minister-mio Skrevet 23. januar 2016 #21 Del Skrevet 23. januar 2016 Du gjorde det rette ovenfor barna, det betyr mye mer enn fasaden resten av familien vil opprettholde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #22 Del Skrevet 23. januar 2016 4 minutter siden, mini-mio skrev: Du gjorde det rette ovenfor barna, det betyr mye mer enn fasaden resten av familien vil opprettholde. Ja,det er det jeg tenker, Takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #23 Del Skrevet 23. januar 2016 Takk for innlegg. Håper dere skjønner hvor mye det betyr! Nå må jeg prøve og sove. Ha en fortsatt fin natt dere. Livet er ikke alltid så lett. Sånn er det bare. Er så glad for kommentarer her! Det var godt å få det ut. Takk dere :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 23. januar 2016 #24 Del Skrevet 23. januar 2016 Trist. Men det eneste rette. Barn først! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheerios Skrevet 23. januar 2016 #25 Del Skrevet 23. januar 2016 Hvis barna er i tenåra. Kan de ikke bestemme selv om de vil ha kontakt med faren sin og besøke han eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #26 Del Skrevet 23. januar 2016 Kan jeg spørre om hvor mammaen til disse barna er, og om hvorfor hun ikke har hovedomsorgen? Jeg mener siden broren din har rus problemer og de har bodd fast hos han? Er ikke frekt ment eller noe😊 Anonymkode: 8a901...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. januar 2016 #27 Del Skrevet 23. januar 2016 Det er alltid bedre for barna å slippe og forholde seg til en såpass ustabil person. Tro meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. januar 2016 #28 Del Skrevet 23. januar 2016 Spørs om det ikke hadde vært verre for fasaden om han hadde trukket kniven på barna sine i ruset tilstand? Spør dem om det du. Da hadde media begynt å grave hvorfor ingen hadde varslet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #29 Del Skrevet 23. januar 2016 7 timer siden, Blomsterert skrev: Stolthet ja. Enig,men det stikker dypere her. Jeg har skapt store sprekker. Jeg er ganske knust nå. Men mer pga av min kjære bror og barna. Jeg gråter ikke ofte. Men nå er det mange tårer. Også fordi hele familien er knust. Min skyld linsom. Ikke lett altså. Men jeg vet jeg gjorde det rette jeg. Ser av kommentarer her også. Det hjelper mye. Du skriver at det er din skyld at hele familien er knust, det er det selvfølgelig ikke. Det er din bror og hans atferd som gjør at familien er knust. Myndighetene anbefaler folk å melde ifra til barnevernet hvis man ser at barn ikke har det bra, de fleste snur ryggen til, men du var modig nok til å melde ifra. Du har vist deg som en moden person, all cred til deg! Anonymkode: 54d7d...4a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. januar 2016 #30 Del Skrevet 23. januar 2016 8 timer siden, Blomsterert skrev: Ja. De har lagt meg for hat. Ikke lett altså. Men stakkars barna hans! Jeg har det helt for jævli nå. Ikke lett dette. Men broren min er ikke trygg. Han sliter hardt og familie og slekt tør ikke. Pga en jævla fsdade. Ikke bra. Har fått så mye dritt i natt og i dag. De hater meg virkelig. Men jeg elsker broren min jeg. Og de nydelige barna hans. Håper alle overlever dette,og får det bra. Takk! Det heter "den man elsker, tukter man". Det er ikke kjærlighet å ignorere problemer, tvert imot å ta fatt i dem krever mot og kjærlighet. Jeg synes du er tøff og modig. Er det noen rundt deg som kan gi deg støtte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 23. januar 2016 #31 Del Skrevet 23. januar 2016 Du er tydeligvis den eneste oppegående i din familie. Respekt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. januar 2016 #32 Del Skrevet 23. januar 2016 Du gjorde absolutt det rette! Du bør bare gå med hodet høyt hevet, siden du har ikke gjort noe feil! Flott at broren din i det minste har en forståelse av hvorfor du gjorde det. Forhåpentligvis får han hjelp videre. Håper det ordner seg for jentene hans, og at du får en god forståelse og tone med resten av familien deres etter hvert. Hold deg til dine meninger, siden du virker som et godt menneske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #33 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg kaster meg på i koret her. Kjempegodt gjort, selv om jeg forstår det var vanskelig. Det hjelper kanskje ikke, men jeg slenger ut en teori allikevel. Jeg forstår det du skriver om fasade, men jeg tenker det kanskje er et element av dårlig samvittighet der også . Underbevisst vet de at du gjorde rett, og at de burde gjort noe selv/noe før - så da er det lettere å bli sinna enn å kjenne på at de er flaue? Om du forstår hva jeg mener? Anonymkode: e877a...f9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #34 Del Skrevet 23. januar 2016 TS, jeg har selv meldt en til barnevernet. Jeg opplevde en veldig vanskelig tid, for barnet sin slekt la meg omtrent for hat,og jeg mottok veldig mange usaklige meldinger. Men nå som det har gått en tid står jeg på en måte igjen som " vinneren", jeg holdt hele tiden på at det jeg hadde gjort var rett,og tilslutt opplevde jeg å få mange støtteerklæringer fra venner og bekjente. Slekten tviholder fremdeles på at det jeg gjorde var feil, de mener at jeg burde tatt hensyn til faren som hadde omfattende rusproblemer, og ikke guttungen som levde med en rusmisbrukende far, men det er deres skam og ikke min. Med andre ord, hvis du mener at det du gjorde var rett, så ikke vik en tomme,det er familien din sin skam at de vil ofre et barn for at dette ikke skulle komme ut,og dermed lage en brist i deres fasade. Anonymkode: 54d7d...4a0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. januar 2016 #35 Del Skrevet 23. januar 2016 Men er det ikke en mor til barna? Eller familie på morssiden? Jeg tenker de kan være en støtte og hjelp for barna og deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #36 Del Skrevet 23. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at det er din skyld at hele familien er knust, det er det selvfølgelig ikke. Det er din bror og hans atferd som gjør at familien er knust. Myndighetene anbefaler folk å melde ifra til barnevernet hvis man ser at barn ikke har det bra, de fleste snur ryggen til, men du var modig nok til å melde ifra. Du har vist deg som en moden person, all cred til deg! Anonymkode: 54d7d...4a0 Takk! Føles ikke bra,men jeg følte jeg måtte. Det er bare meg som har jevnlig kontakt med ham,resten av familien veldig sporadisk. Men de tenker så utrolig mye på fasaden. De er virkelig sinte på meg nå. Moren til barna er veldig ålreit,hun har vært så mye bekymret,men vi har ikke nådd fram hos bv osv tidligere. De var på besøk,og ikke mer skjedde etter de obligatoriske tre månedene. Broren min er flink sosialt,sånn mht inntrykk. Men jeg har sett de verste sidene. Har snakket med politiet,og de sier jeg gjorde det rette. De har hatt ham litt under oppsikt(han er periodedrikker,så vært involvert i div). Er glad barna er trygge nå,men ikke lett dette. Det ordner seg vel.At familien vil skjønne etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #37 Del Skrevet 23. januar 2016 14 minutter siden, stan skrev: Men er det ikke en mor til barna? Eller familie på morssiden? Jeg tenker de kan være en støtte og hjelp for barna og deg. Joda,har snakket mye med moren,hun er en veldig ok person. Vi har vært veldig bekymret begge to. Vi har bra kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #38 Del Skrevet 23. januar 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, jeg har selv meldt en til barnevernet. Jeg opplevde en veldig vanskelig tid, for barnet sin slekt la meg omtrent for hat,og jeg mottok veldig mange usaklige meldinger. Men nå som det har gått en tid står jeg på en måte igjen som " vinneren", jeg holdt hele tiden på at det jeg hadde gjort var rett,og tilslutt opplevde jeg å få mange støtteerklæringer fra venner og bekjente. Slekten tviholder fremdeles på at det jeg gjorde var feil, de mener at jeg burde tatt hensyn til faren som hadde omfattende rusproblemer, og ikke guttungen som levde med en rusmisbrukende far, men det er deres skam og ikke min. Med andre ord, hvis du mener at det du gjorde var rett, så ikke vik en tomme,det er familien din sin skam at de vil ofre et barn for at dette ikke skulle komme ut,og dermed lage en brist i deres fasade. Anonymkode: 54d7d...4a0 Å,trøst å se,for dette er mye likt min situasjon nå. Moren min vil ikke kalle meg datter en gang nå. Føler de er fryktelig urettferdige. De tenker mer på status enn barna ja. Ikke pent i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 23. januar 2016 #39 Del Skrevet 23. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om hvor mammaen til disse barna er, og om hvorfor hun ikke har hovedomsorgen? Jeg mener siden broren din har rus problemer og de har bodd fast hos han? Er ikke frekt ment eller noe😊 Anonymkode: 8a901...4fa De har hatt delt omsorg. Moren og jeg har prøvd før. Vil ikke være usaklig,men bv har vært tafatte. De har vært defensive i denne saken. Moren er helt enestående,og jeg vet barna har det veldig bra der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. januar 2016 #40 Del Skrevet 23. januar 2016 Om barna ble bedre og om det var lurt å ringe politiet vil bare tiden vise. Kanskje det var lurt, og kanskje det var dumt. Jeg har ihvertfall aldri opplevd at noe har blitt bedre etter at man har ringt politiet. Faktisk tvert om, - at alt har blitt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå