AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Forslag til fine franske jentenavn som fungerer godt i Norge. Altså, type Nathalie, Camilla etc, ikke Chanel ++ 😆 Anonymkode: 210db...a50
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Nöell synes jeg er fint (hvis jeg skrev det riktig). Anonymkode: 3fc35...72a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Jeg synes Corine og Mireille er pene navn på fransk, men det funker liksom ikke på norsk. Det er problemet med mange utenlandske navn, de er så pene på det opprinnelige språket, men på norsk blir de helt annerledes. For eksempel fransk uttale av Jeanette vs "Sjannett". Jeg tror også jeg ville unngått for mange forvirrende aksenttegn, circumfleks og trema/tødler siden nordmenn flest ikke vet hva tegnet betyr for uttalen og derfor ikke klarer å plassere dem riktig. Men det er jo mange franske navn som er vanlige i Norge som Louise, Madeleine, Marianne osv. hvor uttalen ikke gjør noe. Anonymkode: 1bccf...9c3
missLynch Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Marie Laurie Valerie Helene Lea Disse blir i hvert fall ikke altfor kleine med norsk uttale
Olava Skrevet 26. januar 2016 #10 Skrevet 26. januar 2016 Er usikker på hvem av disse som egentlig er franske, men noen som er i samme retning ihvertfall føler jeg. Elouise, Mirabelle, Aimee (ikke som Amy, men rett frem og trykk på e), Marielle, Meline, Lucie, Lucille, Coraline, Felicity, Felicia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå