Gå til innhold

HVA ER POLAR M400?? :)


EliseAngelica

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har sportsklokken Polar m400, men er den nøyaktig?  Igår var jeg på trening og generelt mye aktivitet og klokken viste at jeg på det døgnet hadde forbrukt 1980 kalorier, men jeg er veldig tynn og spiser rundt 1200 kalorier om dagen… Og viss jeg spiser mer merker jeg vekten går oppover. Så er denne rett? vet ikke om jeg stoler på den… erfaringer ellers om polar klokker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av dem er helt nøyaktig, men gir deg en indikasjon.

At du bruker 1900 kalorier en dag du trener er ikke usannsynlig. Hvordan dette balanserer opp mot spisingen din må egentlig bare du finne ut av. Du kan evt låne et aktivitetsarmbånd og ha på andre armen og sammenligne resultatene. Det er ikke ne nøyaktig vitenskap (enda?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke usannsynlig at du på en dag med mye aktivitet har forbrukt ca. 1900 kcal. Jeg sved av 1100 for en ukes tid siden, -også det målt med en Polar pulsklokke. Jeg vet også av erfaring at pulsklokken regner færre kalorier forbrukt enn det f.eks. Endomondo gjør. 

For øvrig bør du spise mer enn 1200 kcal pr. dag. Man estimerer ca. 1300-1400 kcal bare for å opprettholde basisfunksjoner, og trener du trenger du mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...