Gå til innhold

Valp på fly?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal hente valpen min med fly. Lurer på om noen vet hva slags regler SASBraathens har med hund på fly? Prøvde å finne ut av det på hjemmesiden, men fant ikke noe særlig. Hva slags krav setter de til buret? Det er jo lov å ha den i kabinen. Kan noen i tilfelle anbefale ett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En valp kan du ha i kabinen. Du kan ha den i en bag nedenfor bena dine, eller ha bagen på fanget. husk og legge i noe i tilflelle den skal gjøre noe fra seg.

Husk at du sier i fra og bestiller for hunden også. Koster 300 kr t/r for den. Du får ikke svar samme dag om du får lov. så du må bestille i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En valp kan du ha i kabinen. Du kan ha den i en bag nedenfor bena dine, eller ha bagen på fanget. husk og legge i noe i tilflelle den skal gjøre noe fra seg.

.

Bag? Er du sikker på dette? Vurderte å fly med katten, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha et bur. Og det buret måtte få plass under setet foran (dvs, nokså lite bur). Kunne ha buret ved siden av meg mens vi fløy, men ikke under letting og landing.

Er det noen allergikere om bord, så kan du ikke ha hunden i kabinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bag? Er du sikker på dette? Vurderte å fly med katten, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha et bur. Og det buret måtte få plass under setet foran (dvs, nokså lite bur). Kunne ha buret ved siden av meg mens vi fløy, men ikke under letting og landing.

Ja det er jeg sikker på. Fløy for 14 dager siden fra tr.heim til Oslo selv.

Hunden satt i bagen (med hode oppe selvsagt) ved avgang tok jeg bagen på fanget.Også ved landing. Gikk kjempegreit. Flyverten kom også med vann til den.

Tror det blir noe annet med en katt. Det den ikke vil, det vil den ikke. Blir den redd så springer den avgårde. Kan bli vanskelig for deg å få tak i den igjen.

Kjenner til flere som har hentet valper på denne måten.

det er noe dyrere å ha den i bur i bagasjen .

Hvordan det er med store hunder vet jeg ikke.

Min nabo reiser på fredag til Bergen for å hente sin valp. På samme måte. Billetter er kjøpt og han har fått bekreftelse av selskapet at hunden kan tas med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du får plass til bur under setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du får plass til bur under setet.

Når du har bestilt nillett og fått godkjenning fra sas/braathens, så kan ikke en alergiker forlange at dyret skal av. da må personen velge et annet ly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...