Gå til innhold

Erfaringer med Apollo Hårsenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere kvinner som har prøvd permanent hårsystem herfra og vil dele erfaringer? Lurer på hvor godt hårdelen synes ved hårskillet sammenlignet med en vanlig hodebunn f.eks.

Anonymkode: e18fa...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker hårdel fra Apollo. Livet mitt er forandret. Skulle ønske jeg gjorde dette før! Har aldri vært redd for å bli avslørt, føler meg kjempetrygg. Kommer sikkert an på hvilken frisyre du har, da. Spør gjerne om du lurer på noe! :)

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar! Jeg er ung enda, så har hår ned til under skuldrene. Sideskill. Lite hår jevnt over hele hodebunnen. Tenker at en hårdel øverst på kronen vil være optimalt for meg. Ønsker å beholde samme frisyre uten oppklipp og ulik hårlengde, som ofte er lettere å kamuflere ved bruk av parykk/hårdel. Hvordan er frisyren din? Jeg er først og fremst bekymret for om "omrisset" av hårdelen vil synes, altså der hårdelen starter.

Og du, hvilken prisklasse ligger dette i? Jeg har vært i kontakt med et Apollo hårsenter, men de ville ikke opplyse om noen ting før jeg bestiller konsultasjon og møter opp.

Anonymkode: e18fa...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 33 da jeg fikk den(35 nå), og har en mørk bob til kjeven og pannelugg(har alltid hatt denne frisyren :p)

jeg betaler 19.000kr for to hårdeler(som de kalles). Man bytter dem annenhver gang, den du ikke har på deg er til rens og farging frem til neste gang. 

Hver 7.uke bytter jeg. Dette betaler jeg 900 for, men det blir jo som å gå til frisøren ;). Man bør skifte ut hårdelene etter halvannet år iallfall. Så da blir det litt over 1000 i mnd å spare til hårdel, i tillegg til de 900 hver 7.uke. 

Hadde btw samme som deg, tynt hår all over the place, og ønsket meg en krone hvor ikke hodebunnen lyyyste gjennom + tykk og rocka pannelugg. 

Jeg har null problemer med å skjule kanten, men særlig pga frisyren m pannelugg sikkert. De beholder jo mest mulig av ditt eget hår, og også feks i luggen din slik at det er ditt eget hår som synes. De er skikkelig flinke til å kamuflere altså, ikke vær redd :) På slutten av sjette/sjuende uke når det er like før jeg skal skifte, viser kanten hvis jeg løfter luggen tilbake. Men man kan evt bytte oftere dersom det er et problem, da vokser ikke håret så ut at hårdelen blir "løs". 

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 33 da jeg fikk den(35 nå), og har en mørk bob til kjeven og pannelugg(har alltid hatt denne frisyren :p)

jeg betaler 19.000kr for to hårdeler(som de kalles). Man bytter dem annenhver gang, den du ikke har på deg er til rens og farging frem til neste gang. 

Hver 7.uke bytter jeg. Dette betaler jeg 900 for, men det blir jo som å gå til frisøren ;). Man bør skifte ut hårdelene etter halvannet år iallfall. Så da blir det litt over 1000 i mnd å spare til hårdel, i tillegg til de 900 hver 7.uke. 

Hadde btw samme som deg, tynt hår all over the place, og ønsket meg en krone hvor ikke hodebunnen lyyyste gjennom + tykk og rocka pannelugg. 

Jeg har null problemer med å skjule kanten, men særlig pga frisyren m pannelugg sikkert. De beholder jo mest mulig av ditt eget hår, og også feks i luggen din slik at det er ditt eget hår som synes. De er skikkelig flinke til å kamuflere altså, ikke vær redd :) På slutten av sjette/sjuende uke når det er like før jeg skal skifte, viser kanten hvis jeg løfter luggen tilbake. Men man kan evt bytte oftere dersom det er et problem, da vokser ikke håret så ut at hårdelen blir "løs". 

Anonymkode: c1736...2ab

Hva mener du med det uthevede? Er man nødt til å klippe kort eller barbere håret for å få plass til hårdelen og få den til å sitte? Jeg trodde hårdelen var som et hårnett med små hull der ens eget hår trekkes gjennom, slik at hår og hårdel blandes sammen, eller har jeg bommet litt her? 

Så var det det med luggen – jeg har ingen lugg. Alt er en lengde, og håret som rammer ansiktet går under haken. Det er også relativt tynt foran her og ved hårskillet, så jeg er ekstra bekymret for at hårdelen vil synes foran, selv om jeg kun har tenkt å ha det løst og ikke sette det opp på noen måte. Kan jeg driste meg til å spørre om du vil dele et bilde av hodebunnen din der hårdelen er festet? Jeg vil gjerne se hvor "sømløst" og hvor godt eller lite synlig det er. Jeg finner ingen bilder på Google på nettopp dette.

Takk for grundig beskrivelse og info av prosedyren – det var veldig oppklarende.

Anonymkode: e18fa...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den varianten jeg har, som kalles hårdel, innebærer at man barberer av seg et område og limer på hårdelen med kirurgisk lim. Dette limet er så sterkt at det sitter uansett hva. Mulig det finnes en variant ala det du trodde, men ikke innen apollo, det er jeg rimelig sikker på. Det jeg vet er at dersom man ønsker å slutte m hårdelene og la håret vokse ut igjen, har de en midlertidig hekleløsning som ikke anbefales i lengden(vanskeligere å kamuflere, samt ikke like værbestandig eller hva jeg nå skal kalle det-med hårdelen kan man jo gjøre absolutt alt, trenger ikke tenke på noe! 

Kan ta bilde i morgen, må bare huske det (litt travel lørdag ;) )

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårdelene mine kommer btw med midtskill(og med langt hår, perfekt farge-), og så klipper min faste Apollo-frisør dem til. Så helt fint ut med midtskill! 

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg trodde hekleløsningen var det de kaller hårdeler – da har jeg misforstått. Det var denne jeg metoden jeg ville forhøre meg om, og kanskje prøve. Det føles så drastisk å skulle barbere av seg det lille man har av hår, selv om jeg jo vet at man i neste øyeblikk blir påsatt et fyldigere alternativ. I og med at dette blir en permanent løsning mtp. at det tar flere år før håret blir skulderlangt igjen dersom jeg ikke skulle være fornøyd, så kvier jeg meg enda mer for å forsøke det. Da er det enda viktigere, synes jeg, å se denne hårdelen på andre meg egne øyne og virkelig gå hårdelen etter i sømmene – bokstavelig talt. :P

Så kjære AB, hvis du vil dele noen bilder av håret ditt, ville jeg vært veldig takknemlig for det. Jeg vil gjerne se kanten på hårdelen foran når luggen er løftet opp, som om du skulle hatt håret i en stram hestehale, og jeg vil gjerne se hvordan skillet er – om hårdelen synes, som er det jeg er så bekymret for.

Apropos hestehale, håret mitt samlet i en hestehale er omtrent en pekefinger tykt. Det er ganske tynt, synes jeg, allikevel ville jeg vært fornøyd med det om ikke det var så tynt oppå kronen da det er veldig diffust der og mye hodebunn synes. Så nå er jeg delt. Veldig skummelt å barbere vekk håret og attpåtil se det foran seg i frisørstolen. :o

Takk for at du tar deg tid til å svare.

Anonymkode: e18fa...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 28. januar 2016 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Jeg var 33 da jeg fikk den(35 nå), og har en mørk bob til kjeven og pannelugg(har alltid hatt denne frisyren :p)

jeg betaler 19.000kr for to hårdeler(som de kalles). Man bytter dem annenhver gang, den du ikke har på deg er til rens og farging frem til neste gang. 

Hver 7.uke bytter jeg. Dette betaler jeg 900 for, men det blir jo som å gå til frisøren ;). Man bør skifte ut hårdelene etter halvannet år iallfall. Så da blir det litt over 1000 i mnd å spare til hårdel, i tillegg til de 900 hver 7.uke. 

Hadde btw samme som deg, tynt hår all over the place, og ønsket meg en krone hvor ikke hodebunnen lyyyste gjennom + tykk og rocka pannelugg. 

Jeg har null problemer med å skjule kanten, men særlig pga frisyren m pannelugg sikkert. De beholder jo mest mulig av ditt eget hår, og også feks i luggen din slik at det er ditt eget hår som synes. De er skikkelig flinke til å kamuflere altså, ikke vær redd :) På slutten av sjette/sjuende uke når det er like før jeg skal skifte, viser kanten hvis jeg løfter luggen tilbake. Men man kan evt bytte oftere dersom det er et problem, da vokser ikke håret så ut at hårdelen blir "løs". 

Anonymkode: c1736...2ab

Heisann!😊 fant dette innlegget etter at jeg googlet litt ift dette med å leve med hårdel.Jeg har fått så ufatteligye tynnere hår de siste årene(og spesielt det siste)og er nesten der at jeg vurdert permanent hårdel(som limes på).Vet dette innlegget er over et år gammelt men kan jeg stille deg noen spørsmål?Klem fra meg

Anonymkode: 3ae65...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heisann!😊 fant dette innlegget etter at jeg googlet litt ift dette med å leve med hårdel.Jeg har fått så ufatteligye tynnere hår de siste årene(og spesielt det siste)og er nesten der at jeg vurdert permanent hårdel(som limes på).Vet dette innlegget er over et år gammelt men kan jeg stille deg noen spørsmål?Klem fra meg

Anonymkode: 3ae65...bfa

Uff,leste ikke innlegget før jeg sendte det inn så ble noen hasteskrivefeil🙈😅

Anonymkode: 3ae65...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Jeg var på en konsultasjons time hos apollo her om dagen å ble anbefalt å ha et forbruk på 4 hårdeler i året . Det var vist mange som valgte å ha bare 2 stk hårdeler også i året , sa dem, men dem anbefalte 4 stk pr år for da så "håret" bedre ut.  Noen som har erfaringer med med 2 hårdeler i året ? Hva er det eventuelt  som ikke er en fordel med å ha bare 2 hårdeler i året?  Prisen er også ganske stiv for 4 hårdeler . Det vil bli kostene meg pr 33.000kr år fremover hvis jeg velger 4 hårdeler. Hvor stor prisforskjell er det på 2 og 4 hårdeler ? Vet jeg burde ha spurt om det da jeg var på apollo, men var så spent Så jeg glemte masse jeg skulle spørre om😜  

Anonymkode: 5512e...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 000 pr år??? Ja det var en stiv pris. Hvor mye hår har du? Vurderer selv hårdeler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forstått det sånn at det går 4 hårdeler i året, så man må ha 4 nye hvert år. Håper jeg egentlig har feil😉

Anonymkode: 5512e...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har 2 hårdeler som jeg bruker i 16 mnd før jeg bestiller nye! 😊 er meg som er anonym lenger oppe, som fikk da jeg var 32 år. Er 37 nå 😊 angrer fortsatt ikke, det beste kosmetiske valget jeg har gjort! 

Gått fra bob til haken og til langt hår nå 😊

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for svar!!Har du slike hårdeler som limes fast?Hva koster det deg for 2 hårdeler?Jeg er virkelig i tenkeboksen og skal til Oslo (Apollo)om en uke for råd!Takknemmlig for svar☺️

Anonymkode: 3ae65...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betaler ca 20.000 for to hårdeler. Var ikke fornøyd m mengden hår da de kom sist, så vi sendte dem i retur for påfyll - en om gangen, så brukte jeg den ene om og om igjen uten å bytte mens vi ventet. Tar bare litt lenger tid hos frisøren, for de må jo rense den og friske opp fargen etc. Kostet ikke noe å sende tilbake for mer hår(viktig for meg med tung rockepannelugg) men tar jo type 3 mnd for å sende noe tur/retur Kina. Eller hvor de nå har fabrikken. 

Jeg setter av 2000 i mnd til hår. Det er 900kr til frisøren og 1100kr i sparing til neste gang jeg skal bestille hårdeler(bestiller ca hver 16.mnd). Det er mye, men er en prioritering. Jeg går ikke nødvendigvis en gang i mnd og bytter hårdel da, håret mitt vokser dritseint så hårdelen blir liksom ikke løs med det første. Jeg skal bestille time til uken nå, da har jeg ikke vært siden 20.februar. 

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for utfyllende og informativt svar!!Jeg har vært i kontakt med noen som har permanente hårdeler og er svært fornøyde men de er en god del eldre enn meg.Derfor så godt å få høre fra noen på min egen alder☺️Jeg har ikke oppsiktsvekkende tynt hår men har vært vant med tykt hår nesten hele livet ,noe som endret seg drastisk etter tre tette barn😅Dette er kanskje et utrolig frekt spørsmål men kunne jeg få sett et bilde av hvordan håret ditt ser ut?Skjønner veldig godt om du ikke orker å begynne å styre med det altså😅Bor i Bodø men skal som sagt til Oslo (Apollo)om halvannen uke og hadde vært så Ok og kanskje hatt en ide om hvordan jeg vil ha det!Har du den typen som limes på?Beklager så mange spørsmål 🙈klem😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den typen som limes på, ja! 

Skal se om ikke jeg finner et bilde 😉....har de ikke apollosenter i Bodø?! Eller Trondheim? Var da veldig langt å reise. 

Anonymkode: c1736...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den typen som limes på, ja! 

Skal se om ikke jeg finner et bilde 😉....har de ikke apollosenter i Bodø?! Eller Trondheim? Var da veldig langt å reise. 

Anonymkode: c1736...2ab

Så bra☺️De er i Bodø en uke pr mnd  men skal til Oslo uansett den uka og hadde lyst å ta første konsultasjon der😅Om du vil sende et bilde på mitt telefonnr så si ifra men skjønner om du ikke gidder altså!😉

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den typen som limes på, ja! 

Skal se om ikke jeg finner et bilde 😉....har de ikke apollosenter i Bodø?! Eller Trondheim? Var da veldig langt å reise. 

Anonymkode: c1736...2ab

Ås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...