AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #41 Del Skrevet 23. januar 2016 Har de ingen sterk mor disse barna??!! Anonymkode: b6bfc...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #42 Del Skrevet 23. januar 2016 2 minutter siden, waco skrev: Om barna ble bedre og om det var lurt å ringe politiet vil bare tiden vise. Kanskje det var lurt, og kanskje det var dumt. Jeg har ihvertfall aldri opplevd at noe har blitt bedre etter at man har ringt politiet. Faktisk tvert om, - at alt har blitt verre. Hva skulle jeg gjort da? Mannen truet meg med kniv! Han har vært truende tidligere også,men jeg er utrolig glad i ham. Han skjønner innerst inne,jeg har slitt mye altså,med å prøve å få ham til å forstå! Han har en ganske alvorlig diagnose,men takler ting når han ikke ruser seg. Han vet jeg har snakket med bv,jeg har vært ærlig mot ham hele veien Waco. Dette er ikke lett,men samtidig er jeg lettet fordi barna nå er reddet. Jeg kunne fortalt mye,men det er ikke nødvendig. Det er farlig når folk mister kontroll så mye som han gjør. Alt som har "reddet"ham er familiens posisjon. Det er ikke riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. januar 2016 #43 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) 32 minutter siden, Blomsterert skrev: Hva skulle jeg gjort da? Mannen truet meg med kniv! Han har vært truende tidligere også,men jeg er utrolig glad i ham. Han skjønner innerst inne,jeg har slitt mye altså,med å prøve å få ham til å forstå! Han har en ganske alvorlig diagnose,men takler ting når han ikke ruser seg. Han vet jeg har snakket med bv,jeg har vært ærlig mot ham hele veien Waco. Dette er ikke lett,men samtidig er jeg lettet fordi barna nå er reddet. Jeg kunne fortalt mye,men det er ikke nødvendig. Det er farlig når folk mister kontroll så mye som han gjør. Alt som har "reddet"ham er familiens posisjon. Det er ikke riktig! Ja kanskje alt blir bedre? Hvem vet? Min erfaring er at det oftere blir verre enn bedre når man involverer politiet. At en truer deg med kniv viser en veldig frustrerende, fortvilt og redd mann. Kanskje han til og med var redd for å miste barna sine? Forresten hva mener du med at barna er reddet? Har du tatt vare på tanteungene dine? Jeg er ikke enig i at et barn som blir tatt av barnevernet eller må på institusjon eller havner i fosterhjem får det så mye bedre enn andre barn. Endret 23. januar 2016 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #44 Del Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, waco skrev: Ja kanskje alt blir bedre? Hvem vet? Min erfaring er at det oftere blir verre enn bedre når man involverer politiet. At en truer deg med kniv viser en veldig frustrerende, fortvilt og redd mann. Kanskje han til og med var redd for å miste barna sine? Ja,han var jo det. Og jeg syns synd på ham! Samtidig må en tenke på barn først. Ene nevøen min betrodde meg ting. Det var fryktelig. Jeg er her for min bror,han vet det. Han vet jeg er glad i ham. Det jeg håper hardt på nå,er at han får hjelp! Er redd han blir destruktiv igjen,er redd hele tiden faktisk. Men jeg kunne ikke leve med at barna led. For nevøen min fortalte meg. Jeg ser ikke at jeg hadde et valg,i bunn og grunn. Jeg var så utrolig sliten av situasjonen,det var tøft skal jeg si deg. Han rablet mer og mer. Det er vondt,men reddes de som reddes kan tenker jeg. Jeg ber for at min bror får hjelp,og ligger langt unna rus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #45 Del Skrevet 23. januar 2016 Synes det du gjorde var helt riktig i motsetning til hva familien din har gjort. Vi er jo faktisk pliktige til å varsle når vi vet at barn har det vondt. Anonymkode: b3163...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. januar 2016 #46 Del Skrevet 23. januar 2016 Du har vært sterk, tøff og gjort det riktige! Jeg vet hvordan det føles nå, men du vil etterhvert se det mer på avstand og virkelig kjenne på at du har gjort et riktig valg! Barn trenger trygge, forutsigbare voksne, du har gitt dem sjansen til det! Kanskje kan broren din bli den personen igjen, det kan bare fremtiden vise! Varm klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #47 Del Skrevet 23. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det du gjorde var helt riktig i motsetning til hva familien din har gjort. Vi er jo faktisk pliktige til å varsle når vi vet at barn har det vondt. Anonymkode: b3163...da3 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #48 Del Skrevet 23. januar 2016 4 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Du har vært sterk, tøff og gjort det riktige! Jeg vet hvordan det føles nå, men du vil etterhvert se det mer på avstand og virkelig kjenne på at du har gjort et riktig valg! Barn trenger trygge, forutsigbare voksne, du har gitt dem sjansen til det! Kanskje kan broren din bli den personen igjen, det kan bare fremtiden vise! Varm klem til deg Er veldig trøst at du og andre her støtter meg. Verste situasjon jeg har vært i noen gang,så støtte betyr enormt mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #49 Del Skrevet 23. januar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de ingen sterk mor disse barna??!! Anonymkode: b6bfc...d5c Jo,det skal jeg love deg. Vi har prøvd og prøvd. Bv var i bildet,men mer skjedde ikke etter tre måneder. Broren min holdt seg unna rus da. Han har langt over gjennomsnitt iq,han vet å gjøre godt inntrykk. Han er ikke psykooat altsp,men har en ganske så alvorlig diagnose(fikk i voksen alder). Moren skal ikke klandres her,det er ikke riktig! Hun har vært veldig bekymret. Vi har snakket sammen. Hun har ikke kunne gjort mer enn hun har! Jeg kan ikke klandre noen,men føler litt på at BV var for defensive. Vil ikke si så mye mer om hvorfor,annet enn at de ikke alltid tør de heller. Synd,men sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. januar 2016 #50 Del Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Jo,det skal jeg love deg. Vi har prøvd og prøvd. Bv var i bildet,men mer skjedde ikke etter tre måneder. Broren min holdt seg unna rus da. Han har langt over gjennomsnitt iq,han vet å gjøre godt inntrykk. Han er ikke psykooat altsp,men har en ganske så alvorlig diagnose(fikk i voksen alder). Moren skal ikke klandres her,det er ikke riktig! Hun har vært veldig bekymret. Vi har snakket sammen. Hun har ikke kunne gjort mer enn hun har! Jeg kan ikke klandre noen,men føler litt på at BV var for defensive. Vil ikke si så mye mer om hvorfor,annet enn at de ikke alltid tør de heller. Synd,men sant. Du har helt rett i at vi som jobber for barna ikke tørr alltid vi heller! Skole, barnehage, helsestasjon, BV! Foreldrevernet står dessverre fortsatt veldig sterkt! Men du, utrolig bra at de har en mor som er en omsorgsperson, det kommer til å gå bra for disse barna! Jeg slet lenge med at jeg hadde ventet for lenge, men det er mange som aldri gjør det, husk det! Fasade er noe dritt, vet alt om det også! Selv om dette er veldig vanskelig, kommer det til å være en god livserfaring! Det ER sant at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere! Heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. januar 2016 #51 Del Skrevet 23. januar 2016 2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Det ER sant at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere! Det er ikke sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #52 Del Skrevet 23. januar 2016 2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Du har helt rett i at vi som jobber for barna ikke tørr alltid vi heller! Skole, barnehage, helsestasjon, BV! Foreldrevernet står dessverre fortsatt veldig sterkt! Men du, utrolig bra at de har en mor som er en omsorgsperson, det kommer til å gå bra for disse barna! Jeg slet lenge med at jeg hadde ventet for lenge, men det er mange som aldri gjør det, husk det! Fasade er noe dritt, vet alt om det også! Selv om dette er veldig vanskelig, kommer det til å være en god livserfaring! Det ER sant at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere! Heier på deg! Takk så mye! Ja,jeg vet. Og utrolig fint av deg å si det går bra med barna. Jeg vil veldig gjerne det. Tror moren og hennes samboer gjør det beste for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #53 Del Skrevet 23. januar 2016 Du gjorde er riktig valg. Mulig de hater deg nå, men senere er ikke det sikkert. og tenker mor til barna er glad du tenker på barna. stå på. Klem Anonymkode: b24f4...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. januar 2016 #54 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne aldri meldt inn min egen bror tror jeg, men du var sterk og gjorde det. Du tok ansvar i forhold til de andre i familien din, du skal ikke ha dårlig samvittighet for det Anonymkode: b5b2d...072 Kunne du latt to uskyldige barn leve under forferdelige forhold? Hadde du hatt samvittighet til det? Nei, TS gjorde det rette. TS har reddet to uskyldige barn. Det står det respekt av. At hun må ta imot dritt fra familien gjør bare handlingen hennes enda større. Endret 23. januar 2016 av jabx 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. januar 2016 #55 Del Skrevet 23. januar 2016 4 timer siden, waco skrev: Om barna ble bedre og om det var lurt å ringe politiet vil bare tiden vise. Kanskje det var lurt, og kanskje det var dumt. Jeg har ihvertfall aldri opplevd at noe har blitt bedre etter at man har ringt politiet. Faktisk tvert om, - at alt har blitt verre. Når en mann står å truer noen med kniv er det ikke lenger spørsmål om det er lurt eller ikke å kontakte politiet. Det er heller spørsmål om hvor fort de kan komme. Det er faren her som må ta konsekvensene av sine handlinger. Og en del familie medlemmer som burde skamme seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 23. januar 2016 #56 Del Skrevet 23. januar 2016 Du gjorde det rette. Jeg har også brødre som jeg eleker over alt, men ville gjort det samme som deg fordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellgeita-007 Skrevet 23. januar 2016 #57 Del Skrevet 23. januar 2016 Du gjorde det rette! Husk at det er ikke du som har avgjort at barna ikke skal bo hos far, det er det domstol/fylkesnemnd som vedtok. Du var bar oppriktig bekymret, og det med det rette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 23. januar 2016 #58 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg hadde gjort det samme. Det er bare tragisk at barn skal lide fordi familien er så opptatt av fasade og status. Ja, de er nok trist nå. Men en dag vokser de opp og forstår hvorfor. Bror din også, han er jo ikke dum fordi han har et rusproblem o.l, han elsker jo helt sikkert barna sine, han forstår det jo helt sikkert at han ikke er egnet til å ha ansvar for barn. Forhåpentligvis vil dette være en utløsende faktor for å få (og ta imot) hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. januar 2016 #59 Del Skrevet 23. januar 2016 4 timer siden, waco skrev: Om barna ble bedre og om det var lurt å ringe politiet vil bare tiden vise. Kanskje det var lurt, og kanskje det var dumt. Jeg har ihvertfall aldri opplevd at noe har blitt bedre etter at man har ringt politiet. Faktisk tvert om, - at alt har blitt verre. Når noen har ringt politiet på grunn av deg innebærer det naturligvis at det blir verre for deg. Men det er bare fordi noen måtte ringe politiet på deg i utgangspunktet. Hadde du oppført deg som folk hadde ikke politiet vært nødt til å komme for å ta seg av deg. At du opplever det som at ting blir verre når politiet hindrer deg fra å gjøre noe mot andre betyr ikke at alt har blitt verre. Tvert imot, det har blitt bedre. Det blir ikke verre når noen stoppes når de utsetter andre for noe som krever at politiet griper inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #60 Del Skrevet 23. januar 2016 Du tenker på barna tross stor motgang! Du er sterk, og barna får det bedre. Hos sin egen mor. Barna er også din familie. Anonymkode: 0bc93...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå