Gå til innhold

Unngå is på rutene

Vedil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legg et teppe/laken over frontruten, og klem det fast i dørene. Eller kjøp trekk på f.eks jula/biltema/clas

Anonymkode: 50d06...3c8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Vedil skrev:

Noen som har gode og enkle tips for og slippe å skrape is om morgenen?

Ta bussen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, prt90 skrev:

Ta bussen :)

Skulle gjort det :P Men er så dårlig kollektivt tilbud her. Samt at jeg bor i Vestby og skal til Hurum siden. Så måtte tatt turen via Oslo... Billigere å kjøre selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg et teppe/laken over frontruten, og klem det fast i dørene. Eller kjøp trekk på f.eks jula/biltema/clas

Anonymkode: 50d06...3c8

Støtter det siste her. Det du ser etter kalles gjerne en topphatt. Den finnes i ulike størrelser, avhengig av hvor stor bil du har. Koster ikke mange kronene :) 

Her er et eksempel: 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Presenning/Topphatt-polyester-2000029998/

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22. januar 2016 at 11.51, Vedil skrev:

Noen som har gode og enkle tips for og slippe å skrape is om morgenen?

IKKE SETT NOE FAST I DØRA!!!!! Det er en super mulighet for at fukt trenger inn i kupeen om det skulle regne, og man har gjort dette. Har selv brukt istiner som sprayes på, det fungere bra, men det legger igjen ei hinne på ruta som ikke er så lett å få vekk om spylervæske er frosset. Skal du legge noe over frontruta, få tak i noe som kun dekker den, som du legge viskere på for holde det på plass :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 om ikke å klemme noe inn dørpakningene. Parkér blen under tak - funker.

Anonymkode: b3989...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula hadde et vindustrekk som man festet i speilene med strikk. Men jeg kan ikke finne den på nettsidene. Men å klemme den under vindusviskerne som tdm900 foreslår , funker også bra.

Anonymkode: 82063...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmet garasje er supert! Avispapir av typen store aviser er bra, med eller uten topphatt utenpå.

Anonymkode: 00f6e...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sparer mye tid hvis man parkerer tett inntil en vegg...

Men man kan også helle lunkent vann med en kanne (en slik man vanner planter med) på vinduene - da slipper man både is og dogg på vinduet i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aule skrev:

Man sparer mye tid hvis man parkerer tett inntil en vegg...

Men man kan også helle lunkent vann med en kanne (en slik man vanner planter med) på vinduene - da slipper man både is og dogg på vinduet i etterkant.

Risikosport. Bruker man for varmt vann på en iskald vintermorgen risikerer man at ruta sprekker.

Anonymkode: 82063...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg skrev lunkent vann...Har selv sett at faren min gjorde dette på sine biler i ca 15 vintre på rad uten problemer. Har dieselvarmer på bruksbilen min, så blir minimalt med is-skraping for min del heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun gode erfaringer med "De-icer"-spray,og kjøper den mye heller på Biltema hvor den koster halvparten av bensinstasjoner. 

Trikset er å spraye i akkurat rett avstand til ruta, og la det virke litt før du evt sprayer en gang til. Det er viktig å ha et velfungerende varmeapparat som du varmer opp ruta med etterpå, siden væsken du sprayer på kan fryse når alkoholen har fordampet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjompen skrev:

Jeg har kun gode erfaringer med "De-icer"-spray,og kjøper den mye heller på Biltema hvor den koster halvparten av bensinstasjoner. 

Trikset er å spraye i akkurat rett avstand til ruta, og la det virke litt før du evt sprayer en gang til. Det er viktig å ha et velfungerende varmeapparat som du varmer opp ruta med etterpå, siden væsken du sprayer på kan fryse når alkoholen har fordampet 

Eller.. mikse selv. Det han karen snakker om i videoen mener jeg man kan finne i "Blårens" hos en malerbutikk/byggevarebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 1.2.2016 at 8.07, Vedil skrev:

Takk for tilbakemeldinger :D 

Skal se hva jeg får gjort med dette :)

Ullpledd liggende over frontruta er også et godt tips for å unngå is :)

(Ikke under kjøring! Kun mens bilen står :) Hehe)

Anonymkode: d39ce...123

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...