Gå til innhold

Trakassert på byen, reaksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen ble jeg trakassert på byen. En som fulgte etter meg og klådde. Jeg gå flere muntlige advarsler og flyttet meg unna. Sa ifra til en vekter om problemet og prøvde å gjøre så vedkommende ikke fikk plass. Men da fikk jeg kjeft av vakta fordi han ikke hadde "gjort noe enda." 

Han fortsatte å flytte seg etter meg og da begynte jeg å ignorere han. Til han kom bak meg, tok tak i begge puppene mine og ristet. Syns det var kjempe ekkel å ikke komme meg ut av grepet. Vrei meg unna og ga han en på trynet. Et slag og rett i bakken. Glad jeg har trent boksing før.

Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: 609dc...b3d

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg hadde av ren refleks sluppet ut et hyl (som er typisk meg) og slått til han jeg også. Trist å høre at du måtte oppleve noe sånt!

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

I helgen ble jeg trakassert på byen. En som fulgte etter meg og klådde. Jeg gå flere muntlige advarsler og flyttet meg unna. Sa ifra til en vekter om problemet og prøvde å gjøre så vedkommende ikke fikk plass. Men da fikk jeg kjeft av vakta fordi han ikke hadde "gjort noe enda." 

Han fortsatte å flytte seg etter meg og da begynte jeg å ignorere han. Til han kom bak meg, tok tak i begge puppene mine og ristet. Syns det var kjempe ekkel å ikke komme meg ut av grepet. Vrei meg unna og ga han en på trynet. Et slag og rett i bakken. Glad jeg har trent boksing før.

Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: 609dc...b3d

Synes du gjorde det eneste riktige. Bortsett fra at du skulle slått han ned før han fikk tatt på deg. Håper du ga han et riktig godt ballespark når han lå nede.

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke anmelde han for seksuelt overgrep, forfølging og trakassering?   Håper du vet hvem han er....

• Liker 4
Skrevet

Merkelig at vekteren ikke hev han rett ut.

Synes du gjorde helt riktig, og skulle ønske at flere jenter slo til idioter som klår på dem.

• Liker 10
Skrevet

Fin reaksjon, håper og tror jeg hadde gjort det samme!
Hadde sikkrt gidd han et spark når han allerede var nede også, for å vise at det ikke var greit.
En anmeldelse nå kan gå begge veier, selv om han ikke anmelder deg for vold, kan politiet velge å opprette egen sak, så er litt skummelt. om han skulle vise seg å gjøre noe lignende mot deg/andre igjen, så ville jeg værtfall sagt ifra til politiet, selv om det ikke er en anmeldelse.

Anonymkode: 2b0d6...567

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Frk.K, mod.

Skrevet

oi. tror aldri jeg hadde klart å legge ned en mann i bakken, men skjønner at du syntes det var ubehagelig. han ble sikkert kjempe sur fordi du sa nei og ikke ville.

Anonymkode: 5b2ee...f64

Skrevet

Jeg hadde nok også slått til han. Advarsel først, men etter flere advarsler så har man gjort en avtale med asfalten. 

Anonymkode: b31a3...c63

Skrevet

Enig med andre i at det er merkelig at ordensvakten på stedet ikke grep inn.

Reaksjonen er innenfor både moralsk og juridisk.

• Liker 4
Skrevet

Å ty til vold er vel ikke løsningen, det er ikke noe bedre. Og at du er bokser synes jeg vitner om dårlig dømmekraft. Du kan ikke bruke dine kunnskaper om boksing til å slå ned en fordi han tok på puppene dine. Hva om han hadde død?

Om jeg ikke likte det så ville jeg heller ha gått om ikke vekteren tok meg på alvor.

Skrevet

Jeg klarer ikke å rose deg for å slå noen i bakken for dette. Vakten skulle  ha reagert på han.

Anonymkode: b3913...7eb

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å rose deg for å slå noen i bakken for dette. Vakten skulle  ha reagert på han.

Anonymkode: b3913...7eb

Men nå reagerte ikke vakten og mannen ga seg ikke...

Anonymkode: e860d...b9f

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han hadde dødd av fallet, så tror jeg ikke vi hadde sørget så veldig dypt, nei..

Anonymkode: 84084...184

Skjønner du hva du sier egentlig?

Anonymkode: a010e...567

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han hadde dødd av fallet, så tror jeg ikke vi hadde sørget så veldig dypt, nei..

Anonymkode: 84084...184

Hva slags samfunn lever vi i om en kvinnes kropp er viktigere enn en manns liv? 

Jeg er egentlig enig med FruKG her om at man ikke burde ty til vold i slike tilfeller og heller bare burde gå unna, men hadde jeg vært satt i ts sin situasjon selv hadde nok mannen blitt gul og blå dagen derpå også. 

Skrevet

Uff, er så lei klåfingra folk. Her jeg bor er det spesielle utested man må unngå om man ikke vil bli klådd på, og man kan hvertfall ikke gå med skjørt der. For noen måneder sto jeg i kø utom et utested var det en mann bak meg som begynte å klå meg på rompa, da var første reaksjonen min å heve arma men venninnene mine stoppet meg. Var sikkert best, kan tenke meg han hadde besvart slaget hundre ganger hardere siden størrelsesforskjellen på oss var ganske stor. Sa fra til vakta og han lot ikke mennene komme inn, så han tok meg hvertfall på alvor. Men dette er noe som virkelig går meg på nervene og jeg er veldig snarsint, så neste gang det skjer kommer jeg nok til å bli voldelig :POm han detter og blir alvorlig skada driter jeg faktisk i det, de lærer aldri uansett

Anonymkode: 6c800...0a1

Skrevet

Uff, er så lei klåfingra folk. Her jeg bor er det spesielle utested man må unngå om man ikke vil bli klådd på, og man kan hvertfall ikke gå med skjørt der. For noen måneder sto jeg i kø utom et utested var det en mann bak meg som begynte å klå meg på rompa, da var første reaksjonen min å heve arma men venninnene mine stoppet meg. Var sikkert best, kan tenke meg han hadde besvart slaget hundre ganger hardere siden størrelsesforskjellen på oss var ganske stor. Sa fra til vakta og han lot ikke mennene komme inn, så han tok meg hvertfall på alvor. Men dette er noe som virkelig går meg på nervene og jeg er veldig snarsint, så neste gang det skjer kommer jeg nok til å bli voldelig :POm han detter og blir alvorlig skada driter jeg faktisk i det, de lærer aldri uansett

Skrevet

Det er så trist å lese hva dere synes er akseptabelt som reaksjon på dette. Jeg blir faktisk lei meg av å lese hvor lite et menneskeliv respekteres. Selv en voldtekt forsvarer ikke å ta livet av noen i mine øyne. Det er HELT klart lov å reagere og "bite" fra seg, men det er også lov å tenke på HVORDAN man reagerer.

De som er kvinne og har vært på et utested vet at dette skjer. Helt greit at ikke alle liker det og reagerer, men vold er ALDRI greit. 

Ferdig snakka

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du blir lei deg, sånne folk har ingen respekt for kvinner og de lærer aldri. Eneste som biter på sånne eklinger er at handlingene deres får konsekvenser. Om alle voldtektsmenn (og damer) hadde dødd imorgen hadde det ikke gjort meg det spøtte grann, verden hadde vært et mye bedre sted. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
35 minutter siden, FruKG skrev:

Det er så trist å lese hva dere synes er akseptabelt som reaksjon på dette. Jeg blir faktisk lei meg av å lese hvor lite et menneskeliv respekteres. Selv en voldtekt forsvarer ikke å ta livet av noen i mine øyne. Det er HELT klart lov å reagere og "bite" fra seg, men det er også lov å tenke på HVORDAN man reagerer.

De som er kvinne og har vært på et utested vet at dette skjer. Helt greit at ikke alle liker det og reagerer, men vold er ALDRI greit. 

Ferdig snakka

Jeg er enig med deg i at vold ikke er greit, men her reagerte TS instinktivt på en skikkelig ekkel situasjon. Hun hadde gjentatte ganger prøvd å komme seg unna mannen og si i fra om at dette ikke var greit. Kom ikke her og si at du ikke hadde reagert hvis en vilt fremmed mann fulgte etter deg, holt deg fast og befølte deg. Det er HELT naturlig å kjempe for å komme seg løs og prøve å avvæpne overgriperen. Det TS gjorde var IKKE planlagt vold, det var instinktivt selvforsvar.

Endret av peppermyntete
Skrivefeil
  • Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...