Gå til innhold

Hvodan akseptere at jeg er stygg?

Nathalie

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Nathalie skrev:

Hehe monster nei. Jeg vet egentlig ikke helt. Jeg er normalvektig iforhold til bmi skala, jeg tror det har noe med at jeg har litt stor nese, eller rett å slett stygt ansikt. Jeg vet ikke. Jeg synes noen ganger at jeg er pen og normal, men så går jeg ut og er feks på med  venninne så stirrer hun rart og ler og sier " ansiktet ditt assa" eller hvis noen fremmede sier noe hyggelig om utseende mitt så ler  venninna mi så sarkastisk 

jeg er sååå forbannet og sint. Vet ikke om jeg til hører en annen planet eller bare møter på onde folk

Jeg håper du kan holde fast ved den følelsen av at du er pen og normal, og ikke la andres ord holde deg nede og definere deg. Si ifra til venninnen din der og da, og om det noen gang glipper og du tenker etterpå at du burde ha sagt noe, så spill igjennom episoden for deg selv som en film i etterkant. Se for deg at du sier ifra at dette er ikke greit, og kjenn hvor mye tøffere og sterkere du føler deg! Hold fast ved de komplimentene du får og forkast de vonde ordene. Jeg vet det er utfordrende, men dette klarer du! :-)

Anonymkode: 8bc12...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nekter å tro at du er stygg! Men jeg føler med deg, for jeg føler meg stygg selv. Jeg har en sykdom som heter nevrofibromatose. Har massr små fibromer på overkroppen, så kan aldr vise meg i bikini. I ansiktet har jeg ikke den typen fibromer, men mer under huden på en måte. Det er ikke så mamge, men det går ikke an å sminke bort. Man ser at huden er ujevn liksom uansett hvor godt man sminker seg. Så jeg er virkelig det man kan kalle stygg. Og du, dump hun venninns di. Fy faen for et menneske! Stor klem til deg 

Anonymkode: 5f52a...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
7 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg nekter å tru at du er stygg. Jeg trur det er ditt selvbilde som spiller deg ett puss. 

Som andre har nevnt her så er det nok noe misunnelse ute og går hos familie og venner, siden de sier sånt til deg. 

Tenk over hva DU kan og er flink til og vær stolt av deg selv.

Det er også nevnt å sminke deg annerledes, ny sveis osv, prøv det hvis du ønsker å forandre deg. En frisør er flink til å finne riktig frisyre og ett parfymerii kan sminke deg og gi deg tips.

Til dags dato kan jeg vel telle på en hånd hvor mange jeg ville kalt "mindre pen/kjekk" og jeg nekter for at du er en av de 😊

Støtter denne. Ingen oppegående mennesket forteller andre at de er stygg. Kan nesten ikke tro at du har en så ondskapsfull familie og venner. Jeg tror absolutt ikke du er så stygg, hadde du vært det hadde de ikke hatt behov for å fortelle deg det. 

Det første du bør gjøre er å dumpe de fæle vennene dine. Venner skal støtte deg opp, ikke bryte deg ned. Og så burde du fremover fokusere på det positive med deg, og da helst med personligheten din. Gjør gjerne slik hun lenger oppe skrev om, skriv 5 positive ting om personligheten din.

Det tredje du burde gjøre er å ta vare på utseende. Gå til frisøren, lakk neglene,  kjøp nye hudpleie produkter, tren, smink deg litt i hverdagen. Dette er enkle ting som kan gjøre du føler deg litt bedre.

Og igjen, jeg tviler på at du ser stygg. Jeg har aldri sett et menneske som er regelrett stygg, men har sett flere med stygg personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du er så ille som du skal ha det til. Mennesker er fæle, vi er programmert til å passe inn og føler man seg dårlig så vil alle rundt deg se det og gjøre deg oppmerksom på det du sliter med, uavhengig om det er sant eller ei, man plukker slike ting opp. Sånne svake og primitive folk må du bare kutte ut med en gang, det er hvertfall ikke venner. Jo dårligere selvtillit jo mer vil folk bryte deg mer ned. Det er ikke bare bare å bryte ut av dette som har fulgt deg hele livet. Kanskje en psykolog kan hjelpe deg med tankene du sliter med og som andre oppfatter også? Du viser deg som svak og sårbar og noen er intet annet enn rovdyr dessverre.

Anonymkode: a834c...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steg 1:  hev hodet og rett opp ryggen.
             å synes synd på seg selv finner ingen attraktivt.
             selvtilllitt og et vakkert smil kan gjøre underverker!

steg 2: dette kan være trening, kjøpe hudprodukter, ta godt vare på tennene,
            ta en tur til frisøren og få en ny frisyren. kanskje veninnene kan
            hjelpe deg å fornye klesgarderoben, litt ny sminke etc.

lykke til!

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ny kollega en gang, og utseende var svært langt fra den en kaller "klassisk vakkert", h*n hadde rødt, krøllet hår,svært uren hud og en figur som heller ikke var ihht. skjønnhetsidealene.. MEN, personen var ualminnelig hyggelig, raus og inkluderende, og etter en uke synes jeg personen så HELT vanlig ut, skilte seg ikke ut overhodet! Personen var trygg på seg selv, og hadde god tiltrekning på motsatt kjønn!

Så har jeg en "venninne" som ikke er snill.... Hun baktaler alle hun klarer, og har fint lite pent å si om noen. Denne venninnen er klassisk pen, første gang jeg traff henne syntes jeg hun var vakker! Men nå? Jeg synes overhodet ikke hun ser noe tiltalende ut!

Konklusjon: utseende er KUN viktig for førsteinntrykket! Når du har fått en sjanse til å "vise hvem du er", er det DET folk tenker og synes om deg, ikke hvordan du ser ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er under gjennomsnittlig pen, har litt rart ansikt. Men jeg har alltid hatt godt humør og humor, og folk bruker å like meg pga det. Jeg er positiv, men kan samtidig være seriøs dersom situasjonen krever det. For meg er det ikke et problem å være mindre pen. Jeg aksepterer meg selv, og jeg aksepterer som regel andre mennesker så lenge de ikke er direkte slemme.

Anonymkode: 794a5...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du alltid har fått høre hjemme at du er stygg, er du offer for omsorgssvikt. Foreldre skal bygge opp selvtilliten til ungene sine, ikke bryte den ned. :-( Hva er i veien med foreldrene dine? (noe galt må det være)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nathalie skrev:

Hehe monster nei. Jeg vet egentlig ikke helt. Jeg er normalvektig iforhold til bmi skala, jeg tror det har noe med at jeg har litt stor nese, eller rett å slett stygt ansikt. Jeg vet ikke. Jeg synes noen ganger at jeg er pen og normal, men så går jeg ut og er feks på med  venninne så stirrer hun rart og ler og sier " ansiktet ditt assa" eller hvis noen fremmede sier noe hyggelig om utseende mitt så ler  venninna mi så sarkastisk 

jeg er sååå forbannet og sint. Vet ikke om jeg til hører en annen planet eller bare møter på onde folk

Skjønnhet finner du på innsiden, og vennina di er tydeligvis ikke veldig skjønn! Jeg får helt vondt av det du sier, særlig når du sier at du noen ganger føler deg pen og normal. Helt til venninna di rakker ned på deg. Jeg er helt sikker på at du er et vakkert menneske . Stor nese eller ikke. Kanskje det er det som kalles et karakteristisk utseende. Det er ikke noe galt i å ha litt karakter.

Slutt å høre på disse fjolsene, fortell deg selv hvor vakker du er. Hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Å være uattraktiv fjerner mange muligheter, men det har også sine fordeler. Nå har jeg ingen anledning til å befømme utseendet ditt i nevneverdig grad. Det er mulig det sitter i hodet, eller du kan være mindre pen. Mange sier at stygge mennesker ikke finnes. Isteden blir disse kalt "ikke min type" eller "syns ikke h*n er tiltrekkende". Same thing, different wrapping. Dog bør ikke "ikke min type" være ensbetydende med "stygg" forsåvidt.

Man blir aldri sett på som en trussel,vf.eks, noe som gjør det lettere å gli under radaren. Du har mindre press på hvordan du bør te deg. Folk tror automatisk at du har god personlighet. Uansett bør du gjøre noe med situasjonen. Henger du med gift blir du forgiftet. Hvilken løsning som er best vet jeg ikke. Selv løser jeg det med konfrontasjoner(ikke-voldelige selvsagt). Det tok mange år før jeg turte, men nå som jeg gjør det er i det minste noe verdig ved situasjonen.

Selv om noen ikke liker fjeset ditt gir ikke det disse anledning til å herse med deg. Ei heller skal du finne deg i det. Lettere sagt enn gjort og innimellom er det fryktelig demotiverende og destruktivt. Men det er bedre enn å legge seg ned til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Støtter denne. Ingen oppegående mennesket forteller andre at de er stygg. Kan nesten ikke tro at du har en så ondskapsfull familie og venner. Jeg tror absolutt ikke du er så stygg, hadde du vært det hadde de ikke hatt behov for å fortelle deg det. 

Det første du bør gjøre er å dumpe de fæle vennene dine. Venner skal støtte deg opp, ikke bryte deg ned. Og så burde du fremover fokusere på det positive med deg, og da helst med personligheten din. Gjør gjerne slik hun lenger oppe skrev om, skriv 5 positive ting om personligheten din.

Det tredje du burde gjøre er å ta vare på utseende. Gå til frisøren, lakk neglene,  kjøp nye hudpleie produkter, tren, smink deg litt i hverdagen. Dette er enkle ting som kan gjøre du føler deg litt bedre.

Og igjen, jeg tviler på at du ser stygg. Jeg har aldri sett et menneske som er regelrett stygg, men har sett flere med stygg personlighet.

Jo, oppegående mennesker forteller andre at de er stygge.
Oppegående mennesker kan også være slemme.

Sagt av onkel: "det er godt du er smart nok til å få en utdannelse, for gift blir du aldri med ditt utseende".
Sagt av kjæreste: "du er ikke pen, men kroppen din duger til mitt bruk".  (Han ble eks sekundet etter)
Klassekamerat på høgskolen: "Hver gang jeg ser på deg får jeg så lyst på en spagetti bolognese/pizza/lasagne" (jfr lytet jeg har i ansiktet)
Fremmed barn på bussen: "mamma, hvorfor ser hun dama så rar ut?" (og siktet til lytet i ansikten) hvorpå moren repliserte "noen er ikke så pene, men hun er sikkert snill".

Dette er noen få av hundrevis av kommentarer jeg har fått om utseendet mitt.

Anonymkode: 0cce4...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, oppegående mennesker forteller andre at de er stygge.
Oppegående mennesker kan også være slemme.

Sagt av onkel: "det er godt du er smart nok til å få en utdannelse, for gift blir du aldri med ditt utseende".
Sagt av kjæreste: "du er ikke pen, men kroppen din duger til mitt bruk".  (Han ble eks sekundet etter)
Klassekamerat på høgskolen: "Hver gang jeg ser på deg får jeg så lyst på en spagetti bolognese/pizza/lasagne" (jfr lytet jeg har i ansiktet)
Fremmed barn på bussen: "mamma, hvorfor ser hun dama så rar ut?" (og siktet til lytet i ansikten) hvorpå moren repliserte "noen er ikke så pene, men hun er sikkert snill".

Dette er noen få av hundrevis av kommentarer jeg har fått om utseendet mitt.

Veldig trist at folk har sagt dette til deg.
Men jeg står fortsatt på mitt at ingen oppgående mennesker gjør sånt. De må enten være regelrett dumme, eller slemme som du skriver. Jeg vil ikke kalle en slem/ond person oppegående. Barn er selvfølgelig fritatt, da de ikke vet bedre. Men burde så klart ha lært at man ikke kommenterer andres utseende.

Neste gang noen sier noe slik til deg, syns jeg du skal stå opp for deg selv og si det ikke er greit. For det er virkelig ikke greit på noe som helst måte. Sett de litt på plass, så vil de forhåpentligvis tenke seg om neste gang. 

Og som jeg skrev i teksten min, jeg tror ikke det finnes noen virkelig stygge mennesker. Alle har sin sjarm. Og det eneste som kan være stygt er personligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
12 timer siden, Nathalie skrev:

jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvor stygg jeg er. Jeg har prøvd å ignorere det og leve videre, men det er nesten umulig. Jeg har hørt det siden jeg bar barn at jeg er den styggeste i familien og hadde problemer med å skaffe venner osv, noe søsknene mine hadde null problemer med.

det er så vondt og vanskelig når jeg har hørte av familie, slektninger, venner, fremmede, på jobb og ja overalt bokstavligtalt om hvor stygg jeg er, eller at noen alltid kommer med sårende kommentarer . Jeg er alltid den ene i vennegjengen dom blir ignorert av den motsatte kjønn. Det værste er at jeg er sååå usynlig for dem til og med når jeg prøver å ha en samtale med en gutt feks så snur han seg totalt og snakker med venninna mi.

egentlig lurte på bare om noen har råd , tips ellerno på hvordan jeg skal akseptere det? at jeg er og kommer desverre til å dø som en usynlig loner. Jeg henger nesten med ingen og har kuttet alle vennene mine pga pinlige situasjoner hele tiden.

håper at noen gidder å svare 

Hilsen en håpløs jente ( 24 år )

Bare konsentrere deg om det du liker med deg selv, alle liker noe med seg selv bedre enn andre deler av seg selv. 

Hver dag eller hver gang du ser deg i speilet skal du se at du er Unik! Å være vakker er ikke alt. Se på det du liker og jør det og opphøy disse få tingene med deg selv, slik vil du lære deg aksept av den du er. 

Har du noengang sett de støste modellene på ordentlig og uten sminke? 

Modeller har gjerne spesiellle ansiktstrekk som faktisk IKKE ser bra ut i virkeligheten, men veldig bra ut på bilder og film. Mange modeller har jo villet ordne både neste hake lepper og annet, men de største modellene får beskjed av sine sjefer at de ikke kan det, for da mister de så mange kampansjer og de vil bare ha dem pga denne unike spesielle looken.

Elsk deg selv uansett. DU bestemmer jo hva DU synes er pent og ikke pent. Eller hva? Ikke familien din og venner. De kan jo uttrykke hva de synes ikke er pent å hva som er pent, men de skal jo ikke bestemme hva du skal synes er fint.

Husk også at alle vil ha det de ikke har. Har du langt hår vil du helst ha kort igjen osv... 

Har personlig prentet inn i hodet mitt at for meg finnes det ikke noe å gjøre med utseende (kan jo opperere) men har bestemt at: er jeg født sånn skal jeg være sånn)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Veldig trist at folk har sagt dette til deg.
Men jeg står fortsatt på mitt at ingen oppgående mennesker gjør sånt. De må enten være regelrett dumme, eller slemme som du skriver. Jeg vil ikke kalle en slem/ond person oppegående. Barn er selvfølgelig fritatt, da de ikke vet bedre. Men burde så klart ha lært at man ikke kommenterer andres utseende.

Neste gang noen sier noe slik til deg, syns jeg du skal stå opp for deg selv og si det ikke er greit. For det er virkelig ikke greit på noe som helst måte. Sett de litt på plass, så vil de forhåpentligvis tenke seg om neste gang. 

Og som jeg skrev i teksten min, jeg tror ikke det finnes noen virkelig stygge mennesker. Alle har sin sjarm. Og det eneste som kan være stygt er personligheten. 

Jeg gidder ikke bry meg med slike kommentarer, for som jeg sa, jeg lar ikke utseendet mitt definere meg, og deres kommentarer sier mer om dem, enn om meg.
Og jeg synes heller ikke trådstarter skal bry seg om det.  Hun er mer enn et utseende, hun er et menneske på godt og vondt.

Om hun er pen, eller mindre pen/stygg, har ingen betydning i denne sammenhengen.
Hun føler at hun er stygg, det er utgangspunktet her, og da er det viktig å vri fokuset over på det som ikke omhandler utseende, men på personlighet.
Og jeg er sikker på at trådstarter har mye positivt å bidra med som gjør henne til en vakker person, selv om hun etter egen mening ikke har et vakkert utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo som oftest "slemmere" og mer kritisk overfor seg selv enn med andre. Om du hadde en venn, en søster eller datter med ditt utseende, så ville du nok ikke behandlet denne personen dårlig, men vært snill mot vedkommende og ikke kritisert utseendet. Spesielt om du hadde en datter med denne type utseende, ville du nok støttet henne. Gjør det samme mot deg selv som du ville gjort mot en datter eller venn, det vil si at du snakker pent til deg selv og er oppmuntrende. Ingen fortjener å bli kritisert for utseendet. Man fortjener å bli verdsatt som den personen man er, bak utseendet.

Anonymkode: bd8d5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg ble kalt stygg av en foreleser for noen år siden, men det var ingen nyhet. Jeg har jo speil selv :P

Jeg har ingen gode råd eller tips. Håper bare det går bra med deg TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den ‎31‎.‎01‎.‎2016 at 1.26, Cartman skrev:

Jeg ble kalt stygg av en foreleser for noen år siden, men det var ingen nyhet. Jeg har jo speil selv :P

Jeg har ingen gode råd eller tips. Håper bare det går bra med deg TS.

what?  For en idiot!  Han eller hun burde finne seg en annen jobb!  Fx  en der han eller hun ikke har noe med mennesker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
7 timer siden, oh bogger skrev:

what?  For en idiot!  Han eller hun burde finne seg en annen jobb!  Fx  en der han eller hun ikke har noe med mennesker å gjøre.

Det sa kompisen min også. Likevel hender det at jeg blir sjekka opp på butikken av fremmede. Tror faktisk det er en fordel å være stygg, så jeg klarer meg greit. Derfor bryr jeg meg ikke om den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Cartman skrev:

Det sa kompisen min også. Likevel hender det at jeg blir sjekka opp på butikken av fremmede. Tror faktisk det er en fordel å være stygg, så jeg klarer meg greit. Derfor bryr jeg meg ikke om den slags.

Nei, hvorfor skulle du bry deg om sånt.

Tror ikke du er så stygg jeg. Man er ikke stygg bare fordi noen ikke liker utseendet ens. I så fall er jeg stygg også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
3 minutter siden, oh bogger skrev:

Nei, hvorfor skulle du bry deg om sånt.

Tror ikke du er så stygg jeg. Man er ikke stygg bare fordi noen ikke liker utseendet ens. I så fall er jeg stygg også;-)

Sant nok. Likevel er det noe folk flest anser som "attraktivt" og noe som ikke er "attraktivt". Når det er sagt, så hjelper det at man ser snill ut (er snill også, men det er en annen sak). Vil heller si at stygge mennesker kan ha andre fordeler, noe som kan veie opp for styggheten. Når alt kommer til alt er det en helhet, som utgjør en person.

Man må bare leve livet for full musikk, så får man gjøre noe med det man kan gjøre noe med ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...