Ruccula Skrevet 27. januar 2016 #21 Del Skrevet 27. januar 2016 4 minutter siden, Badebuksa skrev: Slapp av. Det er ca en milliard ganger mer slitsomt å ha barn. Jeg kjenner ekstremt mange som har barn og hund.. Det er faktisk veldig mange som synes valp er mye mer slitsomt enn barn. Og ihvertfall de aktive rasene! Barn går med bleie, barn gnager ikke på alt og ungen kan du ta med deg overalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 27. januar 2016 #22 Del Skrevet 27. januar 2016 12 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev: Det å ha hund virker veldig koselig sett utenfra, men det er en sinnsyk jobb. Kjenner flere (meg inkludert) som ble tatt på senga av hvor slitsomt det faktisk var. Jeg har ingen barn, og ble utslitt av å ha valp. De to første årene er slitsomme. Valpen er leken, nysgjerrig, og klør i tennene. Først skal man få den stueren. I den prosessen kommer han til å tisse inne ørten ganger, ofte på samme sted (som i mitt tilfelle ødela parketten), men man skal ALDRI bli sint eller straffe den. KUN belønne og rose når han tisser ute. Ellers kan det gjøre hunden nervøs, og du vil IKKE ha en nervøs hund. Hunden kommer også til å tygge på alt. Sko, klær, bh-er og møbler. Vær forberedt på det. Og så er han veldig aktiv. En understimulert hund kan bli frustrert, bjeffe mye og vise dårlig atferd. Så den må få nok tur/lek. Og i tillegg blir det vanskelig å reise eller dra på helge- dagsturer, for da må dere ha hundepasser. Og så må du støvsuge MYE mer enn det dere gjør nå, for med mindre dere får en rase som ikke hårer, blir det syyykt mye hår rundt omkring. Hvis du er forberedt på å klare dette i tillegg til å ta deg av barna, skal det gå fint. Bare ikke tro at det kun blir kos og tur i solnedgangen. Når det er sagt, er det veldig fint å ha hund. Jeg har endt opp med en fantastisk, veloppdragen hund på 5 år, og jeg angrer ikke (lenger :p). Men Guri, det har vært en jobb! Hehe ja, jeg tror de fleste blir overveldet over mengden jobb. jeg passet på å få meg hund nr 2, da hund nr 1 kun var 6 mnd. Det var galehus Han maste om natten, tisset overalt og gnagde i stykker alt han kommer over . Min andre hund nekter å være alene hjemme, selv med masse trening, så det krever enorm tilrettelegging. Men jeg angrer selvfølgelig ikke, begge to er nå voksne og jeg elsker dem himmel høyt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 27. januar 2016 #23 Del Skrevet 27. januar 2016 15 timer siden, Ivory101 skrev: Er en liten yorkie så er veldig liten så den har et lote bjeff hvis hun holder ham fast å springer om er lei Basert på dette innlegget vil jeg si de voksne i familien absolutt ikke er klare for å ha valp/hund. Hvis dere er vant til at hunden må løpe vekk og bjeffe for å få være i fred har dere MYE å lære. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 27. januar 2016 #24 Del Skrevet 27. januar 2016 5 minutter siden, Snublefella skrev: Jeg kjenner ekstremt mange som har barn og hund.. Det er faktisk veldig mange som synes valp er mye mer slitsomt enn barn. Og ihvertfall de aktive rasene! Barn går med bleie, barn gnager ikke på alt og ungen kan du ta med deg overalt. Da har de jævlig lette unger. Jeg har hatt problemhund, på topplista over aktive raser og han hadde et fjell av sykdommer mot slutten, i tillegg til en farlig psyke. Hver dag var en kamp, det gikk gradvis, men etterhvert kunne vi ikke ha besøk for han glemte hvem folk var og skulle bite. Han gikk rundt 24/7 og stresset, pga noe vi fant ut var en gradvis utvikling av sykdom, han gikk aldri sammen med andre e hunder, kunne ikke hilse på fremmede, og begynte å bite etter oss. Dette er en 1-2-års periode. Før det var han "bare rasetypisk", dvs klin gæren, men selvfølgelig en fin hund for OSS. Selvom vi slet oss ut. Men jeg skal fortelle deg, det er ikke i nærheten av så slitsomt det er å ha kolikkbaby og barn som ikke sover før de er 3 år gamle, som har en kontinuerlig trassalderen fra 16 mnd alder-4 år. Det er så ufattelig mye enklere med en skikkelig problemhund. Har du barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #25 Del Skrevet 27. januar 2016 22 timer siden, førstedamen skrev: Absolutt, men for små barn blir det vanskelig, da er det lettere å lære de at når hunden går bort fra dem da er de ferdige å leke. Små barn har faktisk en instinktiv forståelse for hundens signaler, men dette forsvinner dersom de ikke omgåes hunder. Så det er bare å oppmuntre denen forståelsen. Man kan fint lære ganske små barn at signaler som at hunden gjesper, slikker seg rundt munnen eller ser vekk betyr at den vil har fred. Det er veldig dumt både for barn og hund at enhver situasjon må eskalere til at hunden må gå, fordi det er mye kortere vei derfra til at hunden knurrer, glefser eller i værste fall biter. Anonymkode: 8dae9...1e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #26 Del Skrevet 30. januar 2016 Synes så synd på mange hunder som lever med småbarn der foreldrene gir f i at ADHD barna deres plager hunden eller ikke kan la den være i fred på fristedet sitt, hunden gjør alt av dempende signaler og sender deg ett blikk du ikke kan ta feil av, men alt foreldrene ser er den snille hunden som "finner seg i alt", helt til den biter heelt uten forsvarsel vel og merke. Det er flere enn man skulle tro. Kom over en annonse på Finn.no, ikke nok med at det ser ut til at hunden får lov til å være i fred på sovestedet sitt, men ungen får tydeligvis lov til å bruke hunden som stol(!) atpåtil... Håper hunden blir gitt bort raskt! http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70443644 Anonymkode: 8703f...1dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 1. februar 2016 #27 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg har to barn og jeg ville heller hatt 4 unger til enn en valp passer hunden til min bror støtt og stadig. For en jobb! Han er utrolig veloppdragen, men jeg hadde aldri orket det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå