AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Del Skrevet 23. januar 2016 Min sønn på 10 år er frekk, nedlatende og stygg i munn. Jeg har prøvd alt og han har ingen respekt for meg. Min samboer( hans stefar er grei med han), men han er frekk tilbake. Han kjører ham på treninger, tar med på hytten, på fisketur. Han har barn fra før og vi virkelig prøver å behandle alle likt. Hvis han henter ham på trening og han andre er irritert pga kampen så er han stygg i munn og frekk. Nå har jeg bestemt meg å bare kjøre hardt med langsiktige konsekvenser pga jeg orker ikke mer. Denne helgen skulle samboeren ta alle barna med på hytten og etter flere frekke episoder så har jeg bestemt meg at han blir hjemme. Jeg vil ikke utsette andre for hans oppførsel. Han er nedlatende mot hans barn også som er veldig greie. Det er et eller annet med han der han tror at han får lov å gjøre akkurat som han vil. Han har far og mor som er glad i han, familie og alt og det er ingen unnskyldning for sånn oppførsel. tips å råd tas met stort takk! Anonymkode: d6c9a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Del Skrevet 23. januar 2016 Din sønn synes ikke det er greit at du har drasset inn en annen mann med sine egne barn til dere. Mulig du ikke evner å være alene og kapabel til å eie din egen bolig/være selvstendig? Mulig din sønn ser dette og synes det er svakt sant at han ikke liker en brutt familie OG at du har kommet trekkende med annen mann med barn: det er inntrenging på din sønns territorie og klart han da reagerer på sin måte. Dette blir en ond sirkel fremover når du også sier at brainiack-inntrengermannen "svarer" din sønn tilbake! 🤔😔 Anonymkode: 293b8...351 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Del Skrevet 23. januar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din sønn synes ikke det er greit at du har drasset inn en annen mann med sine egne barn til dere. Mulig du ikke evner å være alene og kapabel til å eie din egen bolig/være selvstendig? Mulig din sønn ser dette og synes det er svakt sant at han ikke liker en brutt familie OG at du har kommet trekkende med annen mann med barn: det er inntrenging på din sønns territorie og klart han da reagerer på sin måte. Dette blir en ond sirkel fremover når du også sier at brainiack-inntrengermannen "svarer" din sønn tilbake! 🤔😔 Anonymkode: 293b8...351 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din sønn synes ikke det er greit at du har drasset inn en annen mann med sine egne barn til dere. Mulig du ikke evner å være alene og kapabel til å eie din egen bolig/være selvstendig? Mulig din sønn ser dette og synes det er svakt sant at han ikke liker en brutt familie OG at du har kommet trekkende med annen mann med barn: det er inntrenging på din sønns territorie og klart han da reagerer på sin måte. Dette blir en ond sirkel fremover når du også sier at brainiack-inntrengermannen "svarer" din sønn tilbake! 🤔😔 Anonymkode: 293b8...351 Hjelpes! Synes det er så fascinerende og gang på gang lese slike bastante råd. Her skinner det igjennom at du har hatt en eller annen dårlig opplevelse mht noe lignende og presenterer deretter egne opplevelser som bastante " råd" for hvorfor gutten er som han er... Helt utrolig! Anonymkode: f214b...04f 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Del Skrevet 23. januar 2016 Min sønn hadde også en sånn fase i 10-årsalderen. Jeg ble så bekymret at jeg til slutt tok han med til familievernkontoret, da jeg var redd det var noe som lå til grunn for det dårlige humøret. Noe han ikke ville fortelle meg. Men det var ingenting. Faktisk skjønte han ikke selv at han virket sur. Han følte seg heller ikke sur eller trist. Og etter laaang tid gikk denne fasen endelig over. Hormoner har nok skylden her. Anonymkode: 5b26f...42f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Del Skrevet 23. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes! Synes det er så fascinerende og gang på gang lese slike bastante råd. Her skinner det igjennom at du har hatt en eller annen dårlig opplevelse mht noe lignende og presenterer deretter egne opplevelser som bastante " råd" for hvorfor gutten er som han er... Helt utrolig! Anonymkode: f214b...04f Ditto. Til info: har aldri vært i nærheten av å oppleve noe slikt. Man kan da se, lese og tenke. Anonymkode: 293b8...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Del Skrevet 23. januar 2016 Prat med ham og hør om det faktisk er noe grunn. Så er det lurt med konsekvenser som du sier. Kanskje du også kan sette en strek på et ark eller noe hver gang han er frekk i munnen. Så kan du vise det til han så han ser hvor ille det faktisk er. Så kan du si at til neste fredag skal det være max 5-10 streker (spørs hvor mange frekkheter han kommer med, er greit å ikke forvente 0 med en gang, ta det gradvis), eller så får han ikke lov til ett eller annet. Hvis dere skal reise et sted, så begrunn det med at det faktisk ikke er noe hyggelig for andre å reise på tur når han faktisk sier sånt. Så blir det en naturlig konsekvens, som faktisk er helt reell. Anonymkode: f1cf2...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Del Skrevet 23. januar 2016 Han trives her og er fornøyd så lenge han får gjøre akkuratt som han vil. Spillgreiene har jeg tatt helt vekk pga han ble helt oppslukt med spilling og agressiv. Vi har prøvd med å begrense spilletiden men det klarte ikke han å respektere. Barna til samboeren min er han veldig glad i og gleder seg til de kommer. Det er måten han snakker på, svarer og behandler andre mennesker. Jeg liker det ikke. Liker ikke måten han nedgraderer andre og er direkte stygg. I tillegg sutrer han noe enormt og lett for å grine hvis han ikke får viljen sin.Vi har snakket med han mange ganger men det hjelper ikke. Hvis han sier noe stygt og får rolig klar beskjed så gjør han akkuratt det samme etter en kort stund. Anonymkode: d6c9a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Del Skrevet 23. januar 2016 Det er kun én tiåring jeg vet om som ikke er likedan (selv om det er vel bare et tidsspørsmål der og). Utover det er de fleste 10åringene jeg vet om skikkelig drittunger, av mangel på bedre ord. For meg virker det litt som om det er sånn gutter oppfører seg i den alderen, men at de stort sett vokser det av seg. Kan det være tilfelle? Anonymkode: 7eafc...b05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Del Skrevet 23. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trives her og er fornøyd så lenge han får gjøre akkuratt som han vil. Spillgreiene har jeg tatt helt vekk pga han ble helt oppslukt med spilling og agressiv. Vi har prøvd med å begrense spilletiden men det klarte ikke han å respektere. Barna til samboeren min er han veldig glad i og gleder seg til de kommer. Det er måten han snakker på, svarer og behandler andre mennesker. Jeg liker det ikke. Liker ikke måten han nedgraderer andre og er direkte stygg. I tillegg sutrer han noe enormt og lett for å grine hvis han ikke får viljen sin.Vi har snakket med han mange ganger men det hjelper ikke. Hvis han sier noe stygt og får rolig klar beskjed så gjør han akkuratt det samme etter en kort stund. Anonymkode: d6c9a...837 Når kom hans stefar og barna med i bildet? Ble han frekk med en gang du ble sammen med samboeren din? Eller har han hatt tendenser å være frekk før? Jeg tenker at han enten bare har dårlig oppdragelse om han alltid har vært sånn, eller at han ikke helt er fornøyd med dagens situasjon. Kanskje det ikke trenger å være på hjemmefronten en gang. Kanskje han blir mobbet på skolen? Anonymkode: 9ebdf...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Del Skrevet 23. januar 2016 Begynte det da samboeren din flyttet inn, eller har de kommer mer av seg selv uten grunn? Er mulig det er hormoner - ungdommer, eller i dette tilfellet barn, kommer jo tidligere i puberteten nå enn før. Anonymkode: f8570...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 23. januar 2016 #11 Del Skrevet 23. januar 2016 Bor han hos faren også? Kanskje han er litt snillere når det kommer til regler, slik at gutten din er vant til å kunne få lov av han til å oppføre seg slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #12 Del Skrevet 23. januar 2016 Der henter ham og kjører ham og han er frekk med dere. Konsekvens: Dere slutter å kjøre han til og fra. Gi han penger til bussen inntil han klarer å oppføre seg. Det virker på meg som om han er bortskjemt Anonymkode: ac6b9...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Del Skrevet 23. januar 2016 Han treffer faren annenhver helg og der er han grei og lydig . Det går utover oss. Han skjeller ut både meg og samboer hvis vi gir beskjed eller hvis han må fjøre noe han ikke ønsker. Feks gjøre lekser, dra på trening, gå ut osv. Han roper at han hater oss og at vi ødelegger livet hans. For bagatell... Derfor tok jeg vekk spillkonsolene... Her må jeg bare være klar og konsekvent. Så lenge han har det bra og gjør som han vil så er det greit. Ts Anonymkode: d6c9a...837 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 23. januar 2016 #14 Del Skrevet 23. januar 2016 Dump ham! 😈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Del Skrevet 23. januar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han skjeller ut både meg og samboer hvis vi gir beskjed eller hvis han må fjøre noe han ikke ønsker. Feks gjøre lekser, dra på trening, gå ut osv. Han roper at han hater oss og at vi ødelegger livet hans. Ts Anonymkode: d6c9a...837 Tenåring som tester grenser og som synes det er litt vanskelig å se far så sjeldent og å måtte forholde seg til stefar og stesøsken. Snakk med han og bli enige om straff hvis han gjør X eller Y, skriv gjerne deres egen lovsamling som dere begge signerer. Så er du nødt til å gjennomføre den bestemte straffen. Anonymkode: 64c1a...64d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #16 Del Skrevet 23. januar 2016 Anonymkode: 5cfd6...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #17 Del Skrevet 23. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ditto. Til info: har aldri vært i nærheten av å oppleve noe slikt. Man kan da se, lese og tenke. Anonymkode: 293b8...351 Hei igjen! Må si jeg er imponert! Ut ifra det TS beskriver, så er det ingenting i start innlegget som tyder på at du kan dra slike konklusjoner som du gjør her. Ut i fra svaret ditt så er jeg dog enig med deg i en ting og det er at her har du tenkt endel, for maken til fri flyt av fantasi skal du lete lenge etter. Må bare presisere at jeg ikke er ut etter " å ta deg" på noen som helst måte, men er bare så, unnskyld utrykket, drit lei av å lese slike bastante og dømmende "råd" som slenges ut i hytt og pine, blottet for et tanke resonnement som forholder seg til faktaene som legges ut av TS. Anonymkode: f214b...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 24. januar 2016 #18 Del Skrevet 24. januar 2016 Den 1/23/2016 at 10.21, AnonymBruker skrev: Din sønn synes ikke det er greit at du har drasset inn en annen mann med sine egne barn til dere. Mulig du ikke evner å være alene og kapabel til å eie din egen bolig/være selvstendig? Mulig din sønn ser dette og synes det er svakt sant at han ikke liker en brutt familie OG at du har kommet trekkende med annen mann med barn: det er inntrenging på din sønns territorie og klart han da reagerer på sin måte. Dette blir en ond sirkel fremover når du også sier at brainiack-inntrengermannen "svarer" din sønn tilbake! 🤔😔 Anonymkode: 293b8...351 Hjelpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2016 #19 Del Skrevet 24. januar 2016 Ryddet for persondebatt. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 24. januar 2016 #20 Del Skrevet 24. januar 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå