Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Så lenge håret  bare blir skyllet gjennom med vann så går det fint. 

Jeg vasker håret med shampo to ganger i uka og bruker tørrshampo dagen før hårvask. Etter trening der håret er svett skyller jeg med vann. 

Svette er ikke skitt som må vaskes bort med shampo, så vann er faktisk nok.

Endret av Faina
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Faina skrev:

Så lenge håret  bare blir skyllet gjennom med vann så går det fint. 

Jeg vasker håret med shampo to ganger i uka og bruker tørrshampo dagen før hårvask. Etter trening der håret er svett skyller jeg med vann. 

Svette er ikke skitt som må vaskes bort med shampo, så vann er faktisk nok.

Men jeg fikk høre fra en venninne av søsteren min (som er frisør) at jeg ikke bør bløte håret med vann hver dag, fordi det er ikke bra for håret. Det er "ikke lagd for vann". Derfor sa hun at de dagene jeg ikke vasker det med sjampo og balsam, så bør jeg kun bruke tørrsjampo. Jeg vasker det med sjampo og balsam ca. 3-4 ganger per uke (bør vel ikke gjøre det oftere), og dermed vil jo det si at jeg bør bruke kun tørrsjampo i 3-4 dager per uke, selv om jeg også trener disse dagene. 

Anonymkode: 214a6...ce2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg fikk høre fra en venninne av søsteren min (som er frisør) at jeg ikke bør bløte håret med vann hver dag, fordi det er ikke bra for håret. Det er "ikke lagd for vann". Derfor sa hun at de dagene jeg ikke vasker det med sjampo og balsam, så bør jeg kun bruke tørrsjampo. Jeg vasker det med sjampo og balsam ca. 3-4 ganger per uke (bør vel ikke gjøre det oftere), og dermed vil jo det si at jeg bør bruke kun tørrsjampo i 3-4 dager per uke, selv om jeg også trener disse dagene. 

Anonymkode: 214a6...ce2

Jeg sliter veldig med fett hår, og jeg fikk beskjed av en frisør at jeg heller kunne skylle det i kaldt vann hver morgen istedenfor å vaske det. Nå hjalp ikke det meg, så jeg bruker tørrsjampo de dagene jeg ikke dusjer. Men det jeg skulle frem til er at alle frisører tydeligvis ikke er enige i dette, siden jeg fikk beskjed om at jeg fint kunne skylle det med kaldt vann hver morgen. Ifølge henne var det sjampo og balsam som ødela hår og hodebunn. :) 

Skrevet

Min frisør sier at vann ikke er skadelig. Det er shampoen man nå kutte ned på.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg fikk høre fra en venninne av søsteren min (som er frisør) at jeg ikke bør bløte håret med vann hver dag, fordi det er ikke bra for håret. Det er "ikke lagd for vann". Derfor sa hun at de dagene jeg ikke vasker det med sjampo og balsam, så bør jeg kun bruke tørrsjampo. Jeg vasker det med sjampo og balsam ca. 3-4 ganger per uke (bør vel ikke gjøre det oftere), og dermed vil jo det si at jeg bør bruke kun tørrsjampo i 3-4 dager per uke, selv om jeg også trener disse dagene. 

Anonymkode: 214a6...ce2

Nå er vel tørrsjampo også ganske omdiskutert pga kan tette porene i hodebunnen osv. Har brukt mye tørrsjampo pga utsetter alltid hårvasken en dag eller to. Men hvis jeg trener må jeg dusje håret. Jeg tenker at hvis håret ditt allerede er bløtt av svette så kan det ikke være noe galt i å skylle det med vann?

Skrevet

Tørrshampo er virkelig en kriseløsning for min del. 

Jeg vasker håret nesten hver dag, da enten at jeg kun skyller det med kaldt vann eller at jeg bruker shampo og balsam.

Men jeg kurer/oljer håret mitt med Castor olje en gang i uken. Å det har gitt med mye sunnere hår.

  • 8 måneder senere...
Skrevet
På 23.1.2016 den 16.31, AnonymBruker skrev:

Jeg har i nesten to år dusjet håret mitt hver dag. Jeg trener hver dag, og når jeg svetter så føler jeg meg for skitten til å ikke dusje håret. Jeg har ikke i sjampo og balsam hver gang, men ca. 4 ganger i uka. Ellers bare skyller jeg gjennom med vann. 

Har fått hørt at jeg bør slutte å bløte håret så ofte, fordi "håret er ikke lagd for vann". Fikk tips om å bruke tørrsjampo slik at jeg kan gå en dag eller to ekstra før jeg vasker/bløter håret, og at denne skal ha samme effekt som sjampo. Altså at håret skal bli like "rent". 

Kjenner jeg er litt skeptisk til dette. Hvis jeg har svettet mye i en treningsøkt slik at jeg er våt i hodebunnen (som jeg gjør etter nesten hver økt, svetter utrolig fort), vil det da holde med tørrsjampo etterpå? Føler håret mitt er så skittent hvis jeg ikke vasker det, og synes det er ukomfortabelt. Men vil jo heller ikke ødelegge håret ved å dusje det for mye :( 

 

Anonymkode: 214a6...ce2

Det er bra å ta vare på håret, men man kan overdrive, slik som med alt da. Jeg bruker vivese senso duo sjampo som hjelper med avfallende hår. Den kan også, iom du vil, brukes hver dag fordi iden fjerner ikke all olje fra håret og sliter ikke på hår heller. Det er flott hvis noen f.eks. må eller vil vaske håret veldig ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...