Gå til innhold

Ønsker å gifte oss .. Men

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann har vært gift før . Han ble skilt ved dom for 1 år siden for hun nektet å skrive under . 

Men nå ønsker vi altså å gifte oss. Jeg er hans nye samboer . Vi har vært sammen i 2 år og han har vært skilt i 1 år . Men for å gifte oss må hans x kone signere på wt papir , det nekter hun selvfølgelig å gjøre .

går det Ann å sende inn rettspapir fra tingretten Oman han ble skilt ved dom , og forklare saken. 

Eller hva gjør vi nå? Venter 1 år? 

Anonymkode: 5eb53...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan sende inn kopi av skillsmisse papirene til fylkesmann sammen med resten av papirene som skal sendes inn. Husker ikke hvor jeg fant det men det står en eller annen plass at det er mulig. Vi hadde det som nødløsing om ex til mannen ikke ville skrive under. Ring fylkesmann og skattetaten, dem veit.

Anonymkode: 6b94d...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det eksen skal signere? Hvis han er skilt er det jo rett frem.

Anonymkode: 6cd8b...47f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at eks-koner eller eks-menn må signere og "godkjenne" at deres tidligere ektefelle (som de er skilt fra) skal "få lov" å gifte seg igjen!? Hva er dette for et merkelig tilfelle? Er man skilt, så er man skilt, og tidligere ektefeller har da ingenting med fremtidsplanene til eksen å gjøre. De står jo fritt til å gifte seg igjen, så lenge man er behørig skilt fra før.

Har som sagt aldri hørt om noe sånt før, og ble nysgjerrig. Hvorfor er det sånn i deres tilfelle, ts?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hvis dere har vært sammen i to år og han ble skilt for 1 år siden, var han utro sammen med deg ett helt år før skillsmissen? Eller har jeg forstått det feil?

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn når man har vært gift før og er skilt. Så må det gå 2 år før man kan gifte seg uten x sitt samtykke . Gifter man seg før det er gått 2 år så må x kone signere på et skjema. Rimelig idiotisk , særlig da hans x kone er alt Anna enn samarbeidsvillig for å si det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo ikke vert sammen så lenge, og hvis det kun er ett år dere må vente for å slippe hennes godkjennelse, så vent ett år da vel. Hva er hastverket? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Hvis dere har vært sammen i to år og han ble skilt for 1 år siden, var han utro sammen med deg ett helt år før skillsmissen? Eller har jeg forstått det feil?

Hallo hvem har nevnt utro ?? Vi har vært sammen i 2år  . Han har kjempa for å bli skilt så for 1 år siden ble han skilt med dom. Men man må være separert 1 år før man får skilsmisse . Så ved vårt tilfelle så var han separert når vi ble samme og året gikk og x konen nektet å skrive under , så da var det å ta det rettens vei. 

Så Han har ikke vært utro . Hvis det hadde vært slik så hadde jeg virkelig fortsatt at hun ikke ville signere . Men nå er faktisk ikke saken slik !!!! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å gifte dere til det blir minst mulig papirstyr med det. Det er vel ikke noe hastverk? 

Anonymkode: 390ec...c3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo hvem har nevnt utro ?? Vi har vært sammen i 2år  . Han har kjempa for å bli skilt så for 1 år siden ble han skilt med dom. Men man må være separert 1 år før man får skilsmisse . Så ved vårt tilfelle så var han separert når vi ble samme og året gikk og x konen nektet å skrive under , så da var det å ta det rettens vei. 

Så Han har ikke vært utro . Hvis det hadde vært slik så hadde jeg virkelig fortsatt at hun ikke ville signere . Men nå er faktisk ikke saken slik !!!! 

Ok. Jeg spurte kun for å være sikker. Takk for forklaring. Vet dere hva som er grunnen til at eks konen hans ikke vil signere papiret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Ok. Jeg spurte kun for å være sikker. Takk for forklaring. Vet dere hva som er grunnen til at eks konen hans ikke vil signere papiret?

6 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Hun vil ikke signere bare for å være vanskelig. Han spurte tidligere om hun kunne signere og fikk da beskjed at hun skrev kun under hvis han skrev over ungene 100%på henne , noe han ikke gikk med på. Etter det så drog hun han inn for retten for hun ville ha barna på 100%.og beskyldte han for å være konemishandler og barnemishandling . Hun tapte på alle punkt. Men det ble 1 år i rettssalen bortkastet tid.

Så å ikkje skrive under er kun for å være vanskelig , for det er det siste hun kan være vanskelig på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er skilt ved dom og ankefristen er over, står man fritt til å inngå nytt ekteskap. 

Men det er kanskje skifteattesten ekskonen ikke vil skrive under på? Da kan han kreve offentlig skifte, men det koster temmelig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har vært gift før . Han ble skilt ved dom for 1 år siden for hun nektet å skrive under . 

Men nå ønsker vi altså å gifte oss. Jeg er hans nye samboer . Vi har vært sammen i 2 år og han har vært skilt i 1 år . Men for å gifte oss må hans x kone signere på wt papir , det nekter hun selvfølgelig å gjøre .

går det Ann å sende inn rettspapir fra tingretten Oman han ble skilt ved dom , og forklare saken. 

Eller hva gjør vi nå? Venter 1 år? 

Dette må handle om skifte. Jeg måtte skrive under på at jeg og eksen hadde skiftet for at han kunne gifte seg på nett, selv om vi var skilt. Har de skiftet da?

Anonymkode: ea0fd...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det eksen skal signere? Hvis han er skilt er det jo rett frem.

Det er nok et papir om skifte. For at noen skal kunne gifte seg på nytt må eks kona/mannen skriver under på at skiftet er foretatt selv om de er skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette må handle om skifte. Jeg måtte skrive under på at jeg og eksen hadde skiftet for at han kunne gifte seg på nett, selv om vi var skilt. Har de skiftet da?

Haha,, gifte seg på nytt skulle det sef, stå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok et papir om skifte. For at noen skal kunne gifte seg på nytt må eks kona/mannen skriver under på at skiftet er foretatt selv om de er skilt.

Kun før det har gått to år. Man kan gifte seg uten underskrift fra eks feks etter 5 år.

Anonymkode: 4c564...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil ikke signere bare for å være vanskelig. Han spurte tidligere om hun kunne signere og fikk da beskjed at hun skrev kun under hvis han skrev over ungene 100%på henne , noe han ikke gikk med på. Etter det så drog hun han inn for retten for hun ville ha barna på 100%.og beskyldte han for å være konemishandler og barnemishandling . Hun tapte på alle punkt. Men det ble 1 år i rettssalen bortkastet tid.

Så å ikkje skrive under er kun for å være vanskelig , for det er det siste hun kan være vanskelig på. 

Skjønner godt at han ikke ønsker å gi henne 100% rett på barna de har i sammen. I flest familier der det ikke har foregått noe vold og annen form for mishandling så burde det alltid være 50% rett på barna på hver sin side når det foregår en skillsmisse. Ho driver tydeligvis med manipulering, ikke noe greit.

Leit at ho er så vrang med å skrive under papiret. Håper at det ordner seg snart på et vis. 

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komme da helt an på hvor lenge han har vært skilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...