lifeasisit Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 (endret) utsatt for et seksuelt overgrep. Føler meg skitten og ekkel. Er fryktelig lei meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre.. er helt rådlås ovenfor meg selv og tør ikke fortelle dette til noen Endret 30. januar 2016 av lifeasisit
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Kontakt legevakten eller andre steder der de har voldtektsmottak. Eller du kan ringe politiet. Har dette skjedd nettopp nå eller for dager eller uker siden? Anonymkode: d7c2e...fa8
lifeasisit Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2016 Jeg vil ikke anmelde, så det er ikke vits kontakte dem... par dager siden.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Hvorfor skriver du dette under seksuelitet..? Anonymkode: 34d07...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Dette var leit å høre! Skjønner veldig godt at du er lei deg. Det å føle seg ekkel og skitten er en veldig vanlig reaksjon på noe uvanlig som dessverre har hendt deg. Det er ikke du som har gjort noe galt! Skjønner du har det vondt nå, men det vil blir bedre. Tro meg. Det er et landsdekkende døgnåpen telefon for incest- og seksuelt misbrukte som du kan ringe: 800 57 000. Jeg har i hvert fall fått god hjelp der når ting virkelig står på. Om motet svikter, så ring igjen. Tror de er vant med at folk ikke vet helt hva de skal si :-) Du er ikke nødt å anmelde selv om du skulle velge å bruke voldtektsmottaket. Ta godt godt vare på deg selv, lover du? Gråt om du trenger det, pakk deg inn i pledd og hør på musikk som gjør deg rolig eller skriv ned tankene dine. Du fortjener bare det beste nå. Sender deg gode tanker og gode klemmer. Anonymkode: c6775...95d 2
Gjest Aye Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Vet hvordan det føles Snakk med noen om det. Endret 28. januar 2016 av Aye
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 Gå til legen og få time til psykolog! Du trenger ikke å anmelde, men det å ha noen å snakke med som kan hjelpe deg med alle tanker er gull verdt. Og jeg vet, for jeg har gått til psykolog en gang i uken i 1,5 år. Vet ikke hvor jeg hadde vært hvis ikke. Det kan oppstå mange ting etter noe slik. Du kan utvikle ptsd, angst, søvnproblemer, økt kontrollbehov, følelse av å være skitten, følelse av at det er din feil(noe det ikke er!) miste sexlysten, øke sexlysten osv. Nå sier jeg ikke at dette vil skje med deg, men det er lurt å ha en flink terapeut som kan hjelpe deg når du trenger det. Lykke til ❤ Anonymkode: 8e520...e89
lifeasisit Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til legen og få time til psykolog! Du trenger ikke å anmelde, men det å ha noen å snakke med som kan hjelpe deg med alle tanker er gull verdt. Og jeg vet, for jeg har gått til psykolog en gang i uken i 1,5 år. Vet ikke hvor jeg hadde vært hvis ikke. Det kan oppstå mange ting etter noe slik. Du kan utvikle ptsd, angst, søvnproblemer, økt kontrollbehov, følelse av å være skitten, følelse av at det er din feil(noe det ikke er!) miste sexlysten, øke sexlysten osv. Nå sier jeg ikke at dette vil skje med deg, men det er lurt å ha en flink terapeut som kan hjelpe deg når du trenger det. Lykke til ❤ Anonymkode: 8e520...e89 Jeg har psykolog, men tør ikke ringe han om dette.
eksentrisk Skrevet 29. januar 2016 #10 Skrevet 29. januar 2016 Anmeld det. Tenk deg nøye igjennom. Dette er noe du kan angre på resten av livet hvis du ikke gjør. 1
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 29. januar 2016 #11 Skrevet 29. januar 2016 7 timer siden, lifeasisit skrev: Jeg har psykolog, men tør ikke ringe han om dette. Kan du skrive det ned på en lapp og levere til ham/henne?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #12 Skrevet 29. januar 2016 Fra på legevakta så fort du kan. Skjønner veldig godt at det er ubehagelig, og at du ikke vil, har vært gjennom det selv. Men det er viktig at du blir testet for sykdommer og at lege får se at alt er ok der nede. Du trenger ikke anmelde, legevakten har 100% taushetsplikt - selv ovenfor politiet i slike saker. De sier ikke et kvelk hvis ikke du ber dem om det, husk det! På legevakten kan du også få videre profesjonell oppfølgning noe som er veldig viktig! jeg skjønner det er vanskelig. Har akkurat fått "hodet over vann" selv etter et overgrep. Paykiske plager kan komme en stund etter overgrepet så jeg anbefaler deg og søke hjelp hos legevakten! Ser du har psykolog, har du fått mobilnr hans? Da kan du sende en melding. Eller e-post. Dersom dette er en psyk du er fornøyd med og har tillitt til er sjansen stor for at han vil merke noe på deg neste time uansett... Lykke til og god klem fra meg! Anonymkode: c0435...46d
lifeasisit Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 29. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra på legevakta så fort du kan. Skjønner veldig godt at det er ubehagelig, og at du ikke vil, har vært gjennom det selv. Men det er viktig at du blir testet for sykdommer og at lege får se at alt er ok der nede. Du trenger ikke anmelde, legevakten har 100% taushetsplikt - selv ovenfor politiet i slike saker. De sier ikke et kvelk hvis ikke du ber dem om det, husk det! På legevakten kan du også få videre profesjonell oppfølgning noe som er veldig viktig! jeg skjønner det er vanskelig. Har akkurat fått "hodet over vann" selv etter et overgrep. Paykiske plager kan komme en stund etter overgrepet så jeg anbefaler deg og søke hjelp hos legevakten! Ser du har psykolog, har du fått mobilnr hans? Da kan du sende en melding. Eller e-post. Dersom dette er en psyk du er fornøyd med og har tillitt til er sjansen stor for at han vil merke noe på deg neste time uansett... Lykke til og god klem fra meg! Anonymkode: c0435...46d heldigvis så gikk det ikke så langt at jeg kan ha fått noen sykdommer, med mindre han har de på fingrene sine.. Jeg er helt ødelagt egentlig, men det verste er å skjule det. Drikker det bort, da.
Sugerøret Skrevet 29. januar 2016 #14 Skrevet 29. januar 2016 kjære deg,vet hvordan du har det. Har du noen du kan betro deg til? Du trenger noen som kan hjelpe deg Ring til Dixie! https://www.dixi.no/no/
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #15 Skrevet 29. januar 2016 Fortell det så fort du kan, selv om det er ekkelt og vondt.. da er det lettere å ta mannen som skadet deg!! Anonymkode: d29ab...270
lifeasisit Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #16 Skrevet 29. januar 2016 6 minutter siden, Kårky skrev: kjære deg,vet hvordan du har det. Har du noen du kan betro deg til? Du trenger noen som kan hjelpe deg Ring til Dixie! https://www.dixi.no/no/ har faktisk en kontaktperson hos Dixie. Men nå er det helg, da. Men jeg syns det er flaut... siden det har skjedd før. Kommer vel til å gå over av seg selv?
lifeasisit Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #18 Skrevet 30. januar 2016 Prøvde dra på legevakten, eller jeg var der, brøt totalt sammen og fikk beskjed om å ta meg sammen. Så jeg fortalte ingenting. Jeg gikk derimot og var like før jeg ikke kom like hel tilbake igjen..
Sugerøret Skrevet 31. januar 2016 #19 Skrevet 31. januar 2016 Den 29.1.2016 at 17.45, lifeasisit skrev: har faktisk en kontaktperson hos Dixie. Men nå er det helg, da. Men jeg syns det er flaut... siden det har skjedd før. Kommer vel til å gå over av seg selv? Jeg sliter med dette fortsatt,og det har nå gått 20 år.Grunnen er vel at jeg dyttet det vekk og aldri egentlig behandlet voldtekten.Fikk ikke hjelp til å takle ting. Har i dag Posttraumatisk stresslidelse pga dette. Anbefaler deg virkelig å få snakket med proffe om dette,anmeld og få behandling! Skriv det ned på en lapp og gi til legen. Vet hvor vanskelig det er å uttale ordet Voldtekt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #20 Skrevet 31. januar 2016 14 timer siden, lifeasisit skrev: Prøvde dra på legevakten, eller jeg var der, brøt totalt sammen og fikk beskjed om å ta meg sammen. Så jeg fortalte ingenting. Jeg gikk derimot og var like før jeg ikke kom like hel tilbake igjen.. Hjelpe meg! Det var leit at du ble møtt på den måten. Sånn burde du virkelig ikke ha blitt møtt.. Jeg blir helt målløs her. Anonymkode: c6775...95d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå