Gå til innhold

tisse på seg under operasjon.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til legen og bli henvist videre for lekasje problemene. Undersøkelsene tok jeg på KK på Haukeland i Bergen. Fikk operert inn et bånd som holder urinrøret oppe. Fikk et nytt liv etterpå. Jeg slet med å fylle opp urinblæren min. Drakk nesten ikke noe, da jeg tisset på meg. Så når jeg måtte drikke en god del vann kom det ikke mange dråper ned i blæren.

Lykke til med operasjonen.

Anonymkode: 9725d...a94

Først trodde jeg at jeg slet med "nervøs blære". Altså at det bare var psykisk. 

Men når jeg tenker tilbake så forstår jeg nå at det startet som fysisk, og ble psykisk. 
Jeg slet med lekkasje, var ikke mye i starten, men nok til at jeg slet med det. Så fikk jeg på en måte en frykt for at det skulle skjer. Så da ble jeg anspent, og måtte "tisse" så fort jeg gikk ut ytterdøren. Sprang frem og tilbake for å tømme meg, men kom bare dråper. Så fort jeg gikk ut så føltes jeg full ut. 

Klarer meg helt fint igjennom natten. Kun en dråpe eller to på det verste. Men ikke noe ille. 

En kjøretur på 2 timer er tortur. Da får jeg kramper nederst i magen. Det kommer av at jeg spenner meg på en måte. Vanskelig å forklare. Men frykten for å lekke gjør at jeg blir anspent, og "holder meg" som om at jeg må tisse, selv om at det ikke er noe der. 
Har prøvd meditasjon, avslappende medisiner (fikk det på grunn av panikkangst i bil etter en ulykke, prøvde det til daglig også men det hjalp ikke på urin-problemene). Har også prøvd flere puste-teknikker. Prøvd å tenkt positivt, gått på do ofte, gått på do vært 30 min. Ikke drikke før eller når jeg er ute etc etc. Ingenting har funket så langt. 

Jeg unngår kjøreturer som er lengre enn 1 time. Samme om jeg stopper å drar på do så slutter det ikke. Krampen kommer, samme om jeg ikke drikker noe eller går på do vært kvarter. 
Jeg blir svimmel, kvalm, blek, det veksler mellom varm og kald. Får også sterke smerter etterhvert, og hvis jeg sitter får jeg ikke til å reise meg. står jeg så klarer jeg ikke å legge meg. Kan sammenlignes med at man holder seg alt for lenge, så får man kramper. Det er akkurat det jeg får. 
Jeg har bortforklart dette med at jeg blir bilsyk. For folk ser jo at jeg blir blek og blodrød i kinnene og er glodvarm, plutselig så er jeg helt hvit og iskald. 

Jeg kan gå en hel dag hjemme og er helt "frisk". Altså ingen smerter. 
Bruker truseinnlegg daglig, for før skiftet jeg undertøy minst 5 ganger om dagen. For en dråpe kjennes ut som en dam, og da kommer det psykisk igjen og jeg løper frem og tilbake for å sjekke om jeg har tisset på meg. 
Med truseinnlegg går det fint. Noen dråper her og der. Nå og da kan jeg nyse og da kommer det litt mer, og da trenger jeg bare å skifte truseinnlegg og alt er bra. - det renner aldri igjennom, ikke hittil ihvertfall. 
Når jeg er ute bruker jeg vanlig bind, som en ekstra sikkerhet. Det har gjort til at jeg klarer å være ute i en time uten kramper og smerter. Før fikk jeg det så fort jeg gikk ut døren. Vet at bindet gjør at jeg lurer meg selv psykisk, men det funker. Jeg vet jo at hvis jeg tisser på meg så går det igjennom. Men det er som sagt psykisk. 

Problemet er små lekkasjer, ikke en dam av urin liksom :P 

Jeg drikker heller aldri når jeg er ute av hjemme. For å si det sånn, for noen år siden kjørte jeg i 13 timer i strekk. Tisset 2 ganger nedover, 2 ganger hjemover. En time før jeg gikk på do, som var en planlagt stopp. Så drakk jeg litt vann, siden jeg skulle på do en time senere. Ellers drakk jeg ikke noe som helst. Jeg skylte munnen med vann og spyttet det ut, for å unngå å bli tørr i munnen, men klarte ikke å svelge i frykt for å måtte på do. 
Aldri mer om jeg drar på en slik biltur, da tar jeg heller fly,, som tar 4 timer vær vei :fnise:
Så ille er problemene mine. Er jeg ute i 4 timer så drikker jeg ingenting. 2 timer, drikker ingenting. I frykt for å lekke. 

Operasjonen går nok helt fint. Gruer meg litt til lekkasje-problemene, men denne tråden har hjulpet meg mye :D Nå er jeg ikke så redd å bekymret lengre. 

ts

Anonymkode: 63311...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...