonymkode: 6af86...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns fremdeles det høres ut som at hun ikke nødvendigvis flørter, men at det er du som tror det. På en fest er det naturlig å snakke med de man kjenner og er trygge på, og jeg ville følt meg mer trygg å snakke med kjæresten til en venninde enn en halvfremmed person. Kjente jeg han ikke så godt ville jeg sett på det som en fin anledning til å bli mer kjent, i og med at han skal være i min vennindes liv i mange år kommer han jo også til å være i mitt og da er det viktig å bli venner alle sammen. Som kjæresten til en venninde som har lik interesser og humor som meg kan jeg gå ut fra at han som kjæresten også sannsynligvis har like interesser og humor som venninda mi /meg er da sjansen større for at jeg har mer til felles og kommer mer overens med han enn andre på festen som jeg ikke vet om har samme humor interesser eller lignende. Å ta av en hatt på en kostymefest er noe jeg kunne gjort fra hvem som helst for å tulle, ikke for å flørte. 

 

Anonymkode: 6af86...f4a

Ja, selvsagt er det naturlig å snakke med personer man kjenner, men i disse tilfellene kjenner hun som regel alle. Nå er dette som regel fester hos henne eller som venninner har. Vors, bursdagsfester og slikt hvor hun kjenner nesten alle. Hun kjenner kjæresten min godt, de var venner tidligere, men pga. hennes oppførsel kuttet han ut henne på en måte. 

Det virker som hun prøver å få kontakt med han så fort jeg ikke er der, og det er jo ikke bare jeg som merker at hun flørter, kjæresten min og venninner synes også hun gjør det. Hver gang hun får anledning til å være med han alene, gjør hun det. Om kjæresten min skal ut en tur for å få seg litt frisk luft, er det nesten som hun løper etter han. 

Så nei, det er nok ikke bare jeg som tror det, fordi flere har merket hvordan hun er og oppfører seg.

Anonymkode: 8b26c...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde å bli beskyldt for å flørte med kjæresten til en venninne en gang og tro meg, det var IKKE det jeg dreiv på med! Var ute alle sammen og hadde det hyggelig, kjæresten hennes var ganske sjenert så jeg snakket litt ekstra med han for at han ikke skulle føle seg utenfor. Ikke noe flørting, bare vanlig "smaltalk". Venninnen min hadde vist klikket på han når de kom hjem for at vi hadde flørtet så. Han fortalte det når jeg tilfeldigvis traff han på butikken dagen etter at vi måtte holde litt avstand så hun ikke skulle bli sur igjen. Han hadde ikke oppfattet det som flørting han heller. Hun sa ikke et ord til meg. Jeg trakk meg unna henne som venninne pga dette da jeg syntes det var fryktelig dårlig gjort og ikke minst sårende at hun beskyldte meg for å ville ta fra henne kjæresten hennes. Jeg hadde null interesse av han som annet enn en bekjent. Det må være lov å være hyggelig med folk selv om de er noens kjæreste.

Sier ikke at dette gjelder din venninne TS, men det kan jo hende at hun bare prøver å være hyggelig men bommer litt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg opplevde å bli beskyldt for å flørte med kjæresten til en venninne en gang og tro meg, det var IKKE det jeg dreiv på med! Var ute alle sammen og hadde det hyggelig, kjæresten hennes var ganske sjenert så jeg snakket litt ekstra med han for at han ikke skulle føle seg utenfor. Ikke noe flørting, bare vanlig "smaltalk". Venninnen min hadde vist klikket på han når de kom hjem for at vi hadde flørtet så. Han fortalte det når jeg tilfeldigvis traff han på butikken dagen etter at vi måtte holde litt avstand så hun ikke skulle bli sur igjen. Han hadde ikke oppfattet det som flørting han heller. Hun sa ikke et ord til meg. Jeg trakk meg unna henne som venninne pga dette da jeg syntes det var fryktelig dårlig gjort og ikke minst sårende at hun beskyldte meg for å ville ta fra henne kjæresten hennes. Jeg hadde null interesse av han som annet enn en bekjent. Det må være lov å være hyggelig med folk selv om de er noens kjæreste.

Sier ikke at dette gjelder din venninne TS, men det kan jo hende at hun bare prøver å være hyggelig men bommer litt?

Det er slik hver gang. Kjæresten min kjenner som regel flere av de som er på festene vi er på, og har heller ingen problem med å prate med folk. Tingen er jo fortsatt at flere synes hun flørter, til og med kjæresten min synes hun gjør det. Vi har nevnt det til henne, flere av oss. 

Så er det jo som jeg sier, at hun nesten løper til han om han ikke er med meg. Hvis jeg går på do, er med noen andre eller har gått å lagt med fordi jeg er sliten (har skjedd et par ganger) så er hun vært snar med å gå til han, har jeg fått høre. Det er flere ganger jeg har fått hørt at hun har spurt om hvor jeg er, for så å mer som løpe bort til kjæresten min. Greit nok om hu vil være hyggelig, det er helt greit - men det at hun flørter (for det er det hun gjør...), det er ikke greit. Og enda vi sier det til henne, fortsetter hun? 

Anonymkode: 8b26c...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener venninnen ikke flørter; leser dere virkelig ikke hva TS skriver? Det er åpenbart at denne "venninna" søker ut kjæresten hennes, og fyker etter han på fest når hun ikke er tilstede! 

For alt du vet, TS, kan det være hun savner han som venn (siden han kuttet henne ut) og vil ha bekreftelse på at de fremdeles er venner. Men det finnes en grense, og det kan være hun tenker at hun "var der først".

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. Hvis du konfrontere henne, vil hun jo sikkert nekte for det. Allikevel syns jeg kanskje kjæresten din bør ta tak også, og si noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik hver gang. Kjæresten min kjenner som regel flere av de som er på festene vi er på, og har heller ingen problem med å prate med folk. Tingen er jo fortsatt at flere synes hun flørter, til og med kjæresten min synes hun gjør det. Vi har nevnt det til henne, flere av oss. 

Så er det jo som jeg sier, at hun nesten løper til han om han ikke er med meg. Hvis jeg går på do, er med noen andre eller har gått å lagt med fordi jeg er sliten (har skjedd et par ganger) så er hun vært snar med å gå til han, har jeg fått høre. Det er flere ganger jeg har fått hørt at hun har spurt om hvor jeg er, for så å mer som løpe bort til kjæresten min. Greit nok om hu vil være hyggelig, det er helt greit - men det at hun flørter (for det er det hun gjør...), det er ikke greit. Og enda vi sier det til henne, fortsetter hun? 

Anonymkode: 8b26c...69f

Nei det hørtes jo litt annerledes ut... I mitt tilfelle så bare passet jeg på at han fikk være med i samtalen og ikke ble stående alene og henge lissom. Altså normal høflighet.... Skjønner godt at du ikke syntes det er noe greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Dere som mener venninnen ikke flørter; leser dere virkelig ikke hva TS skriver? Det er åpenbart at denne "venninna" søker ut kjæresten hennes, og fyker etter han på fest når hun ikke er tilstede! 

For alt du vet, TS, kan det være hun savner han som venn (siden han kuttet henne ut) og vil ha bekreftelse på at de fremdeles er venner. Men det finnes en grense, og det kan være hun tenker at hun "var der først".

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. Hvis du konfrontere henne, vil hun jo sikkert nekte for det. Allikevel syns jeg kanskje kjæresten din bør ta tak også, og si noe.

Takk!

Det kan være hun savner å være venn med han, selvfølgelig. Etter jeg ble ilag med han, tok hun kontakt med han og de ble venner - noe som var helt greit for meg. Helt til hun åpenlyst begynte å flørte med han, for det vistes godt. Det var ei vending vi hadde en liten pause (av personlige grunner, men det varte ikke lenge), de var fortsatt venner og pratet en del ilag.

Fikk vite i ettertid at hun hadde spurt han om han kunne komme med noe til henne (fra butikken altså) og at hun ville prate med han. Den dagen hadde hun kysset han, noe hun hadde fortalt ei god venninne av meg (hun hadde sagt at hun ikke måtte si det til meg). Jeg fikk altså vite dette av venninne mi, og jeg spurte selvsagt henne om dette og hvorfor hun ikke har sagt noe, og da nekter hun først for så å si det var han som hadde kysset henne, og at dette kysset ikke betydde noen ting. Nå kan ikke jeg si for sikkert hvem som tok initiativet her, men ettersom hun hadde sagt til ei venninne at HUN kysset HAN, så er det vell kanskje slikt?

Etter dette tok han avstand fra henne. Men hun fortsetter, enda hun vet jeg synes det er dårlig gjort av henne. Jeg har tidligere vært bestevenn med henne, noe jeg ikke akkurat kan si hun er nå lengre.   

Anonymkode: 8b26c...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til kjæresten din at han burde demonstrere og si ifra. Bare legg kortene på bordet "Du ser jo hvordan hun oppfører seg og det er veldig ukomfortabelt. Det hjelper tydeligvis ikke når jeg sier noe, for jeg blir bare den sure dama. Hva om du aktivt demonstrerer at du ikke er interessert i å flørte med henne neste gang?"

Anonymkode: dc087...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bruker83924
39 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Dere som mener venninnen ikke flørter; leser dere virkelig ikke hva TS skriver? Det er åpenbart at denne "venninna" søker ut kjæresten hennes, og fyker etter han på fest når hun ikke er tilstede! 

For alt du vet, TS, kan det være hun savner han som venn (siden han kuttet henne ut) og vil ha bekreftelse på at de fremdeles er venner. Men det finnes en grense, og det kan være hun tenker at hun "var der først".

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. Hvis du konfrontere henne, vil hun jo sikkert nekte for det. Allikevel syns jeg kanskje kjæresten din bør ta tak også, og si noe.

Enig i dette. Du burde få kjæresten din/kjærestene til venninne dine til å si fra. Det hjelper svært lite hvis du sier noe, da man fort blir stempla som den sjalue kjæresten, og hun vil fortsette da hun sikkert tror typen din syns det er greit.

For det andre ville jeg aldri gidda å vært venn med ei slik ei. Hun har jo null respekt for deg og venninnene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis de har en fortid som venner og deres kjærlighetsforhold satte en stopper for det så skjønner jeg ingenting ut av at du mener hun flørter. For meg høres TS bare ut som en usikker kjæreste som ikke tåler at fyren hennes har et liv utenom henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, hvis de har en fortid som venner og deres kjærlighetsforhold satte en stopper for det så skjønner jeg ingenting ut av at du mener hun flørter. For meg høres TS bare ut som en usikker kjæreste som ikke tåler at fyren hennes har et liv utenom henne.

Kanskje vanskelig for deg å forestille seg hvordan hele greia er? Hun flørter, rett og slett. Når opptil flere av vennenne mine sier hun flørter med både min kjæreste og andre sine kjærester, hva er det da du ikke forstår når jeg skriver at hun flørter? 

Er jeg en usikker kjæreste fordi venninna mi flørter med kjæresten min? Så fort jeg ikke er med han, løper hun bort til han? Det er ikke det at jeg er usikker på kjæresten min, det er det at venninna mi flørter med han. Kjæresten min får prate med de han vil og være med de han vil, men når ei god venninne av meg gang på gang flørter med han? Kysser han når vi har en liten pause? 

Dette har jo ingenting med kjæresten min å gjøre, annet enn at han er den som blir flørtet med hver eneste gang vi er på fest. Problemet her er hvordan hun oppfører seg. Hun burde jo visst litt respekt? Hvem ville flørtet med kjæresten til bestevenninna si, kysset han så fort de har pause, benytte hver eneste anledning hvor jeg ikke er tilstede til å være med han osv? Selv synes jeg det er merkelig. Greit nok de har vært venner, men hun vet utrolig godt hvorfor HAN tok avstand fra henne og ting ble som de ble.

- TS

Anonymkode: 8b26c...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vanskelig for deg å forestille seg hvordan hele greia er? Hun flørter, rett og slett. Når opptil flere av vennenne mine sier hun flørter med både min kjæreste og andre sine kjærester, hva er det da du ikke forstår når jeg skriver at hun flørter? 

 

Anonymkode: 8b26c...69f

Eller dere tolker henne som flørter, mens hun selv mener hun er ordinært hyggelig. Du vil ikke vite svaret før du eventuelt tar det opp med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...