Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, har akkurat gjort det slutt med en fin fyr. Mye var på plass men han var gjerrig og også små sleip syns jeg. Jeg merket at han levde nøkternt og det er i utgangspunktet helt ok, men når alt hele tiden handler om å kjøpe det aller billigste ble det for meg usexy. Uavhengig om det var helg eller hverdag så gikk det i Europris, Rema Best Pris og First price på Kiwi. De få gangene jeg fikk blomster 3 ganger på ett år var det roser til 50kr. Dette er en mann i svært god jobb og leide bolig. Syns det var vanskelig å gå, men klarte ikke mer kjiphet. Hva tenker dere hva skal man godta av sparsommelighet og når er grensen nådd? 

Videoannonse
Annonse
Gjest PetterPanne
Skrevet
8 minutter siden, Mully skrev:

Uff, har akkurat gjort det slutt med en fin fyr. Mye var på plass men han var gjerrig og også små sleip syns jeg. Jeg merket at han levde nøkternt og det er i utgangspunktet helt ok, men når alt hele tiden handler om å kjøpe det aller billigste ble det for meg usexy. Uavhengig om det var helg eller hverdag så gikk det i Europris, Rema Best Pris og First price på Kiwi. De få gangene jeg fikk blomster 3 ganger på ett år var det roser til 50kr. Dette er en mann i svært god jobb og leide bolig. Syns det var vanskelig å gå, men klarte ikke mer kjiphet. Hva tenker dere hva skal man godta av sparsommelighet og når er grensen nådd? 

Hva forventet du av ham egentlig? At han skal bruke penger på deg? Hva er galt med first price?

Det at han ikke har usunne vaner og bruker penger på piss må da være positivt.

Hans penger, så det er opp til han å bestemme hvordan han vil bruke de. Har du ikke egne penger?

Skrevet

Hvis han leier bolig så sparer han kanskje til egenkapital? 

• Liker 3
Skrevet

har du pratet med han om dette?

du sier han leier - kanskje han sparer for å kunne kjøpe? Hvis du ikke kjenner han sin økonomiske situasjon så er det syltynt grunnlag å gå fra han p.ga dette.  

Økonomien styrer livet vårt vettu..

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det er noe galt eller gjerrig i å kjøpe First price osv og dyre blomster er i mine øyne strengt talt forbeholdt bryllupp og jubileumsdager (5 år, 10 år , 20 år) osv. Billige blomster som en hyggelig hverdagsoveraskelse er jo bare koselig! :) Du høres en smule sær ut....

• Liker 10
Skrevet

Kravstore kvinner. Hvor skal grensa gå på hva som er nok? 

Leid bolig? Høres ut som han prøver å spare, men du synes han skal sponse dine vaner og ønsker i stede? Du kan vel kjøpe dyrere pasta for egne penger? 

Anonymkode: d928e...ba8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, funginger skrev:

Hvis han leier bolig så sparer han kanskje til egenkapital? 

Du sier noe, men er det urimelig å ønske at feks en gang i mnd at man blir invitert med ut på pizza el. Kanskje jeg var kravstor, men det ble bare så traust. Det var flere episoder hvor gjerrigheten ble veldig synlig. Han lot meg betale regninga hvis vi var ute med mine venner. Da betalte jeg for oss begge osv.

Skrevet
20 minutter siden, Mully skrev:

Jeg ser helt ærlig ingen problemer med at han handler billige produkter fremfor dyre produkter, så lenge kvaliteten er nogen lunde det samme! Det er faktisk bare en positiv egenskap i mine øyne :) For tiden er jeg lærling med ikke fullt så god lønn og tenker derfor veldig økonomisk (First Price, Europris osv), men dette er uten tvil noe jeg skal ta med meg videre i livet selv om økonomien min vil stige betraktelig! Ved å være fornuftig og handle billigere produkter vil man etterhvert spare mye penger som man kan bruke på en romantisk weekend, sydentur, tur til Disneyland/Liseberg med barna, egen leilighet/hus osv :) Synes faktisk det er du som er litt sær som er så "streng", men jeg respekterer at vi har forskjellige synspunkter!

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, avida30 skrev:

Syns ikke det er noe galt eller gjerrig i å kjøpe First price osv og dyre blomster er i mine øyne strengt talt forbeholdt bryllupp og jubileumsdager (5 år, 10 år , 20 år) osv. Billige blomster som en hyggelig hverdagsoveraskelse er jo bare koselig! :) Du høres en smule sær ut....

Billig blomster er hyggelig det, bare så himla synd at man må be om det. Er enig i at billig produktene er bra, men jeg syns det hadde vært kos om vi kunne skeiet ut med feks Meny en gang. Jeg var nok sær.... 

Skrevet

Jeg skjønner deg virkelig, hadde ikke giddet å leve et sånt liv. Hadde ikke orket å være sammen med noen som alltid måtte snu på hver eneste krone, når man egentlig ikke behøver å gjøre det.

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, icom skrev:

har du pratet med han om dette?

du sier han leier - kanskje han sparer for å kunne kjøpe? Hvis du ikke kjenner han sin økonomiske situasjon så er det syltynt grunnlag å gå fra han p.ga dette.  

Økonomien styrer livet vårt vettu..

Han sparer for fremtiden og det har jeg respekt for. Men når det blir gang på gang at jeg bruker mer penger og d er det ok. Men når det han som skal bruke penger blir det billigst mulig utvei er det ikke ok. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mully skrev:

Billig blomster er hyggelig det, bare så himla synd at man må be om det. Er enig i at billig produktene er bra, men jeg syns det hadde vært kos om vi kunne skeiet ut med feks Meny en gang. Jeg var nok sær.... 

Nå fikk jeg et litt annet syn på saken. At du må be om blomster er ikke så koselig, har selv vært borti det tidligere. Det er jo slikt man gjerne vil bli overrasket med (uansett pris på buketten). Jeg må bare rette meg opp og si at jeg er enig med deg når det gjelder å skeie ut en gang i blant, jeg visste ikke at han var sparsom at han ikke tillater det. Beklager misforståelsen :) Har du prøvd å snakke med han om dette?

Skrevet
19 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hva forventet du av ham egentlig? At han skal bruke penger på deg? Hva er galt med first price?

Hans penger, så det er opp til han å bestemme hvordan han vil bruke de. Har du ikke egne penger?

Noen ganger går det fra å være sparsommelig til gjerrig. Når du stikker deg vekk fra å delta økonomisk er grensen trått langt over. 

Skrevet

Bare det at en mann kjøper blomster til deg, er en fin ting. Ikke mange som gjør det lengre! Og du klager på at de ikke var dyre nok?! Hvordan vet du i det hele tatt hva blomstene kostet? Syns du virker bortskjemt og overfladisk...

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har full forståelse for at dette ble ett irritasjonsmoment for deg. Det er en ting at han er økonomisk,

og kanskje velger å spare penger. Men når han alltid velger det billigste hvis det er han som skal betale,

men helt fint kan bli med ut og la deg betale vitner det om en viss gjerrighet. Så lenge du vet at han har en god

jobb og grei økonomi, så er det faktisk ikke ok at han ikke kan enten betale for seg selv når han er med ut,

eller at dere spanderer annenhver gang.

Jeg hadde ikke orket å tilbringe resten av livet med en som alltid skulle snu og vende på hver krone.

Å være økonomisk i hverdagen, betyr ikke at man ikke kan skeie ut en gang i blant, eller overraske partner

med noe ekstra en gang i blant, så sant økonomien tillater det. Jeg hadde hatt mer forståelse for han hvis

det var slik at han var student, hadde økonomiske problemer han ønsket å rydde opp i, eventuelt lav lønn

pga uføre eller lignende. Da hadde jeg i så fall hatt full forståelse for at man forsøker å være så forsiktig

man kan. Det å handle First price og lignende i hverdagen er jo bare fornuftig, men det må jo gå an å

gå ut å kjøpe en bedre middag en helg, eventuelt gå på Meny å handle en god Indrefilè eller annet for å

kose seg sammen.

Så lenge du irriterer deg over dette nå, hadde dette bare blitt ett enda større irritasjonsmoment etter hvert.

Så da er det like greit at du gjorde det slutt. Jeg kan ikke se at du hadde blitt mindre irritert over dette f.eks

10 år frem i tid. Folk er forskjellige, og alle passer ikke sammen.

Anonymkode: 8f8b7...d4d

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Mully skrev:

Noen ganger går det fra å være sparsommelig til gjerrig. Når du stikker deg vekk fra å delta økonomisk er grensen trått langt over. 

På hvilken måte deltok han ikke økonomisk? La du ut mye mer enn det han pleide? Forklar gjerne mer rundt dette, for akkurat nå høres du veldig bortskjemt ut.

Jeg er ikke den eneste her inne som mener at det ikke nødvendigvis er negativt å være sparsommelig/gjerrig

Endret av PetterPanne
Skrevet
21 minutter siden, Tirilns skrev:

Jeg ser helt ærlig ingen problemer med at han handler billige produkter fremfor dyre produkter, så lenge kvaliteten er nogen lunde det samme! Det er faktisk bare en positiv egenskap i mine øyne :) For tiden er jeg lærling med ikke fullt så god lønn og tenker derfor veldig økonomisk (First Price, Europris osv), men dette er uten tvil noe jeg skal ta med meg videre i livet selv om økonomien min vil stige betraktelig! Ved å være fornuftig og handle billigere produkter vil man etterhvert spare mye penger som man kan bruke på en romantisk weekend, sydentur, tur til Disneyland/Liseberg med barna, egen leilighet/hus osv :) Synes faktisk det er du som er litt sær som er så "streng", men jeg respekterer at vi har forskjellige synspunkter!

Hvis du leser innleggene til TS vil du se at hun ikke har noe problem med at han er økonomisk bevisst i hverdagen, og sparer ved å handle billige produkter da. Det er det at han aldri skeier ut, og ikke betaler for seg selv hvis de er f.eks ute med venner på middag osv. Da må TS betale for han. Det at han aldri kan skeie ut med f.eks ekstra god fin mat en helg de skal kose seg sammen. Så sannsynligheten for at han ville spart å tatt med TS på en romantisk weekend høres lite sannsynlig ut, så sant ikke TS betaler for den romantiske weekenden. Så jeg vil ikke si at TS er sær. Selv hadde jeg ikke holdt ut med en som var så gjerrig i lengden. Jeg er helt for å være økonomisk i hverdagen, og spare det man kan. Men man må kunne skeie ut en gang i blant og kanskje overraske partneren sin med noe litt spesielt, hvis ikke ser jeg ikke helt poenget i å spare.

Anonymkode: 8f8b7...d4d

Skrevet
33 minutter siden, PetterPanne skrev:

14 minutter siden, Tirilns skrev:

Nå fikk jeg et litt annet syn på saken. At du må be om blomster er ikke så koselig, har selv vært borti det tidligere. Det er jo slikt man gjerne vil bli overrasket med (uansett pris på buketten). Jeg må bare rette meg opp og si at jeg er enig med deg når det gjelder å skeie ut en gang i blant, jeg visste ikke at han var sparsom at han ikke tillater det. Beklager misforståelsen :) Har du prøvd å snakke med han om dette?

9 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Bare det at en mann kjøper blomster til deg, er en fin ting. Ikke mange som gjør det lengre! Og du klager på at de ikke var dyre nok?! Hvordan vet du i det hele tatt hva blomstene kostet? Syns du virker bortskjemt og overfladisk...

Jeg syns tema var vanskelig spes pga noen episoder som bare var helt way out.

Skrevet

Trodde kvinner hadde egne penger og ikke trengte en mann for økonomien jeg....

Anonymkode: c4344...3a5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...