Gå til innhold

Hvodan akseptere at jeg er stygg?

Nathalie

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Cartman skrev:

Sant nok. Likevel er det noe folk flest anser som "attraktivt" og noe som ikke er "attraktivt". Når det er sagt, så hjelper det at man ser snill ut (er snill også, men det er en annen sak). Vil heller si at stygge mennesker kan ha andre fordeler, noe som kan veie opp for styggheten. Når alt kommer til alt er det en helhet, som utgjør en person.

Man må bare leve livet for full musikk, så får man gjøre noe med det man kan gjøre noe med ;-)

Kloke ord.

Så du mener at en del av oss ikke passer inn i skjønnhetsmalen. Sant nok. Det er visse kriterier. Men skjønnhet kan også bli en tvangstrøye. Andre ser kun det ytre og man blir vurdert ut i fra det. Og som du hentyder til, kan det bli litt platt. Jakten på det "sykt perfekte"  er et villspor. Men forståelig med tanke på at media alltid løfter fram de "perfekte". Verden er gal;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 1/28/2016 at 4.50, Nathalie skrev:

Hehe monster nei. Jeg vet egentlig ikke helt. Jeg er normalvektig iforhold til bmi skala, jeg tror det har noe med at jeg har litt stor nese, eller rett å slett stygt ansikt. Jeg vet ikke. Jeg synes noen ganger at jeg er pen og normal, men så går jeg ut og er feks på med  venninne så stirrer hun rart og ler og sier " ansiktet ditt assa" eller hvis noen fremmede sier noe hyggelig om utseende mitt så ler  venninna mi så sarkastisk 

jeg er sååå forbannet og sint. Vet ikke om jeg til hører en annen planet eller bare møter på onde folk

Tror du skal slutte å henge med denne "venninna" di. Kan ikke la henne tråkke på deg sånn.

Jeg nekter også å tro at du er stygg. Når man også går rundt å tenker hele tiden på at man er stygg så vil man for det meste også legge merke til det som er negativt. Virker for meg at du er veldig opphengt i alt av tegn som "begrenser" deg i forhold til utseende. Da vil det sluke opp det positive. Denne såkalte venninna di forsterker jo bare de negative tankene. 

Annet enn det så vil det alltid være noen som er penere, mer utadvendt, flinkere osv på et eller annet område. Sånn er det for de fleste.Det er det flere ting enn bare utseende som spiller inn. Så at du opplever å bli nedprioritert kan også ha mye med at du kanksje fremstår annerledes, annen utstråling etc. ikke at du er stygg. Jeg ble mobbet mye når jeg var liten, og merker også ofte at jeg har en tendens til å ha liten tro på at noen f.eks kan like meg. Den tanken har sneket seg inn igjen og igjen siden jeg var liten. Derfor plukker jeg desverre veldig lett opp ennå alle signaler som kan tyde på at folk ikke liker meg i sosialt samspill, og jeg er 25. Til slutt blir det nesten litt selvoppfyllende profeti, fordi jeg egentlig dyrker litt den lave selvfølelsen som gjør at jeg ikke klarer å sende de riktige sosiale signalene eller hva jeg skal si. Jeg vet at jeg har en tendens til å virke avvisende til tider f.eks. uten at det egentlig er meningen. Jeg måtte selv gå i behandling for å prøve å endre tankemønstre hos meg selv, da jeg hele tiden var overbevist om at ingen kunne like meg. 

At alle disse tankene har satt seg hos deg skjønne rjeg jo hvis du har fått mye kommentarer på utseende fra både familie, venner osv gjennom oppveksten. Kanksje du skulle kontaktet noen å snakke med om dette? Sånn at du kan få hjelp til å sortere tankene ut og få et mer positivt syn på deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...