Gå til innhold

Trakassert på byen, reaksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så jo på vg nå, jente som brukte pepperspray på en. Er ikke lov å forsvare seg lengre.

Er første gang jeg har slått noen! 

Anonymkode: 609dc...b3d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for voldsoppfordringer, avsporinger, personangrep, spekulasjoner og svar til dette.

Frk.K, mod.

Skrevet
1 minutt siden, nordpedant skrev:

Jeg venter spent på alternative måter å handle på, om målet er å frigjøre seg fra et grep fra en angriper, og man i utgangspunktet ikke får det til.

Du mener noe annet enn et slag mot tinnigen fra en som har trent som bokser? 

Virkelig, må jeg det?? Det er vel lov å tenke LITT selv.

Skrevet

Håper TS har fått noe ut av denne ekkle erfaringen. Tipper hun stemmer FrP til neste valg. :)

Anonymkode: 55cee...c6f

• Liker 1
Skrevet

Tafsere er så lite tilstede i kroppen sin og mangler sine sosiale antenner. Ikke et stort tap for menneskeheten om man bare hadde sendt de til en øde øy.

Anonymkode: 55cee...c6f

• Liker 1
Skrevet

Vet dere, jeg ville heller latt meg bli tafset på og bli voldtatt enn å slå noen ned.

Skrevet
1 minutt siden, FruKG skrev:

Vet dere, jeg ville heller latt meg bli tafset på og bli voldtatt enn å slå noen ned.

Det er vel ikke sjokkerende for noen utifra dine uttalelser her.

Anonymkode: 1aaa4...d9c

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, FruKG skrev:

Slipper de unna med å gjøre det på deg, er nok terskelen lavere for å gjøre det igjen på andre.

Anonymkode: 0f076...530

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, FruKG skrev:

At jeg jeg synes det er greit at menn beføler meg har ikke noe med dette å gjøre, tro det eller ei men jeg evner å skille det.

Jo, selvsagt har det betydning. Du er subjektiv hele veien her. Du mangler grenser , der det er naturlig å ha grenser. Da får du selvsagt en annen reaksjon, eller rettere sagt, mangel på reaksjon!

Skremmende at du er meddommer. 

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, FruKG skrev:

Det er det samme som å si at du hadde godtatt å bli voldtatt uten reaksjon!

Lurer på hvordan det står til med selvbildet ditt...

• Liker 8
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke feminist. Menneskeliv har ingen verdi i seg selv. For at noen skal få delta i samfunnet burde de i det aller minste klare å ikke tafse på noen. Personer som tafser har høy sannsynlighet for å være kjipe mennesker på andre måter og jeg ser ikke på det som tap at de hadde tilfeldigvis dødd. Det samme gjelder om det hadde vært en kvinne. Har ikke noe med feminisme å gjøre, det handler om hvordan jeg ser på menneskeliv og hva som eventuelt gir dem verdi.

Anonymkode: 84084...184

Det er ikke opp til oss å bestemme hvem som fortjener og ikke fortjener å leve.

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I voldtekt/overgrepssaker? Mange blir henlagt av "mangel på bevis".

Anonymkode: e860d...b9f

Ikke i domstolen. Da blir i så fall tiltalte frikjent. Årsaken til at de blir frikjent, eller at sakene henlegges, er jo som regel at det ikke kan bevises at det har funnet sted en voldtekt. 

11 minutter siden, FruKG skrev:

Vi er alle forskjellige. Det står respekt av ikke-volds-holdningen din. Du bør likevel ikke ta den til inntekt for andres handlerom når de angripes.

• Liker 2
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke sjokkerende for noen utifra dine uttalelser her.

Nei vel? Jeg lar meg heller bli voldtatt av 100 menn enn å drepe en av de. Jeg verdsetter liv mer enn min egen fitte.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slipper de unna med å gjøre det på deg, er nok terskelen lavere for å gjøre det igjen på andre.

Anonymkode: 0f076...530

Hva er logikken? At jeg ikke ville slå de ned så kan de gjøre det igjen?

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, selvsagt har det betydning. Du er subjektiv hele veien her. Du mangler grenser , der det er naturlig å ha grenser. Da får du selvsagt en annen reaksjon, eller rettere sagt, mangel på reaksjon!

Skremmende at du er meddommer. 

I de sakene vi har hatt som er i nærheten så har jeg faktisk vært mer kritisk enn andre, kanskje akkurat fordi jeg er bevisst på at jeg har andre grenser enn andre. Dommerene har faktisk berømmet meg for å komme med synspunkter og vinklinger de selv ikke har tenkt på.

Endret av FruKG
Skrevet
2 minutter siden, nordpedant skrev:

Det er ikke opp til oss å bestemme hvem som fortjener og ikke fortjener å leve.

Ikke i domstolen. Da blir i så fall tiltalte frikjent. Årsaken til at de blir frikjent, eller at sakene henlegges, er jo som regel at det ikke kan bevises at det har funnet sted en voldtekt. 

Vi er alle forskjellige. Det står respekt av ikke-volds-holdningen din. Du bør likevel ikke ta den til inntekt for andres handlerom når de angripes.

Respekt av at ei ikke viser motstand når hun blir seksuelt trakkassert? 

Hva tror du den holdningen fører til på sikt? 

Sharialover next...Der damer ikke har noe de skulle ha sagt..

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det samme som å si at du hadde godtatt å bli voldtatt uten reaksjon!

Lurer på hvordan det står til med selvbildet ditt...

Det er ikke det samme. Jeg sa at jeg heller ville blitt voldtatt enn å slå ned noen. Det betyr ikke at jeg ikke ville ha reagert.

Skrevet
2 minutter siden, FruKG skrev:

Det er ikke det samme. Jeg sa at jeg heller ville blitt voldtatt enn å slå ned noen. Det betyr ikke at jeg ikke ville ha reagert.

Hva ville du gjort, da?

Skrevet
1 minutt siden, FruKG skrev:

Hvis du blir overfalt av noen, vil man prøve å komme seg løs, og hvordan man vil klare å komme seg løs kommer selvsagt an på hele situasjonen, styrken til overgriper kontra styrken til den som blir overfallt. For meg hadde det vært helt malplassert å ha fokus på og ikke skade en som jeg hadde følt meg truet av. Jeg hadde gjort alt for å komme meg løs, forsvare meg.

Du er mer opptatt av å beskytte overgriperen, enn deg selv. Å voldta noen er jo vold, hallo! Det er ikke sex.

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du gjort, da?

Det kommer an på situasjonen. Men det har vært mange ganger jeg bare har tenkt at det ikke var så viktig om det bare var tafsing som dette. Jeg har sagt nei, og jeg har forlatt utesteder.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir overfalt av noen, vil man prøve å komme seg løs, og hvordan man vil klare å komme seg løs kommer selvsagt an på hele situasjonen, styrken til overgriper kontra styrken til den som blir overfallt. For meg hadde det vært helt malplassert å ha fokus på og ikke skade en som jeg hadde følt meg truet av. Jeg hadde gjort alt for å komme meg løs, forsvare meg.

Du er mer opptatt av å beskytte overgriperen, enn deg selv. Å voldta noen er jo vold, hallo! Det er ikke sex.

Misforstå meg rett. Jeg liker ikke voldtekt, men jeg liker ikke vold heller. PERSONLIG vil jeg heller bli voldtatt 100 ganger enn å utøve vold mot noen. Det er min personlige meniing. Det betyr ikke at jeg synes at noen skal voldta noen uten å bli straffet for det. Men det er ikke JEG som skal straffe med vold.

Skrevet
1 time siden, FruKG skrev:

Det er dessverre tilfellet, Jeg forsvarer på ingen måte de som gjør dette, det er reaksjonen som er problemet. 

Å reagere på et overfall/forsvare seg,  er verre en å overfalle/overgripe?

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...