AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Del Skrevet 24. januar 2016 Hvilke rutiner har dere når det gjelder tannpuss til barna? Morgen og kveld, bare kveld, bare morgen? Vi har i fire år prøvd å få inn rutiner morgen og kveld (bup har vært inne i bildet) og her hos oss er vi strenge på god tannhygiene. Nå sier 12-åringen at hos mor pusser han aldri tennene om morgenen. Jeg var selv sammen med en som ikke pusset tennene på morgenen. Da vi kom hjem fra jobb kunne han se langt etter noe kyss... det ble da også slutt etter en stund. Hva gjør dere? Anonymkode: ce681...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 24. januar 2016 #2 Del Skrevet 24. januar 2016 Da bør du ta grep. Hos oss er det morgen OG kveld og hvis de har spiste masse gjennom dagen, helst en gang midt på dagen og. Hvorfor? Fordi tannhelse her i Norge suger. Husk at tannpussing bidra til å bygge sterke tenner og minske hul og bakterie. Moren høres lat ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Del Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, IamGroot skrev: Da bør du ta grep. Hos oss er det morgen OG kveld og hvis de har spiste masse gjennom dagen, helst en gang midt på dagen og. Hvorfor? Fordi tannhelse her i Norge suger. Husk at tannpussing bidra til å bygge sterke tenner og minske hul og bakterie. Moren høres lat ut. Som sagt, vi har jobbet for dette i fire år (burde vært på plass lenge før jeg kom i hus), men vi må følge opp hver bidige dag. Moren jobber i helsevesenet... De skal til tannlegen i morgen. Planen er å ringe tannlegen og få han til å snakke om tannhygiene. Anonymkode: ce681...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 24. januar 2016 #4 Del Skrevet 24. januar 2016 Høres ut som DU og dere i huset deres gjør en bra jobb - men hvor ofte er de hos deg og hvor ofte hos moren? Det er synd det er så mye jobb med dette. Hva slags tannbørste bruker dere? Mine 2 ble MYE flinkere når jeg kjøpte dem Oral B sin billigst tannbørste. Kjøpte de for 299kr hos Tekniskmagasinet. Det advarer etter 2 minutter slik at de VET når de skal slutte å puste tennene. Har fungerte mye bedre etter vi begynt med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 24. januar 2016 #5 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg brukte alltid hver morgen og kveld, det var fast rutine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Del Skrevet 24. januar 2016 24 minutter siden, IamGroot skrev: Høres ut som DU og dere i huset deres gjør en bra jobb - men hvor ofte er de hos deg og hvor ofte hos moren? Det er synd det er så mye jobb med dette. Hva slags tannbørste bruker dere? Mine 2 ble MYE flinkere når jeg kjøpte dem Oral B sin billigst tannbørste. Kjøpte de for 299kr hos Tekniskmagasinet. Det advarer etter 2 minutter slik at de VET når de skal slutte å puste tennene. Har fungerte mye bedre etter vi begynt med de. Takk :-) De har elektriske tannbørster (men vet ikke om den sier fra). De er hos oss annenhver helg (langhelg) så det er klart at det er vanskelig å følge opp. Moren ble fly forbanna da vi påpekte dette... Anonymkode: ce681...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 24. januar 2016 #7 Del Skrevet 24. januar 2016 Morgen og kveld. Alltid. Tannhygiene er veldig viktig - og tannlege i voksen alder er svært dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 24. januar 2016 #8 Del Skrevet 24. januar 2016 Vi pusser morgen og kveld, store og små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Del Skrevet 25. januar 2016 Nå har ikke barnet mitt fått tenner enda, men vi voksne i huset er veldig nøye på tannhygiene. Min mor er tannpleier så jeg har fått prentet inn i hodet hvor viktig det er å pusse morgen OG kveld. (Det er om natten tennene blir mest skadet, pga lite utbytting av spytt osv) fikk jeg beskjed av min mor om. Derfor er det ekstra viktig å pusse om morgenen. Pluss at man får ufattelig dårlig ånde i løpet av natten. Har du prøvd å si det til han? At andre kan "lukte" det om han ikke pusser tennene om morgenen. Det er kanskje ikke helt riktig å gjøre, men jeg husker selv når jeg var på den alderen og "glemte å pusse", så sa mamma en gang at hun luktet at jeg ikke hadde pussa, da ble jeg veldig flau, og har aldri "glemt" å pusse siden. Det var veldig effektivt. Anonymkode: 95e03...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. januar 2016 #10 Del Skrevet 25. januar 2016 Her er det tannpuss både morgen og kveld. Etterhvert som de ble litt eldre så ble også tanntråd innført morgen og kveld (fra den alderen da de begynte å få litt flere tenner enn to tenner nede og to tenner oppe ). De bruker også flux morgen og kveld (da de var små fikk de en fluortablett morgen og kveld) (det med flux morgen og kveld er det tannlegen som har sagt; får ei lavere dose sånn at døgndosen blir den samme som om de skulle tatt den sterkeste dosen til kvelden) Er det en ting som jeg er fullstendig ufravikelig og steil på så er det tannhygiene. Det med å ringe tannlegen i forkant av barnets time synes jeg hørtes ut som ei god plan, så kan tannlegen ta det opp med mor og sønn. (men, er du sikker på at det som barnet sier medfører riktighet? Kan det være at ungen prøver å dra en spansk en om at han slipper å pusse om morgenen hos mor i håp om at dere skal gå med på å bare pusse om kvelden? Unger kan være ganske så sleipe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Del Skrevet 25. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke barnet mitt fått tenner enda, men vi voksne i huset er veldig nøye på tannhygiene. Min mor er tannpleier så jeg har fått prentet inn i hodet hvor viktig det er å pusse morgen OG kveld. (Det er om natten tennene blir mest skadet, pga lite utbytting av spytt osv) fikk jeg beskjed av min mor om. Derfor er det ekstra viktig å pusse om morgenen. Pluss at man får ufattelig dårlig ånde i løpet av natten. Har du prøvd å si det til han? At andre kan "lukte" det om han ikke pusser tennene om morgenen. Det er kanskje ikke helt riktig å gjøre, men jeg husker selv når jeg var på den alderen og "glemte å pusse", så sa mamma en gang at hun luktet at jeg ikke hadde pussa, da ble jeg veldig flau, og har aldri "glemt" å pusse siden. Det var veldig effektivt. Anonymkode: 95e03...e0a Vi har nok prøvd det ja. Han skjønner det ikke fordi han ikke lukter det selv. Anonymkode: ce681...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Del Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, skruf skrev: Her er det tannpuss både morgen og kveld. Etterhvert som de ble litt eldre så ble også tanntråd innført morgen og kveld (fra den alderen da de begynte å få litt flere tenner enn to tenner nede og to tenner oppe ). De bruker også flux morgen og kveld (da de var små fikk de en fluortablett morgen og kveld) (det med flux morgen og kveld er det tannlegen som har sagt; får ei lavere dose sånn at døgndosen blir den samme som om de skulle tatt den sterkeste dosen til kvelden) Er det en ting som jeg er fullstendig ufravikelig og steil på så er det tannhygiene. Det med å ringe tannlegen i forkant av barnets time synes jeg hørtes ut som ei god plan, så kan tannlegen ta det opp med mor og sønn. (men, er du sikker på at det som barnet sier medfører riktighet? Kan det være at ungen prøver å dra en spansk en om at han slipper å pusse om morgenen hos mor i håp om at dere skal gå med på å bare pusse om kvelden? Unger kan være ganske så sleipe) Nei det har vi faktisk ikke tenkt på, selv om vi vet at han kan lyge så det renner av han. Men det er nok tildels sant fordi moren innrømte at hun har vært sløv på det området. Vi kommer uansett ikke til å bli mindre påpasselige. Tannpuss er viktig! Anonymkode: ce681...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå