AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg har en nevø som nærmer seg 25 år gammel. Han har fått gave av meg til jul og bursdag siden han ble født. Det som har begynt å gnage litt på meg de siste par årene er at han aldri gir noe tilbake. At han ikke gir noe til meg er så sin sak, men han gir ikke noe til sine små søskenbarn som er i barnehagealder heller. Er det innafor å kutte ut å gi gaver til tante- og onkelbarn når de etterhvert er godt voksne, og aldri gir noe tilbake selv? Anonymkode: 549aa...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 25. januar 2016 #2 Del Skrevet 25. januar 2016 Du skulle kuttet ut ved komfealder...det er en grei tid for sånt. Ja det er innafor å ikke gi gave til denne snylteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulf Skrevet 25. januar 2016 #3 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg synes det er innafor. Hos meg er det motsatt, jeg gir gaver til ei tante + 2 små søskenbarn (4&5 år), men jeg får aldri noe tilbake. Nå har jeg bestmt meg for at de ikke skal få flere pakker fra meg, selv om jeg synes det er ekkelt å ikke gi dem noe når jeg gir til resten av familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 25. januar 2016 #4 Del Skrevet 25. januar 2016 Gir du av plikt? Eller fordi du synes det er hyggelig og gi? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bailey Skrevet 25. januar 2016 #5 Del Skrevet 25. januar 2016 Om du har lyst til å slutte å gi gaver, så kan du selvfølgelig det. Når tantebarn er godt over 20 år så trenger man virkelig ikke gi med mindre man har et ønske om det selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Del Skrevet 25. januar 2016 7 minutter siden, MiniMjau skrev: Gir du av plikt? Eller fordi du synes det er hyggelig og gi? Det er ikke hyggelig å gi til noen som aldri gir tilbake. Anonymkode: 549aa...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Del Skrevet 25. januar 2016 2 timer siden, Coolaid skrev: Du skulle kuttet ut ved komfealder...det er en grei tid for sånt. Ja det er innafor å ikke gi gave til denne snylteren. Helt enig i at det er greit å kutte når man er konfirmert. Men han kan da ikke kalles snylter, han ber jo ikke om å få gaver? Anonymkode: 07cb4...d97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 25. januar 2016 #8 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg sluttet når (de voksne) tantebarna mine mine ikke lenger gadd å sende en SMS med et "takk" engang, jeg. Gaver tilbake har jeg egentlig aldri tenkt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmern Skrevet 25. januar 2016 #9 Del Skrevet 25. januar 2016 I min familie slutter en å få gaver når en blir 18, med unntak av fra foreldre, søsken og besteforeldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg har to søskenbarn som er 19 og 23, som jeg gir bursdags-og julegaver til. Jeg er ti år eldre enn den eldste, og har gitt dem gaver siden de ble født. Har aldri fått gaver tilbake fra dem, men nå (siste par åra) gir de gaver til mine barn, som er 5 og 1 år. Føler likevel at det begynner å bli litt rart, nå når de er blitt voksne. Men min mor mener bestemt at jeg må kjøpe gaver til dem.. Anonymkode: 95c24...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Del Skrevet 25. januar 2016 Hos oss slutter man når det er konfimasjonsalder. Både faddere og tanter/onkler kutter ut da. Anonymkode: 93c18...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Del Skrevet 25. januar 2016 Hos oss er gave fra mamma og pappa fra alle. Dvs, vi barna får hver våre gaver fra våre tanter og onkler, mens de får felles gave fra foreldrene mine (som er en del dyrere, og dermed går det liksom opp). Men du bestemmer jo slikt selv, TS. Hvis du føler det er på tide og kutte ut sånt, så kutter du det ut Anonymkode: 8cc37...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 25. januar 2016 #13 Del Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, chisandra skrev: Jeg sluttet når (de voksne) tantebarna mine mine ikke lenger gadd å sende en SMS med et "takk" engang, jeg. Gaver tilbake har jeg egentlig aldri tenkt over. Dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elflinks Skrevet 25. januar 2016 #14 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg tenker at dette handler om personlig økonomi og tid. Jeg ønsker gjerne å gi til alle i min familie, og vi har ikke barn, men god råd, så da drypper det litt ekstra på søskenbarn, tanter og onkler og alle andre i familien rundt juletider, uansett om de er eldre eller yngre enn meg, og syns dette er veldig artig og koselig å holde på med. Hvis jeg ikke hadde hatt tid eller råd, hadde jeg nok ikke gjort dette, så det blir veldig individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Del Skrevet 25. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss er gave fra mamma og pappa fra alle. Dvs, vi barna får hver våre gaver fra våre tanter og onkler, mens de får felles gave fra foreldrene mine (som er en del dyrere, og dermed går det liksom opp). Men du bestemmer jo slikt selv, TS. Hvis du føler det er på tide og kutte ut sånt, så kutter du det ut Anonymkode: 8cc37...319 Når man er godt voksen så kan man ikke gjemme seg bak mamma og pappa lengre. Men dette er nok akkurat slik han tenker. Anonymkode: 549aa...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå