Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg verken er eller har vært gravid. Men når jeg har sett bilder av kvinner som nylig har født, så ser magen slapp ut. Liksom slik man kan ta et godt tak i magen. Som om det ikke er noe som holder den på plass lenger :P Går dette seg til etterhvert? Blir magen like stram som før, eller må man forvente at den er litt slappere alltid enn før graviditeten?

Anonymkode: 5601e...3b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var like stram etter første fødsel. Uka etter var jeg like slank som før svangerskap, og enda 10 kilo lettere, enda jeg kun la på meg 6 kilo. Siste fødsel derimot... Men noe voldsomme greier er det overhodet ikke. Jeg er bare litt fyldig på en litt slapp måte rundt livet, ikke noe heng eller noe sånt. Er også bare 8 måneder siden fødsel, så det kan fremdeles endre seg. For min del kan dette også ha med kostholdet/mengden mat å gjøre da jeg har fått hinsides ulvehunger etter fødsel denne gangen, trolig hormonelt fordi jeg ammer. 

Anonymkode: d242c...20f

Skrevet

Det er høyst individuelt, så det lureste er nok å ikke ha noen forventninger. Vet om relativt slanke damer som har vært slanke gravide også, som likevel har fått varig "mageheng" (kun løs hud, ikke fett), mens andre igjen ikke har fått det. Kommer helt an på hudens evne til å trekke seg tilbake, og det kan man dessverre gjøre lite med - man må bare vente og se. 

Skrevet

Selve magen er blitt litt større og litt slappere. Eller; mykere. Ser det ikke oppreist, men merker det når jeg tar planken og andre mageøvelser som får tyngdepunkt nedover. 

Puppene er som før, ingen strekkmerker eller andre synlige tegn. 

Er nok litt gener, for jeg ser nøyaktig det samme hos mor/søstre.

Hun som økte mest i vekt fikk størst forskjell, jeg gikk faktisk(ufrivillig) ned i svangerskapet fra slank til tynn og har fortsatt endret mage fordiom.

Anonymkode: b9340...716

Skrevet

Jeg var 19 år, slank og fikk "ødelagt" mage. Etter ti år har den ikke trekt seg sammen. Henger som en lomme nederst, som man kan ta skikkelig tak i. 

Anonymkode: a5521...916

Gjest Runforit
Skrevet

Min er helt stram og paddeflat. Er nok hovedsaklig gener som avgjør hvordan magen blir seende ut etterpå.

Skrevet
59 minutter siden, Runforit skrev:

Min er helt stram og paddeflat. Er nok hovedsaklig gener som avgjør hvordan magen blir seende ut etterpå.

Samme her. Flertallet av barnløse rundt meg har mer "mage" enn det jeg har - også sammenlignet med hvordan jeg så ut bare sekunder etter fødsel. Heller ikke huden er forandret.

Rent kroppslig er jeg egentlig bare stressa over at jeg synes jeg mister så mye hår for tiden. Ironisk at jeg har bekymret meg for alt mulig annet egentlig.... men håret?! Hadde ikke tenkt tanken.

Gjest Runforit
Skrevet
38 minutter siden, Ferny skrev:

Samme her. Flertallet av barnløse rundt meg har mer "mage" enn det jeg har - også sammenlignet med hvordan jeg så ut bare sekunder etter fødsel. Heller ikke huden er forandret.

Rent kroppslig er jeg egentlig bare stressa over at jeg synes jeg mister så mye hår for tiden. Ironisk at jeg har bekymret meg for alt mulig annet egentlig.... men håret?! Hadde ikke tenkt tanken.

Hehe, røyter en del jeg også, men det går heldigvis over :P Man ser ikke på håret mitt at jeg røyter, men mannen finner hårene mine overalt :fnise:

Skrevet
1 time siden, Runforit skrev:

Hehe, røyter en del jeg også, men det går heldigvis over :P Man ser ikke på håret mitt at jeg røyter, men mannen finner hårene mine overalt :fnise:

Nei, det skal jo en del til før det synes på håret heldigvis. :) Men veldig irriterende... og så synes jeg selv det er litt ekkelt med lange hår som henger seg i klærne og ligger overalt. Satser på at det går over om noen måneder, så får bare holde ut med det en stund til. :P

Skrevet
13 timer siden, Runforit skrev:

Si ikke det, du. Min farmor og mormor var begge slanke etter (4!!!) fødsler. Min mor var også det. JEG derimot har fått ødelagt magen helt, rundt 4-5 cm heng

Anonymkode: 77e0e...9a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg fødte første barn for noen uker siden, og magen min gikk tilbake til normalen nesten med en gang. Den var veldig myk første uka bare. Var det samme med mamma, så er nok genetisk her hvordan magen ser ut etter fødsel.

Men er veldig individuelt fra person til person så klart.

Skrevet

Etter fødsel har magen min strekkmerker, og en mer "geleaktig" konsistens enn tidligere. Jeg har fortsatt litt mage. Den henger ikke når jeg står oppreist, men jeg har heng når jeg sitter.

Anonymkode: 08404...03a

Skrevet

Ut i fra de magene jeg har sett, så vil de fleste få et eller annet tegn til at man har hatt barn i magen - om det er strekkmerker, litt løsere hud eller noe annet. Men selvfølgelig ikke alle. Det finnes også de som får veldig slapp hud, men for de fleste tror jeg huden vil trekke seg greit sammen etter en tid.

Jeg har fått to barn, den siste for snart to år siden. Magen er litt slappere enn før, men ikke så veldig. Lever fint med det jeg, altså. Det er et godt minne:)

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si ikke det, du. Min farmor og mormor var begge slanke etter (4!!!) fødsler. Min mor var også det. JEG derimot har fått ødelagt magen helt, rundt 4-5 cm heng

Dette er jo ingen indikasjon på at det ikke er genetisk... 

Skrevet

Min mage er blitt løs og myk etter to svangerskap. Den er ikke helt krise, men den blir nok aldri helt flat igjen 

Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Dette er jo ingen indikasjon på at det ikke er genetisk... 

Jo. Jeg spiste sunt og var meget aktiv gjennom hele SVSKP, gikk ned istedet for opp i KG og veide mindre etter fødsel enn før grav.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Jeg spiste sunt og var meget aktiv gjennom hele SVSKP, gikk ned istedet for opp i KG og veide mindre etter fødsel enn før grav.

Og så...??? Hva har det med påstanden om at det ikke er genetisk å gjøre? Vet du hva det betyr når noe er genetisk? 

Og hvorfor du det bare er din farmors og mormors gener som er arvelige? Hva med.... din far? Dine bestefedre? Det er hudens evne til å trekke seg sammen som er avgjørende, og den er jo aktuell også for menn. Og at noe er genetisk betyr ikke at du er garantert å arve akkurat den egenskapen! 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man arver gener fra sin far også, og hva vet du om hans hud sine egenskaper til å trekke seg sammen etter å ha blitt veldig strukket. Med mindre han har vært sykelig overvektig og gått tilbake til normalvekt igjen, så vet du ikke om hans hud hadde blitt dvask og slapp. Også gener flere generasjoner tilbake kan plutselig kicke inn hos deg.

Likevel tror jeg at om man er slank før svangerskapet, og ikke går opp mer enn anbefalt vektøkning, så har man det beste utgangspunktet for at huden ikke strekkes for mye. Ingen garanti... men om man er litt overvektig fra før, så er jo huden allerede strukket litt, og da har den mindre å gå på når gravidmagen kommer. Også faktorer som alder spiller såklart inn. Ung hud er mer elastisk enn eldre hud.

• Liker 1
Skrevet

Magen min var litt myk den første uka, så ble den som før. Jeg la på meg litt under svangerskapet så hadde en håndfull ekstra fett på magen, men ikke noe løs hud eller strekkmerker o.l. 

Jeg "bekymret" meg mest for magen og puppene; de er helt fine - men HÅRET MITT! Røyter noe vanvittig og jeg er nesten redd for å ende opp uten noe hår. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Magen var bolledeig de første ukene, men nå 8 måneder etter er den helt som før. 

Anonymkode: dc265...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...