AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #21 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg tror sjalusi og bekymring for eksisterende barn er en veldig vanlig og naturlig førstereaksjon. (Disse følelsene avtar jo etterhvert, men man må få lov å kjenne at det gjør vondt en stund.) Anonymkode: 4341b...25a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 25. januar 2016 #22 Del Skrevet 25. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg synes det er helt forkastelig og ekstremt egoistisk at folk velger å få kull nr 2 og 3 osv. Det blir nesten utelukket alltid sjalusidrama og søskendrama samt forskjellsbehandling av "dine" og "mine" og "våre" barn. Det virker som om dette er normalen nå for en typisk norsk kjernefamilie. Anonymkode: 6a810...102 Mannen min ble dumpet av samboer, som tok med seg fellesbarnet og flyttet til en annen kant av landet uten diskusjon. Det var på den tiden sånt var lovlig. Jeg må si jeg unner han å få "kull nr 2" som du kaller det, og få være far på heltid. Samlivsbrudd er ikke alltid noe begge velger, det er vel faktisk sånn at partene sjelden er like enig om å gi opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamy Skrevet 25. januar 2016 #23 Del Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vil aldri bli en problemstilling for oss. Vi har to barn og mannen min steriliserte seg rett etter nr to og jeg kan ikke få barn uten prøverør. Begge var enige om at det var det lureste at han steriliserte seg slik at ungene våre ikke skulle havne i en sånn situasjon i en evt fremtid og fordi at jeg da slapp risikoen med å bli gravid utenfor livmoren. Anonymkode: 97ab1...0f6 Det er ingen garanti. En venn av oss har reversert og skal nå ha et barn til m ny dame, har 3 fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Del Skrevet 25. januar 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Men du bør jo ikke snakke du som er den her mannens forsøk nr 2...... Jo, nettopp fordi jeg har hatt dømmekraft til å gå fra tre andre "kandidater". En var jeg sammen med i 4 år, hvor det faktisk er mulig å se at dette kan være et potensielt dårlig valg av far til mine barn. Mange kvinner egner tydeligvis ikke å se fremtid, men tenker at et barn i lykkerusen de er i passer seg fint. Nei, det som vil skille meg og mannen er en av våres død. "Man kan ikke se inn i fremtiden", nei for all del, men de som skilles/går fra hverandre når barnet er ett-tre år, de har virkelig ikke hatt særlig til dømmekraft. Utroskap sier du? Beklager å måtte si det, men en av mine ekser viste fint tegn til å være en slik type, tross at han var virket som drømmemannen. Gjett hvem som var utro mot neste kjæreste, og hvem som hadde dømmekraft nok til å gå før det ble barn.... Anonymkode: 7a73d...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Del Skrevet 25. januar 2016 11 timer siden, den skrev: Jeg ble veldig glad på deres vegne av to grunner. Den ene er at hans nye samboer trodde hun ikke var i stand til å få barn så graviditeten kom som en stor velkommen overraskelse. Grunn nummer to var at da slapp datteren min å være enebarn og alene om ansvaret for to aldrende foreldre når den tid kommer. Var til og med så heldig at jeg fikk komme og besøke på sykehuset så jeg var en av de første som fikk møte vidunderet For en fin person du er! Det er de færreste som unner eksen å få kull nr 2, veldig mange lager jo så mye trøbbel de kan, og de er heller ikke fremmed for å bruke felles barn for å lage bråk i slike saker. Men du har et hjerte, slik som et hjerte burde være! Anonymkode: 2f37e...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #26 Del Skrevet 25. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Man kan ikke se inn i fremtiden", nei for all del, men de som skilles/går fra hverandre når barnet er ett-tre år, de har virkelig ikke hatt særlig til dømmekraft. Anonymkode: 7a73d...d28 Det var da veldig til svart/hvit måte å se tingene på. Som om du har god dømmekraft om samlivsbrudd skjer når barnet er 4-5. og du har elendig dømmekraft om barnet er under 3. Hva om ene parten plutselig forandrer seg, og det var ingen tegn til det tidligere? Hadde en samboer som forandret helt personlighet, begynte med høylydte krangler, stygge ord og generelt dårlig oppførsel. Ikke snakk om at det var greit for barnet å ha det slik, og da er samlivsbrudd eneste alternativ, og ut fra situasjonen til barnets beste. Anonymkode: 2f37e...5e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GørilB Skrevet 25. januar 2016 #27 Del Skrevet 25. januar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo men barnet likte ikke at faren fikk en ny partner. Barnet opponerte og gjør det den dag i dag. Hennes far og den nye burde bo separat og kun være sammen i uken far er "barnefri". Anonymkode: 56a1b...5aa Godt mulig, men du og den venninna di kan ikke diktere hva eksen hennes burde gjøre og ikke. At hun oppfører seg som en bitch mot eksen og dama går kun utover henne selv til syvende og sist. Vitner ikke om en intelligent og oppegående kvinne, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #28 Del Skrevet 25. januar 2016 2 timer siden, mammamy skrev: Det er ingen garanti. En venn av oss har reversert og skal nå ha et barn til m ny dame, har 3 fra før. jo selvsagt er det ingen garanti, men det vil iallefall ikke skje om ungen ikke er planlagt. Anonymkode: 97ab1...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #29 Del Skrevet 25. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg ikke enig i. At det kan være sårt for den parten som sitter der uten flere barn, ja, men nå i dag velger som oftest både mor og far å få flere barn. Det er viktig med inkludering og respekt for hverandre. Dessuten er det kun opp til den enkelte voksne om han/hun vil ha flere barn. Og til den siste setningen din, det har vel vært typisk i ganske mange år tilbake i tid. Oldemoren min hadde halvsøsken hun også Anonymkode: e6db5...fe6 Det betyr ikke at det var typisk for den tidsperioden, at din oldemor hadde halvsøsken. Kan godt hende hun var unntaket. Anonymkode: 94b97...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 25. januar 2016 #30 Del Skrevet 25. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, nettopp fordi jeg har hatt dømmekraft til å gå fra tre andre "kandidater". En var jeg sammen med i 4 år, hvor det faktisk er mulig å se at dette kan være et potensielt dårlig valg av far til mine barn. Mange kvinner egner tydeligvis ikke å se fremtid, men tenker at et barn i lykkerusen de er i passer seg fint. Nei, det som vil skille meg og mannen er en av våres død. "Man kan ikke se inn i fremtiden", nei for all del, men de som skilles/går fra hverandre når barnet er ett-tre år, de har virkelig ikke hatt særlig til dømmekraft. Utroskap sier du? Beklager å måtte si det, men en av mine ekser viste fint tegn til å være en slik type, tross at han var virket som drømmemannen. Gjett hvem som var utro mot neste kjæreste, og hvem som hadde dømmekraft nok til å gå før det ble barn.... Anonymkode: 7a73d...d28 Håper du kun belærer folk her på KG, og ikke mennesker i det virkelige liv. Når man oppfører seg slik skjer det fort at man møter seg selv i døra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #31 Del Skrevet 25. januar 2016 Nå har ikke min eks noe ny samboer som er gravid, men om det hadde skjedd ville jeg blitt glad på deres vegne. Han har fått seg ny kjæreste, og når jeg fikk vite det (ikke av han, men omveier) så var jeg skikkelig blid hele dagen Ikke bare fordi at det var bra for han, men fordi da kommer han kanskje til å bli litt mindre bitter på meg for at jeg gikk, og slutte å prøve å overbevise meg om at vi må bli sammen igjen.. Anonymkode: c795b...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #32 Del Skrevet 25. januar 2016 12 timer siden, Blomsterert skrev: Det var ikke mye ålright. Mest fordi eksen og jeg ikke fikk det til å fungere,og så skulle det nye barnet få ha både mor og far tilstede hele tiden. Jeg ga ikke uttrykk for det,og måtte vise et ufrivillig engasjement fordi barna våre gledet seg til å få et søsken. Det gikk jo over,og siden vi var en del sammen,så gjorde det saken lettere å fordøye. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror sjalusi og bekymring for eksisterende barn er en veldig vanlig og naturlig førstereaksjon. (Disse følelsene avtar jo etterhvert, men man må få lov å kjenne at det gjør vondt en stund.) Anonymkode: 4341b...25a Jeg kan godt forstå at disse følelsene dukker opp. Jeg og partner planlegger barn i fremtiden og jeg kommer til å forstå det (HVIS) mora til hans forrige barn reagerer litt sånn som dette. At hun føler dette betyr ikke at hun i handling kommer til å gjøre noe fælt og er et slemt menneske, det må være lov til å føle på komplikasjonene med nytt kull. Jeg håper bare at vi alle sammen skal få det til, kommer hvertfall til å stå på for å få det til å funke bra fra min side. Mitt barn kommer til å få en fantastisk (halv)storesøster. Anonymkode: 929f4...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 25. januar 2016 #33 Del Skrevet 25. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan godt forstå at disse følelsene dukker opp. Jeg og partner planlegger barn i fremtiden og jeg kommer til å forstå det (HVIS) mora til hans forrige barn reagerer litt sånn som dette. At hun føler dette betyr ikke at hun i handling kommer til å gjøre noe fælt og er et slemt menneske, det må være lov til å føle på komplikasjonene med nytt kull. Jeg håper bare at vi alle sammen skal få det til, kommer hvertfall til å stå på for å få det til å funke bra fra min side. Mitt barn kommer til å få en fantastisk (halv)storesøster. Anonymkode: 929f4...7ba Du er inne på noe viktig,for vi kan ikke styre følelser alltid. Vi kan bare styre hva vi gjør med dem. Du virker forståelsesfull,og skriver også at barnet får en fin storesøster,DET teller :-) min eks sin kone involverte barna til eks og meg,det var veldig ålreit! De er veldig glade i både henne og nye søsken. Det hjalp veldig mye! Lykke til :-) det ordner seg nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 25. januar 2016 #34 Del Skrevet 25. januar 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #35 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg synes det var koselig. Eksen min ringte når hun ble født, og spurte om jeg og vårt barn ville komme å se på lillesøster senere på dagen. Er vi feks på avslutninger nå noen år senere, så prater jeg med søsteren, blir med å kjøpe kake/saft osv. Anonymkode: ee726...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå