AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Hei. Jeg skal velge barnehage til poden, og vært på besøk hos to ulike barnehager med helt ulik pedagogikk. Opplevelsen var direkte sær - i den ene barnehagen følte jeg at ungene løp rundt som ville dyr og brølte/ småbet/ langet ut etter hverandre. Jeg hørte at de kalte hverandre "bæsj", "din promp" og lo hånlig av hverandre, de voksne så oppgitte ut, og prøvde å roe gemyttene uten særlig hell. Og i den andre barnehagen jeg besøkte var det små harmoniske grupper som puslet med hver sin aktivitet (lesing/ maling og noe prosjekt med planeter. Det fremstod litt som å besøke en hjernevasket harmonisk sekt etter den første opplevelsen jeg hadde med den første barnehagen jeg besøkte... Barn skal jo lære sosiale koder, og må være "litt fri", men jeg er ikke blitt klokere på om jeg skal vurdere noen helt andre barnehager. Hvordan er det i deres barnehage? Anonymkode: 0084d...5b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Hvordan du opplevde besøket i barnehagen trenger ikke nødvendigvis å si noe om hvordan det er der til daglig. Dagene i barnehagen jeg jobbet i var veldig forskjellige, vanligvis veldig rolige. Men enkelte dager var det crazy bonanza. Kanskje du var innom på en slik dag? Oslo kommune har blant annet offentliggjort resultat fra spørreundersøkelser, kan du undersøke om din kommune har det? Var disse barnehagene avdelingsbarnehager, basebarnehager, familiebarnehage? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg ville heller gått for den andre. Jobber selv i barnehage og vet at alle dager er ulike, men om ditt barn kan oppleve et roligere miljø, ville jeg gått for det. Anonymkode: 46d31...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller gått for den andre. Jobber selv i barnehage og vet at alle dager er ulike, men om ditt barn kan oppleve et roligere miljø, ville jeg gått for det. Anonymkode: 46d31...753 Signerer! Måtte bytte Bhg grunnet flytting. Første Bhg ungebe gikk i var for det meste rolig. De snakket pent til hverandre, og dårlig oppførsel ble slått hardt ned på. Den de dessverre går i nå råder det totale kaos. Lydnivået er grusomt høyt, og barna snakker veldig stygt til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 22. januar 2016 #5 Del Skrevet 22. januar 2016 De fleste barnehager har nok dager som likner begge de to situasjonene du beskrev, men spørsmålet er heller hvor mange det er av hver. Når det er besøksdag, eller man vet at det kommer potensielle foreldre på besøk så pleier man å prøve å få det til å virke litt ekstra rolig og koselig. Alle barnehager skal ha en læringsplan og vedtekter. Disse sier en del om hva barnehagen fokuserer på, selv om det ikke sier noe om hvor vellykket de er på å gjennomføre. Les igjennom de og se hvilken du er mest enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 22. januar 2016 #6 Del Skrevet 22. januar 2016 Hadde uten tvil gått for den rolige. En ting er at noen dager er kaotiske, men når barna er ufine med hverandre på den måten du forklarer her. Så er det ikke noe kjekt miljø selv på rolige dager. Har jobbet i mange barnehager, og de fleste har dager som er litt kaotiske. Men selv på kaotiske dager er det ikke håning av andre barn ,og stygg ordbruk mot hverandre i de gode barnehagene. Er i en barnehage nå som er helt grusom å være i. Har aldri opplevd så uoppdragne barn, og så mye kaos. Synes så synd på barna der. Jeg har funnet meg en ny jobb, og slutter snart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Del Skrevet 23. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg skal velge barnehage til poden, og vært på besøk hos to ulike barnehager med helt ulik pedagogikk. Opplevelsen var direkte sær - i den ene barnehagen følte jeg at ungene løp rundt som ville dyr og brølte/ småbet/ langet ut etter hverandre. Jeg hørte at de kalte hverandre "bæsj", "din promp" og lo hånlig av hverandre, de voksne så oppgitte ut, og prøvde å roe gemyttene uten særlig hell. Og i den andre barnehagen jeg besøkte var det små harmoniske grupper som puslet med hver sin aktivitet (lesing/ maling og noe prosjekt med planeter. Det fremstod litt som å besøke en hjernevasket harmonisk sekt etter den første opplevelsen jeg hadde med den første barnehagen jeg besøkte... Barn skal jo lære sosiale koder, og må være "litt fri", men jeg er ikke blitt klokere på om jeg skal vurdere noen helt andre barnehager. Hvordan er det i deres barnehage? Anonymkode: 0084d...5b2 Snakker vi montesorri på Bhg nr2?😂😂😂 Anonymkode: 2c670...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå