Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En seksuelt overførbar sykdom som gir alvorlige fosterskader? Det er ikke annet enn jævla skummelt.

Anonymkode: 750ee...345

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel ikke påvist Zika-virus blant tigermyggen som i løpet av de siste tiårene har etablert seg i de sørlige og sørøstlige delene av Europa, men jeg ser ingen grunn til at ikke denne også skal kunne spre dette. Jeg bodde noen år i et europeisk land hvor denne myggen har etablert seg  og hver sommer var det flere hundre tilfeller av Vestnilfeber som en følge av myggstikk. Vestnilfeber er i seg selv ufarlig for friske mennesker, men jeg husker at det var et par dødsfall i forbindelse med at veldig gamle og syke mennesker ble smittet av dette viruset. Tigermyggen er forøvrig mye mer irriterende enn de artene vi tradisjonelt har hatt i Europa. De er store nok til å stikke igjennom en genser eller skjorte og er aktive både om dagen, kvelden og natten. Myndighetene forsøkte forgjeves å utrydde myggen ved å spraye insektmiddel over fuktige områder i og rundt byen med fly, men myggen klekket uansett som bare det.  

Skrevet

Det var voldsomt med propagandister her i tråden. Trådnavnet passet bra.
Ser ut som noen mer enn gjerne godtar propagandaoverskriftene om tusenvis av tilfeller allerede.
Når hørte vi om Zika første gang, noen uker siden?  Og vaksinen er rundt hjørnet.

De som jager farmasiprofitt har sitt å holde på med nå, nå som folk skal overtales til å kaste seg over vaksinebølgen for atter et oppblåst fabrikkert virus som forsøkes bevisst spres pr mygg.

Og joda, Bill Gates er i vinden igjen.
The recent outbreak of Zika virus in Brazil could be linked to the release into the wild of genetically modified mosquitoes in recent field trials in Brazil funded by the Bill and Gates Foundation, it has emerged.

Anonymkode: 87c08...765

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var voldsomt med propagandister her i tråden. Trådnavnet passet bra.
Ser ut som noen mer enn gjerne godtar propagandaoverskriftene om tusenvis av tilfeller allerede.
Når hørte vi om Zika første gang, noen uker siden?  Og vaksinen er rundt hjørnet.

De som jager farmasiprofitt har sitt å holde på med nå, nå som folk skal overtales til å kaste seg over vaksinebølgen for atter et oppblåst fabrikkert virus som forsøkes bevisst spres pr mygg.

Og joda, Bill Gates er i vinden igjen.
The recent outbreak of Zika virus in Brazil could be linked to the release into the wild of genetically modified mosquitoes in recent field trials in Brazil funded by the Bill and Gates Foundation, it has emerged.

Har du noen gang tenkt på å søke hjelp for dette? Det finnes både terapi og medisiner som kan hjelpe. Ikke ta det ille opp.

Anonymkode: d7fa2...0d4

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang tenkt på å søke hjelp for dette? Det finnes både terapi og medisiner som kan hjelpe. Ikke ta det ille opp.

Anonymkode: d7fa2...0d4

Medisiner som skal hjelpe når man oppdager kriminelle som er ute etter skattepengene våre? Nei takk.

Få noen hint her.
https://www.facebook.com/groups/794657180557181/

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet
Den 29.1.2016 at 8.09, AnonymBruker skrev:

Iom det ikke finnes noen medikamenter syns jeg det er en merkelig påstand. Hva skal de tjene penger på når de ikke har noe å selge?

Og "det litt for små hodet" er ikke bare rart å se på, men betyr kognitive defisit i varierende grad, fra lærevansker til komplett grønnsak.

Anonymkode: 575ae...847

Det er veldig enkelt...

En sykdom bryter ut og mange land begynner og forske frem vakksiner. Problemet er bare at det ligger en patent på selve zika viruset. Så for å få forsket på det må du kjøpe det. Det gjør du her: http://www.atcc.org/products/all/VR-84.aspx#generalinformation

Hvis du går på history kan du lese om hvem som har patenten og når den ble satt. Det var i 1947 av THE ROCKEFELLER FOUNDATION!!

Og hvis du ikke tror meg, skjekk linken for den lyver ikke.

Gjest førstedamen
Skrevet
16 timer siden, Drizzt skrev:

Det spres også mellom mennesker. Først ble det gjennom spytt, så ser det ut at det kan overføres også gjennom samleie. 

Bullshit.. Gi meg en reel kilde til at det stemmer?????

De er ikke engang sikker på at det er via mygg det spres, men det er IKKE menneskesmitte. Var akkurat to tilfeller i Irland idag var det ikke? Ingen andre i deres krets var smittet og de hadde heller ikke smittet hverandre, men begge kom fra utlandet. Zika viruset har vi også hatt i over 70 år, og er du frisk så er det ikke farlig.

Personlig tror jeg det er DTAP vakksinen som har gjort dette med barna i sør amerika og ikke zika. Selvom zika KAN gi problemer for barn i magen.

Gjest førstedamen
Skrevet

Det er nå hvertfall bra at den myggen med zika kan dette med landegrenser. Det er funnet tilfeller i andre land, men de har ikke smittet andre og de har alle hvert på ferie i sør amerika.

Det er hvertfall bra at denne myggen holder seg i sør amerika og ikke flyr legre enn til mexico! Litt rart da, for man skulle jo tro det var godt miljø for mygg i f.eks miami?

Men denne myggen flyr altså ikke over landegrenser.

Så hvis du er gravid trenger du bare holde deg unna sør afrika og alle som har vært på besøk der i det siste.

Skrevet
16 minutter siden, førstedamen skrev:

Bullshit.. Gi meg en reel kilde til at det stemmer?????

De er ikke engang sikker på at det er via mygg det spres, men det er IKKE menneskesmitte. Var akkurat to tilfeller i Irland idag var det ikke? Ingen andre i deres krets var smittet og de hadde heller ikke smittet hverandre, men begge kom fra utlandet. Zika viruset har vi også hatt i over 70 år, og er du frisk så er det ikke farlig.

Personlig tror jeg det er DTAP vakksinen som har gjort dette med barna i sør amerika og ikke zika. Selvom zika KAN gi problemer for barn i magen.

Det er rapportert et mulig tilfelle fra Texas der smitteoverføringen visstnok ikke skjedde via mygg, men ved ubeskyttet sex. Det er ikke sagt noe om hvordan mygg ble utelukket. Men det er bare ett tilfelle så vidt jeg kjenner til.

Skrevet
15 minutter siden, førstedamen skrev:

Det er nå hvertfall bra at den myggen med zika kan dette med landegrenser. Det er funnet tilfeller i andre land, men de har ikke smittet andre og de har alle hvert på ferie i sør amerika.

Det er hvertfall bra at denne myggen holder seg i sør amerika og ikke flyr legre enn til mexico! Litt rart da, for man skulle jo tro det var godt miljø for mygg i f.eks miami?

Men denne myggen flyr altså ikke over landegrenser.

Så hvis du er gravid trenger du bare holde deg unna sør afrika og alle som har vært på besøk der i det siste.

Det er ikke myggen som sprer det fra land til land. Dvs, det er ikke myggen som forflytter seg, det er viruset, med en mennesklig vert. En person reiser til f.eks Brazil, blir smittet av en mygg, og reiser hjem, til f.eks Mexico. Hvis han eller hun ikke blir stukket av en mygg som kan være vert for viruset, så skjer det ikke noe mer. Smitten blir ikke overført til et nytt territorium. Men hvis vedkmmende blir bitt, så kan det begynne å spre seg.

Gjest førstedamen
Skrevet
4 minutter siden, Mann 42 skrev:

Det er rapportert et mulig tilfelle fra Texas der smitteoverføringen visstnok ikke skjedde via mygg, men ved ubeskyttet sex. Det er ikke sagt noe om hvordan mygg ble utelukket. Men det er bare ett tilfelle så vidt jeg kjenner til.

Ja og det finnes også tilfeller av jomfufødsel ;)

Gjest førstedamen
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En seksuelt overførbar sykdom som gir alvorlige fosterskader? Det er ikke annet enn jævla skummelt.

Nei, det er ikke farlig med mindre du er gravid. Og det er bare et virus! Man blir frisk igjen! Det er ikke farlig med mindre du er i mangen til mora di!

Gjest førstedamen
Skrevet
4 minutter siden, Mann 42 skrev:

Det er ikke myggen som sprer det fra land til land. Dvs, det er ikke myggen som forflytter seg, det er viruset, med en mennesklig vert. En person reiser til f.eks Brazil, blir smittet av en mygg, og reiser hjem, til f.eks Mexico. Hvis han eller hun ikke blir stukket av en mygg som kan være vert for viruset, så skjer det ikke noe mer. Smitten blir ikke overført til et nytt territorium. Men hvis vedkmmende blir bitt, så kan det begynne å spre seg.

Så hvorfor står vi ikke midt i en pandemi????

Og hva med disse to fra irland idag? To tilfeller, de hadde ikke smittet hverandre, de hadde ikke smittet noen rundt seg, hverken kone barn eller noen ting. Nå er de frisk.

De hadde heller ikke smittet hverandre. Men begge hadde visst personlig vært i søramerika det siste 6 mnd..

Hvorfor sprer det seg ikke hvis det smitter fra mennekse til menneske?

Å det er jo faktisk lovbrudd og holde slikt fra befolkningen og bare få land har unntakstilstand.?

Hvis dette kan smitte fra menneske til menneske hadde vi visst det...

Skrevet
21 minutter siden, førstedamen skrev:

Det er veldig enkelt...

En sykdom bryter ut og mange land begynner og forske frem vakksiner. Problemet er bare at det ligger en patent på selve zika viruset. Så for å få forsket på det må du kjøpe det. Det gjør du her: http://www.atcc.org/products/all/VR-84.aspx#generalinformation

Hvis du går på history kan du lese om hvem som har patenten og når den ble satt. Det var i 1947 av THE ROCKEFELLER FOUNDATION!!

Og hvis du ikke tror meg, skjekk linken for den lyver ikke.

Jeg tror nok du har misforstått dette. Linken du gir er til et selskap som selger frysetørkete virusceller som kan benyttes for å smitte laboratoriemus i forskningsøyemed. Det refereres til Rockefeller Foundation fordi de finansierte forskningen fra 1947 hvor akkurat denne virusstammen ble isolert. Det finnes selvfølgelig ingen patent på selve viruset. Hvem som helst står fritt til å hente ut virusceller fra smittede personer, dyr etc. Det som derimot er problematisk er at store private selskaper tar patent på vaksiner og medisiner som de utvikler og dermed tjener store penger på dette. 

Gjest førstedamen
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Mann 42 skrev:

Å hvrodan kan de vite at det ikke var mygg???

De skjekket kroppen for myggstikk og fant ingen? Vel dette viruset kan faktisk ligge atent en stund så kanskje hun ble bitt for noen uker siden ?

Vil gjerne se hvor du har hentet denne saken fra, hvor legene forklarer at det er spytt smitte, for jeg finner ikke det noen steder annet enn ett kristent samfunn (og det ble litt ekstremt)

Endret av førstedamen
Måtte legge til noe
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet
3 minutter siden, Pterinochilus skrev:

Jeg tror nok du har misforstått dette. Linken du gir er til et selskap som selger frysetørkete virusceller som kan benyttes for å smitte laboratoriemus i forskningsøyemed. Det refereres til Rockefeller Foundation fordi de finansierte forskningen fra 1947 hvor akkurat denne virusstammen ble isolert. Det finnes selvfølgelig ingen patent på selve viruset. Hvem som helst står fritt til å hente ut virusceller fra smittede personer, dyr etc. Det som derimot er problematisk er at store private selskaper tar patent på vaksiner og medisiner som de utvikler og dermed tjener store penger på dette. 

Ja det har du rett i, og de kan selvfølgelig hente fra syke i eget land og lignende, men mener du at Rockefeller Foundation ikke får en krone av det de selger av viruset nå?

Å hvis ikke det er noe å tjene på dette? Hvorfor har salget på denne siden økt så kraftig siste 4 mnd?

Det er tydeligvis noe og tjene, og jeg finner dette yttert merkelig. Men ja gode poeng.

Skrevet
15 minutter siden, førstedamen skrev:

Nei, det er ikke farlig med mindre du er gravid. Og det er bare et virus! Man blir frisk igjen! Det er ikke farlig med mindre du er i mangen til mora di!

Jeg vet da vel det? Men hvis det er sånn at viruset er seksuelt overførbart er det vel en reell sjangs for at en fyr både smitter en dame og gjør henne gravid samtidig. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, førstedamen skrev:

Ja det har du rett i, og de kan selvfølgelig hente fra syke i eget land og lignende, men mener du at Rockefeller Foundation ikke får en krone av det de selger av viruset nå?

Å hvis ikke det er noe å tjene på dette? Hvorfor har salget på denne siden økt så kraftig siste 4 mnd?

Det er tydeligvis noe og tjene, og jeg finner dette yttert merkelig. Men ja gode poeng.

De får helt sikkert en del av pengene dersom et laboratorie kjøper akkurat disse frysetørkete viruscellene som ble hentet ut fra en ape i Uganda i 1947. Poenget var bare at det er feil at noen sitter med en patent på selve viruset som du hevdet. 

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet da vel det? Men hvis det er sånn at viruset er seksuelt overførbart er det vel en reell sjangs for at en fyr både smitter en dame og gjør henne gravid samtidig. 

Tja, men så er det INGEN her inne som har kunnet gi meg en link til noe som helt som sier dette bortsett fra et syperkristent samfunn jeg ikke helt setter min tillit til. Derfor tar jeg det ikke for god fisk. Det var det jeg mente.

Gjest førstedamen
Skrevet
6 minutter siden, Pterinochilus skrev:

De får helt sikkert en del av pengene dersom et laboratorie kjøper akkurat disse frysetørkete viruscellene som ble hentet ut fra en ape i Uganda i 1947. Poenget var bare at det er feil at noen sitter med en patent på selve viruset som du hevdet. 

Nei, de sitter men patent på denne typen av viruset! Ikke selve viruset nei, men alikevel det er patentert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...