Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!

Fremhevede innlegg

Skrevet

@Ludodama Hun er 4,5 men pleier å være oppe før fuglene fiser. Vanligvis våkner hun 06.30-06.45 da det er da faren pleier å vekke henne når han leverer i barnehagen, men både i går og i dag har hun tydeligvis glimtet til med sovingen! Håper at jeg ikke har ødelagt det, slik at jeg får sove litt ekstra før senvakt i morgen :fnise:

@Weebs Svømmingen gikk strålende! Hun er som en fisk i vann, så lenge hun slipper å få vann i ansiktet :ler: Så når målet for i dag var å dukke ansiktet i vannet kjempet hun litt i mot til å begynne med, men det gikk bedre enn ventet mot slutten av timen! Er nok en stund til hun  vil dukke under, så enn så lenge trives hun med svømmeføtter og ørlite vann i ansiktet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenet er begynt å tulle seg :sukk: Klarte å få tak i en bbhugme pute til 25% rabatt på Babyshop i dag, så er spent på om den kan hjelpe. Føler at jeg har gått rundt og vagget i hele ettermiddag/kveld :ler:

Skrevet

Så kjedelig at bekkenet tuller allerede! Jeg har heldigvis ikke hatt bekkentrøbbel så langt i mine svangerskap (bank i bordet), men av det jeg hører fra venninner som har hatt det høres det helt grusomt ut. Får håpe den puta kan hjelpe litt :Nikke: Er formen grei ellers? 

Skrevet
8 timer siden, sitronkake skrev:

Så kjedelig at bekkenet tuller allerede! Jeg har heldigvis ikke hatt bekkentrøbbel så langt i mine svangerskap (bank i bordet), men av det jeg hører fra venninner som har hatt det høres det helt grusomt ut. Får håpe den puta kan hjelpe litt :Nikke: Er formen grei ellers? 

Formen er egentlig ganske grei ellers :jepp: Utrolig sliten fra ettermiddag/kveld og skulle sovet mange flere timer enn jeg har mulighet til da ;) Men det må jo snu en gang, så ser frem til overskudd!

Skrevet

Den puten er helt genial. Jeg angret veldig på kjøpet mitt de første nettene. Syns den var hard og i veien, men nå elsker jeg den. Ingen natt uten. Hele familien elsker den. Selv hunden :fnise:

Skrevet
59 minutter siden, Pentu skrev:

Den puten er helt genial. Jeg angret veldig på kjøpet mitt de første nettene. Syns den var hard og i veien, men nå elsker jeg den. Ingen natt uten. Hele familien elsker den. Selv hunden :fnise:

Har troen på at det blir kamp om uten her også etterhvert ;) E liker veldig godt å slappe av med puter rundt seg,  så det blir en hit når hun oppdager den :ler:

Skrevet

Har vært med på et flott arrangement i kveld, Hjertefred. Det er en flott mulighet til minnes de som ikke er rundt os lenger. Mamma klarte ikke å være med i fjor, så hun var veldig glad hun ble med i år. :hjerte:

Savner søsteren min og mormor litt ekstra i dag :hjerte::hjerte:

Skrevet

Enda en uke har flydd avgårde! Hadde arveidshelg i helgen, og avsluttet med farsdagbesøk hos pappa og mamma. Koselig :)

I dag har jeg startet på min siste ferieuke i år.  Hadde egentlig lyst å overføre den til neste år, men kjenner at det kommersielle å gjøre godt med en rolig uke her hjemme. E skal til tannlege en dag og jeg skal til endokrinolog på sykehuset en annen dag, så er godt å ta det med ro :) Har bestilt meg litt nytt garn også, slik at jeg ikke blir arbeidsledig :ler:

Ellers er jeg 15 uker på vei i morgen! Dette går virkelig unna, og det er E svært glad for. "Jeg vil ha babyen ut nå, mamma, slik at jeg kan kose med den" :rodmer: "Men jeg skal IKKE bytte bleie!" :skratte:

Skrevet

Deilig med en ferieuke midt i november da, du får jo til og med tid til å begynne på julegavene ;) Med mindre du er som meg og utsetter det i det lengste, for så å måtte albue seg gjennom folkemengden siste uka før jul :fnise: 

Så gøy at E er så stor at hun skjønner det babygreiene :jepp: Mini her kommer jo til å få et realt sjokk i februar. Selv om han sier at "mamma har bebi i magen" og "Mini skal bli storebror", så tror jeg ikke at han helt skjønner konseptet. Han insisterer fremdeles på at babyen er i føflekken jeg har på magen :ler: 

Skrevet

Mens Lille graver i navlen min for å finne babyen. De er fine! Jeg er spent på hvordan hun takler den nye hverdagen. Hun snakker jo om babyen og er veldig klar på at hun skal hente det samme som hun. Hvorfor ha forskjellige navn til barna egentlig? 😜 Det er sikkert veldig greit når de blir så stor som E at de forstår mer. Da blir gjerne ikke overgangen så stor? 

Hva skal du strikke for noe gøy? 

Skrevet
1 time siden, sitronkake skrev:

Deilig med en ferieuke midt i november da, du får jo til og med tid til å begynne på julegavene ;) Med mindre du er som meg og utsetter det i det lengste, for så å måtte albue seg gjennom folkemengden siste uka før jul :fnise: 

Så gøy at E er så stor at hun skjønner det babygreiene :jepp: Mini her kommer jo til å få et realt sjokk i februar. Selv om han sier at "mamma har bebi i magen" og "Mini skal bli storebror", så tror jeg ikke at han helt skjønner konseptet. Han insisterer fremdeles på at babyen er i føflekken jeg har på magen :ler: 

Jeg hadde egentlig planer om å få unnagjort mesteparten av julegavene denne uken, men får jeg begynt å lage en fotobok er jeg fornøyd med det også ;) 

Vi går noen spennende måneder i møte, det er det ingen tvil om ihvertfall :) Niesen min venter nummer to samtidig som oss, og de har en gutt som akkurat er blitt 1 år. Han forstår ingenting av det som skjer med mammaen sin, så jeg er veldig glad for at E forstår at mamma kan være litt ekstra sliten om dagen pga babyen.

Skrevet
1 time siden, Pentu skrev:

Mens Lille graver i navlen min for å finne babyen. De er fine! Jeg er spent på hvordan hun takler den nye hverdagen. Hun snakker jo om babyen og er veldig klar på at hun skal hente det samme som hun. Hvorfor ha forskjellige navn til barna egentlig? 😜 Det er sikkert veldig greit når de blir så stor som E at de forstår mer. Da blir gjerne ikke overgangen så stor? 

Hva skal du strikke for noe gøy? 

Herlig da :fnise: E ville egentlig også at babyen skulle hete det samme som henne, for det var jo et veldig fint navn! Spurte henne om det gikk hvis babyen var gutt, men da måtte hun tenke litt. Sist helg var hun på overnatting hos mine foreldre, og da hadde hun kommet frem til nye navn; Luna og Jens. Så vi får se hvordan det går på navnefronten :fnise:

Må strikke ny nisselue til E, og så blir det Mariusgenser til svogeren min. Han blir 50 rett rundt termin, så den må jeg få ferdig i løpet av vinteren ;) Ser på veldig mange plagg til baby også, men venter med å starte på noe til etter vi har vært på ul. Blir nok litt lettere å finne ut vha en skal lage da :)

Skrevet

Er så misunnelig på dere som kan å strikke! :bond:

Når er oul? :)

Skrevet
5 minutter siden, Beccy87 skrev:

Er så misunnelig på dere som kan å strikke! :bond:

Når er oul? :)

Er veldig glad for at farmoren min lærte meg det når jeg var 4 år :jepp: Men det var først når jeg ventet E at strikkepinnene virkelig fikk rarten på seg :nigo:

Oul er 7. desember, så det er 3 uker og 1 dag igjen :hoppe:

Skrevet
21 timer siden, Småkjekset skrev:

Herlig da :fnise: E ville egentlig også at babyen skulle hete det samme som henne, for det var jo et veldig fint navn! Spurte henne om det gikk hvis babyen var gutt, men da måtte hun tenke litt. Sist helg var hun på overnatting hos mine foreldre, og da hadde hun kommet frem til nye navn; Luna og Jens. Så vi får se hvordan det går på navnefronten :fnise:

Må strikke ny nisselue til E, og så blir det Mariusgenser til svogeren min. Han blir 50 rett rundt termin, så den må jeg få ferdig i løpet av vinteren ;) Ser på veldig mange plagg til baby også, men venter med å starte på noe til etter vi har vært på ul. Blir nok litt lettere å finne ut vha en skal lage da :)

Jeg måtte strikke nisselue nr 2. For Lille nektet å ta på seg den første :dry: Her gikk det i en periode så mye i lillesøster strikk at Lille kom med nøster "mamma strikke til Lille?" Da gjorde det så vondt i mammahjertet at det måtte bli noe til henne :P Nå holder jeg på med pannebånd til de voksne på avdelingen til Lille. Er ganske lei perlestrikk :P 

Skrevet
5 timer siden, Pentu skrev:

Jeg måtte strikke nisselue nr 2. For Lille nektet å ta på seg den første :dry: Her gikk det i en periode så mye i lillesøster strikk at Lille kom med nøster "mamma strikke til Lille?" Da gjorde det så vondt i mammahjertet at det måtte bli noe til henne :P Nå holder jeg på med pannebånd til de voksne på avdelingen til Lille. Er ganske lei perlestrikk :P 

E har spurt om jeg kan strikke sikksakk skjørt til henne, så skal lage matchende til oss to til jul :)  Går litt i kluter her også, for det fikk de på avdelingen hennes i fjor til stor glede så gjentar suksessen i år :nigo:

Hvilket garn/oppskrift bruker du? Ene venninnen min ønsket seg hjemmestrikket eller heklet pannebånd til jul, så jakter inspirasjon ;)

Skrevet (endret)

Vi har vært og skrevet under på diverse skjema som må være i orden før søknad om byggetillatelse skal sendes til kommunen - i morgen! Håper virkelig at alt går som det skal, slik at vi får kommet raskt igang med sprenging, bygging og alt som hører med så tidlig som mulig til neste år! Hvis ikke blir det en svært stressende tid med en nyfødt, en 5 åring og en mann som oppholder seg på byggeplass etter arbeidstid hele sommeren og høsten!

Fikk med meg mannen på IKEA og Barnas Hus også for å se på ulike stellebordløsninger. Vi hadde Gulliver fra IKEA sist, men den virker som er på vei ut av markedet nå. Og så kunne jeg gjerne tenkt meg et stellebord med skuffer i. Vi så litt på Sundvik sitt stellebord/kommode, men pga smalt bad her vi bor nå kan vi ikke ha den stelletoppen stående ute, da vi ikke kommer oss forbi den og vasken :daane:På Barnas Hus var det kommoder til 2500-3500 kr og det er ikke aktuelt. Kan strekke oss til noe rundt 1500 kr, så tips mottas med takk :jepp:

Endret av Småkjekset
Skrevet

Vi bruker Sundvik uten den klaffen helt ytterst, vi har bare skrudd den av. Fungerer helt ypperlig! Steller fra siden da :)

Skrevet

Kjøp brukt? Finnes mange Gulliver stellebord som selges til 2-300kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...