Gå til innhold

Ville du krevd mer bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far har nå samvær 7 netter ila en måned... 

Hittil har han betalt 1750,- i måneden for to barn... Han har en ok inntekt. Sa ifra at jeg syns han kunne betale mer... Han sier han kan betale 2200,- 

spurte han hvor mye han tjente i fjor for å regne ut på nav sin bidragsveileder... Han svarte en sum men syns det hørtes lite ut... Ut ifra inntekten han oppga skulle han betalt 2400,- for begge... 

I dag logget jeg meg inn på skatten for å se selv å ser at han hadde tjent 89 tusen mer enn han sa til meg... Regnet ut på nytt å ser at han egentlig skulle betalt 2480,- pr. unge! 

Så er spørsmålet da... Hva gjør jeg? Hadde dere godtatt 2200,- for to barn? Skal sies at han har hus, bilER, båt og er samboer...  Han vil ikke ha mer samvær... Å bidrar heller ingenting utenom.... Han sier selv han skal betale mindre da han holder telefonregninga til barna.. (Ingen av de bruker tlfn mye...) 

Anonymkode: 87478...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be NAV om å regne det ut for deg. De har tilgang på alle opplysninger og finner riktig beløp.

Syns 2400.- for 2 barn er lite også

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare overlatt saken til nav. Det er like mye hans unger så han må jo bidra.

Anonymkode: f78e1...13b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tjente rundt 333 000 i fjor... Så han har jo ikke mest inntekt... 

Anonymkode: 87478...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lider du av at han ikke betaler mer? Lider barna av det? 

Om dette er "fordi jeg synes du skal bidra", så er svaret nei. 

Om det er "Ting går ikke alltid opp i opp med barna, og det de trenger koster mer enn det jeg har per i dag", så ja. 

Å be NAV om å regne ut på nytt, bare vær klar over at det kan bli ganske så sur stemning om han ikke er enig i resultatet.... Lykke tilykke med samarbeidet om så er. 

Anonymkode: de647...d14

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er tlfregningen på i mnd? Er det abonnementer så betaler han ca 400 kr for begge barna.

Hadde jeg vært deg så ville jeg heller sagt at han kan fortsette med å betale 1750kr i mnd, men at han skal hjelpe med halve regningen på slikt som yttertøy, regntøy, sko, sykkel osv som barna trenger?
Med en slik avtale vil du få en finere økonomisk avkastning enn å hive inn papirer til NAV for å tryne han mest mulig for penger.

Anonymkode: 26f94...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La nav ta seg av bidrag, lettest det. Da er det som det er.

Anonymkode: b4969...843

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far har nå samvær 7 netter ila en måned... 

Hittil har han betalt 1750,- i måneden for to barn... Han har en ok inntekt. Sa ifra at jeg syns han kunne betale mer... Han sier han kan betale 2200,- 

spurte han hvor mye han tjente i fjor for å regne ut på nav sin bidragsveileder... Han svarte en sum men syns det hørtes lite ut... Ut ifra inntekten han oppga skulle han betalt 2400,- for begge... 

I dag logget jeg meg inn på skatten for å se selv å ser at han hadde tjent 89 tusen mer enn han sa til meg... Regnet ut på nytt å ser at han egentlig skulle betalt 2480,- pr. unge! 

Så er spørsmålet da... Hva gjør jeg? Hadde dere godtatt 2200,- for to barn? Skal sies at han har hus, bilER, båt og er samboer...  Han vil ikke ha mer samvær... Å bidrar heller ingenting utenom.... Han sier selv han skal betale mindre da han holder telefonregninga til barna.. (Ingen av de bruker tlfn mye...) 

Anonymkode: 87478...275

Hvordan kan de 89000 mer utgjøre så stor forskjell som 2400 for begge til 2480 pr. barn?

Anonymkode: 8383d...1bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han tjente rundt 333 000 i fjor... Så han har jo ikke mest inntekt... 

Anonymkode: 87478...275

Fars  inntekt 333 333 kr.

Mors  inntekt? 

Samvær far 7 døgn av 28 døgn (To samværs perioder )

Døgn med tilegg ferie og annet tilfeldig samvær?

Barnas alder? 

Oppgir du faktorer bak  spm.kan dette settes inn og regnes ut  

 

Endret av Peter007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, EvaLena skrev:

Be NAV om å regne det ut for deg. De har tilgang på alle opplysninger og finner riktig beløp.

Syns 2400.- for 2 barn er lite også

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare overlatt saken til nav. Det er like mye hans unger så han må jo bidra.

Anonymkode: f78e1...13b

Enig, den her mannen lyver for deg, ergo du må ha inn NAV som tredjepart for å få inne pengene ungene har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare overlatt saken til nav. Det er like mye hans unger så han må jo bidra.

Anonymkode: f78e1...13b

Haha! Det er virkelig fascinerende hvordan kvinner mener det er like mye mannens barn KUN når det kommer til det økonomiske. 

Anonymkode: de647...d14

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke kranglet med far om penger hvis jeg kunne unngå det, ikke for 200 kroner. 

Men jeg vil råde deg til å be NAV fastsette bidraget dersom dette er noe som kommer til å gnage deg, men vær obs på at klimaet for samarbeid kan påvirkes og vurder om du syns det er verdt de ekstra kronene for ungene sin del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Det er virkelig fascinerende hvordan kvinner mener det er like mye mannens barn KUN når det kommer til det økonomiske. 

Anonymkode: de647...d14

Enig der. Mange hysteriske kvinnemennesker som NEKTER faren samvær med barnet og bruker samvær som trussel om faren ikke samarbeider. Kvinnfolket kan også lett finne på å flytte på andre siden av landet for å unngå far, men å tyne mest mulig penger ut av han det skal hun.

Anonymkode: b44d4...c53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Carrot skrev:

Personlig ville jeg ikke kranglet med far om penger hvis jeg kunne unngå det, ikke for 200 kroner. 

Men jeg vil råde deg til å be NAV fastsette bidraget dersom dette er noe som kommer til å gnage deg, men vær obs på at klimaet for samarbeid kan påvirkes og vurder om du syns det er verdt de ekstra kronene for ungene sin del.

Er jo ikke snakk om 200,-...  Men 2760,- mindre enn det nav sier han skal betale... Hadde det vært 200,- hadde det ikke spilt noen rolle... 

 

Å til deg over som skriver at det kun er ved økonomi far har like mye del... Vel... Når han velger å ikke ha de mer så kan han jo hvertfall betale sin del... Hadde han hatt de mer hadde han jo å bidratt mer når de var hos han. 

Jeg fikk jo ikke ungene alene... Hvorfor er det da kun jeg som skal betale for at de skal ha det de trenger? 

Anonymkode: 87478...275

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke snakk om 200,-...  Men 2760,- mindre enn det nav sier han skal betale... Hadde det vært 200,- hadde det ikke spilt noen rolle... 

 

Å til deg over som skriver at det kun er ved økonomi far har like mye del... Vel... Når han velger å ikke ha de mer så kan han jo hvertfall betale sin del... Hadde han hatt de mer hadde han jo å bidratt mer når de var hos han. 

Jeg fikk jo ikke ungene alene... Hvorfor er det da kun jeg som skal betale for at de skal ha det de trenger? 

Anonymkode: 87478...275

Klart han kan betale for seg, og i hans hode så er det det han allerede gjør. Nå vet ikke jeg hvordan deres samarbeid er, men vit at det kan forsure samarbeidet betraktelig (!). Om du går gjennom dette gjennom NAV, som er den beste løsningen om du skal ha det dine barn har krav på, så sett opp budsjett over hva de faktisk koster i måneden. Man ser enklere økonomi når man får det fysisk foran seg. Da så detaljert som nye sko/vinterjakke/ski etc. av det nødvendige de får. 

Anonymkode: de647...d14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Det er virkelig fascinerende hvordan kvinner mener det er like mye mannens barn KUN når det kommer til det økonomiske. 

Anonymkode: de647...d14

Tull. Men det er nok flest menn som betaler bidrag. 

Jeg har akkurat samme problem som TS, men det er mor som ikke vil betale bidrag. Jeg lot NAV håndtere det hele, de har makt til å kreve inn og kunnskap til å finne rett beløp. 

Mor påstår hele tiden hvor viktig barnet er for henne, men krangler på hver krone. Hun betaler ca 300 i måneden. 

Det å være gnien og gjerrig tror jeg er likt fordelt på kjønnene. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Det er virkelig fascinerende hvordan kvinner mener det er like mye mannens barn KUN når det kommer til det økonomiske. 

Anonymkode: de647...d14

Argumenter for påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke snakk om 200,-...  Men 2760,- mindre enn det nav sier han skal betale... Hadde det vært 200,- hadde det ikke spilt noen rolle... 

 

Å til deg over som skriver at det kun er ved økonomi far har like mye del... Vel... Når han velger å ikke ha de mer så kan han jo hvertfall betale sin del... Hadde han hatt de mer hadde han jo å bidratt mer når de var hos han. 

Jeg fikk jo ikke ungene alene... Hvorfor er det da kun jeg som skal betale for at de skal ha det de trenger? 

Anonymkode: 87478...275

TS skrev:

Sitat

 

Han sier han kan betale 2200,- 

spurte han hvor mye han tjente i fjor for å regne ut på nav sin bidragsveileder... Han svarte en sum men syns det hørtes lite ut... Ut ifra inntekten han oppga skulle han betalt 2400,

 

Forskjellen på 2200 og 2400 i min verden er 200 kr... Mulig jeg har gått glipp av andre tall i tråden, men jeg mener likevel man skal se på hvordan dette slår ut for ungene heller enn for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er bare å ta det via Nav, så får de regne ut. Du og far må betale ca 800kr hver for at Nav skal regne ut og kreve inn bidrag. Du kan også søke bidragsforskudd sånn at du får en liten sum utbetalt hvis far ikke betaler. 

Hva så om han blir sur, det får han i såfall bare bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

TS skrev:

Forskjellen på 2200 og 2400 i min verden er 200 kr... Mulig jeg har gått glipp av andre tall i tråden, men jeg mener likevel man skal se på hvordan dette slår ut for ungene heller enn for en selv.

Hvis du leser hovedinnlegget så står det der at 2400,- var det som var regnet ut utifra hva HAN SA HAN TJENTE... Men når jeg sjekket inntekten hans å regner ut i fra det han faktisk tjener så skal han betale 2480,- PR.UNGE...

Anonymkode: 87478...275

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...