Gå til innhold

Broren min har mistet omsorgen for barna sine.

Gjest Blomsterert

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Han har slitt i mange år. Jeg har måtte ringe politiet et par ganger fordi han har truet meg. Med kniv i ruset tilstand, Jeg har så utrolig dårlig samvittighet. Jeg er vanvittig glad i ham. Han er lynende intelligent,morsom og veldig pen mann,velstelt og bra utseende. Min familie er typisk fasadefolk. Alt er så perfekt at det er skummelt. Dere som skjønner,vet hva jeg mener. Hele familien har slått hånden av ham,jeg elsker ham over alt. Så..nå ringte han,og han får ikke ha barna mer. Det skhønner jeg, Han ruser seg og er ustabil. Jeg har jo ringt politiet selv, Barna er tidlig tenårer,de elsker pappaen sin! Nå er hele fanilien sint på meg,men jeg vet ikke hva annet jeg skulle gjort? Han truet meg med kniv sist.

Familien mener jeg ødelegger fasaden. De har alle plettfri vandel så klart,men jeg kunne ikke annet enn å ringe politiet? Ingen vil ha med han p gjøre,jeg er der. Han er bitter nå,men han skjønner meg. Jeg er ærlig og sa det som det var. Han sliter alt for mye til å være en god omsorgsperson. Hjertet mitt er i tusen biter.

Hele famimien hater meg nå. Jeg føler jeg reddet to barn. Broren min er sint,men skjønner, 

Tror bare jeg få dette ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jessica
7 minutter siden, Blomsterert skrev:

Han har slitt i mange år. Jeg har måtte ringe politiet et par ganger fordi han har truet meg. Med kniv i ruset tilstand, Jeg har så utrolig dårlig samvittighet. Jeg er vanvittig glad i ham. Han er lynende intelligent,morsom og veldig pen mann,velstelt og bra utseende. Min familie er typisk fasadefolk. Alt er så perfekt at det er skummelt. Dere som skjønner,vet hva jeg mener. Hele familien har slått hånden av ham,jeg elsker ham over alt. Så..nå ringte han,og han får ikke ha barna mer. Det skhønner jeg, Han ruser seg og er ustabil. Jeg har jo ringt politiet selv, Barna er tidlig tenårer,de elsker pappaen sin! Nå er hele fanilien sint på meg,men jeg vet ikke hva annet jeg skulle gjort? Han truet meg med kniv sist.

Familien mener jeg ødelegger fasaden. De har alle plettfri vandel så klart,men jeg kunne ikke annet enn å ringe politiet? Ingen vil ha med han p gjøre,jeg er der. Han er bitter nå,men han skjønner meg. Jeg er ærlig og sa det som det var. Han sliter alt for mye til å være en god omsorgsperson. Hjertet mitt er i tusen biter.

Hele famimien hater meg nå. Jeg føler jeg reddet to barn. Broren min er sint,men skjønner, 

Tror bare jeg få dette ut. 

Du gjorde det rette. Og dersom han var ruset og ustabil foran barna så skal han heller ikke ha barna der. De trenger stabile og trygge voksne. Når den bobla deres sprekker forstår de sikkert at du gjorde det eneste riktige.  Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, Jessica skrev:

Du gjorde det rette. Og dersom han var ruset og ustabil foran barna så skal han heller ikke ha barna der. De trenger stabile og trygge voksne. Når den bobla deres sprekker forstår de sikkert at du gjorde det eneste riktige.  Klem 

Å takk så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det rette. Bra at han skjønner, kanskje det kan være det sparket i hekken han trener for å få livet på rett kjøl igjen. Fasadefolkene som hater deg kan du med god samvittighet drite i. Du er sterk som tør bryte ut fra saueflokken for å redde barna.

Anonymkode: e69a0...4de

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo overhodet ikke din feil. Det er resten av familiens forsøk på å holde fasaden og ikke gripe tak i problemet som er skyld i at det er kommet så langt. Om ikke du grep inn kunne verre ting ha skjedd. Det eneste som er skadet nå er stoltheten. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er vanskelig, men det er uten tvil det rette likevel!! Godt at borna vert skjerma frå far når han slit. Då er det andre som må ta seg av dei, og kanskje kan far og barn ha eit ok forhold seinare!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjorde det rette. Bra at han skjønner, kanskje det kan være det sparket i hekken han trener for å få livet på rett kjøl igjen. Fasadefolkene som hater deg kan du med god samvittighet drite i. Du er sterk som tør bryte ut fra saueflokken for å redde barna.

Anonymkode: e69a0...4de

Takk! Jeg er bare så redd nå. Om han gjør noe dumt. Han har x antall overdoser bak seg. Jeg har prøvd gang på gang å få hjelp. Familien har sabbortert. Uforståelig,ikke sant? De har fasaden som nevnt,og høye stillinger. Jeg er nok outcastet i slekta. Men jeg har lidd med barna hans, Han respekterer meg da,når han er nykter og ikke psykotisk. Uff,jeg bare må tenle på de vakre ungene. Barnevernet sier jeg får ha kpntakt med dem. De hørte på meg endelig. Måtte politi til. Jeg er lost nå sltså. Tusen takk for støtte her!

Se bort fra irriterende skrivefeil. Jeg er ikke helt i vater nå :-)

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
11 minutter siden, Macro skrev:

Du har gjort det eneste riktige, men det står likevel stor respekt av det du har gjort! :hug:

Takk Marco. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
10 minutter siden, stan skrev:

Det er jo overhodet ikke din feil. Det er resten av familiens forsøk på å holde fasaden og ikke gripe tak i problemet som er skyld i at det er kommet så langt. Om ikke du grep inn kunne verre ting ha skjedd. Det eneste som er skadet nå er stoltheten. 

Ja. De har lagt meg for hat. Ikke lett altså. Men stakkars barna hans! Jeg har det helt for jævli nå. Ikke lett dette. Men broren min er ikke trygg. Han sliter hardt og familie og slekt tør ikke. Pga en jævla fsdade. Ikke bra. Har fått så mye dritt i natt og i dag. De hater meg virkelig. Men jeg elsker broren min jeg. Og de nydelige barna hans. Håper alle overlever dette,og får det bra. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en suppe. Jeg synes det er fryktelig leit at noen har en så ødelagt familie. At de i tillegg bygger opp fasaden og snur ryggen til de faktiske problemene er usmakelig. 

Jeg ville ha gjort nøyaktig det samme som deg, og det ville vel et hvert annet oppegående menneske også ha gjort. I slike situasjoner er det viktigere å tenke på liv og helse og heller akseptere å vise noen svakheter. 

Anonymkode: 59694...3bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
19 minutter siden, Fjaselina skrev:

Det er klart at det er vanskelig, men det er uten tvil det rette likevel!! Godt at borna vert skjerma frå far når han slit. Då er det andre som må ta seg av dei, og kanskje kan far og barn ha eit ok forhold seinare!

Det er det jeg håper på. At han endelig får hjelp. Det kom så mange politifolk. Han klikket,og jeg måtte jo ringe. Jeg var livredd. Og endelig reagerte barnevernet. Jeg har prøvd gang på gang. Er bare trist alt sammen! Håper som deg. At han kommer seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en suppe. Jeg synes det er fryktelig leit at noen har en så ødelagt familie. At de i tillegg bygger opp fasaden og snur ryggen til de faktiske problemene er usmakelig. 

Jeg ville ha gjort nøyaktig det samme som deg, og det ville vel et hvert annet oppegående menneske også ha gjort. I slike situasjoner er det viktigere å tenke på liv og helse og heller akseptere å vise noen svakheter. 

Anonymkode: 59694...3bd

Ja,du sier noe. Bak en fasade er det iblant ruiner. Jeg har lært meg mye om det. Tragisk men så sant! Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
30 minutter siden, stan skrev:

Stolthet ja. Enig,men det stikker dypere her. Jeg har skapt store sprekker. Jeg er ganske knust nå. Men mer pga av min kjære bror og barna. Jeg gråter ikke ofte. Men nå er det mange tårer. Også fordi hele familien er knust. Min skyld linsom. Ikke lett altså. Men jeg vet jeg gjorde det rette jeg. Ser av kommentarer her også. Det hjelper mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg fullt og helt i det du gjorde. Vær sterk, og vær det voksne av dere. Familien din kommer nok til å skjønne hvorfor du måtte gjøre dette, bare de får litt tid på seg. Og kanskje kan denne hendelsen være vendepunktet for din bror slik at han tar fatt med problemene sine. :klem1: Trenger du oss, er vi her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du gjorde det eneste rette, men ikke lett med så mye motstand, stor respekt for at du lyttet til fornuft IG samvittighet. Helt forferdelig at familien er villig til å ofre barnas ve og vel for fasaden. Bra du har empati og klokskap tross miljøet du er vokst opp i. Og bra at barna får ha kontakt med sin tante. Stå på ditt overfor familien, presiser at barnevernet ville jo ikke gjort noe om de ikke så at pappaen oppførte seg uansvarlig og spør dem om de virkelig vil ofre barna for image. Fokuser på barna nå og støtte til din bror - kan han kanskje få avrusning og profesjonell hjelp? Kan han være motivert for det nå? Og ikke glem deg selv, hent energi hos folk som vil deg vel.

Anonymkode: d06d0...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri meldt inn min egen bror tror jeg, men du var sterk og gjorde det. Du tok ansvar i forhold til de andre i familien din, du skal ikke ha dårlig samvittighet for det

Anonymkode: b5b2d...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
41 minutter siden, Macro skrev:

Du har gjort det eneste riktige, men det står likevel stor respekt av det du har gjort! :hug:

Tusen takk. Nei,de vil ikke tilgi. Det er som det er. De hater meg nå altså. Lang historie, Hele slekta har godt rennomy. Jeg er outkastet de lux nå. Men,jeg klarer meg,og jeg håper min vakre bror gjør også, Vi er så nære. Jeg elsker ham. Han tar dette ok,jeg er ærlig. Er veldig veldig redd likevel. Han har så mange overdoser bak seg. Men,jeg håper :-) takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri meldt inn min egen bror tror jeg, men du var sterk og gjorde det. Du tok ansvar i forhold til de andre i familien din, du skal ikke ha dårlig samvittighet for det

Anonymkode: b5b2d...072

Jeg kunne ikke annet! Sorry,men jeg må tenke på barna hans! Han har truet med å drepe meg flere ganger. Fordi jeg drar til ham,som eneste i familien. Jeg har prøvd så hardt å hjelpe,tro meg. Sist sto han med kniv foran meg, Jeg kunne ikke gjøre annet enn å ringe politiet. Sant og vondt. Det er to barn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...