AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #41 Skrevet 29. januar 2016 1 minutt siden, FruKG skrev: Misforstå meg rett. Jeg liker ikke voldtekt, men jeg liker ikke vold heller. PERSONLIG vil jeg heller bli voldtatt 100 ganger enn å utøve vold mot noen. Det er min personlige meniing. Det betyr ikke at jeg synes at noen skal voldta noen uten å bli straffet for det. Men det er ikke JEG som skal straffe med vold. Voldtekt ER vold! Og du har åpenbart problemer med selvbildet ditt, når du foretrekker å bli voldtatt 100 ganger enn å utøve vold mot noen. Du har ingen grenser, beskytter aldri deg selv. Ei med integritet og ok selvbilde, hadde aldri latt noen voldta seg uten en reaksjon. Anonymkode: 1aaa4...d9c 10
Gjest FruKG Skrevet 29. januar 2016 #42 Skrevet 29. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å reagere på et overfall/forsvare seg, er verre en å overfalle/overgripe? Anonymkode: 1aaa4...d9c Det kommer an på reaksjonen. Men å slå ned noen som var tilfellet her ville jeg ikke sett mildt på.
Sofia123 Skrevet 29. januar 2016 #43 Skrevet 29. januar 2016 Takk, TS. Kanskje han har lært nå og ikke tør å trakassere og forfølge andre kvinner nå. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #44 Skrevet 29. januar 2016 3 minutter siden, FruKG skrev: Det kommer an på reaksjonen. Men å slå ned noen som var tilfellet her ville jeg ikke sett mildt på. Som privatperson eller som meddommer? Anonymkode: e860d...b9f 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #45 Skrevet 29. januar 2016 1 minutt siden, FruKG skrev: Det kommer an på reaksjonen. Men å slå ned noen som var tilfellet her ville jeg ikke sett mildt på. Når man blir overfalt av noen, vil man prøve å komme seg løs. Hvis man må bruke makt for å komme seg løs, gjør man det. Den sterkeste vinner, naturlig nok. Det ville ikke falt meg inn å prøve å hjelpe overgriperen, når man føler seg truet. Men jeg har skjønt at du ikke ville reagert på et overfall, så da nytter det egentlig ikke å diskutere denne saken med deg. Du er som sagt mer opptatt av å ivareta han som overfaller deg, enn deg selv. Anonymkode: 1aaa4...d9c 5
Frk.K Skrevet 30. januar 2016 #46 Skrevet 30. januar 2016 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep, voldsoppfordringer og svar til dette. Frk.k, mod. Endret 30. januar 2016 av Frk.K
Maleficenta Skrevet 30. januar 2016 #47 Skrevet 30. januar 2016 18 timer siden, FruKG skrev: Vet dere, jeg ville heller latt meg bli tafset på og bli voldtatt enn å slå noen ned. Tror du skal holde visse meninger for deg selv. Tenk på at det faktisk kan være voldtektsofre som leser det du skriver her. Tenk deg om 4
Maleficenta Skrevet 30. januar 2016 #48 Skrevet 30. januar 2016 17 timer siden, FruKG skrev: Det kommer an på situasjonen. Men det har vært mange ganger jeg bare har tenkt at det ikke var så viktig om det bare var tafsing som dette. Jeg har sagt nei, og jeg har forlatt utesteder. Hva hadde du gjort om han holdt deg fast og du ikke slapp løs?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #49 Skrevet 30. januar 2016 Det er jo noen her som skriver at TS heller burde forlatt utestedet, men hva om denne forfølgeren da hadde fulgt etter? Anonymkode: ce698...e60 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #50 Skrevet 30. januar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man blir overfalt av noen, vil man prøve å komme seg løs. Hvis man må bruke makt for å komme seg løs, gjør man det. Den sterkeste vinner, naturlig nok. Det ville ikke falt meg inn å prøve å hjelpe overgriperen, når man føler seg truet. Men jeg har skjønt at du ikke ville reagert på et overfall, så da nytter det egentlig ikke å diskutere denne saken med deg. Du er som sagt mer opptatt av å ivareta han som overfaller deg, enn deg selv. Anonymkode: 1aaa4...d9c TS sin handling her var uomtvistelig selvforsvar, og det er alltid greit. Dersom hun etter å ha uskadeliggjort ham, hadde tatt livet av ham, ville hun likevel gjort noe ulovlig. Vold som hevn er ikke lov. Jeg håper at TS anmeldte mannen til politiet. Han fortjener helt klart en straff, selv om han høyst sannsynlig slipper alt for raskt fri igjen. Dersom han var anmeldt for liknende tidligere, skulle det imidlertid være håp om å få ham dømt til forvaring på ubestemt tid, da risikoen for nye overgrep i så fall ville være åpenbar. Anonymkode: a33d6...78e 1
nordpedant Skrevet 30. januar 2016 #51 Skrevet 30. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Respekt av at ei ikke viser motstand når hun blir seksuelt trakkassert? Hva tror du den holdningen fører til på sikt? Sharialover next...Der damer ikke har noe de skulle ha sagt.. Anonymkode: 1aaa4...d9c Jeg har stor respekt for pasifisme, om alle var pasifister ville vi fått en fin verden. Og om du tror dette er slikt som fører til sharia, da er det utelukkende fordi du har islam på hjernen. 18 timer siden, FruKG skrev: Misforstå meg rett. Jeg liker ikke voldtekt, men jeg liker ikke vold heller. PERSONLIG vil jeg heller bli voldtatt 100 ganger enn å utøve vold mot noen. Det er min personlige meniing. Det betyr ikke at jeg synes at noen skal voldta noen uten å bli straffet for det. Men det er ikke JEG som skal straffe med vold. Nei, det er ikke du som skal straffe med vold. Men som meddommer må du se forskjell på at noen straffer på eget initiativ, og tar loven i egne hender, og at noen forsvarer seg, og ikke tar loven i egne hender. Lovgiver, og du skal faktisk forholde deg til loven som meddommer, mener at det skal være lov å forsvare seg, men ikke å straffe. OP straffet ikke angriperen, hun forsvarte seg mot angriperen. 2
Ungoliant Skrevet 31. januar 2016 #52 Skrevet 31. januar 2016 Jeg synes at du skal ringe og fortelle historien din til vaktselskapet. Det er dette de betaler folk for å stoppe. 3
Ungoliant Skrevet 31. januar 2016 #53 Skrevet 31. januar 2016 Til alle som sier at TS ikke burde ha slått. Dette var faktisk direkte selvforsvar, og hun hadde prøvd alle andre muligheter før hun slo (bedt ham om å slutte, prøve å stikke av og prøvd å få hjelp fra vakten). Man skal vel for f ikke finne seg i at noen tar et grep om forskjellige kroppsdeler og trakkaserer? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå