Gå til innhold

Bli skuespiller!


Chagri

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har innmari lyst til å bli skuespiller, jeg er bare 16 år og deltar nå i revy i tilegg til å ha vært med på andre skoleoppsetninger. Jeg står registrert i tre castingbyråer og har sendt inn søknader på noen forskjellige jobber som statist etc. Greia er at jeg sjelden får respons og syns det er vanskelig å bli med på noe forann kamera?

Har dere noen råd til hvordan jeg kan følge drømmen min og begynne å få mer erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Chagri skrev:

Hei!

Jeg har innmari lyst til å bli skuespiller, jeg er bare 16 år og deltar nå i revy i tilegg til å ha vært med på andre skoleoppsetninger. Jeg står registrert i tre castingbyråer og har sendt inn søknader på noen forskjellige jobber som statist etc. Greia er at jeg sjelden får respons og syns det er vanskelig å bli med på noe forann kamera?

Har dere noen råd til hvordan jeg kan følge drømmen min og begynne å få mer erfaring?

Statist.no har mange jobber, mye av det er til studentfilmer o.l men anbefaler det for erfaringens skyld og for å ha noe å vise til når du søker roller. Bli med på alt du kan, ikke bare profesjonelle eller betalte jobber. Start gjerne prosjekt selv også, om du har venner som er interessert f.eks. Altså skrive, spille, filme, klippe, rett og slett hele prosessen, det er god erfaring. :)

Anonymkode: 23109...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe noen entusiasme, men du er veldig ung. Selv hvis drømmen din er oppnåelig vil du fort kunne ha noen år igjen frem til den tiden.

Drama eller musikk på vgs og folkehøgskole med relevant innhold etter det ville jo vært en start kanskje, men skaff i alle fall studiekompetanse, sånn at du kan studere annet hvis du skulle få en ny drøm etter hvert.

Anonymkode: 82a7b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta musikk, dans og drama med hovedvekt på drama, altså "dramalinjen", er lurt! Da får du lært mye innen det området, samtidig som du får studiekompetanse. Win win!

Anonymkode: 23109...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å melde deg til statistroller. Bli med på det du kan av revy osv. Dramalinje på vgs. Vil ikke råde deg til å satse på drama ved høyskole. Da ender man som regel som lærer. 

Etter vgs er det bare å begynnne å søke seg inn på khio sin skuespillerlinje. Vær forberedt på at det kan ta år før du kommer inn(om du i det hele tatt kommer inn). Sørg for å ta studiekompetanse og ha en plan b. De aller færreste lykkes. 

Anonymkode: 02013...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...