Fredelig Skrevet 25. januar 2016 #21 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Media vil helst at du skal slippe det i fare for å gjøre deg opp ukorrekt mening. Anonymkode: 1c3c5...f9b Jeg vet det 😊 Men synes det er fryktelig trist at det lenge har vært nødvendig å søke i alternative kilder for å få vite hva som skjer... Litt bedring i det siste. Selv om Venstres partiavis Dagbladet enda ikke har fått med seg det tragiske drapet. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #22 Skrevet 25. januar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen vet så utrolig godt at saker som dette bidrar til å fyre opp under innvandringsskepsisen, men velger likevel å poste det. Jeg har lenge hatt mistanke om at Nettavisen har en FrP-agenda, og saker som dette styrker mistanken. http://www.nettavisen.no/nyheter/ansatt-knivdrept-i-flyktningbolig-i-sverige/3423184408.html Anonymkode: 6261b...35a Gjør NRK det samme? http://www.nrk.no/urix/ung-kvinne-drept-pa-et-asylmottak-i-sverige-1.12768093 Anonymkode: f9b96...bd9 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #23 Skrevet 25. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.nrk.no/urix/ung-kvinne-drept-pa-et-asylmottak-i-sverige-1.12768093 Anonymkode: b980d...9da Allerede en tråd om det. Anonymkode: b8b23...3a9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Skrevet 25. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som kvinne kan jeg love deg at jeg er mye reddere for voldelige og sinte høyreekstreme menn enn familier som flykter fra krig og massedrap. Anonymkode: abf9f...1ce Som kvinne er jeg også det. Men siden de fleste som kommer ikke er familier, men unge menn som kommer alene, må jeg si at jeg er mer redd for disse enn "voldelige og sinte høyreekstreme menn". Bevegelsesfriheten til kvinner har blitt betydelig innskrenket de siste årene, noe i alle fall jeg synes er skremmende. Anonymkode: 31919...97c 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Skrevet 25. januar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen vet så utrolig godt at saker som dette bidrar til å fyre opp under innvandringsskepsisen, men velger likevel å poste det. Jeg har lenge hatt mistanke om at Nettavisen har en FrP-agenda, og saker som dette styrker mistanken. http://www.nettavisen.no/nyheter/ansatt-knivdrept-i-flyktningbolig-i-sverige/3423184408.html Anonymkode: 6261b...35a Så du mener at det å skrive om fakta og realiteter gjør at man har en FrP-agenda Greit å vite at dersom man er tilhenger av faktaorientert politikk skal stemme FrP. Hvis man er tilhenger av løgn og sensur så stemmer man noe annet! Anonymkode: f0772...cbf 10
Silenox12 Skrevet 25. januar 2016 #26 Skrevet 25. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at det å skrive om fakta og realiteter gjør at man har en FrP-agenda Greit å vite at dersom man er tilhenger av faktaorientert politikk skal stemme FrP. Hvis man er tilhenger av løgn og sensur så stemmer man noe annet! Anonymkode: f0772...cbf Er nok dem i Norge som ønsker seg tilstander som i Sverige er man ikke skriver om slike saker. Pga. at SD da vil øke. Bedre at folket blir lurt inn i det multikulturelle voldsprosjektet som venstresiden har startet. 7
Shai Skrevet 25. januar 2016 #27 Skrevet 25. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som kvinne er jeg også det. Men siden de fleste som kommer ikke er familier, men unge menn som kommer alene, må jeg si at jeg er mer redd for disse enn "voldelige og sinte høyreekstreme menn". Bevegelsesfriheten til kvinner har blitt betydelig innskrenket de siste årene, noe i alle fall jeg synes er skremmende. Anonymkode: 31919...97c Men hvis det er slik du opplever det, vil ikke da heller diskusjonen være rundt å unngå at folk voldtar, heller enn å innskrenke innvandringen? Jeg har ikke opplevd mindre bevegelsesfrihet etter flyktningekrisen begynte, jeg opplever heller frykt for å bevege meg i nærheten av store grupper menn, norske eller ei.
Silenox12 Skrevet 25. januar 2016 #28 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, Shai skrev: Men hvis det er slik du opplever det, vil ikke da heller diskusjonen være rundt å unngå at folk voldtar, heller enn å innskrenke innvandringen? Jeg har ikke opplevd mindre bevegelsesfrihet etter flyktningekrisen begynte, jeg opplever heller frykt for å bevege meg i nærheten av store grupper menn, norske eller ei. Vi bør absolutt diskutere og finne tiltak for og begrense voldtekt og vold. Men at dette henger sammen med økt innvandring fra ikke vestlige land, kommer vi ikke utenom. Uansett om vi vil eller ei. 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #29 Skrevet 25. januar 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen vet så utrolig godt at saker som dette bidrar til å fyre opp under innvandringsskepsisen, men velger likevel å poste det. Jeg har lenge hatt mistanke om at Nettavisen har en FrP-agenda, og saker som dette styrker mistanken. http://www.nettavisen.no/nyheter/ansatt-knivdrept-i-flyktningbolig-i-sverige/3423184408.html Anonymkode: 6261b...35a Det meste av media her i landet har en klar politisk agenda med hvordan de presenterer saker som omhandler massemigreringen. Denne ensidige formidlingen gir et feilaktig bilde av virkeligheten, blant annet fordi det fokuseres på enkeltskjebner som dreier seg rundt barn og barnefamilier. Mediene bruker alle triks i boka for å appellere til lesernes/seernes følelser fremfor å være nøytrale. Problemet med dette er at for mange er denne taktikken lett gjennomskuelig, noe som bidrar til frykt og mistro blant befolkningen. Følelsen av å bli forsøkt "lurt" og manipulert skaper sinne og man lurer på hva mer som skjules og dekkes over. Dette kan også skape hat og rasisme. Poenget er at det er viktig at det finnes medier som prøver å være en motvekt til noe som oppleves å være ensidig meningspåvirkning. Det er vanskelig å finne et medie som er helt nøytralt, men de fleste er nødt til å få et reellt bilde av virkeligheten for å holde hodet kaldt og fornuften i behold, samtidig som man holder hjertet varmt og empatien er på plass. Det oppnås ved å få presentert ulike sider ved hele situasjonen. Anonymkode: 31919...97c 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #30 Skrevet 25. januar 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en nyhetssak. Det har ingenting med rasisme å gjøre. Det er heller ikke ofte vi hører om at barn dreper voksne, så dette er en spesiell sak. Anonymkode: c8620...793 "Barnet" kan godt ha vært eldre enn den voksne ansatte siden det ikke er kontroll i Sverige overhodet. Anonymkode: eb060...45f 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #31 Skrevet 25. januar 2016 http://www.nettavisen.no/nyheter/19-spisesteder-matte-stenge-etter-storaksjon/3423184330.html politiet bruker nå våpen uten mathygiene sjekk på utenlandske restauranter. Skal dette også sensures? Anonymkode: b3841...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #32 Skrevet 25. januar 2016 13 minutter siden, Shai skrev: Men hvis det er slik du opplever det, vil ikke da heller diskusjonen være rundt å unngå at folk voldtar, heller enn å innskrenke innvandringen? Jeg har ikke opplevd mindre bevegelsesfrihet etter flyktningekrisen begynte, jeg opplever heller frykt for å bevege meg i nærheten av store grupper menn, norske eller ei. Å hindre innvandrermenn i å voldta fordrer en vellykket integrering, noe som strengt tatt er umulig med den voldsomme strømmen vi opplever nå, uansett hva vi gjør. I tillegg er 8 av 10 som kommer menn, og når menn fra disse områdene har med seg forkastelige kvinneholdninger har vi et stort problem. Det snakkes om at de skal fortelles at her i landet er kvinner likestilte, som om dette på magisk vis skal endre de grunnleggende holdningene og kulturforståelsen deres. Empati kan ikke læres på den måten i voksen alder, og man kan ikke forme andre menneskers personlighet ved et enkelt kurs. Vi burde vært mer selektive når det gjelder hvem vi slipper inn i landet. Mer fokus på kvinner og barn, mindre fokus på unge menn som kommer i flokk. Om ikke annet enn for å skape en balanse. Å stort sett slippe inn menn fra noen av verdens minst likestilte land i noen av verdens mest likestilte land er et forsøk som er dømt til å mislykkes, og uakseptabelt mange kvinner og jenter har måttet betale prisen for dette. For meg har bevegelsesfriheten min blitt innskrenket ved at det har skjedd overfallsvoltekter og -forsøk både i området jeg bor, området der jeg går til jobb, og til og med på turstien jeg pleide å gå hver dag. Jeg sluttet å gå der etter det. I tillegg ble jeg forsøkt dratt med til leiligheten til en mannlig innvandrer 100 meter fra der jeg bor, men klarte heldigvis å lure ham til å tro kjæresten min ventet rett rundt hjørnet. Jeg løp som en gal hjem. Min frykt er høyst reell og berettiget, og selv om mange ikke opplever denne frykten betyr ikke det at min og andres frykt er irrasjonell. Anonymkode: 31919...97c 11
Avalon Skrevet 25. januar 2016 #33 Skrevet 25. januar 2016 To like tråder er slått sammen. - Avalon, mod
debattanten Skrevet 25. januar 2016 #34 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen vet så utrolig godt at saker som dette bidrar til å fyre opp under innvandringsskepsisen, men velger likevel å poste det. Jeg har lenge hatt mistanke om at Nettavisen har en FrP-agenda, og saker som dette styrker mistanken. http://www.nettavisen.no/nyheter/ansatt-knivdrept-i-flyktningbolig-i-sverige/3423184408.html Anonymkode: 6261b...35a Absolutt ikke. Det som skaper rasisme og fortvilelse blant folk er VG og de andre PK avisene og politikere som ignorerer/ikke anerkjenner utfordringene. Er det et problem så må det belyses og komme frem, slik at vi kan snakke om det. Du har vel hørt utrykket om at man ikke skal feie ting under teppet? Bedre å få dritten frem med en gang. 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #35 Skrevet 25. januar 2016 Skaden er skjedd vi fortjener å ta så mange flyktninger vi kan som hele tiden er enig med USA å ikke har gjort en dritt mot IS . Anonymkode: d6612...c55
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #36 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig ganske trist hvor mange det er som baserer sine meninger på innvandrere på hva de leser i media. Trodde det var allmennkunnskap at media både er vinklet, filtrert og kun et bittelite utsnitt av virkeligheten. Media bestemmer hvilken del av virkeligheten de ønsker å servere oss, og kan dermed bestemme hva folk skal mene for dem som faktisk baserer sine meninger på dette. Anonymkode: b8271...8cd Det er vel det som er skremmende. Vi veit at media med vilje underrapporterer, tåkelegger og skjuler innvandrerelaterte problemer. Når medias rapporteing ikke stemmer med folks virkelig mister media tillitten og de leter etter info andre steder. At Nettavisen IKKE tåkelegger (I samme grad) bidrar det til økt tillit. Anonymkode: 3f184...482 6
Mann 42 Skrevet 25. januar 2016 #37 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen vet så utrolig godt at saker som dette bidrar til å fyre opp under innvandringsskepsisen, men velger likevel å poste det. Jeg har lenge hatt mistanke om at Nettavisen har en FrP-agenda, og saker som dette styrker mistanken. http://www.nettavisen.no/nyheter/ansatt-knivdrept-i-flyktningbolig-i-sverige/3423184408.html Anonymkode: 6261b...35a Man kan ikke anklage en avis for å ha en agenda fordi de referer en faktisk sak. En ung kvinne ble knivdrept i en innvandrerbolig for mindreårige flyktninger, av en av beboerne. Tragisk, men ikke desto mindre et faktum. Siden når ble det noe galt i å referere sannheten? Er det ikke det aviser skal gjøre? Så langt de kan, iallfall 4
Mann 42 Skrevet 25. januar 2016 #38 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det er uheldig å fokusere på slike saker. De kan skrive om hva de vil, men det er ikke god presseskikk å fyre opp innvandringshat. Anonymkode: 6261b...35a Jeg opplever ikke at det er det Nettavisen gjør her. Hadde de hatt et ensidig fokus på slike saker, slik som en del av de høyreekstreme nettavisene har, så skulle jeg vært enig med deg. Men det er ikke tilfelle her. Det er en nyhetssak, og folk har rett til å vite. Også om det som slår negativt ut for omdømmet til flyktninger. I neste omgang blir det også interessant å se på hva som evt kunne forhindret tragedien. Var den psykiatriske vurderingen av de unge flyktningene tilstrekkelig? Var bemanningen og sikkerheten forøvrig så bra som man burde ha rett til å forvente? Hvordan var omstendighetene rundt selve hendelsen? Alt dette er spørsmål som må kunne tas opp for å belyse hva som faktisk skjedde, og hindre at noe lignende skjer igjen. Og den debatten forutsetter at saken rapporteres, og at man ikke holder vesentlige sider ved den skjult for offentligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #39 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en helt du er du, da. Så kvinner som stemmer på venstresiden, ønsker å være utrygge? Som kvinne kan jeg love deg at jeg er mye reddere for voldelige og sinte høyreekstreme menn enn familier som flykter fra krig og massedrap. Anonymkode: abf9f...1ce Problemet er at det ikke kommer så mange familier, men mest unge menn (over 70%). Mange kommer også fra steder hvor det ikke er krig. Jeg er kvinne, og jeg ser ikke noe positivt med kulturen som mange fra midt-østen fører meg seg; kvinner som tildekkes, kjønnslemlesting, at mannen kan ved lov voldta og slå sin egen kone, kvinner som helst skal være innendørs, mannens syn på kvinner som underlegen mannen, osv. Det er vel en grunn for at så og si alle overfallsvoldtektene i Oslo blir utført av ikke-vestlige innvandrere. Mange av dem ser på oss som horer. For dem er det helt merkelig at kvinne går alene om kvelden, og ikke er tildekket. Anonymkode: c8620...793 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #40 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettavisen vet så utrolig godt at saker som dette bidrar til å fyre opp under innvandringsskepsisen, men velger likevel å poste det. Jeg har lenge hatt mistanke om at Nettavisen har en FrP-agenda, og saker som dette styrker mistanken. http://www.nettavisen.no/nyheter/ansatt-knivdrept-i-flyktningbolig-i-sverige/3423184408.html Anonymkode: 6261b...35a Helt enig i at slike saker fyrer opp under innvandringsskepsisen! Men burde man ikke heller rette skytset mot de som oppfører seg dårlig enn budbringeren? Skulle man også slutte å skrive om økonomisk kriminalitet fordi det fyrer oppunder skepsisen til hvitsnippforbrytere? Skal man slutte å skrive om amerikanske politifolk som skyter ubevæpnede mennesker, fordi det fyrer oppunder skepsisen til amerikanske politifolk? Medias rolle er å informere oss om hva som skjer. Det er hele grunnlaget for deres eksistens. Anonymkode: a381a...ea4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå