AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg tok graviditet test idag tidlig som positiv. Mannen bedde meg om å ringe lege snarest å få time. Har time onsdag. Hva skal legen egentlig sjekke? Hva vil jeg ha svar på? Hvor langt jeg er på vei, ja. Men noge mer? :-) Førstegangsgravid. Anonymkode: 0a995...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Han bedde deg? Anonymkode: 9566b...843 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 Første svangerskapskontroll er vanlig å ha rundt uke 10-12. Før det er det lite en lege gjør. Om du ikke vet hvor langt du er på vei, dvs ikke vet første dag av siste mens, kan du få henvisning til ul for å fastslå dette. Anonymkode: ad3a4...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 Hvis du er ekstremt usikker på hvor langt du er på vei, så kan du ved henvisning til ultralyd få funnet ut dette. Men ellers er det lite vits i å dra til lege før cirka uke 12 (med mindre man tror noe er galt eller man ønsker abort). Graviditetstesten du tar hjemme er veldig sikker. Gratulerer Anonymkode: 92ebf...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 22. januar 2016 #5 Del Skrevet 22. januar 2016 det blir nok bare en blodprøve som sier at du er gravid, så må du komme tilbake i uke12 og ta masse blodprøver og registreringer. Kan likegodt vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Del Skrevet 22. januar 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er ekstremt usikker på hvor langt du er på vei, så kan du ved henvisning til ultralyd få funnet ut dette. Men ellers er det lite vits i å dra til lege før cirka uke 12 (med mindre man tror noe er galt eller man ønsker abort). Graviditetstesten du tar hjemme er veldig sikker. Gratulerer Anonymkode: 92ebf...b9d Jeg hadde eggløsning 08.01 å fekk idag to streker på testen :-) Er jeg da 2 uker på vei? :-) Mannen trudde de var vanlig å oppsøke lege etter positiv test så jeg bestilte time idag, til onsdag men må vell avbestille den :-P Hvis de er vanlig å ta tester og prøver (henvisning i uke 10-12 ;-) ) Anonymkode: 0a995...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. januar 2016 #7 Del Skrevet 22. januar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde eggløsning 08.01 å fekk idag to streker på testen :-) Er jeg da 2 uker på vei? :-) Mannen trudde de var vanlig å oppsøke lege etter positiv test så jeg bestilte time idag, til onsdag men må vell avbestille den :-P Hvis de er vanlig å ta tester og prøver (henvisning i uke 10-12 ;-) ) Anonymkode: 0a995...4a0 Ingen vits i å reise til legen. Om du ringer å sier hvor langt du er på vei setter de opp en time når de ønsker å ha deg inn. Ca uke 12. Man regner graviditeten fra første dag i siste mens. Det vil si at fosteret alltid er ca 2 uker yngre enn graviditeten. Gratulerer forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Æøå-føll med nå Skrevet 22. januar 2016 #8 Del Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er ekstremt usikker på hvor langt du er på vei, så kan du ved henvisning til ultralyd få funnet ut dette. Men ellers er det lite vits i å dra til lege før cirka uke 12 (med mindre man tror noe er galt eller man ønsker abort). Graviditetstesten du tar hjemme er veldig sikker. Gratulerer Anonymkode: 92ebf...b9d Jeg hadde eggløsning 08.01 å fekk idag to streker på testen :-) Er jeg da 2 uker på vei? :-) Mannen trudde de var vanlig å oppsøke lege etter positiv test så jeg bestilte time idag, til onsdag men må vell avbestille den :-P Hvis de er vanlig å ta tester og prøver (henvisning i uke 10-12 ;-) ) Takk for all gratulasjoner! Har egentlig ikke gått opp for meg enda, men kjempe glad for at de er noe som vokser der inne Jeg får utsette timen noen uker er det slik at jeg er i 4 uke nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. januar 2016 #9 Del Skrevet 22. januar 2016 1 minutt siden, Æøå-føll med nå skrev: Jeg får utsette timen noen uker er det slik at jeg er i 4 uke nå? Fyll ut en terminkalkulator på nett Om EL var 8.1 er du 4+0 i dag. I morgen er du 4+1 og i din 5 uke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Æøå-føll med nå Skrevet 22. januar 2016 #10 Del Skrevet 22. januar 2016 3 minutter siden, Sjela skrev: Fyll ut en terminkalkulator på nett Om EL var 8.1 er du 4+0 i dag. I morgen er du 4+1 og i din 5 uke. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 22. januar 2016 #11 Del Skrevet 22. januar 2016 Hvis du bor i Osloområdet og ønsker at lege skal søke fødeplass for deg kan det være greit å ha første time før uke 8 (vanskelig å få plass der man vil hvis man er for sent ute). Ellers, så lenge du ikke har noen store spørsmål eller ting du bekymrer deg for, kan du vente til uke 10/12 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Del Skrevet 22. januar 2016 45 minutter siden, toneeee_ skrev: Hvis du bor i Osloområdet og ønsker at lege skal søke fødeplass for deg kan det være greit å ha første time før uke 8 (vanskelig å få plass der man vil hvis man er for sent ute). Ellers, så lenge du ikke har noen store spørsmål eller ting du bekymrer deg for, kan du vente til uke 10/12 Gratulerer! Støtter denne Jeg dro på første kontroll i uke 12 og da sa legen at det var i grevens tid i forhold til å søke om fødeplass. Så dra i uke 8-9 dersom du bor i hovedstaden Anonymkode: d6615...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Del Skrevet 22. januar 2016 På ous kan man søke fødeplass på egenhånd. Jeg har gjort det med begge mine. Anonymkode: b9891...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Del Skrevet 22. januar 2016 Er bare i amerikanske filmer de ringer legen med en gang. Ellers så stemmer det at første kontroll er mellom uke 8-12. Bruk terminkalkulator på nett for å se hvor langt på vei du er og følge med på utviklingen. Det eneste du burde gjøre nå er å lese om kostholdsråd for gravide og ta den anbefalte mengden folat for gravide. Gratulerer så masse! Anonymkode: cc43f...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 22. januar 2016 #15 Del Skrevet 22. januar 2016 Enig med den over - sjekk ut hvilke matvarer du bør styre unna, og begynn med folat om du ikke allerede tar det. Ellers er første svangerskapskontroll rundt uke 12, og man trenger ikke oppsøke lege før den tid om det ikke er noe spesielt. Gratulerer med baby på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå